Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Dat de zorg steeds duurder wordt, komt vooral doordat er steeds meer kan, en dus gedaan wordt en door de marktwerking die m.i. faliekant verkeerd heeft uitgepakt. Hoorde laatst nog een autoriteit zeggen, dat winst maken intussen heilig is en de zorg een verdienmodel is geworden. Ja, gek hè?
secricible schreef:mysa schreef:Dat de zorg steeds duurder wordt, komt vooral doordat er steeds meer kan, en dus gedaan wordt en door de marktwerking die m.i. faliekant verkeerd heeft uitgepakt. Hoorde laatst nog een autoriteit zeggen, dat winst maken intussen heilig is en de zorg een verdienmodel is geworden. Ja, gek hè?
Vergeet de vergrijzing icm steeds ouder worden, maar niet gezonder, ook niet. Het aantal zorgmensen groeit gewoon niet meer voldoende mee met de aantallen ouderen die zorg nodig hebben. Daar gaat geld niet bij helpen.
pien_2010 schreef:MoniqueT schreef:ok.Voor wie ons steeds gevolgd en gesteund heeft in dit topic: Albert is goed opgeknapt, neemt op tijd nog rust, maar loopt en zit weer en kan goed autorijden. Morgen rijden we naar Nederland!
@Pien: nog bedankt voor jullie super-aanbod, maar we komen liever een keer rustig jullie kant op dan voor één nachtje. We overnachten in Pau en de tweede nacht waarschijnlijk net voor of na Parijs. Of we knallen zaterdag door naar ons huis in NL. We zien wel.
We zitten nu zelf id fermette en gaan maandag naar huis en binnen goed schoonmaken voor onze gasten.
Vanochtend werd ik super geholpen id winkel door een hele lieve meid . Ze raakte me af en toe aan en eerlijk? Ik vond het zo fijn, zo lang geleden, so het oude normaal. Ik als aanraak mens heb me erg goed aangepast ad nieuwe situatie. Maar zoals vanochtend werd ik echt gelukkig van de geweldige service (is niet des frans) en lieve aanrakende vrouw.
Hopelijk komen nu niet alle autisten gelijk vertellen hoe anders dit is voor hen. Ik weet dat en dat begrijp ik.
Het is meer een post hoe normaal eigenlijk afstand en niet aanraken is geworden en hoe fijn ik het vond even niet. Ze heeft me geraakt...elle m'a touché (twee keer dusfysiek en emotioneel want ze ontroerde me).
SusanH schreef:secricible schreef:
Vergeet de vergrijzing icm steeds ouder worden, maar niet gezonder, ook niet. Het aantal zorgmensen groeit gewoon niet meer voldoende mee met de aantallen ouderen die zorg nodig hebben. Daar gaat geld niet bij helpen.
Ja en nee. Als er een betere beloning zou zijn in de vorm van meer salaris, of betere secundaire arbeidsvoorwaarden (liefst een combi) hou je mensen wel langer vast. Denk aan meer invloed op je eigen rooster. Meer doorgroeimogelijkheden. Leuke dingen naast je werk kunnen doen met korting.
Morrie schreef:Grappig, ik had het er net met een vriendin over op Facebook dat we hopen dat het handen geven en zoenen voor altijd wordt afgeschaft en de 1.5 meter verplicht blijft. Zo heerlijk, niemand in je “aura”![]()
Ik kom nog steeds nergens dus ik weet niet of men zich hier nog aan de afstand houdt. Op de fiets bij stoplichten in ieder geval wel.