Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:14

Niobe schreef:
1. Waarom verdienen mensen met mooie auto's geen aardigheid?
2. Jullie weten helemaal niet hoe ze aan die auto's gekomen zijn. Misschien zijn ze wel geleend om langs te kunnen komen?

Of van het werk

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:15

Mijn broer heeft ook een dikke bmw,maar 15 jaar oud en gekocht voor 5000 euro.Dus het wil niets zeggen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:22

Lau schreef:
Niobe schreef:
1. Waarom verdienen mensen met mooie auto's geen aardigheid?
2. Jullie weten helemaal niet hoe ze aan die auto's gekomen zijn. Misschien zijn ze wel geleend om langs te kunnen komen?

Of van het werk

Of gepikt }>

Sorry, flauw maar kon het niet laten :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:25

Of gekocht in betere tijden...

Ik erger me weer eens aan de school van mijn dochter. Een hele belangrijke herkansing plannen ze.... volgende week donderdag het 9de uur. Terwijl er dus hoop leerlingen daar 2 tussenuren voor op school moeten blijven wachten. Joh, willen jullie gewoon niet dat die kinderen slagen? Eerst was het al de schuld van de leerlingen dat het gemiddelde een 3 was. Nu andere docent die dat niet normaal vond, hoop extra lessen heeft gegeven en dan plannen ze het zo. En de herkansing is al in begin oktober toegezegd. Alle tijd dus om dit slimmer te plannen en veel eerder te communiceren.

Anoeska27Jarig

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:27

Aan mezelf, ik vind het zo moeilijk om de beslissing te nemen om mijn kinderen eventueel naar een andere school te sturen...

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:40

Britta31 schreef:
Mijn broer heeft ook een dikke bmw,maar 15 jaar oud en gekocht voor 5000 euro.Dus het wil niets zeggen.

Deze was geen 15 jaar oud.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:46

Anoeska27 schreef:
Aan mezelf, ik vind het zo moeilijk om de beslissing te nemen om mijn kinderen eventueel naar een andere school te sturen...

Voor alle beslissingen geldt "je neemt NU een beslissing met de kennis die je NU hebt en de mogelijkheden die er NU zijn en dus beslis je NU wat op DIT moment het beste is/lijkt/voelt".
Heb je het gevoel te weinig informatie te hebben : doorvragen, meer info zoeken.

En die glazen bol, die heeft niemand....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:55

Is het voor jou makkelijker dat ze naar een andere school gaan of ben je niet tevreden over de school?

Anoeska27Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:05

Britta31 schreef:
Is het voor jou makkelijker dat ze naar een andere school gaan of ben je niet tevreden over de school?

Ik was altijd heel erg tevreden over de school en de visie van de school. Het is echter in deze tijd een gesloten vesting geworden en er is geen contact meer. Het helpt ook niet mee dat er weer een nieuwe directeur is. We mogen liever niet mailen of appen, alleen briefjes meegeven. Met een beetje geluk wordt er een antwoord op geschreven, maar meestal tasten we in het duister. Bij mijn oudste is 2 weken geleden een escalatie in de klas geweest waarbij er fysiek is ingegrepen door een leerkracht van een andere klas. Wij mogen daarover niet in gesprek gaan. Mijn jongste haar juf zit thuis vanwege het overlijden van haar man. We hebben nu een juf die normaal geen kleuters doet en nogal autoritair is. Mijn jongste is van een kind wat de hele dag door kletst veranderd in een kind wat op school weigert te praten. Volgens school ligt dat niet aan hun. School heeft er ook een handje van om veilig thuis op ouders af te sturen die (op een nette manier) hun mening uiten richting school en ze willen alleen zorg leveren op hun manier en zonder overleg met ouders. Ook proberen ze het samenwerkingsverband daar volledig buiten te houden.

Makkelijker is het niet, ik zit nu 2,5 uur per dag in de auto voor school en dat zal niet heel veel minder worden. Ook voor de dichtstbijzijnde school moeten we met de auto en daar leren jongens nog andere dingen dan meisjes. Prima als je daar achter staat, maar voor ons niet passend.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:07

Oh jeetje, zou oprecht de onderwijsinspectie eens benaderen hierover.

Anoeska27Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:13

Het is ook lastig dat we nu een nieuwe leerkracht hebben die de visie van de school niet ondersteund en gewoon zegt dat het voor sommige kinderen in de klas goed is om les te hebben volgens een andere visie. Maar ik heb wel voor deze school gekozen vanwege de onderwijsvorm en de visie... Hij heeft ook besloten om in een klas met zeer intrinsiek gemotiveerde kinderen te gaan werken met 3 verschillende beloningssystemen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:29

Dat ik me opeens heel rot en depressief voel en nu maar me ziek heb gemeld voor mijn werkgroep voor het eerst en dus een vervangende opdracht moet gaan maken..

Ik heb alles al voorbereid enzo, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten bij de les te zijn

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:41

Bloemetje75 schreef:
Anoeska27 schreef:

Voor alle beslissingen geldt "je neemt NU een beslissing met de kennis die je NU hebt en de mogelijkheden die er NU zijn en dus beslis je NU wat op DIT moment het beste is/lijkt/voelt".
Heb je het gevoel te weinig informatie te hebben : doorvragen, meer info zoeken.

En die glazen bol, die heeft niemand....

Ik ga dit op mijn lijf tatoeëren :D

Geërgerd aan de KvK, hoop dat ze snel over de brug komen met de info die ik nodig heb, anders kom ik nergens met mijn stageopdracht.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:45

Dat de zak kruitnoten die morgen in de suprise moet spoorloos verdwenen is :(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:30

Shell reclames, doe even niet alsof jullie zo heilig zijn alsjeblieft. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:34

__Sannne schreef:

Ha, fijn dat ik niet de enige ben :)).

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:49

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:

Ha, fijn dat ik niet de enige ben :)).

Oh ik ook! Ik zag de reclame gisteren en ik zat met mijn ogen te rollen

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:06

Dat ik zo moe ben (en er blijkbaar ook zo uitzie)

Ik heb best een oké nacht gehad, en een productieve dag (therapie en studeren, dus mentaal vooral)
Ik móet van mezelf straks nog rijden omdat ik morgen ook niet kan, maar ik wil liever om 8 uur naar bed -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:12

Moeders met kuikens die iedere keer een bende maken van hun hok.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:28

__Sannne schreef:

Aaah elke keer erger ik me kapot! Helpt ook niet dat ik op 5 km hemelsbreed afstand woon :+

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:56

Kots en kotsmisselijk zijn. De hele dag niet durven eten met een emmer voor mijn neus mocht ik overgeven. Tegelijkertijd een craving naar friet met mayo hebben en dus toch dat naar binnen gewerkt. Tijdens het eten was de misselijkheid weg. Nu zit ik 15 min en komt de misselijkheid weer terug met een bonus craving naar chocola... Lang leven hormonen... #geenideewatikmetmezelfaanmoet

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:14

Ik erger me aan de keuze die ik moet maken...
Mijn paard verkopen?

Ik heb zooo weinig tijd. Maandagavond, dinsdagavond en donderdag zijn de enige dagen dat ik kan... Wil ik er verder nog een sociaal leven heb op zaterdagavond...

Ik vind het zo oneerlijk voor haar. Ze verdiend meer aandacht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:17

Eten dat weer koud is, omdat mevrouw kat op schoot moest liggen en vertikken om weg te gaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:56

Esaqar schreef:
Ik erger me aan de keuze die ik moet maken...
Mijn paard verkopen?

Ik heb zooo weinig tijd. Maandagavond, dinsdagavond en donderdag zijn de enige dagen dat ik kan... Wil ik er verder nog een sociaal leven heb op zaterdagavond...

Ik vind het zo oneerlijk voor haar. Ze verdiend meer aandacht.

Mijn paarden lopen ook maar 3x in de week hoor. Soms een keertje poetsen en tijdens het uitmesten eventjes kroelen maar ook vaak zat dat ik alleen de stal doe en zorg dat ze eten krijgen en ze op een dag niet eens aanraak.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:35

Marktplaatsverkoper die alleen wil verzenden en dat ik dat niet wil aangezien het over een bedrag van meer dan €50 gaat. Maarja, ik wil het wel graag hebben :')