Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:48

Over koelen gesproken. Ivm de blessure van mijn paard moet ik nu dagelijks koelen. Dit gebeurt nu buiten op het gras naast de stal. Grote probleem is dat ik echt minimaal licht heb en geen afwatering waardoor het een steeds grotere modderboel wordt. Ik weet dat met water koelen het efficiëntst is, maar weet iemand of ik ook kan koelen met bijvoorbeeld een gel ice pad? Eventueel eerst het been voorkoelen/nat maken met een spons en een emmer water, dan zo'n pad uit de vriezer in een (natte?) doek om het been binden met een bandage oid? Misschien eerst coolgel op het been en dan die pad stellage erom?

Andere ergernis; heb echt een hele leuke avond gehad op het werk, heerlijk gegeten, maar de hele avond op van die hoge krukken gezeten. Ik verga nu van de rugpijn..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:55

Ugh ik moet eigenlijk naar de Huisarts bellen om plekken op mijn beide benen.
(Deze branden en jeuken, vooral heftig jeuken)

Maar heb er morgen gewoon geen tijd voor. -O-
Dan maar even het weekend door bijten en Maandag bellen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:09

melanie0906 schreef:
Mn verstandskies is een stuk afgebroken. Ben echt als de dood voor de tandarts en er moet iets aan gedaan worden alleen ik durf echt niet… loop er al een aantal dagen tegenaan… |(

Oh deze voel ik helemaal.
Ik heb 4 jaar nodig gehad voordat ik mijn verstandskiezen heb laten verwijderen (onder narcose).
Zit er geen angsttandarts in jouw regio of waar ze narcose doen? In Oss zit er 1. Weet niet of je zoiets prettiger zou vinden. Wellicht minder traumatisch ?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:19

Pischagrijnig. Echt... Ben echt een chagrijnkonijn.

Heerlijk les gegeven.
Besluiten ze mijn route voor een deel af te sluiten op de terugweg.

Kan daar zo niet tegen.
En dan ben ik al moe.
Opoe die dit weekend op bezoek komt, dur hormonen.

Kom je thuis.
Neem je blok praline chocolade.
Smaakt het verdikken ook nog nergens naar.

Ik ga naar bed. :')
Wikkel mezelf in met zelfmedelijden en stap morgen wel weer met goede been uit goede bed. :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:24

Aan mensen die doen alsof ze overal verstand van hebben :\

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:51

Hutcherson schreef:
melanie0906 schreef:
Mn verstandskies is een stuk afgebroken. Ben echt als de dood voor de tandarts en er moet iets aan gedaan worden alleen ik durf echt niet… loop er al een aantal dagen tegenaan… |(

Oh deze voel ik helemaal.
Ik heb 4 jaar nodig gehad voordat ik mijn verstandskiezen heb laten verwijderen (onder narcose).
Zit er geen angsttandarts in jouw regio of waar ze narcose doen? In Oss zit er 1. Weet niet of je zoiets prettiger zou vinden. Wellicht minder traumatisch ?

Ja mijn tandarts is een angsttandarts alleen laatste keet is de wortelkanaalbehandeling ook niet helemaal goed gegaan. Oss is redelijk dichtbij! Denk dat ik inderdaad onder narcose zou willen aangezien ik het vermoeden heb dat de andere 2 er ook uit moeten.

Maralyn
Ga lekker in bed liggen en je sneu voelen. Dat kan zo heerlijk zijn! Echt enorm klote dat dan de craving nog niet smaakt ook…

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:11

Me net pas realiseren dat ik morgen op mijn vrije dag dus vroeg al naar de huisarts moet en dat die vreselijke assistente me ingepland heeft bij de huisarts waar ik juist absoluut niet bij wil en die mij waarschijnlijk ook echt niet gaat helpen. Er hoort ook gewoon bij mijn dossier te staan dat ik niet bij deze huisarts wil, dat heb ik notabene met de andere huisarts afgesproken >;)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:25

Het feit dat er bij mij in de straat iemand met, wat lijkt op een flinke pijl van een pijl en boog, op een kat heeft geschoten. Van wat ik begrijp is de kat "oké", de pijl is alleen door het vel gegaan.
Nu houden wij onze katten al 24/7 binnen omdat we in de buurt van een drukke weg wonen, dus gelukkig lopen die van ons dat risico niet, maar ik zou anders echt niet weten hoe snel ik mijn katten naar binnen zou halen

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:30

Polarize schreef:
Het feit dat er bij mij in de straat iemand met, wat lijkt op een flinke pijl van een pijl en boog, op een kat heeft geschoten. Van wat ik begrijp is de kat "oké", de pijl is alleen door het vel gegaan.
Nu houden wij onze katten al 24/7 binnen omdat we in de buurt van een drukke weg wonen, dus gelukkig lopen die van ons dat risico niet, maar ik zou anders echt niet weten hoe snel ik mijn katten naar binnen zou halen

Die pijl terug door zijn vel schieten. Gatverdamme zeg ik haat zulke mensen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:35

melanie0906 schreef:
Ja mijn tandarts is een angsttandarts alleen laatste keet is de wortelkanaalbehandeling ook niet helemaal goed gegaan. Oss is redelijk dichtbij! Denk dat ik inderdaad onder narcose zou willen aangezien ik het vermoeden heb dat de andere 2 er ook uit moeten.

Maralyn
Ga lekker in bed liggen en je sneu voelen. Dat kan zo heerlijk zijn! Echt enorm klote dat dan de craving nog niet smaakt ook…

Tip: https://www.tandheelkunde-oss.nl/behand ... e-narcose/
Lieve medewerkers die je alles in alle rust uitleggen (en ook 10 keer als je dat nodig hebt). Laat gelijk je verstandskiezen eruit halen. De dame achter de balie en telefoon weet helemaal wat je voelt en bedoeld en helpt je met al je vragen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:37

melanie0906 schreef:
Polarize schreef:

Die pijl terug door zijn vel schieten. Gatverdamme zeg ik haat zulke mensen!

Ze hopen nu echt heel hard dat er vingerafdrukken op de pijl zitten en dat de politie daar iets mee kan, die hadden ze ook meteen gebeld, maar degene die het gedaan had was al lang weg natuurlijk.
Ik zag een foto van de pijl voorbij komen, en ze denken dat het eerder uit een kruisboog kwam dan standaard pijl en boog, dus je zou verwachten dat je iemand daar wel mee rond ziet lopen

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:47

Hutcherson schreef:
melanie0906 schreef:

Maralyn

Tip: https://www.tandheelkunde-oss.nl/behand ... e-narcose/
Lieve medewerkers die je alles in alle rust uitleggen (en ook 10 keer als je dat nodig hebt). Laat gelijk je verstandskiezen eruit halen. De dame achter de balie en telefoon weet helemaal wat je voelt en bedoeld en helpt je met al je vragen.

Thanks ik ga hier naar kijken!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:09

denisesilver schreef:
Over koelen gesproken. Ivm de blessure van mijn paard moet ik nu dagelijks koelen. Dit gebeurt nu buiten op het gras naast de stal. Grote probleem is dat ik echt minimaal licht heb en geen afwatering waardoor het een steeds grotere modderboel wordt. Ik weet dat met water koelen het efficiëntst is, maar weet iemand of ik ook kan koelen met bijvoorbeeld een gel ice pad? Eventueel eerst het been voorkoelen/nat maken met een spons en een emmer water, dan zo'n pad uit de vriezer in een (natte?) doek om het been binden met een bandage oid? Misschien eerst coolgel op het been en dan die pad stellage erom?

Andere ergernis; heb echt een hele leuke avond gehad op het werk, heerlijk gegeten, maar de hele avond op van die hoge krukken gezeten. Ik verga nu van de rugpijn..

Er is alleen verdikking en geen wond? Ik heb dat ook eens gehad en ben toen na een aantal dagen via de dierenarts overgestapt op coolinggel (natuurlijke basis, voor koeien-uiers :+ ). Werkte fantastisch! Zaten ook allemaal goede kruiden in die bij het herstel hielpen en m.i. houdt de gel het effect van koelen ook langer vast dan koelen met water. Het moet alleen niet in wondjes druppen :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:04

Moeder natuur die overduidelijk zich laat horen. De ongesteldheid krampen, buik- en rugpijn komen gewoon door de paracetamol heen. Dit wordt een lange werkdag _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:15

Polarize schreef:

Als iedereen z’n beesten binnen houd kunnen zulke acties ook niet

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:21

Ik ben ook voorstander van katten binnenhouden, maar om nou met een pijl te schieten gaat wel erg ver hoor.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:30

Ik ben ook team katten binnen hoor, en ik gok dat ik de komende tijd een stuk minder katten in de buurt ga zien, maar dit is ook niet het moment om tegen die mensen te zeggen "als je hem nu had binnen gehouden."

Waarschijnlijk is dit ook gewoon vanuit een dak/zolderraam geschoten, want je ziet iemand wel lopen met een kruisboog. Ik ben heel benieuwd of en wat de politie hier mee gaat doen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:14

AdemoJoey schreef:
denisesilver schreef:

Er is alleen verdikking en geen wond? Ik heb dat ook eens gehad en ben toen na een aantal dagen via de dierenarts overgestapt op coolinggel (natuurlijke basis, voor koeien-uiers :+ ). Werkte fantastisch! Zaten ook allemaal goede kruiden in die bij het herstel hielpen en m.i. houdt de gel het effect van koelen ook langer vast dan koelen met water. Het moet alleen niet in wondjes druppen :)

Geen wondjes inderdaad. Ik heb tendease staan en cooling gel, maar heb niet het idee dat die goed genoeg/lang genoeg koelen. Ik zal eens googlen op die uiergel :')

Na dat kruisboog drama, mag ik er toch vanuit gaan dat de politie er werk van maakt. Dat van had je je katten maar binnen moeten houden, vind ik een rare en ongepaste uitspraak.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:43

@denisesilver

Bij de ej hebben ze koelbeschermers.
Ik kan ze wel opzoeken. Kost iets van 30-40 euro maar werkten hier bij de peesblesure best goed.
Ook naderhand bij het weer opbouwen en koelen van de pees na het wandelen werd haar been echt goed koud/koel

Edit er zijn 2 stuks.

https://www.ej.nl/hot-cold-relief-boots-been_zwart_60789.html

Deze hebben wij, maar we hebben ook altijd beide achterbenen gekoeld. Ivm het licht overbelasten van de andere eventueel(ik dacht dat ze goedkoper waren _O- )
En deze is alleen online
https://www.ej.nl/peesbeschermer-qhp-cooling_zwart_58111.html

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:23

Eerst vorige week 2 internationale belletje en nu van paypall op een normale mobiele nummer.

Denken ze nu echt dat ik gek ben ofzo. 8)7

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:30

Ah Paypal had ik van de week ook.
Ook van een mobiel nummer.
Met z’n ingesproken bandje.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:35

Oh die had ik vorige week van de Rabobank. Ik denk dan: als je zulke skills hebt, dan kun je toch ook op een normale, legale manier je geld verdienen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:35

Ik neem ook nooit meer op met mijn naam. Zeg alleen 'Hoi' of 'Hallo' :').

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:36

hagelslag schreef:
@denisesilver

Bij de ej hebben ze koelbeschermers.
Ik kan ze wel opzoeken. Kost iets van 30-40 euro maar werkten hier bij de peesblesure best goed.
Ook naderhand bij het weer opbouwen en koelen van de pees na het wandelen werd haar been echt goed koud/koel

Edit er zijn 2 stuks.

https://www.ej.nl/hot-cold-relief-boots-been_zwart_60789.html

Deze hebben wij, maar we hebben ook altijd beide achterbenen gekoeld. Ivm het licht overbelasten van de andere eventueel(ik dacht dat ze goedkoper waren _O- )
En deze is alleen online
https://www.ej.nl/peesbeschermer-qhp-cooling_zwart_58111.html

Bedankt! Ik ben zo eigenwijs dat ik zoiets heb van dat kan ik zelf maken. Wilde vooral weten of het werkte. Dus ik ga zo een gelpad bestellen en vanavond kijken of de bandages die ik heb liggen lang genoeg zijn.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:38

Bloed prikken, voorheen liet ik altijd prikken in het ziekenhuis omdat ik er dichtbij woonde, sinds ik verhuisd ben word ik hier altijd zo slecht geprikt. Ik geef het elke keer weer aan en vraag of ze alsjeblieft voorzichtig willen doen. Inmiddels een uur verder en het doet nog steeds vet veel pijn |( ik heb hele zichtbare aders dus het zou makkelijk moeten zijn...

(Voor de mensen die op me hadden gereageerd n.a.v het verhaal over de doktersassistente, de huisarts gaat haar er op aanspreken en vind het heel vervelend)