Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:02

Leuke post over Reward Bases training, ik ben fan, en een paar weken terug begonnen met clickertraining. Je merkt gewoon dat positief belonen onwijs goed werkt.
Maar mijn paard blijft wel nieuwschierigaan mijn zakken snuffelen. Dan negeer ik hem gewoon.
Het heeft mij erg geholpen te laten zien dat er ook leuke dingen gebeuren als ok kom, niet alleen naar de DA ofzo. (Ik heb hem nog niet zo lang en toen ik hem net had moest hij veel naar de DA want hij was niet in goeie conditie)

Ik heb een boek over vrijheidsdressuur en daarin begin je met targetten. Ik heb de mijne dus geleerd een pion aan te raken, mijn hand als ik in m'n vingers knip (heel handig als hij weg loopt in de wei) en ik ben begonnen met 'laag' dus zijn hoofd laag houden voor ontspanning.

En ik ga zo even de rest van de posts lezen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:31

Ik heb geen paard meer en ik deed ook geen kunstjes enzo, dus het zegt me allemaal niks, sorry Y;( .

Leuk Bernette, die van El Corazon zien er gaaf uit!

Layer- tip

Tazzey

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:50

Mooie nieuwe layout Yv!

Ik deed met mijn paard ook geen kunstjes. Hij voelde zich al te goed om z'n hoeven op commando op te tillen om uit te krabben. Dus ik denk dat als ik hem kunstjes zou laten doen dat hij zich zou omdraaien met de gedachten "ja, what ever!" :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:11

Afbeelding

Zoiets _O- :')?
Mijne zoals je ziet ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:12

Mooie lay out Yv, moet er wel even aan wennen :')
Ik ben ook met die van mij bezig, wil nu toch dat donkere maar eens anders.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:19

Wow Yv_ die lay-out! Wel even wennen vooral omdat ik andere soort lay-outs ben gewend :o Maar ik vind hem wel heel tof eruit zien :)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:32

Wow vet mooie lay out! Echt super gaaf!

Tja mijn paard wordt er erg fanatiek van, en ik zou het nu nog geen 'kunstjes' noemen, het is echt een stukje gehoorzaamheid. Ook het voetjes optillen zonder te trappen is nog wel een dingetje, hij voelt zich gewoon het veiligst met 4 voeten op de grond. Maar met de beloningen leert hij dat als hij dapper is en wat doet er ook iets positiefs aan verbonden kan zijn :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:36

Haha Yv, zoiets inderdaad!

Corina, ik kon mijn mormel belonen tot ik een ons woog. Hij begreep het ook prima hij had er alleen geen zin in.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:41

Haha ja dat kan. Ik denk ook dat voor elk paard iets anders werkt. Voor de mijne gebruik ik nu een combinatie van Monty Robberts/Annemarie van der Toorn en clickertraining. Wat grappig is, want AvdT zou het echt niet eens zijn met het belonen met snoepjes :P de mijne snapt gewoon niet helemaal dat een aai ook een beloning is.
En hij moet nog wat meer vertrouwen in de mens krijgen dus probeer ik zo veel mogelijk positiefs te doen waarbij ik positief gedrag verwacht/ uit lok.

Ik merk trouwens dat ik alle nagellak blogs steeds leuker ga vinden, ik ben extreme nagelbijter en heb sinds kort acrylnagels, en nu ook daar onder weer echte nagels. En nu begin ik fanatiek te worden met lakjes en matchen :P
Alleen jammer dat ik nu een lak heb die om een of andere reden snel 'slijt' ofzo. Terwijl alle lakjes van hetzelfde merk zijn (O.P.I. dacht ik). Maarja, straks bij de nagelstudio weer opnieuw laten lakken :P

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:43

Belonen met een aai zou bij Loulou ook niet werken, die draait d'r hoofd al weg als je maar in de buurt komt :')

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:04

Jeetje wat gaan jullie snel!

Ik las over hosting; ik zit bij XLhosted naar heel veel tevredenheid. Daarvoor heb ik bij Skyberate en yourhosting gezeten. Ik vooral heel blij met de support bij XLhosted.

Ik probeer mijn blogs in te plannen, maar ik loop telkens hopeloos achter. Ik laat ze, mocht ik er zelf een schrijven, nooit nalezen door iemand anders. Meestal heb ik tijdgebrek en ik zou ook niet weten wie ik daar voor moet vragen.

Ik publiceer blogs meestal rond half 9. Gisterochtend was dat gelukt met een blog van Malene: Herken jij de geschiedenispapegaai-op-je-schouder?

De blog werd gelijk goed ontvangen. Zit nu al boven de 500 likes en best een aantal reacties, dus echt supertof! :D

Ik heb nadat ik de blog heb gepubliceerd een ooglidcorrectie laten doen (had hangogen) en daardoor moest ik halfliggend de dag doorbrengen. Best saai! Ik probeer nu achter mijn computer een filmpje te editen die ik zondag heb opgenomen bij Maarten van Stek. Was heel interessant :)

Oja, ik vind vlogs ook iets anders dan informatieve filmpjes. Ik probeer op P&L het onderscheid te maken door de vlog "Achter de schermen" te noemen. Nu dus één keer gedaan en hele leuke reacties over gekregen. Maar ik maak dus alleen een vlog als ik iets leuks ga doen en niet dagelijks over mijn leven, wat voor de kijker niet zo heel boeiend is ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:33

Snap het wel hoor, is ook paardafhankelijk. Maar ik geef ook eerlijk toe: ik ben gewoon niet het persoon om kunstjes te leren en met clickers aan de gang te gaan.

Thnx meiden! Ik moet ook wel even wennen, maar was dat rommelige zooitje al een tijdje zat en had gister tijd over :D.

Coriina: gebruik je een topcoat?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:43

Wauw leuke blogs weer :)

Connepon85: goed verhaal! Heel leesbaar en informatief tegelijk.
En ik zag een Liebster Award! Supertof dat dergelijke TAGs nog steeds hot zijn :j
En die Crazy Cat Lady post is ook leuk!

Ik ben het 'normale blogleven' weer een beetje op gaan pakken.. Dus hierbij mijn wekelijkse (tenminste dat loopt nu een beetje achter :') ) post:

Fraaie Favorietjes #5 | Goede boeken en Kune Kune's

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:49

Oh ik zie een boek van Tess Gerritsen voorbij komen. Zijn ze leuk? Ik heb al een paar keer met verschillende in mijn handen gestaan, maar kom op de een of andere manier altijd met Karin Slaughter thuis, stom he.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:02

Dat snap ik wel. Karin Slaughter is ook supertof!! <3

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:19

Leuk artikel over die boeken. Ik ben ook enorm boeken verslaafd alleen blijf ik altijd hangen bij hetzelfde genre. Ik moet dringend mijn collectie eens verdiepen :P

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:20

Yv_ schreef:
Snap het wel hoor, is ook paardafhankelijk. Maar ik geef ook eerlijk toe: ik ben gewoon niet het persoon om kunstjes te leren en met clickers aan de gang te gaan.

Thnx meiden! Ik moet ook wel even wennen, maar was dat rommelige zooitje al een tijdje zat en had gister tijd over :D.

Coriina: gebruik je een topcoat?

Ik heb het bij de nagelstudio laten doen maar denk inderdaad dat ze de topcoat de vorige keer vergeten waren, heb het net (gratis) opnieuw laten doen en ze glimmen nu ook veel meer dan de vorige keer, en heb weer dezelfde lak genomen.
Het is trouwens Cndc Vinylux lak ofzo.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:25

Ja, ben echt weg van de Slaughterhouse serie :)). Ik heb er een aantal, maar lees ze eigenlijk altijd door elkaar. Ik wil nog eens helemaal op het begin beginnen en dan de serie af, maar dan moet ik eerst nog even de eerste 3 boeken hebben _O-

Oef slordig Corrina! maar wel netjes dat ze het nu gratis opnieuw gedaan hebben!
Ik heb zelf geen ervaring met Vinylux, weet wel hoe het werkt. Gok dat het nu zeker wel een weekje netjes moet blijven, als je geluk hebt nog langer!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:32

Ja de vorige keren had ik een andere kleur (midnight swim is echt mijn favoriete, donkerblauw met subtiele glitters) en dat bleef ook gewoon 2-3 weken echt helemaal mooi :) dus wat dat betreft ben ik er echt super blij mee.
Sowieso wel leuk om je nagels in n studio te laten doen, alleen kost het zo veel geld... Maar straks als het goed is van het nagelbijten af :)

En ik ken de slaughterhouse serie niet, maar het klinkt leuk :P ik heb alleen al zooo veel boeken om te lezen...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:42

Ik ben van het nagelbijten afgekomen door gewone, simpele nagellak te lakken! Had daarvoor alles geprobeerd, van gel- en acrylnagels, tot doe-het-zelf opplakdingen en bytex etc, maar niks werkte. Toen had ik een keer een kleurtje op mijn stompjes gelakt en ondanks dat het er niet uitzag, vond ik het zóó chique dat ik nooit meer heb gebeteren. Nouja, heel soms weleens een velletje, maar echt bijten tot bloedens toe zoals ik deed, doe ik absoluut niet meer.
Mijn nagels kwamen trouwens wel héél slecht onder de acryl en gel vandaan en het heeft zeker 2 jaar geduurd voordat mijn nagels weer normaal waren en niet meer zo slap enzo. Weet niet of je de nepnagels als tijdelijke oplossing hebt of dat je echt wel een hele poos ermee wilt? Maar mocht je stoppen als je vind dat je eigen nagels een mooie lengte hebben: koop dat hydraterende gelletjes voor je nagels.

Ik heb fases met lezen, soms verslind ik er zo 5 in een maand en zo ineens een jaar niks.. Ben nu bezig met Divergent, maar kom er niet in, dus dit gaat weer een meerjarenplan worden vrees ik :').

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:44

Morrow_Less schreef:
Leuk artikel over die boeken. Ik ben ook enorm boeken verslaafd alleen blijf ik altijd hangen bij hetzelfde genre. Ik moet dringend mijn collectie eens verdiepen :P

Daarom wil ik dit jaar meedoen aan de Reading Challenge 2015, om mezelf te motiveren om boeken te lezen die ik anders misschien niet zou lezen :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:56

Klinkt als een perfect plan om ook mee te starten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:57

Ik lees echt alles wat los en vast zit, heerlijk!
Tess Gerritsen heb ik een aantal in mijn boekenkast staan, lezen lekker weg.

Karin Slaughter heb ik geloof ik nog niet gelezen, of maar 1 boek.
Weet eigenlijk niet meer wat ik daar van vond, volgens mij wel leuk.

Momenteel ben ik verslaafd aan John Green, die van The Fault in our stars.
Heerlijke schrijfstijl en zijn boeken boeien me enorm.

CND Vinylux heb ik 1 lakje van, maar waar echt alle lak muurvast op mijn nagels zit, had ik bij die echt al zo ontzettend tipwear en zelfs een chip na nog geen dag, dat ik de 7 dagen die hij hoort te blijven zitten niet eens heb vol gemaakt.

Maar ik heb ook niet de bijpassende topcoat, dus ik ga er maar vanuit dat het daar aan gelegen heeft.
Ik heb trouwens deze kleur: Rock royalty

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:04

Ik ken deze schrijvers enkel maar bij naam *shame on me*. Ik weet niet waarom maar telkens blijf ik maar oorlogsverhalen lezen, alsof ik verslaafd ben aan drama en cultuur. Ik heb eens een Stephen King boek gelezen maar die kon me echt niet boeien, ik vond het zelfs niet eens spannend. :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:12

Ik heb een aantal Tess Gerritsen ebooks maar ik kom er niet doorheen. Het is niet zo mijn ding. Ik lees wel heel erg veel. Ik heb mijn ereader al bijna versleten :D