Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:57

Mensen hebben niet veel meer over voor nieuwe spullen nee :n . Ik heb een uitrijdeken gekocht, helaas paste deze niet. Ik probeer hem dus weer door te verkopen via de markt. Ik heb er 30 euro voor betaald, dus wil er niet teveel verlies op maken. In de advertentie staat duidelijk dat hij helemaal nieuw is en dat ik er 30 euro voor heb betaald, dus dat ze reëel moeten bieden.
Krijg ik eenn mailtje van iemand of ze hem voor 10 euro mag overnemen. Heb ik netjes terug gemaild dat ik dat echt te weinig vind. Krijg ik een tijdje later een pb, van dezelde persoon, nogmaals of ze hem voor 10 mag overneen. Weer gezegd dat ik dat te weinig vind. Reageerd ze vervolgens op mijn advertentie of ze hem voor 10 mag overnem. Weer uitgelegd dat dat te weinig is. Doorzettings vermogen heeft ze wel, maar het is hehoorlijk irritand -O-

Reageert ze later weer op mijn advertentie of ze hem mag overnemen voor 20 euro. Ik had dit gezien, maar was vergeten te reageren. Reageert ze later weer, op een nogal ongeduldige toon, of ze hem mag overnemen voor 20 euro. Nou ja, 20 euro is wel oké. Ik had gehoopt er iets meer voor te krijgen, maar zoveel verlies maakte ik nu niet. Heb ik haar dus een pb gestuurt dat 20 oké is. Zie ik later dat het gelezen is, maar ik krijg maar geen reactie. :\ .

silvericathy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:42

Ik verwacht vandaag twee enveloppen.....dus ben eens benieuwd... eentje met een pc spelletje en een andere met kinderboekenzegels van de jumbo. cd-rom is vrijdag verstuurd volgens de verkoper en kinderboekenzegels gisteren. Hoop op goede ervaringen......kan niet wachten tot vanmiddag de postbode langs komt. Heb echt zin om het spel te gaan spelen, had het vroeger op de computer staan maar inmiddels andere computer en helaas de cd-rom kwijt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:02

Soms denk je echt he...
Ik heb contact met iemand die een ionisator verkoopt. Geen goedkope apparaten. Dus ik vroeg of hij ook eigen foto's had en wat de vraagprijs is.

Krijg ik als antwoord: hij zit nog in de doos

Dus ik stuur dat ik een nieuwe heb gezien en dit apparaat heel makkelijk en netjes uit te pakken is en weer in te pakken. Wederom de vraagprijs.

Krijg ik terug: dan moet ik de doos open maken

Uuh ja... terug gemaild dat het toch logisch is dat ik wat zekerheid wil voordat ik wat ga kopen. En dat ik nog steeds de vraagprijs wil weten.

Niks meer gehoord.

zouden er echt mensen zijn die met zulke apparaten gaan oplichten. Zoveel wordt dit niet gekocht denk ik?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:25

Nouja ik doe er al 50!! Euro af terwijl het ng kooit bij een paard in de buurt is geweest schandalig hoe mensen dan 10 euro durven te bieden op splinter nieuw spil wat 100 euro kost in de winkela kaartjes hangen er aan

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:34

Nessa schreef:
Soms denk je echt he...
Ik heb contact met iemand die een ionisator verkoopt. Geen goedkope apparaten. Dus ik vroeg of hij ook eigen foto's had en wat de vraagprijs is.

Krijg ik als antwoord: hij zit nog in de doos

Dus ik stuur dat ik een nieuwe heb gezien en dit apparaat heel makkelijk en netjes uit te pakken is en weer in te pakken. Wederom de vraagprijs.

Krijg ik terug: dan moet ik de doos open maken

Uuh ja... terug gemaild dat het toch logisch is dat ik wat zekerheid wil voordat ik wat ga kopen. En dat ik nog steeds de vraagprijs wil weten.

Niks meer gehoord.

zouden er echt mensen zijn die met zulke apparaten gaan oplichten. Zoveel wordt dit niet gekocht denk ik?

Dat hoor je ook vaak met (anime) verzamel objecten. Maar dan zitten ze soms in een doos zonder doorzichtige voorkant. Dus ik vragen of hij het uit de doos wou halen. Nee dat wou meneer niet want dan verloor het de waarde. Het kon alleen maar meer waard worden als hij het wel deed :') Het waren speciale sleutelhangers van een karakter van een serie. Een van die hangers is zeer gewild en leggen mensen het dubbele voor neer. Maar ik weet natuurijk niet welke van die hangers in het doosje zaten....Maar nee hij wou nog steeds het doosje niet open maken. Nou dan niet, dan wil ik het ook niet hebben.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:25

Ik ben aan het kijken op marktplaats voor een telefoon een galaxy.
Nu vraag ik me alleen af, hoe kom ik er achter dat zo'n ding eerlijk is en niet gejat?
Dadelijk koop ik hem en wordt hij geblokkeerd of kan (bestaat) dat niet?

Ik kom een beetje uit het stenen tijdperk en heb tot op heden altijd een simpel ding gehad om te bellen en te sms-en. Ik heb dus nooit internet op de telefoon gehad, dus zo'n galaxy lijkt me wel wat.
Er staan er een hoop op, dus de keuze is reuze, maar ik heb er niet veel verstand van en nieuw in de winkel vind ik te duur.

Ik wil ook niet gaan mailen met verkopers met domme vragen, want dan hebben ze zo door dat ik er niks van af weet, en dan ben ik zo opgelicht.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:42

Hahhaha we hebben idd weer genoeg zielige bieders.
Nieuwe partij met een winkelwaarde van ca € 1100 bieden ze € 100 8)7 enkeltje prullebak

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:58

Nulletje vergeten denk ik :j

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:01

bridgetF schreef:
Nu vraag ik me alleen af, hoe kom ik er achter dat zo'n ding eerlijk is en niet gejat?

Ik kom een beetje uit het stenen tijdperk en heb tot op heden altijd een simpel ding gehad om te bellen en te sms-en. Ik heb dus nooit internet op de telefoon gehad, dus zo'n galaxy lijkt me wel wat.
Er staan er een hoop op, dus de keuze is reuze, maar ik heb er niet veel verstand van en nieuw in de winkel vind ik te duur.

Ik wil ook niet gaan mailen met verkopers met domme vragen, want dan hebben ze zo door dat ik er niks van af weet, en dan ben ik zo opgelicht.

Ik heb ook net een nieuwe smartphone gekocht. Deze was wel tweedehans, maar het doosje zat erbij, alle handleidingen, oplader, 2 nieuwe extra accu's, gloednieuwe oortjes en een hoesje. Ik ben er dus behoorlijk van overtuigd dat deze niet gejat is, of iemand zou hem moeten hebben gejat met doosje en al :+ .
Als je dus een koopt, kun je er op letten of alle toebehoren erbij zitten en dus niet alleen een losse telefoon :j .

En als je vragen hebt, zou je deze ook bijvoorbeeld kunnen stellen op bokt (of aan iemand met verstand van telefoons), zodat je niet overkomt als iemand die er niet veel vanaf weet :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:31

Karla_1999 schreef:
bridgetF schreef:

Ik heb ook net een nieuwe smartphone gekocht. Deze was wel tweedehans, maar het doosje zat erbij, alle handleidingen, oplader, 2 nieuwe extra accu's, gloednieuwe oortjes en een hoesje. Ik ben er dus behoorlijk van overtuigd dat deze niet gejat is, of iemand zou hem moeten hebben gejat met doosje en al :+ .
Als je dus een koopt, kun je er op letten of alle toebehoren erbij zitten en dus niet alleen een losse telefoon :j .

En als je vragen hebt, zou je deze ook bijvoorbeeld kunnen stellen op bokt (of aan iemand met verstand van telefoons), zodat je niet overkomt als iemand die er niet veel vanaf weet :)

Bedankt voor de tip, ik dacht een oplader zegt niet zo veel, want die kun je los kopen, maar een doosje is inderdaad iets dat je niet zomaar hebt!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:36

Lous schreef:

Nee deze bieder niet. heb daar al vaker onzin biedingen van gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:44

Heb twee kussenhoezen binnen, heel blij mee. En een paar schoenen verkocht. :D

Ben ik de enige die zakelijke verkopers ontzettend vervelend vind op Marktplaats? Als ik iets nieuws wil kopen ga ik wel naar een site, ik zit op MP om tweedehands spullen te kopen (voor de bijbehorende prijzen!).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:44

Ja, die rij wordt steeds langer...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:59

Ja maar dat is ook op de boktmarkt..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:03

kiki1976 schreef:
Lous schreef:

Nee deze bieder niet. heb daar al vaker onzin biedingen van gehad

Bedoelde het ook niet serieus. Verkeerde smiley gebruikt denk ik. Deze is beter :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:34

Hihihi

Ja ik plaats zelf ook zakelijk op mp en bm, maar dan voornamelijk alleen de weekaanbiedingen en uitverkoopartikelen.
Maar ik heb geen 10 pagina's vol met advertentie's hihi.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een bedrijf als A.gradi ook best wel hinderlijk vind als ik wat zoek. Voor iedere maat en kleur een aparte advertentie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:52

Karla_1999 schreef:
Mensen hebben niet veel meer over voor nieuwe spullen nee :n . Ik heb een uitrijdeken gekocht, helaas paste deze niet. Ik probeer hem dus weer door te verkopen via de markt. Ik heb er 30 euro voor betaald, dus wil er niet teveel verlies op maken. In de advertentie staat duidelijk dat hij helemaal nieuw is en dat ik er 30 euro voor heb betaald, dus dat ze reëel moeten bieden.
Krijg ik eenn mailtje van iemand of ze hem voor 10 euro mag overnemen. Heb ik netjes terug gemaild dat ik dat echt te weinig vind. Krijg ik een tijdje later een pb, van dezelde persoon, nogmaals of ze hem voor 10 mag overneen. Weer gezegd dat ik dat te weinig vind. Reageerd ze vervolgens op mijn advertentie of ze hem voor 10 mag overnem. Weer uitgelegd dat dat te weinig is. Doorzettings vermogen heeft ze wel, maar het is hehoorlijk irritand -O-

Reageert ze later weer op mijn advertentie of ze hem mag overnemen voor 20 euro. Ik had dit gezien, maar was vergeten te reageren. Reageert ze later weer, op een nogal ongeduldige toon, of ze hem mag overnemen voor 20 euro. Nou ja, 20 euro is wel oké. Ik had gehoopt er iets meer voor te krijgen, maar zoveel verlies maakte ik nu niet. Heb ik haar dus een pb gestuurt dat 20 oké is. Zie ik later dat het gelezen is, maar ik krijg maar geen reactie. :\ .

Maar als je 'm nieuw koopt en het niet past, waarom dan niet terug naar de winkel?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:57

Omdat die winkel niet bepaald in de buurt zit en ik er vanuit was gegaan dat hij paste. Ik kon hem dus niet zo even terug brengen. :)

(Ik heb hem overigens ook gekocht met de gedachte dat als hij toch niet paste, ik hem weer zou verkopen :j )

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:16

Hier ook vandaag weer veel biedingen gehad voor de fiets. Akkoord gegaan maar dan krik je niks meer terug of dat hetgoed is en dan tot ten afspraak proberen te komen dan reageren ze ineens niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:16

Even kastopruiming gedaan omdat ik binnenkort ga verhuizen van stal, had vorige week al een hoop op Mp gezet maar zowat geen enkele reactie, ook niet van rare mensen :P
Nu alles ook maar op de bokt markt gezet en hopen dat ik wat dingen verkoop, kan het geld wel goed gebruiken momenteel.

Ligt bij jullie de verkoop ook zo rustig?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:11

Sinds 'de vernieuwde mp' loopt het hier echt voor geen meter... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:26

Vind dat toch maar raar hoor, ik heb alle informatie netjes en duidelijk in de advertentie staan, goeie foto's erbij etc.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:29

Het nadeel is dat je advertentie zo op pagina 20 kan komen te staan na plaatsen. Mensen kijken over het algemeen alleen de eerste pagina's. Heb je iets van een bepaald merk o.i.d., dan kunnen mensen daarop zoeken en komen ze het wel tegen. Maar 'algemene' dingen (ik noem bijvoorbeeld een eettafellamp) zijn nu stukken minder onder de aandacht.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:15

Nou ja niet echt een marktplaats bericht maar op FB. Vind ik tegenwoordig een stuk sneller en makkelijker werken dan MP. Inderdaad al die advertenties van bedrijven -.-'

Maar ik zoek dus een verzorgster/bijrijdstertje voor mijn shetlander. Krijg ik de vraag van een vrouw of mijn pony geschikt is om voor een familie feest een uurtje met kinderen rond te hobbelen >;) Ik ben geen pony verhuur bedrijf _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:35

Gydja schreef:
Nou ja niet echt een marktplaats bericht maar op FB. Vind ik tegenwoordig een stuk sneller en makkelijker werken dan MP. Inderdaad al die advertenties van bedrijven -.-'

Maar ik zoek dus een verzorgster/bijrijdstertje voor mijn shetlander. Krijg ik de vraag van een vrouw of mijn pony geschikt is om voor een familie feest een uurtje met kinderen rond te hobbelen >;) Ik ben geen pony verhuur bedrijf _O-

_O-

Direct bang praten die vrouw! ~~}>