Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:31

iirrssjjee schreef:
SavannahNx schreef:
Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp of jij mij niet. Het gaat erom dat er geen betaalmogelijkheid is met ideal en we dus hoe dan ook geen stoelen kunnen reserveren. Is er ergens nog een oplossing vroeg ik mij af

Ja. Wachten tot morgen dat je wel contact op kan nemen met de vliegmaatschappij.

Ja dat gaan we sowieso proberen. Wel een beetje vreemd dat je niet met ideal kunt betalen..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:33

Ik denk dat Savannah bedoelt dat ze probeert online in te checken en daarbij stoelen wilt reserveren, maar dat ze dus niets kan betalen omdat ze geen creditcard oid heeft?

Wel bijzonder trouwens.. bij het kopen van de tickets kun je wel gewoon met Ideal betalen. Wanneer vlieg je Savannah?

Janine1990

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:34

Wat gebeurt er met (mot) vlinders die je opzuigt in de stofzuiger?

(het was erg grappig om te zien, denk ik)
Heb een panty om de mond gedaan... Ben bang dat hij terug komt :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:35

casperzazoe schreef:
Ik denk dat Savannah bedoelt dat ze probeert online in te checken en daarbij stoelen wilt reserveren, maar dat ze dus niets kan betalen omdat ze geen creditcard oid heeft?

Wel bijzonder trouwens.. bij het kopen van de tickets kun je wel gewoon met Ideal betalen. Wanneer vlieg je Savannah?

Ja dit bedoel ik idd! Wij hebben dit via vakantieveilingen gewonnen en betalen kon dus toen gewoon met Ideal. Wij vliegen donderdag al. En ik zie ook overal op Google staan dat betalen met Ideal niet mogelijk is alleen via omwegen en weet ik allemaal voor sites en dat vind ik nogal eng als het om geld gaat...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:49

Janine1990 schreef:

Die sterven een ellendige dood :( Waarom zuig je de vlinders op?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:51

SavannahNx schreef:
casperzazoe schreef:

Ja dit bedoel ik idd! Wij hebben dit via vakantieveilingen gewonnen en betalen kon dus toen gewoon met Ideal. Wij vliegen donderdag al. En ik zie ook overal op Google staan dat betalen met Ideal niet mogelijk is alleen via omwegen en weet ik allemaal voor sites en dat vind ik nogal eng als het om geld gaat...

Ik zou rustig afwachten tot je ze morgen telefonisch kan bereiken :) Ryanair is er voor kortere vluchten binnen Europa en best wel een budget maatschappij dus lijkt me sterk dat het alleen met creditcard of PayPal kan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:06

Britta31 schreef:
Janine1990 schreef:

Die sterven een ellendige dood :( Waarom zuig je de vlinders op?

Omdat ik er panisch voor ben en mijn ouders er niet voor laat komen.

En dan komt het eeuwenoude: maar die beesten doen niks.

Nee daarom heet het een fobie. Een irreële angst die een simpel gegeven niet kunnen oplossen.

Maar blij te weten dat ze dan doodgaan. Scheelt me wat nachtrust waar ik al te weinig van heb.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:30

Lekker doodgaan in een stofzuigerzak.
Heb gewoonhet lef om ze dan anders te verwijderen... Komop zeg..
"t is maar een mot en ik ben heel bang"

Dan bel je aan bij de buren of ze m weghalen....

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:33

Pfff wat een onzin om het doden van een mot/vlinder. En straks wel allemaal met de mepper en soms zelfs elektrisch die muggen een klap verkopen.... hypocriet weer en typisch bokt.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:40

SavannahNx schreef:
Ja dat gaan we sowieso proberen. Wel een beetje vreemd dat je niet met ideal kunt betalen..

Dat is niet zo heel raar, iDeal is namelijk iets wat écht alleen in NL te vinden is, en omdat het voor ons zo normaal is, vergeten wij dat vaak. In het buitenland is het gebruik van een creditcard heel normaal, wat juist in NL helemaal niet zo is. Daarom zie je vaak bij buitenlandse bedrijven je alleen creditcard kunt gebruiken, want dat is simpelweg de norm voor hun. Je ziet hier bijv ook geen Belgische of Duitse betaalmogelijkheden, dat zou een beetje raar zijn :D edit; en RyanAir is zoals veel mensen wel zullen weten niet Nederlands :j

Ik ben zelf enorm blij met mijn creditcard, die heeft mij in het buitenland al meerdere keren uit de brand geholpen, tenzij ik wel een gewone wereld pinpas heb. Sinds een paar weken accepteert de H&M mijn pinpas niet meer, zou wat zijn als ik nooit meer bij de H&M kon shoppen :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:42

iirrssjjee schreef:
Pfff wat een onzin om het doden van een mot/vlinder. En straks wel allemaal met de mepper en soms zelfs elektrisch die muggen een klap verkopen.... hypocriet weer en typisch bokt.

Wat een top vergelijk, applaus!

1 klap dood.
1 tik dood.

Of in een stofzuigerzak dood gaan.
Motjes zijn taai hoor.. Die overleven de slang echt wel. De rest daarna niet meer.

Tel uit je winst.
En schei toch uit met dat makkelinke geroep: typisch bokt.
Ik BEN bokt niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:48

Piekosjj schreef:
Dat is niet zo heel raar, iDeal is namelijk iets wat écht alleen in NL te vinden is, en omdat het voor ons zo normaal is, vergeten wij dat vaak. In het buitenland is het gebruik van een creditcard heel normaal, wat juist in NL helemaal niet zo is. Daarom zie je vaak bij buitenlandse bedrijven je alleen creditcard kunt gebruiken, want dat is simpelweg de norm voor hun. Je ziet hier bijv ook geen Belgische of Duitse betaalmogelijkheden, dat zou een beetje raar zijn :D edit; en RyanAir is zoals veel mensen wel zullen weten niet Nederlands :j

Nooit gehoord van Sofort? Een duits systeem wat erg lijkt op ideal. Maaar het werkt met enorm veel banken en webwinkels in europa. Veel handiger daarom en ja ook in nederland populair.
Bijna elk land in europa kent wel z'n eigen ideal systeem trouwens.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:49

Jolliegirl schreef:
iirrssjjee schreef:

Wat een top vergelijk, applaus!

1 klap dood.
1 tik dood.

Of in een stofzuigerzak dood gaan.
Motjes zijn taai hoor.. Die overleven de slang echt wel. De rest daarna niet meer.

Tel uit je winst.
En schei toch uit met dat makkelinke geroep: typisch bokt.
Ik BEN bokt niet.

Nou als ik de elekteische gebruik zijn ze vaak niet dood hoor... Ze leven een uur later gewoon nog. Daarom gebruik ik m ook niet meer. Maar dan blijf ik het hypocriet vinden. Als je net de stofzuiger vast hebt, zuig je misschien die mug ook wel op.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:52

Eh nee nooit gehoord van Sofort :+ En klopt, hier in Zweden heb je BankID wat ook heel makkelijk is via je telefoon. Geen gedoe met plaatjes scannen wat met de Rabo moet om met iDeal te betalen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:37

Jolliegirl schreef:

Lol... was het maar gewoon heel bang. Je hebt duidelijk geen idee wat er gebeurt bij mensen die oog in oog staan met datgene waar ze een fobie voor hebben.

Maar het oordeelt natuurlijk wel lekker!!! :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:04

Waar ben je dan bang voor.Het gefladder?Ze doen echt niets.Wat ook weleens helpt is de lamp in een andere ruimte aan doen en de lamp van de ruimte waar de mot zit uit.Dat werkt ook voor langpoot muggen.Ze komen op het licht af.Dan gauw de deur dicht en wachten op hulptroepen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:45

@britta...
Dat is juist het punt met een fobie, het is een irreële angst die niet te managen valt, waardoor er grote paniekaanvallen ontstaan die voor een buitenstaander totaal niet in verhouding staan met het beest/object/situatie.

Zo heb ik een cliënt gehad die panisch... maar echt helemaal gek werd van lollies.

Maar er zijn wel hele goede therapieën voor. Alleen moet je zelf wel goed matchen met de behandelaar die het met je doet. En dat is vaak een flinke zoektocht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:28

c_alsemgeest schreef:
@britta...
Dat is juist het punt met een fobie, het is een irreële angst die niet te managen valt, waardoor er grote paniekaanvallen ontstaan die voor een buitenstaander totaal niet in verhouding staan met het beest/object/situatie.

Zo heb ik een cliënt gehad die panisch... maar echt helemaal gek werd van lollies.

Maar er zijn wel hele goede therapieën voor. Alleen moet je zelf wel goed matchen met de behandelaar die het met je doet. En dat is vaak een flinke zoektocht.

_/-\o_

Danku!

Wat is het? Ik weet het niet. Ik ben niet bang voor wespen, bijen, spinnen, slangen etc.
Waarom hier wel voor?

Paar jaar terug kwam er een vreemd insect bij onze planten. Ik voelde me meteen naar bij dit onidentificeerbare beestje. Bleek een kolibrievlinder.
Het onderbewuste deed hier iets kennelijk, het wist iets dat ik niet kon bolwerken maar waardoor ik wel bang werd.

Het is geen angst waardoor ik geen fatsoenlijk leven heb gelukkig. Ik kan er zelf om lachen, al kan ik op dat moment dat het gebeurt niets anders dan paniekeren. Ik krijg heftige zweet/koortsaanvallen, ben nog in staat om van een balkon te springen zo erg. (Gelukkig nog nooit op hoogte 'lastig' gevallen)
Mensen schrikken wel van die heftige reactie, nemen ze het eindelijk serieus.

Oh ik kan me wel laten helpen. Maar dit hoor je ook bij mensen met vliegangst: het idee om straks zonder angst oog in oog te staan met die angst is een enorme drempel om je te laten helpen.
Het idee dat ik een vlinder zou vasthouden zonder angst is enger dan de angst zelf.
Het idee om zonder angst in een vliegtuig te stappen is enger dan de angst die je aan de grond houdt.

Alleen begrijpen mensen vliegangst en vele andere angsten beter. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:31

Britta31 schreef:
Waar ben je dan bang voor.Het gefladder?Ze doen echt niets.Wat ook weleens helpt is de lamp in een andere ruimte aan doen en de lamp van de ruimte waar de mot zit uit.Dat werkt ook voor langpoot muggen.Ze komen op het licht af.Dan gauw de deur dicht en wachten op hulptroepen.

Deze ruimte was hij niet uit te lokken hoor.

Gefladder is het denk ik niet. Ben ook niet bang voor vleermuizen of zwaluwen (zou een ramp zijn op stal met 50 nesten). Als ik bij een raam sta en ik zie in mijn ooghoek een dor blaadje door de lucht waaien krijg ik ook zowat een hartverzakking.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:36

Janine1990 schreef:
Jolliegirl schreef:

Lol... was het maar gewoon heel bang. Je hebt duidelijk geen idee wat er gebeurt bij mensen die oog in oog staan met datgene waar ze een fobie voor hebben.

Maar het oordeelt natuurlijk wel lekker!!! :D

Het oordeelt lekker he... Jij weet niet of ik een fobie heb of niet ;)

En je weet ook niet of/en hoe ik ervanaf gekomen ben.
Jazeker, dat kan :D en wat ben ik daar trots op.

Zo zie je, ik bedoel het niet naar of verkeerd. Maar ik vind het rot dat er een beestje voor sterft. En ga nu niet allemaal(bokkers dus, en niet jij persoonlijk) met idiote vergelijkingen komen, das niet nodig.

Ik weet wat een fobie is.. Ik weet dat de angst minder is dan de angst km het probleem op te lossen.
Maar ik heb ervoor gekozen die angst wél onder ogen te zien met professionele begeleiding. En dat is gelukt... En dat gun ik jou ook va harte!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:42

Jolliegirl, wees eens heel eerlijk naar jezelf toe. Had je het op zo'n veroordelende manier moeten brengen als je zo goed weet wat het is? Als je weet dat het toch niet helpt?

Ik voel me schuldiger als ik mijn paard een welverdiende tik geef en daarop wordt aangesproken dan wanneer ik zo'n griezel vermoord.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:42

@savannah: staat Paypal er niet tussen? Is betrouwbaar en kan gewoon van je normaal rekening afgeschreven worden. Gebruik ik vaak als ik alleen daaruit of cc kan kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:22

@Savannah, je kunt ook wél online inchecken zonder dat je zelf stoelnummers kiest. Dan ben je in ieder geval ingecheckt en kost het je niets extra's. RyanAir wijst je dan zelf een stoelnummer toe.

Maar kan me voorstellen dat je liever naast elkaar zit. Ken je niemand met een creditcard? Zo deed ik dat altijd; betaalde ik meteen terug. Goeie reis alvast!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:56

c_alsemgeest schreef:
Love_Laugh schreef:
Wat ik moet kijken op netflix, iemand ideeen ? :')

Ik heb net de staircase documantaire gekeken... maar die was niet echt goed voor mijn bloeddruk merktte ik :')

Ik gebruikte het om in slaap te vallen.... booooring.

Ik kampte met slaapproblemen en merkte dat ik dit nodig had om in slaap te vallen.

Netflix idieeen;

Orange is the new black
Code 37 (Vlaamse Baantjer)
Rita

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:06

Hoeveel velletjes een rol wc papier heeft en of we dat redden tot morgen. :') Waarom kan je geen losse wc papierrollen kopen.