Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:31

Schijnbeweging is ook beweging.

Ik ben lichamelijk oké, maar heb wel een elektrische fiets. Een gewone fiets pak ik niet, maar een beetje ondersteuning maakt het fietsen wel leuker voor mij. En ga ik ook gauwer een rondje verder omrijden. Dat is altijd nog beter dan niets vind ik.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:26

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:10

Ik fiets ook elektrisch ben zover bekent goed gezond .
Ik gebruik hem ipv een gewone fiets waarmee ik nooit fietste.
Nu leg ik soms 25 km af op een dag waar ik normaal de auto voor zou pakken dus beweeg zeker weten meer als eerst .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:30

Hoe zou het nu eigenlijk gaan met de hoofdluis? Hebben die het moeilijk nu de kinderopvang en scholen niet/beperkt open zijn geweest?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:07

culaccino schreef:
Hoe zou het nu eigenlijk gaan met de hoofdluis? Hebben die het moeilijk nu de kinderopvang en scholen niet/beperkt open zijn geweest?

Verrek ja, die hebben natuurlijk ook lokdown.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:16

Niobe schreef:
culaccino schreef:

Verrek ja, die hebben natuurlijk ook lokdown.

Steun de hoofdluis op giro 666

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:18

Ik heb mij altijd al een kriebelend irritant insectje gevonden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:48

Independence schreef:
_O-

Zou wat zijn als ze uitsterven omdat we in lockdown zitten. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:14

Ze zitten wel graag in wilde Corona kapsels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:41

Mkango schreef:
Independence schreef:
_O-

Zou wat zijn als ze uitsterven omdat we in lockdown zitten. :')

Hihi ja!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:45

Brrr hoofdluis. Zo blij dat ik die nooit heb gehad. %) een pony met luis vond ik al erg genoeg. Maar inderdaad geen idee wat de gemiddelde levenscyclus is van de hoofdluis. Als het alleen binnen een gezin blijft zou uitsterven geen gek idee zijn.

Ik lees hier en daar kamertemperaturen van boven de 20 graden :oo en vraag me af hoe ben je dan gekleed trui en vest of alleen een t shirt? Hier is het meest maximaal 18 graden als ik het echt koud heb. Bij extreme kou hooguit 18.5 graad voor even, Normaal is het 17 tot 17,5 graden. Met t shirt en vest of trui.

Verwarming staat nu weer even op 18,5 graad omdat ik dadelijk een paar beestjes warmer moet krijgen na een koud transport. Maar ik zweet nu al. :') Bij boven de 20 graden zou ik denk ik wegdrijven met bijna geen kleren aan.

O ja de afwasmachine alles naar beneden. Kan ik gewoon het niet vieze handvat pakken en ze met punt naar beneden in het bakje doen. En ze daarna er ook weer meer uithalen zodat het eetstuk niet aangeraakt wordt. En ik kan me er niet aan prikken of snijden

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:19

hier is het overdag altijd 20 graden, voor mij veel te warm, ik zit in een t-shirt, maar mijn echtgenoot zit met 20 graden te rillen met dikke trui aan, hij is erg kouwelijk. 20 graden is dus een compromis, hij wil het liefst 23 graden en ik 18.
's nachts gaat het terug naar 18 graden, ik wil het liefst naar 15, ook weer een compromis, maar ik zet wel de slaapkamerramen op de kiepstand (dat weet hij dan weer niet :') )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:26

Ik ben echt een koukleum eerste klas, ik heb nu een pyjama aan (thuiswerken hoei! :')) maar wel een met een lang shirt en daar overheen nog een fleecevest. Zit in m'n kantoor met verwarming op standje crematorium. :') Het zal hier nu denk ik 22,5 graden zijn. Heerlijk. :D Maar ik draag altijd warme kleren maar ben nog steeds altijd koud, heel vervelend! Lunchen met soep tussen de middag maakt overigens wel een verschil. :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:55

Captain schreef:
Ik ben echt een koukleum eerste klas, ik heb nu een pyjama aan (thuiswerken hoei! :')) maar wel een met een lang shirt en daar overheen nog een fleecevest. Zit in m'n kantoor met verwarming op standje crematorium. :') Het zal hier nu denk ik 22,5 graden zijn. Heerlijk. :D Maar ik draag altijd warme kleren maar ben nog steeds altijd koud, heel vervelend! Lunchen met soep tussen de middag maakt overigens wel een verschil. :j

Haha hier hetzelfde. Ik heb nu een elektrische deken voor over de bank, echt heerlijk, dan hoeft de verwarming niet meer zo hoog. Mijn verwarming kan ook echt rustig op 22 graden staan en dan heb ik het nog echt koud. Ik zit hier op mijn werk met stijve vingers van de kou te bibberen met 20,6 graden. Ik word gewoon tot op het bot koud en dan ook niet meer warm, haha. Dus met 20 graden heb ik sowieso nog een trui aan. Voordat ik in een T-shirt ga lopen moet het echt al wel 25 graden zijn buiten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:08

Hoe meer je je er aan toegeeft. En het zelfs warmer maakt en/of meer aantrekt. Hoe langzamer je metabolisme wordt.
Je interne kachel zal dus weer langzamer stoken.

Dus die grens verleg je dan zelf. Helemaal goed als je je er in kunt vinden. Maar als je straks weer een keer naar kantoor gaat en het is er 19 graden, vergeet dan niet je wanten mee te nemen. :+

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:47

Ik krijg snel koude handen. Combi van druk in het hoofd en het altijd snel koud hebben.

Temperatuur schommelt hier constant tussen de 18 en 20 graden. Verwarming staat standaart op 17.5. Afhankelijk van wel/geen zon is het dus wat warmer of kouder.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:06

Hier in huis een houtkachel die in de ochtend wordt aangestoken.

In de ochtend is het hier tussen de 14-16 graden (hangt van de buitentemperatuur af)
Het stijgt al snel naar de 17-18 graden.
De hele middag wordt het langzaam aan iets warmer.

Vanwege de plaats van de houtkachel is de temperatuur overal iets anders. In de woonkamer is het in de avond 22-25 graden (heerlijk in de avond voor bankhangen!), in de speelhoek is het 20-22, de eetkamer 18-20 en in de keuken 17-18. Voor alle ruimtes een prima temperatuur aangezien ik in de keuken altijd druk bezig ben en op de bank pas ga zitten zodra ik moe ben (en het koud krijg!)

Niobe schreef:
Schijnbeweging is ook beweging.

Ik ben lichamelijk oké, maar heb wel een elektrische fiets. Een gewone fiets pak ik niet, maar een beetje ondersteuning maakt het fietsen wel leuker voor mij. En ga ik ook gauwer een rondje verder omrijden. Dat is altijd nog beter dan niets vind ik.

Dit dus. Ik pak nu veel vaker de fiets en beweeg stiekem toch een beetje extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:15

Knert schreef:
Hoe meer je je er aan toegeeft. En het zelfs warmer maakt en/of meer aantrekt. Hoe langzamer je metabolisme wordt.

Dus die grens verleg je dan zelf. Helemaal goed als je je er in kunt vinden. Maar als je straks weer een keer naar kantoor gaat en het is er 19 graden, vergeet dan niet je wanten mee te nemen. :+
Ik merk dat in de praktijk niet zo eerlijk gezegd. Ik heb jarenlang in een koude slaapkamer m'n huiswerk gemaakt en dat heeft me niet meer bestand tegen kou gemaakt, net als dat mijn dekentje, fluffy vest en sjaal me ook niet minder bestand maken ertegen. Het is niet alsof ik straks met 25 graden ook nog in deze outfit zit. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:16

Knert schreef:

Huh, we zijn geen paarden die onszelf warm houden door eten. :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:27

Nee mar het is wel een soort gewenning volgens mij... Bij mijn vriend thuis was het altijd héél warm; ik liep midden in de winter nog in een tshirt te puffen bij hem thuis. We wonen nu samen en de eerste maanden had ie het de hele tijd koud := maar inmiddels, na 2 jaar, is ie stukken beter gewend aan een normale temperatuur.
Zijn dekbed is 3x zo dik als die van mij etc en een open slaapkamerraam in de lente/zomer/herfst is ook altijd discussie maar dat zit meer tussen zn oren. Als hijhet niet weet is het prima, als hij het weet heeft hij t koud :roll: :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:41

Oh ja dat geloof ik graag. Ik ben opgegroeid in een huis waar het altijd tussen de 20 en 21 graden was. Daar had ik het ook altijd koud. Als ik daar nu na bijna 30 jaar nog niet aan gewend ben dan gaat dat ook niet meer gebeuren denk ik. :') En ik weiger het koud te hebben, ik trek echt makkelijk even een extra trui aan en 's avonds gezellig onder een kleedje ook niks mis mee. Maar als ik het echt door en door koud heb gaat die kachel lekker omhoog! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:02

Hier hetzelfde Captain. :j Mijn moeder zet de thermostaat nooit hoger dan 20 graden, dus je zou denken dat ik er wel aan gewend zou moeten zijn als de theorie klopt. :') Bij mij is hoofdzakelijk het probleem dat mijn handen en voeten heel koud zijn (mijn vader heeft hetzelfde) en dat trekt langzaam door naar de rest van mijn lichaam. Om nog maar te zwijgen over het verkrampen van alle pezen waardoor typen en schrijven haast onmogelijk worden. := Dit heb ik altijd gehad, zelfs als ik buiten met 20+ graden in de zon zit, heb je nog grote kans dat m'n handen ijskoud zijn, alleen krijg ik dan genoeg warmte van de omgeving om te zorgen dat het alleen bij m'n handen en voeten blijft. :') Daarom loop ik 's winters ook vaak nog op ballerina's, want ik merk het verschil toch niet. _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:16

Zelfde als Mkango :j
Ik heb ook qua kou niet echt een verschil tussen 5 graden en 15, het voelt ongeveer even koud.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:23

Ja inderdaad, handen en voeten worden koud. Ik heb dat bijvoorbeeld ook met autorijden, mijn handen zijn dan ijskoud omdat je gewoon stil zit.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:35

Daarom zet ik in auto altijd de blowers op mijn handen.

In huis heb ik de kachel op 22,5 graad. Dan heb ik nog een dikke trui aan en een dekentje over mijn benen. Altijd kouwe handen en voeten.