Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 10:52

Wat vinden jullie eigenlijk van kinderen op socialmedia?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:03

Daphara: inderdaad die tip van Lau is wel echt heel goed! Ik denk dat ik het zo ook zou doen als ik jou was.

Furioso:ik heb ook wel eens meegedaan met die gainpartys maar ik merk wel dat ze je na een tijdje toch weer ontvolgen.

Lau: wat betreft kinderen op Social media vind ik het een beetje liggen aan hoe oud ze zijn en wat ze posten

Wij hebben gisteren een filmpje opgenomen voor weallride_thenetherlands echt super leuk om te doen! Het filmpje op de site zetten was wel een dingetje dat heeft heel veel wat uren gekost :p. Maar blij dat het nu gelukt is. Ik heb het ook op mijn Instagram gezet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:35

Lau schreef:

Geen geweldig idee. Terugkijkend op mezelf ben ik blij dat er nog geen echte social media was toen ik jonger was. Er was wel internet en ik heb daar best keuzes gemaakt waar ik niet meer achter sta. Nu is het nog toegankelijker en breder.
Gelukkig ook meer voorlichting! Maar jeugd is 'dom' (consequenties overzien) Ik ben niet voor

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:40

Lau schreef:
furioso schreef:
Na lange tijd nog eens een gainparty meegedaan

Ze vroegen me dus why not :D

Begonnen met 5216 volgers gisteren rond 15:45 en nu zit ik op 5315 :D
100 volgers erbij op nog geen 24u

Nu valt het nog te zien hoeveel er daadwerkelijk blijven maar meestal valt dat aantal wel goed mee :j

[ [url=m/TM9DwM.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W3vE74.png]Afbeelding[/url] ]

Maar volgen die je wel voor jou? Ik vind dat altijd zo lastig aan gain party’s. Ik denk dat altijd dat ze alleen maar volgen voor het volgen. Maar verder niet echt jou leuk vinden.

Ik denk dat een groot deel inderdaad afhaakt na een tijdje. Dit is ook altijd zo met winacties. Mensen volgen je alleen voor het winnen en ontvolgen je als ze niet gewonnen hebben. Een klein deel blijft je volgen.

Er zitten best veel kinderen op social media, maar de ouders runnen dan altijd het account.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 11:44

Ik vind het zo “gevaarlijk” je ziet best vee kind YouTubes die dan ineens heel bekend zijn. Die kunnen helemaal niet omgaan met die bekendheid. Maar ook hoe vee uur ze erin stoppen en eventueel geld verdienen. Ik vind het lastig.. ik denk dat je kinderen moet behoeden en als ouder echt mee moet kijken. Maar dat gebeurt niet altijd, zeker als zij er ook van “profiteren”.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:06

Lau schreef:
Ik vind het zo “gevaarlijk” je ziet best vee kind YouTubes die dan ineens heel bekend zijn. Die kunnen helemaal niet omgaan met die bekendheid. Maar ook hoe vee uur ze erin stoppen en eventueel geld verdienen. Ik vind het lastig.. ik denk dat je kinderen moet behoeden en als ouder echt mee moet kijken. Maar dat gebeurt niet altijd, zeker als zij er ook van “profiteren”.

Mee eens! Sommige kinderen lopen op deze leeftijd al naast hun schoenen.. Maarja wat doe je er aan?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:20

Afbeelding

:o? Het zijn echt hashtags waarmee ik al veel vaker heel fors bereik (voor mijn doen) mee heb gehad. Misschien komt het nog hoor, maar vind het toch maar gek allemaal

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:28

Qimm schreef:
[ [url=m/Qwp3WZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

:o? Het zijn echt hashtags waarmee ik al veel vaker heel fors bereik (voor mijn doen) mee heb gehad. Misschien komt het nog hoor, maar vind het toch maar gek allemaal

Had ik laatst ook, gewoon echt maar iets van 5 personen via mijn standaard hashtags.
Maar ik had per ongeluk gepost zonder hashtags en het bericht daarna bewerkt, dus dacht dat het daaraan lag.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:33

Heb ik ook gecheckt, ze staan er echt. Nou ja. Jammer dan :P

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:24

Lau: ahhh zo bedoelde je die vraag. Ja ik ben het wel met je eens. Er wordt zoveel druk gelegd (school) op de kinderen als ze dan ook nog de denken dat het ook op Social media moet dan gaat het dubbel op. Daarnaast ben ik een voorstander van kinderen goede voorlichting geven met hoe om te gaan met Social media.

Qimm:gek inderdaad want het is verder ook wel een leuke post, ik heb vanmiddag nog een reactie geplaatst op je post.

Daphara: jaa heel raar is dat. Ik heb het ook wel eens de ene keer maar 20 likes en dan de andere keer veel meer.

Ik heb sowieso het idee dat vandaag wat een mindere dag is om te posten het loopt niet echt storm

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 18:35

_Lobke_ schreef:
Lau: ahhh zo bedoelde je die vraag. Ja ik ben het wel met je eens. Er wordt zoveel druk gelegd (school) op de kinderen als ze dan ook nog de denken dat het ook op Social media moet dan gaat het dubbel op. Daarnaast ben ik een voorstander van kinderen goede voorlichting geven met hoe om te gaan met Social media.

Qimm:gek inderdaad want het is verder ook wel een leuke post, ik heb vanmiddag nog een reactie geplaatst op je post.

Daphara: jaa heel raar is dat. Ik heb het ook wel eens de ene keer maar 20 likes en dan de andere keer veel meer.

Ik heb sowieso het idee dat vandaag wat een mindere dag is om te posten het loopt niet echt storm

Nee ik heb ook echt weinig likes, gister ookal. Dit beloofd niet veel goeds voor het weekend :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:43

Hier ook bar slecht hoor, illustraties waarvan ik weet dat ze goed in de smaak vallen hebben in totaal 58 likes opgeleverd verdeeld over drie illustraties die elk 8 uur per stuk hebben gekost. Erg zuur, ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan Instagram. Het levert gewoon helemaal niks op. Tis dat ik graag de mensen entertain die mij volgen, anders was ik er allang mee gestopt.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:44

Ja wat gek hè. Hoe kan dat nou?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:44

Ik vind jouw dingen zo leuk xyris!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:06

Thanks dat is lief :o.

Ik denk oprecht dat instagram zo enorm overspoeld is dat alleen de groten (en soms een enkel gelukje) het daar nog gaat redden. Ik vermoed dat instagram de glorietijd heeft gehad.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:44

Dat zou wel heel jammer van Instagram zijn, daardoor raken ze mensen kwijt. Mijn post begint het nu wel wat beter te doen maar mijn verhaal is bijvoorbeeld maar 20x bekeken terwijl dat normaal veel meer is.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:18

Ja die hashtags |o

Laatst dacht ik ik plaats even wat, niks bijzonders en een foto van vorig jaar ergens, die doet het dan weer goed vergeleken met een foto die (ik zelf iig) wel gaaf vind

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:52

Insta vind mij lief denk ik? 2 foto's die het goed doen in 1 week tijd.

Ik moet zeggen dat nu ik op tiktok zit er echt een veel vreemdere wereld voor me open gaat. Dan heeft insta best nog een logica.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:22

wilmatj schreef:
Insta vind mij lief denk ik? 2 foto's die het goed doen in 1 week tijd.

Ik moet zeggen dat nu ik op tiktok zit er echt een veel vreemdere wereld voor me open gaat. Dan heeft insta best nog een logica.

Ja tiktok is echt heel bijzonder ....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:24

Lau schreef:

Ik heb geen kinderen en zal ze ook niet krijgen, maar ik vind het tien keer niks. Zowel kinderen met een eigen account niet als ouders die hun kinderen ongevraagd overal online knallen, herkenbaar en vaak ook nog in discutabele momenten.

Dat ouders wel eens een foto van hun kind delen vind ik echt niet raar of gek, maar ik vind het wel belangrijk hoe dat gebeurt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:26

Ik heb sinds kort een Instagram account voor m’n pupje die we volgende week ophalen.
Beetje als een dagboek :D zo leuk om te zien hoe ze groeit. Het is mijn eerste pup dus is een heel avontuur :+

Op insta is ze Otje_the_Windsprite. Moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de groei van het aantal volgers :))

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:19

Wilmatj: oh beter! Ik denk dat posts bij mij niet zo fantastisch gaan, omdat ik maar heel weinig volgers heb. En misschien een beetje hetzelfde post? Het gaat wel heel vaak over paardlief :p
Dat tiktok lijkt me ook wel grappig maar ik heb er totaal geen verstand van. Vind jij het leuk en is het makkelijk te leren?

Warboel: ahhh super leuk account!:D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 10:53

Mijn foto van vandaag gaat dan weer verrassend goed :') precies de foto waarvan ik het niet had verwacht. Dus ergens ook best leuk :o

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:00

Ik merk bij mij dat de foto’s waar ik zelf op sta het beter doen met likes dan de foto’s van mijn recepten/eten. Misschien dat mijn recepten niet boeiend genoeg zijn? Maar ik vind het leuk om te posten en daar gaat het om haha

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:29

Ik denk dat het een goed idee is geweest om paarden en katten te scheiden!
In de laatste week is een 6 seconden durend galop filmpje ook mega goed gegaan.

Ik moest het filmpje nog inkorten, want hij had opeens een tact fout in de rechter galop zitten waardoor ik de galop ook niet fatsoenlijk kon uitzitten, nog net te zien voordat het filmpje stopt.

Maar blijkbaar is het een hit, vraag me niet waarom. Misschien omdat het blijkbaar een hit is via “ontdekken”?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding