Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Tja en ik zie juist dat de generaties boven ons veel achtelozer omgaan met spullen en co2 uitstoot. Vliegen, benzine, gas etc.
Kinke schreef:dat vind ik dan wel weer grappig. De jeugd ruilt zeer regelmatig hun mobieltje in voor een nieuwe, doet reisjes als ff een weekendje London/Barcelona/vulmaarin, kopen allerlei kleding online etc.etc.
Jildau schreef:Roodvos schreef:
Jildau: maar zonder consumenten geen industrie.Individueel zijn die dingen als een weekje op vliegvakantie of dat karbonaatje inderdaad het probleem niet, maar ga je kijken naar de impact die het collectieve consumptiegedrag heeft, direct en indirect, dan dragen dat karbonaatje en die vliegvakantie er wel degelijk aan bij. We vinden allemaal wat van Tata Steel en Shell, maar is er iemand die morgen dan maar die 10km naar z'n werk gaat fietsen, in plaats van de auto pakt? Nee.
Eens. Sterker nog: zonder Tata Steel oid ook geen fiets.
Tenzij je die met een stuk vuursteen uit een eikenboom gaat gutsen.
Zonder boeren geen voedsel. Maar snap dat een fiets belangrijker is hoor..
Ik snap dat we daar ook niet zomaar helemaal zonder kunnen maar het is toch niet te verantwoorden waarom een boer z'n koeien af moet maken en z'n bedrijf stoppen moet terwijl bedrijven zoals Tata Steel rustig door gaan? Dat de boer in Nederland met 150 koeien verplicht moet stoppen vanwege een natuurgebied en 5km verderop, net over de Duitse grens, een boer een stal bouwt voor 500 koeien? Willen we dan echt wat aan het klimaatprobleem doen of doen we net alsof we er wat aan willen doen?
Sheran schreef:MarlindeRooz schreef:Tja en ik zie juist dat de generaties boven ons veel achtelozer omgaan met spullen en co2 uitstoot. Vliegen, benzine, gas etc.
Dit zie ik ook. De generatie die voor het eerst goedkoop kon vliegen (nu rond de 30/35) tot een jaar of 50 zijn het ergst in mijn omgeving.