Sannanasje schreef:Kun je er gewoon kuikentjes onder steken? Ik dacht wel aan een paar broedeieren, maar we hebben niet heel veel ruimte voor meer kippen. Maar haantjes kuikentjes voor de slacht...
Ze is nu bijna 2 weken echt broeds, maar zit al 5 weken snachts in een leghok. Maar de eerste weken kwam ze overdag wel gewoon buiten met de rest.
Bij vrienden waar wij deze kippen vandaan hebben zijn er een aantal nu al 6 weken broeds. Uit dezelfde leg als deze, geen idee of dat genetisch bepaald is ofzo?
Ik ben gewoon een muts en vind het sneu haar zo te zien. Ze kijkt zo ongelukkig.
Ik ben zelf aan het kijken voor een beregeningspomp. Van Gardena heb je waar je gewoon de tuinslang op aan kunt sluiten.
Ik ga waarschijnlijk straks even naar de Cranenbroek, dus zal eens kijken wat daar allemaal staat.
Voor de IBCs hebben wij ook kraantjes gekocht waar gewoon een tuinslang aan kan.
Broeds worden is inderdaad een groot deel aanleg
Je kunt er gewoon kuikentjes onder steken

ik zou super graag nog muskuseendjes willen! Maar mijn vriend gaat dat helaas echt niet willen, die vindt de vier loopeenden meer dan genoeg

opgepakt en toen bleek het al koud en stijf te zijn dus al langer dood. Ik realiseerde mij toen dat ik gisteren avond niet precies geteld heb omdat ze lastig te vangen waren met binnen halen en ze waarschijnlijk dus gisteren al dood gegaan is. Ik weet zeker dat ik ze niet vergeten ben en ze in de nacht dood gegaan is van de kou want we hebben nog 2 uur buiten gezeten nadat ik ze binnen gehaald had. Dan had ik haar horen gillen als ze alleen daar zat. En ik weet niet of ze met 8 weken nog dood gaan van een nacht alleen in 17 graden. Maar veranderd niet dat ik mij enorm klote voel en ik absoluut niet weet waar ze dood aan gegaan is. Haar snavel aanzet en kam waren blauw dus denk zuurstof te kort maar verder dan dat kom ik niet. 

en verder doet alles het echt super