Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:08

Bloodymary schreef:
Alle vaccins zijn goedgekeurd en voldoende werkzaam. De een heeft bijwerkingen van AZ, de ander van Pfizer, Jansen of Moderna. Dat is voor iedereen verschillend.
Nooit gedacht dat dat ook nog een issue ging worden. Gezeik om welk vaccin je hebt.

Nou he, zo jammer..

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:18

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:25

bigone schreef:

55% is positief geweest staat daar. Écht goed nieuws. Beter dan welk % vaccinatie ook. Als dat waar is ; Gefeliciteerd :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:27

Nou inderdaad ook met volledige vaccinatie is het zeker niet zo dat Corona buiten je lichaam blijft. Iemand op mijn werk is alsnog positief getest , maar dit wel met intensief contact met iemand met corona. Amper klachten gehad misschien een beetje een volle neus. Was heel snel weer beter en had nauwelijks last. Zonder vaccinatie was het denk ik echt wel erger geweest! Kijk niet tof dat iemand het nog krijgt , maar door dit soort verhalen voel ik mij alsnog wel gerust met een vaccin. Hoe fijn is het dat je niet meer zo ziek er van wordt? Of een IC bed niet nodig bent.

Tja stel dat mondkapjes echt niet meer nodig zijn na het vaccineren , zou ik het wel beetje dubbel vinden. Ik hou hem nu ook netjes op , ook al ben ik al sinds februari beschermd. Mijn medemens kan niet aan mij aflezen of ik gevaccineerd ben of niet.

En voor de mensen die heel gemakkelijk praten over angst , kom maar een dagje met mij ruilen. Denk dat je dan heel snel weer terug wil :'). Het is geen pretje , en lastig controle over te houden en soms vliegt het je op de gekste momenten aan ( zoals in een volle wachtruime na het vaccineren).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:02

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

55% is positief geweest staat daar. Écht goed nieuws. Beter dan welk % vaccinatie ook. Als dat waar is ; Gefeliciteerd :j

Even goed lezen HC , door een Corona besmetting EN vaccinatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 01:19

Zebrastreep schreef:
Tja stel dat mondkapjes echt niet meer nodig zijn na het vaccineren , zou ik het wel beetje dubbel vinden.

Die mondkapjes zijn in het Verre Oosten al decénnia een groot goed tegen verspreiding van verkoudheid, griep et al.
Ik zie het toekomstig gebruik als een gezond verstand positief effect van deze pandemie.
Net als hopelijk andere hygiene (denk buffets en vergelijkbaar) en meer resepect voor persoonlijke ruimte.
Ík hou het er situationeel afhankelijk in.
Had deze maskers uit Japan in decent zwart inclusief filter!!* al 3 BC doch je werd bij gebruik zowat bekeurd wegens het verbergen van je gezichtsherkenning.

* gekocht als relatief comfortabele beperking van pollenalerge van berglief en gelijk mooi extra bij griepseizoen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:57

Mondkapjes mogen van mij zo snel mogelijk af geschaft worden...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:46

Met dit weer is het vreselijk, op het werk leg ik het af met zo'n kapje op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:53

purny schreef:

Ze zijn nochtans zeer sociaal wanneer je zelf verkouden/grieperig bent. Dát gebruik hoop ik dat er in blijft. Ben echter bang van niet als ik hier lees hoe er nog steeds over het nut gedacht wordt.
Ík blijf ze in zo´n geval gebruiken :j om anderen niet te besmetten :)*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:58

SusanH schreef:
Met dit weer is het vreselijk, op het werk leg ik het af met zo'n kapje op.

Dit. Even een boodschapje doen prima, maar ik heb hem heel de dag op ivm werk en ik vind dat echt pittig worden. Je moet hem vervangen zodra hij vochtig wordt, maar met deze temperaturen is dat al heel snel dus ook geen doen. Ik drink nu ook automatisch minder. Van mij mogen ze ook zsm weg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:10

Huertecilla schreef:
purny schreef:

Ze zijn nochtans zeer sociaal wanneer je zelf verkouden/grieperig bent. Dát gebruik hoop ik dat er in blijft. Ben echter bang van niet als ik hier lees hoe er nog steeds over het nut gedacht wordt.
Ík blijf ze in zo´n geval gebruiken :j om anderen niet te besmetten :)*

Voor veel mensen is het dragen van een mondkapje een belemmering. Ik moet er niet aan denken om een kapje met dit weer volop te dragen.
Ademen met een kapje op met dit weer is voor mij als longpatiënt niet te doen.
Communiceren met een kapje op vind ik lastig eveneens als een gesprek of vraag volgen met een kapjeop.

Met verkoudheid en griep is het de bedoeling dat je THUIS blijft

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:16

Denk dat je baas daar met een verkoudheid normaal anders over denkt.
Ik ken iig geen bedrijf wat je thuis liet blijven met neusverkoudheid. (Buiten Corona tijd dan iig)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:17

Ik wil met een verkoudheid t liefst wel boodschappen doen :+ wil ik best een kapje dragen in de winkel.. :j

Buiten hoeft een kapje toch sowieso niet, hoeveel last heb je er dan van?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:19

Ja hoop dat kapjes wel normaler worden, bijv. als je idd een beetje verkouden bent :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:20

purny schreef:

:x

Verder zijn verkoudheid en griep geen typische zomerdingen :)*

Maar goed, jij blijft bij elke ´lichte ongesteldheid´ thuis, ik doe/hou voortaan een maskertje op. Vond ik altijd al een heel sociale gewoonte in het Verre Oosten en ik verwacht dat dit nu ook hier minimaal geaccepteerd is wanneer je dat doet.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-06-21 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:20

Needje schreef:
Denk dat je baas daar met een verkoudheid normaal anders over denkt.
Ik ken iig geen bedrijf wat je thuis liet blijven met neusverkoudheid. (Buiten Corona tijd dan iig)

Misschien gaat dat wel veranderen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:21

Huertecilla schreef:
purny schreef:

:x

Verder zijn verkoudheid en griep geen typische zomerdingen :)*

Maar goed, jij blijft bij elke ´lichte ongesteldheid´ thuis, ik doe voortaan een maskertje op. Vond ik altijd al een heel sociale gewoonte in het Verre Oosten en ik verwacht dat dit nu ook hier minimaal geaccepteerd is wanneer je dat doet.

Knap van je dat je dat weet zonder mijn cyclus te weten...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:22

IMANDRA schreef:
Ja hoop dat kapjes wel normaler worden, bijv. als je idd een beetje verkouden bent :j

Buiten dat ik een paar supercoole kapjes heb... :') Zonde om die te laten liggen..

Verkouden collega's zit ik ook niet op te wachten.. eieuwlgg.. maar ik denk dat daar waar mogelijk, thuis werken meer geaccepteerd gaat worden. Bij ons iig wel :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:22

Het lijkt mij idd heel fijn als mensen die verkouden zijn een mondkapje op zetten in winkels enzovoorts. En met griep / verhoging enzo gewoont huis blijven ipv maat overal heen te blijven gaan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:23

Ik vermoed dat hier de oude betekenis van het woord ongesteld bedoeld wordt.

Ongesteld als in net niet lekker fit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:23

Cer schreef:
Ik wil met een verkoudheid t liefst wel boodschappen doen :+ wil ik best een kapje dragen in de winkel.. :j

Buiten hoeft een kapje toch sowieso niet, hoeveel last heb je er dan van?

Op tram en bushaltes die in de buitenlucht staan moet je een kapje op. En als longpatient is dat niet altijd fijn. Maar goed ik draag hem nou eenmaal omdat het moet.
Op het werk moet ik ook een kapje dragen en dat is bij bepaalde werkzaamheden niet fijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:24

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Buiten dat ik een paar supercoole kapjes heb... :') Zonde om die te laten liggen..

Verkouden collega's zit ik ook niet op te wachten.. eieuwlgg.. maar ik denk dat daar waar mogelijk, thuis werken meer geaccepteerd gaat worden. Bij ons iig wel :j

Ik heb een kapje van Friends en van Home alone. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:24

Femke_Tweety schreef:
Ik vermoed dat hier de oude betekenis van het woord ongesteld bedoeld wordt.

Ongesteld als in net niet lekker fit.

Oooh

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:29

purny schreef:
Knap van je dat je dat weet zonder mijn cyclus te weten...

Woordenschat :roll:
Tant pis.

Veel sterkte met hopen dat werkgevers voortaan iedereen met een snufje thuis laten blijven.

Overigens is dat thuis werken ook een blijvende positieve van Covid. Meer van huis/ op afstand werken, meer electronische mogelijkheden is duidelijk toegenomen en niet meer volledig terug te draaien. Is kostenverlagend, minder vervuilend, minder verkeersdruk etc.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:31

Huertecilla schreef:
ik doe/hou voortaan een maskertje op. Vond ik altijd al een heel sociale gewoonte in het Verre Oosten en ik verwacht dat dit nu ook hier minimaal geaccepteerd is wanneer je dat doet.

Als ik verkouden oid ben wil ik best een maskertje opzetten. Denk ook wel dat dat breder geaccepteerd gaat worden.