Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:40

Je hebt nog zes uur te leven :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:41

Sammie schreef:
Je hebt nog zes uur te leven :')

Klopt als een zwerende vinger.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:29

Vers gemaaid gras mogen ze toch niet hebben?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:34

Ze?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:35

Als je paarden bedoeld: nee. Dat wordt een prop en daar kunnen ze koliek van krijgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:38

Ja dat stond me ook bij, al begon ik aan mezelf te twijfelen.
Ik reageerde inderdaad op gerlindes gemaaide gras voeren.

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:57

Oke. Misschien weet iedereen dit, en ben ik weer dom :')

Als warme lucht opstijgt, waarom is het dan zo koud op de top van een berg?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:10

Silverheart schreef:
Oke. Misschien weet iedereen dit, en ben ik weer dom :')

Als warme lucht opstijgt, waarom is het dan zo koud op de top van een berg?

Dit komt als t goed is door de lage luchtdruk. Lage druk = minder luchtdeeltjes = minder bewegingsenergie = minder warmte.

Dit is wat ik me herinner in ieder geval, maar lijkt logisch

Edit: overigens geldt ook dat de zon her aardoppervlak verwarmt, en aardoppervlak geeft dan weer warmte af. Dus, hoewel warmte opstijgt, tegen de tijd dat dat hoog is is de warmte al vrij veel afgenomen (want verder weg van de 'bron')

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 00:40

Indy_Mouse_9 schreef:
Wie gaat er over de begeleiding door de lucht van een trauma helicopter?
We zagen er vandaag een aankomen bij het ziekenhuis in Enschede, en daar zit toch niet echt een vliegveld met luchtverkeersleiding in de buurt :)
Is het luchtruim opgedeeld tussen de vliegvelden/plaatsen waar wel een luchtverkeerstoren zit? Dat is waarschijnlijk het meest logisch...

Is al van een paar dagen geleden maar ik las het en weet het antwoord dus ik dacht ik reageer even. Bij het vertrekken van het vliegveld waar de helikopter staat neemt hij inderdaad contact op met de luchtverkeersleider van (in het geval van Rotterdam) Rotterdam Airport. Deze geeft de helikopter clearance voor take-off. Het luchtruim tussen vliegvelden is inderdaad opgedeeld voor verschillende luchtverkeersleiders. Deze zitten voor een groot deel in een gebouw op Schiphool-Oost en werken via radarschermen. Het landen bij bijvoorbeeld Enschede doet de piloot van de helikopter gewoon zelfstandig op zicht. De helikopter vliegt vaak ook niet op een hoogte dat hij in de buurt komt van vliegtuigen, vandaar dat begeleiding niet altijd nodig is. In de buurt van vliegvelden waar de vliegtuigen lager vliegen, wordt de traumahelikopter ook gewoon begeleidt door luchtverkeersleiders.

Ik ben laatst via mijn vader (hij werkt in de zorg) wezen kijken bij de traumaheli in Rotterdam en hoe de mensen daar te werk gaan, was erg gaaf om te zien!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:29

Dank je wel lovefi! Ik had gevraag gesteld bij het twitteraccount van de trauma heli, maar nog geen antwoord gekregen. :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:05

F_Orumster schreef:
Vers gemaaid gras mogen ze toch niet hebben?

Tivoli schreef:
Als je paarden bedoeld: nee. Dat wordt een prop en daar kunnen ze koliek van krijgen.

Dat wist ik niet, weer wat geleerd ;)

Het was ook absoluut niet meer dan 4 happen per paard, de rest zit nu keurig netjes in de baal,
ik weet niet of het dan nog kwaad kan?

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen het gras wat net gemaaid is, en wanneer ze een nieuw stuk wei krijgen en dus hetzelfde gras zelf 'afmaaien'? :o

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:17

Gemaaid gras wat in balen gaat kun je prima zo voeren. Het geeft pas problemen als je gemaaid gras geeft wat gemaaid is met een gazonmaaier. Dat is veel te kort en wordt dan idd en grote prop.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:35

sowieso is gazongras niet geschikt voor paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:29

Woensdag mag ik langskomen op een stal. Ze zochten een fulltime ruiter. Dit stond op fb plus telefoon nr. Ik snap het niet helemaal, toen ik belde werd gezegd dat ze al iemand hadden. Maar ik mocht wel langskomen.
Er werd alleen naar mn leeftijd gevraagd en waar ik woonde.

Wat moet ik meenemen? Heb wel gegoogeld dat je cv moet meenemen, pen en papier etc maar is dat gebruikelijk en werkt dat in de paardenwereld ook zo?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:33

Hoe komt het eigenlijk dat paarden met en wit voetje ook een witte hoef hebben, ook al zijn het maar een paar haren die wit zijn zie je dit altijd terug in de hoefkleur

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:58

Froukje schreef:
Gemaaid gras wat in balen gaat kun je prima zo voeren. Het geeft pas problemen als je gemaaid gras geeft wat gemaaid is met een gazonmaaier. Dat is veel te kort en wordt dan idd en grote prop.

Pas gemaaid gras bevat veel fructaan en geeft dus risico op hoefbevangenheid. Als je gras maait voor hooi en je doet het in balen moet het minimaal acht weken liggen voordat je het kan voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:16

Ik vraag me af, als er staat ' Noem geen specifieke prijsstellingen met betrekking tot het product', wat wordt daar dan precies mee bedoeld?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:18

Geen idee? Wat voor product was het?

Is het nu echt prettig om in die shorts waar de billen uit piepen rond te lopen? Meestal zitten er wel mooie billen in (of eh, komen eruit) maar ik zou de hele dag dat ding naar beneden sjorren. Soms is er zoveel bil te zien en zit er maar zo'n smal reepje stof tussen de billen. Ben ik nu preuts of is het wat eh... apart?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:26

Idd F_Orumster! Ook zo met die kleine broekjes die (bijvoorbeeld) de beachvolleybal dames aanhebben.
Het lijkt me best oncomfortabel en onhandig... Nu heb ik persoonlijk niet de soort billen om in een dergelijk broekje te willen steken dus misschien is het wel heel anders als je dat wel hebt :o

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:20

Ik vind het tegenwoordig ook best lastig om een goeie short van spijkerstof te vinden. Het is vaak of net een onderbroek of het komt weer halverwege je bovenbeen en dat vind ik ook niet mooi. Waar zijn de normale shorts gebleven? -O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:13

Bij de Sting heb je hele leuke wat langere shorts!
Ook in verschillende kleurtjes. Daar heb ik al heel wat leuke gekocht.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:28

Ik vraag me af waar alle spelers van wolven van wakkerdam zijn gebleven? Eerst hadden we met dertig plekken nog een wachtrij en nu krijgen we amper twintig plaatsen vol :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:56

F_Orumster schreef:
Geen idee? Wat voor product was het?

Is het nu echt prettig om in die shorts waar de billen uit piepen rond te lopen? Meestal zitten er wel mooie billen in (of eh, komen eruit) maar ik zou de hele dag dat ding naar beneden sjorren. Soms is er zoveel bil te zien en zit er maar zo'n smal reepje stof tussen de billen. Ben ik nu preuts of is het wat eh... apart?

Was een gezichtsborstel om je huid te reinigen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:59

Waarom ze bij de NS eisen dat je eigen vervoer hebt als je voor ze komt werken. Als je een beetje vertrouwen hebt in je eigen bedrijf is dat niet nodig toch?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:09

Vjestagirl schreef:
Waarom ze bij de NS eisen dat je eigen vervoer hebt als je voor ze komt werken. Als je een beetje vertrouwen hebt in je eigen bedrijf is dat niet nodig toch?

Het is wat lastig als je vroege dienst hebt, om bijvoorbeeld de eerste rit van de dag te moeten doen / begeleiden :+