Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
quera schreef:Zeker goed!
Kinderen hebben veel invloed op je leven, en dat is echt niet altijd positief. Alleen zoals met bijna alles op social media wordt alleen het positieve op facebook/instagram/weet ik veel wat gepost.
elnienjo schreef:quera schreef:Zeker goed!
Kinderen hebben veel invloed op je leven, en dat is echt niet altijd positief. Alleen zoals met bijna alles op social media wordt alleen het positieve op facebook/instagram/weet ik veel wat gepost.
Maar mensen hebben hun ogen toch niet in hun zak zitten? Overal waar je komt lopen mensen met kleine kinderen die druk zijn, dreinen, janken, hun broertje opstoken etc. etc. Ouders zie je maar zelden relaxt rondlopen als ze één of meerdere kinderen bij hebben. Dat kan dat ene plaatje wat ze schieten voor op facebook als toevallig iedereen tegelijkertijd lacht, niet goedmaken natuurlijk.
beatje schreef:Of mensen die overtuigd zijn dat bij 1 kind een broertje of een zusje hoort. NEEEEEE, ze vechten er alleen mee. Als ze lief zijn is het omdat ze tegen jou als moeder samen spannen.
Shaggy09 schreef:Dat is spijtig, maar dat is eerder een uitzondering dan heel normaal.
Niobe schreef:Shaggy09 schreef:Dat is spijtig, maar dat is eerder een uitzondering dan heel normaal.
Weet ik niet, ik hoor het ook veel.
Met mijn broer kon ik niet eens veel ruzie maken, want hij was 10 jaar ouder en op het moment dat ik bewust dingen kon gaan doen had hij al een totaal ander leven. Best wel heel lang een goede band gehad.
Maar bij anderen hoor ik dat vrijwel nooit eigenlijk.
Shaggy09 schreef:Ik heb geen perfecte band met mijn zus, we zijn compleet verschillend en vochten elkaar regelmatig de tent uit. Maar ik ben toch wel heel erg blij dat ik een zus heb. Als mijn ouders zouden wegvallen vroeg of laat zou ik het alleen heel erg zwaar hebben denk ik. Mijn ouders komen uit grote gezinnen dus die hebben een hoop broers en zusjes en dat vind ik er altijd heel gezellig uitzien.
Ik kan me voorstellen dat als je echt alleen maar ruzie met je sibling hebt dat je er anders over denkt. Maar de gewone broers/zussen ruzietjes horen er gewoon bij. In mijn omgeving zie ik juist hele goede broer/zus verhoudingen waar ik jaloers op ben.
@elnienjo, maar je kan toch gewoon jezelf terugtrekken op je slaapkamer? Je zit toch ook niet altijd met je ouders opgescheept?
lor1_1984 schreef:Het grote nadeel aan broers en zussen is dat je met wat pech een setje karakters bij elkaar hebt die totaal niet matchen.
Zet dat samen in een huis, evt in dezelfde slaapkamer en de irritaties lopen gigantisch snel op.
Vooral als er ook nog met twee maten gemeten wordt door de ouders en kind 1 bijna heilig is waar kind 2 niks mag zeggen/doen, alles maar over zijn kant moet laten gaan en overal voor opdraait.
Laat ik het zo zeggen, gezelliger wordt het daar niet van, zeker niet als kind 1 zich daar naar gaat en blijft gedragen.