de eetbare tuin vervolg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happyhorse

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 12:45

Mijn radzijen doen het dit jaar te goed.
Had ze in een bak gezaaid en die waren mooi kwa formaat. Die in de volle tuin staan. Zijn echt groot geworden. Sommige helaas wat houterig. Maar de konijnen zijn er dol op. Hebben hun weer geluk :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:19

Volle zon heb ik hier ook niet echt. Dat is een beetje het probleem met groentes kweken, hebben een grote tuin maar de enige plek waar de hele dag zon is is midden op het grasveld.
Zet juist radijsjes en wortels omdat die onder de grond groeien en niet echt zon nodig hebben. Een deel staat waar er tot ongeveer 12 uur zon is, ander deel heeft gefilterd zon door bomen, wel de hele dag door.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:07

Dan ga ik er nog radijs in knallen van de week. Zo lekker! Hopelijk doen ze het hier wel :+

Het een en ander weer even extra bemesten is een goede tip, best logisch dat alle voedingstoffen ook gewoon weg geregend zijn. Ik hoop dat dat m'n komkommers red! Binnen groeien ze enorm hard maar zodra ze naar buiten komen lijkt alles precies verkeerd voor ze.

Sla uit eigen tuin ben ik ook wel van genezen.. := de hoeveelheid levende meuk wat daar vanaf kwam toen ik het in een bak water gooide.. No thanks ik blijf liever vegetarisch :+ Zal wel luis zijn geweest als ik het hier zo lees.

Dit staat nog binnen.
Afbeelding
De courgette is zoveel groter dan die hier oogt. Heel blij gezaaid maar blijkbaar geen plek meer voor.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:09

Beetje extra proteine. :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:57

Mijn aardbeien beginnen nu echt te produceren *\o/*

Afbeelding

Bij mijn vorige huis had ik altijd een paar meter aan planten staan en had ik ieder jaar kilo's. Hier vorig jaar eea gepland, maar deed nog niet echt iets, maar begint nu wel te komen! *\o/*

Herkenbaar nyaleti, die leftover planten. Ik heb hier ook nog 12 tomatenplanten staan die eigenlijk in een grotere pot moeten, maar daar heb ik de ruimte niet meer voor. Heb al vanalles weggegeven, maar deze staan er nu nog en zijn langzaam dood aan het gaan omdat ze water blijven geven me teveel moeite is :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:43

Ik ben zwarte bes/aalbessen sap aan het maken. Nou eigenlijk zit ik op de bank te wachten tot die blubblub begin te doen en ik flessen kan gaan vullen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

Zo heb ik ook nog een stuk of 20 tomatenplanten staan.

Vandaag de tomaten opgebonden met touwtjes. En de eerste courgette geoogst en soep van gemaakt. De volgende is een gele. Kleinzoon (bijna 3) van buurvrouw: "Kijk oma, een banaan. Nee, dat is een courgette. Nee oma, deze is geel, is een banaan." _O-