Ik vind Percy wel een leuke naam, maar zou het een kind nooit aan doen, omdat al snel de link wordt gelegd met Percy Jackson (De boeken/films) of Percy Weasley. (Harry Potter)
saddledancer
Geplaatst: 08-06-15 20:41
Seventeen schreef:
Ik val even binnen maar lees al héél lang mee, vol verbazing over de namen die voorbij komen alhoewel er ook hele mooie tussen zitten.
Nu vraag ik mij heel erg af wat jullie van de naam Percy vinden
Percy vind ik leuk, ik ken ook wel wat mensen die Percy heten
Ik ook maar toch is het ook nog eens een veelgebruikte naam in Amerika. Ik vind het echt een mooie naam maar hoor zoveel mensen die hem niet mooi vinden
Ik link 'm idd ook aan de film waar ik nare ervaringen mee heb dus daarom heeft de naam voor mij sowieso al een negatieve bijsmaak... En vind het ook geen naam voor een volwassen man, als hij (Ik neem aan dat een dochter geen Percy genoemd wordt...), dus ook om die regen zal ik niet voor deze naam kiezen.
saddledancer
Geplaatst: 08-06-15 21:11
Seventeen schreef:
Ik ook maar toch is het ook nog eens een veelgebruikte naam in Amerika. Ik vind het echt een mooie naam maar hoor zoveel mensen die hem niet mooi vinden
Hier in England hoor je t ook wel vrij regelmatig ja maar veel nederlanders vinden namen raar die hier heel normaal zijn :p
In mijn familie is een verre achterneef die Percy heet en mijn oma en opa spraken dat uit als Beursie, met een lange EU-klank... Ik heb er best lang over gedaan voor ik wist hoe het geschreven werd door die uitspraak..
Ik ken een Percy maar die man is een beetje een weirdo, wilt erg hetro overkomen maar heeft ondertussen zijn hond (pitbull) chanel genoemd verder voldoet hij zo'n beetje aan de vooroordelen die mensen vaak over mensen met pitbulls hebben. maar ik denk eerder dat dat is om te verbergen dat hij homo is, of hij weet dat zelf nog niet