Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:45

Tja dat is het lastige ervan, heb Vinted al meerdere keren op de hoogte gesteld door de annuleerknop in te drukken als dat mogerlijk was, maar kreeg telkens automatisch bericht terug dat verkoper mogelijk al verzonden heeft omdat het verzendlabel al aangemaakt is, maar dat is volgens mij niet zo want ze zegt zelf het nog niet verzonden te hebben. Wat is de kans dat ik mijn geld kwijt ben als ik het pakketje niet ophaal en het automatisch retour gaat? Want kan daar niets over vinden. Vind het heel flauw van de verkoper, heb zelf ook al paar retouren gehad als verkoper en daar gewoon aan meegewerkt door een retourlabel aan te maken. Maar ondanks de kopersbescherming kun je als verkoper dus gewoon weigeren iets te laten retourneren en de koper iets echt door zijn strot duwen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:20

Maar sorry dat ik het zeg, maar omdat je het toch niet wilt moet de verkoopster het maar annuleren? Je denkt er toch even over na voor je iets koopt? Sorry maar ik vind dit een beetje raar hoor en snap dat de verkoopster er niet aan mee doet, zou ik ook niet doen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:28

Siers83 schreef:
Maar sorry dat ik het zeg, maar omdat je het toch niet wilt moet de verkoopster het maar annuleren? Je denkt er toch even over na voor je iets koopt? Sorry maar ik vind dit een beetje raar hoor en snap dat de verkoopster er niet aan mee doet, zou ik ook niet doen

Hmm ja enerzijds wel, anderzijds denk ik ook, foutje is zo gemaakt. En wat is dan de grote moeite om het te annuleren? Dit gaat de verkoper wss sowieso een negatieve review opleveren. Plus veel gedoe, want het zal retour gestuurd moeten worden dus ben je er meer gedoe aan kwijt dan als ze nu gewoon annuleert.

Ik heb zelf één keer een bestelling geannuleerd. Had een boek gekocht, en die had ik per ongeluk dubbel besteld. Kwam ik later achter. Ging om €1,00.
Had hem bij de één geannuleerd en toen kwam ik erachter dat de ander al een hele tijd niet online was geweest. Dus heb ik die eerste een berichtje gestuurd of ze hem alsnog wilde verkopen.
Werd ze daar dus helemaal boos om omdat ze het niet netjes vond en blablabla. Ja sorry, is gewoon een foutje geweest van mij.
En toen kwam ze ook nog met het bericht dat ze geen artikel verzendt als ik alleen dat ene boek kocht want voor €1 deed ze niet zoveel moeite.

Dus, ze wordt eerst boos/geïrriteerd omdat ik geannuleerd heb en het eigenlijk alsnog wil kopen, om vervolgens te zeggen; ja maar voor alleen deze van €1 ga ik geen moeite doen om te verzenden.
-O-

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:37

@Siers83: Mag je vinden, dat is jouw mening. Als het dan ook al verzonden is dan is het sowieso te laat. Maar als het toch nog niet verzonden is omdat iemand nog op vakantie gaat tussendoor, dit was ook niet gecommuniceerd verder, dan is daar toch overeen te komen? Viel niet eens over te communiceren

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:11

Had je wel eerst even een berichtje gestuurd?

Ik heb ook een keer een annulerende koper gehad. Toen stond ik met het pakket op de parkeerplaats van het pakketpunt. Zonder bericht, niks. Ik ben niet snel nijdig maar toen had ik haar het liefst door die telefoon getrokken :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 14:53

Syberdepiep schreef:
Oh weer een lastige situatie. Vorige week een product gekocht, zag vlak erna dat de verkoper op vakantie status stond. Eindelijk had ik kort erna spijt het item gekocht te hebben, en het geprobeerd te annuleren. Helaas had verkoper al wel verzendlabel gedownload. Heb haar bericht gestuurd dat ik de aankoop wil annuleren. Ze meldde dat ze vandaag weer terug van vakantie zou zijn. Helaas kreeg ik vandaag bericht van haar dat ze het product gewoon gaat versturen, terwijl ik duidelijk heb gemaakt af te zien van de koop. Volgens Vinted moet zij de koop ontbinden, dan kan ze het artikel weer opnieuw te koop zetten. Maar ze wil het persee verzenden, ik denk dat ze ervan uitgaat dat ze zo gewoon dr geld krijgt, maar volgens mij gaat dat niet zolang ik de aankoop niet goedkeur. Hoe los ik dit nou het beste op? Gewoon pakketje niet ophalen? Als ik het wel ophaal en aangeef dat de aankoop niet oke is weigert ze vast weer een retourlabel aan te maken of zo. Ze heeft het nog steeds niet verzonden inmiddels, als ze gewoon niet verzend dan is de koop vanzelf geannuleerd, maar ze wil het persee door mijn strot duwen. Uiteraard niet handig maar omdat ze door dr vakantie toch nog niet had verzonden snap ik niet dat ze er zo'n punt van maakt. Je mag je toch bedenken? Nu een hoop gedoe terwijl het gewoon simpel geannuleerd kan worden

Hoe kort na de betaling kreeg je spijt? Want dit klinkt voor mij als een gevalletje 'pech'. Je hebt het gekocht en als er al een verzendlabel is gedownload, is het maar goed dat je niet heel eenvoudig kunt annuleren.
Ik vind het niet netjes dat je de aankoop niet wil goedkeuren na ontvangst. Dat kan alleen als het niet is zoals het geadverteerd stond. Ik zou het artikel zelf weer verkopen en de volgende keer wat langer nadenken over een aankoop. :o

'De koper iets door zijn strot duwen' klinkt wel heftig voor een aankoop die je toch echt zelf hebt gedaan. :=

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:38

Nou vrij snel al, en zag daarom dat de verkoper op vinted-vakantie-status stond en het langer ging duren eer ze het op zou gaan sturen. Direct contact opgenomen met de verkoper of het geannuleerd kon worden, maar waar ik over val is dat ze meteen de kont tegen de krib gooit en direct zei het sowieso te gaan versturen.
En dat bedoel ik met 'door de strot duwen', met enige communicatie hadden we kunnen overleggen, had ook simpel opgelost kunnen worden door van haar kant de koop ook te annuleren, maar ze wil persee versturen. En dat vind ik ook niet netjes. Had ze het direct verzonden had ik inderdaad gewoon pech gehad.

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 17:08

Het is toch webshop? Je zou bij mij ook aan het verkeerde adres zijn hoor als je iets koopt en dan oh nee toch niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:16

Nou, ik heb net een gezelschapspel binnen en er ontbreekt een klein onderdeeltje. Gelijk verkoper bericht gedaan, heeft ze het inderdaad nog thuis gevonden en ze gaat het nasturen per post. Zo kan het dus ook! En de rest van het pakket was in goede staat en super ingepakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:51

Dat is fijn +:)+

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:41

En is het niet zo dat de verkoper zelf een negatieve review krijgt als ze het annuleert nadat het verzendlabel is aangemaakt? Ik zou er dan ook niet zo happig op zijn...

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:09

Precies de reden dat ik het verzendlabel zo snel als mogelijk download, zodat er niet geannuleerd kan worden. Dan ontvang je het maar en stuur je het retour op eigen kosten of verkoop je het maar weer door.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:48

Ah ik dacht dat effectief inleveren je pas veilig stelde als verkoper. Weer wat geleerd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:57

Oh ik wist ook niet dat annuleren niet meer ging zodra je het etiket download.

Nou als je het pakket echt niet meer wil zou je niet afhalen kunnen overwegen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:40

Nou zo l*llig ben ik ook niet hoor, heb geprobeerd dit te overleggen met verkoopster maar die blies meteen hoog van de toren. Jammer dan. Maar vraag me af hoe het zit als je pakket niet opgehaald wordt, kan dat niet terugvinden in de gegeven.
Heb zelf vaker meegemaakt als verkoper dat iets geannuleerd werd door een koper en heb daar absoluut niet moeilijk over gedaan, ook al had ik het verzendlabel al geprint. Vaak meestal over de maat (internationale maten -O- ), en daarom plaats ik zelf tegenwoordig overal foto's van met meetlint erlangs, dat werkt heel fijn. Heb op Vinted gevonden dat het annuleren van verkoop niet mag met als reden dat is bijv niet past achteraf of dat het anders is dan je verwachtte. Achteraf gezien had ik ook zat 'door de strot' kunnen duwen. Je kunt ook gewoon communiceren en het gezellig houden dan meteen zwaar beledigd te zijn en de kont tegen de krib te gooien.
Ben zelf ook vaker beduveld en met een grote mond afgeserveerd, maar dat was meestal op marktplaats en daar ben je als koper echt niet beschermd, had het idee dat Vinted toch beter geregeld was met standaard koperberscherming en wederszijdse goedkeuring.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:52

Naomi_Jortje schreef:
En is het niet zo dat de verkoper zelf een negatieve review krijgt als ze het annuleert nadat het verzendlabel is aangemaakt? Ik zou er dan ook niet zo happig op zijn...

Ik denk dat je de reden van annulatie moet geven, als je zegt dat het in onderling overleg gaat krijg je geen review

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 11:36

Dat klopt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:11

maar als de vakantiemodus is ingeschakeld krijg jij die vinted-advertenties niet te zien. Dus dan had je het ook niet kunnen kopen tijdens haar modus. En blijkbaar is de verkoper gewoon op tijd terug van vakantie om het nog binnen de verzendtermijn te versturen. Dus ik snap je écht niet. Je hebt je bedacht en de verkoper werkt daar niet aan mee. Het is geen winkel met bedenktermijn??

Als je bent gebonden aan mega snel verzenden dan stuur je toch ook een berichtje vooraf?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:17

Ik doe nooit moeilijk als iemand wil annuleren, grote kans dat je anders achteraf nog gezeur krijgt.
Ik had pas iemand die wou annuleren, paar dagen later wou ze het item toch weer wel kopen (toen had ik mijn twijfels al) en achteraf gezeur dat ze de maat tegen vond vallen (nieuw product met kaartjes eraan waarop de maat te lezen is).

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:29

BloemBloem schreef:
BigOne schreef:
Ik geef bij een verkoop ook een berichtje wanneer de verzending niet dezelfde of volgende dag gebeurd, merk dat dat toch op prijs wordt gesteld.

Idem!

Nou, netjes geld terug ontvangen, pak kwam gelijk weer vrij, dus
we zijn toch maar voor poging 2 gegaan, met de wetenschap dat mijn
puber een lange adem moet hebben :D

Is toch wel heel geestig dat Vinted he, want je verliest er verder niets mee. Voor mijn
dochter hoop ik dat het dit keer wel verzonden zal worden :))

Heb een 2e poging gedaan, het item is nu onderweg :# !
Kind helemaal blij, nu alleen nog hopen dat het past :))

Anders heb ik een goede deal gemaakt, pakken gaan weg voor €100 + en dat heb ik
er bij lange na niet voor betaald :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:17

Hebben jullie wel eens bhs verkocht via vinted? Krijgen jullie dan ook nog al uh, aparte vragen? :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:30

Nope, maar ben wel benieuwd!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:40

Nou ik heb er al 2 die vragen om broekjes erbij. En dan hoeven ze de bh niet, en graag gedragen strings. De 1 geeft aan dat hij een man is en graag vrouwenkleding draagt :+

En ik heb een doorschijnenden bh, echt alleen kant zegmaar. Die vraagt om aan fotos zodat hij de maat goed kan inschatten :+ dus ik zeg nee, daarvoor issie veel te doorschijnend. Oh nouja 1 met de andere bhs mag ook

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:57

Dat zijn de “ vieze” mannetjes, moet altijd meteen aan van Kooten en de Bie denken .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:08

Hebben jullie ook gemerkt dat Vinted vernieuwd is

Kijk eens op je eigen profiel