Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:55

rien10 schreef:
mysa schreef:
Ondernemers moeten nog wel eens naar een stenen bank hoor.

Precies.

De Kamer van Koophandel zit ook midden in de stad. Soms moet je daar ook naar toe.

Er kan wel steeds meer digitaal bij de KvK!

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:57

Veel wel, maar niet alles. Ik moest er vorige maand gewoon naar toe. Ze hadden mooie eenrichtingsverkeer routes gemaakt in het gebouw. Loketten/werkplekken met plexiglas afgeschermd. Helemaal top.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:10

Beetje off-topic, maar ik denk dat je je niet moet vergissen in de mate waarin mensen onder druk kunnen worden gezet: https://www.gelderlander.nl/home/crimin ... ~a4980a43/

Er zijn deze week ook weer criminelen geweest die in de Achterhoek op verschillende plekken naar schuren gevraagd hebben, gelukkig reageren de meeste mensen inmiddels erg scherp.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:15

Laurie schreef:
Beetje off-topic, maar ik denk dat je je niet moet vergissen in de mate waarin mensen onder druk kunnen worden gezet: https://www.gelderlander.nl/home/crimin ... ~a4980a43/

Er zijn deze week ook weer criminelen geweest die in de Achterhoek op verschillende plekken naar schuren gevraagd hebben, gelukkig reageren de meeste mensen inmiddels erg scherp.

Dat is wat ik bedoel. Het wordt steeds gekker en gekker. en ook als oppassende burger kun je er zomaar in betrokken worden. en het lijkt wel dat nu de economie kwakkelt door Corona het alleen maar extremer wordt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:25

Toevallig vorige week ook naar de bank moeten gaan, voor zakelijke rekening van de vereniging, kon niet digitaal geregeld worden. Moest wel extra ver rijden, vanwege coronamaatregelen was 1 kantoor gesloten en vanwege bezuinigingen/meer digitaal kunnen doen nog een ander kantoor gesloten.
Is een groot kantoor, maar mochten maar 2 klanten tegelijk binnen. Helaas konden veel mensen dat niet lezen (stond maar 4 keer aangeplakt met koeieletters := ) en wandelden ze toch elke keer binnen, mooiste was een rij van 3 man achter me bij de geldautomaat. :') Hoezo we kunnen tot 2 tellen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:29

De supermarkt is ook horror. Sta je te wachten om bij een karretje te kunnen. Stampt iedereen links en rechtsom langs om een kar te pakken. Ik sta daar toch niet van j.a.n. l.u.l. te wachten tot er ruimte is? Waarom doe ik nog moeite -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:36

Ik had daar van de week ook problemen mee toen ik de winkel uit wou. Stond een rij mensen die wachtte op dat een karretje werd schoongemaakt, ik kon er daardoor niet uit. Uiteindelijk had een klant on gedesinfecteerd mijn karretje overgenomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:46

Loretta schreef:
Laurie schreef:

Dat is wat ik bedoel. Het wordt steeds gekker en gekker. en ook als oppassende burger kun je er zomaar in betrokken worden. en het lijkt wel dat nu de economie kwakkelt door Corona het alleen maar extremer wordt.

Er zijn altijd mensen die het niet wisten, maar het overgrote deel wil gewoon snel en gemakkelijk geld verdienen.
De buurman van mijn zus had zijn huis onderverhuurd en op 3 verdiepingen stond het vol met plantjes. Afgetapt electra, dus gewoon levensgevaarlijk, met aan weerszijden buren.

Ex-stalgenootje haalde de paarden naar huis. Zij woonden vrijstaand en hadden het mooi verbouwd, zodat het spul thuis kon komen te staan. Tot de politie een inval deed en er in de schuur een flinke wietplantage stond. Nu begrijpt iedereen ook waar ze alles van deden. :D
En zo ken ik nog wel wat voorbeelden.

Laatst ook weer die manege in net nieuws, de stal zal maar afbranden.
Ik heb er geen medelijden mee, als ze gepakt worden.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:11

idinn schreef:
De supermarkt is ook horror. Sta je te wachten om bij een karretje te kunnen. Stampt iedereen links en rechtsom langs om een kar te pakken. Ik sta daar toch niet van j.a.n. l.u.l. te wachten tot er ruimte is? Waarom doe ik nog moeite -O-

:(:) je ziet het niet want ik woon vast niet vlak bij je maar ik ben wel blij dat je de moeite doet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:14

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:45

schoonmoeder (74) moest gisteren voor haar rijbewijskeuring naar het rode kruisgebouw hier in de stad... niemand droeg mondkapjes en ook de dokter niet. wachtruimte zat aardig vol binnen. Onverantwoorde situatie. Zeker omdat er dus alleen 70+ ers waren.
zelf deed ze er ook geen op, aangezien niemand dat deed.... tja :roll:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:49

Dat is raar, zeg. Huisartsen hier zitten in een bijkans onneembare vesting. En zonder mondkapje kom je er niet in.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:38

Bijzonder he, zeker van die medische instanties zou je beter verwachten.
Wij hadden ook zo iets: mijn ouders (74 en 79) waren uitgenodigd voor een pneumokokken inenting.
Dus zij daarheen: rij stond tot buiten. Buiten werd keurig afstand gehouden, maar binnen niet. En was het mega-druk.
Toen ze daar wat van zei werd ze afgekat, en was het "mensen hun eigen verantwoording".
Maar waarom help je ze dan niet een beetje door 1,5 lijnen op de grond te plakken? (vroeg mijn moeder) Was te veel werk zeiden ze 8)7

Dus mijn ouders zijn omgedraaid, naar huis gegaan, en hebben de volgende dag die enting rustig 1-1 bij de huisarts gekregen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:09

Mijn man stond ook in zo’n rij voor de pneumokokken prik. Toen hij aan de beurt eas, kon hij weer gaan: ze waren “op”. Hij krijgt in november misschien een nieuwe oproep als het vaccin er misschien weer is. :roll:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:12

Hier in het dorp een griepprikvaccinatie drive in. Files het hele dorp door, allemaal in de rij om een griepprik te halen. En de locatie was een boerderij achteraf op een landweg. En er stonden al files middenin het dorp.
Op zich wel Corona proof maar dat zoveel mensen ineens die prik willen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:15

Ik ga ook de griepprik halen, hier heb je twee mogelijkheden gekregen met een tijdvak van een uur. Zo verspreiden ze het aantal mensen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:17

Mijn zusje zou de griepprik via de werkgever krijgen maar toen ze op het afgesproken tijdstip ter plaatse was zeiden ze dat alles op was. Ik wil er ook nog 1 maar vrees dat ik bij de huisarts ook bot ga vangen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:18

Wij tijdvak van 15 min gekregen
Normaal gaan we ieder jaar vrij laat, maar weet niet of dat dit jaar gaat werken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:20

Ik krijg de griepprik ieder jaar, het was hier keurig geregeld. Onze huisartspraktijk heeft drie spreekkamers. Er zat iemand bij de voordeur om je oproep (op tijd, ik had bv 13:10) aan te pakken en je naar een vrije kamer te dirigeren. Prik erin (twee assistentes en één huisarts stonden te prikken) en via de achterdeur en de poort weer naar buiten. Liep echt supergesmeerd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:20

Ze hadden het hier beter op achternaam kunnen doen. A t/m G tussen 13.00 en 13.30 uur H t/m O tussen 13.30 en 14.00 uur etc etc.
Nu was het een chaos. Je kon tussen 10-12 of tussen 13-15.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:27

Suzanne F. schreef:
Ze hadden het hier beter op achternaam kunnen doen. A t/m G tussen 13.00 en 13.30 uur H t/m O tussen 13.30 en 14.00 uur etc etc.
Nu was het een chaos. Je kon tussen 10-12 of tussen 13-15.

Dat is dit jaar bij mijn huisarts wel zo. En ze doen het in de plaatselijke sporthal ipv op de praktijk.

Mijn achternaam begint met de E, dus ben vrij vroeg aan de beurt. Hopelijk zijn ze nog niet op als ik kom.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:29

Mijn man en ik hebben dezelfde achternaam en ik moet de griepprik een week later halen dan hij. Blijkbaar niet op alfabet dus

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:48

Ik heb de oproep gehad ook. Nieuwe huisarts andere procedure. Twee dagen en per achternaam een tijdsvak van 20 minuten. Ik vraag maandag wel of ik het zelf mag doen. Kan toch prikken bij mezelf. Scheelt een groepsvorming opzoeken en lang staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:58

Ik had gewoon een tijdvak

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:13

Hier een tijdvak van een half uur op achternaam gegroepeerd. Mijn man krijgt altijd een oproep dus hij ging heen.
Normaliter mag ik hem via mijn werk halen maar nog nooit gedaan. Had ik nu wel willen doen maar dit jaar gaat het niet door...