Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:49

Nee is ook zeker een antwoord, laat niet over je heen lopen Denise!

Mijn ergenis: de werkdagen verlopen lekker. Mijn vrije dagen de laatste tijd beginnen prut(meestal eindigen ze wel goed). Ook zo fijn… kost zoveel onnodige energie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:41

Ik voel weer hoofdpijn opkomen. Hopelijk geen migraine.

M’n vader komt vanavond speciaal hier heen om allerhande dingen op te hangen samen. Met een boormachine. :7

Die doen dat niet in stilte.

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:42

Ergernis is dat ik totaaaaaaal geen reactie gekregen heb vandaag.....
Misschien til ik er te zwaar aan hoor... Maar een beterschap ofzo was toch een kleine moeite geweest?

Kind was blij dat ik dr kwam halen... Slaapt al heel de dag op mn borst met tussendoor een hapje eten en even spelen .. arm kind .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Ehhh nee. Je kind is ziek, niet jij.
Voor jou is je kind het middelpunt van je bestaan, voor je collega’s niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:50

rien10 schreef:

Als mijn medewerkers zich afmelden vanwege een ziek kind, stuurde ik altijd even een bevestiging en een succes of beterschap.
(Als manager zijnde dus, niet als slechts collega)

Ben ik dus altijd te lief geweest? :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Ik zou me er vooral niet druk om maken. Ze zijn waarschijnlijk gewoon druk geweest door de minder bezetting. En het is lekker weer dus daar genieten ze vast ook van met cliënten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

Lief van je zeker :j maar imo ook onnodig.
Of je moet het over een opname hebben.

Want kinderen zijn nogal eens ziek.
En voor de ouders heel rot maar voor de rest is het niets anders dan een ziek kind. Geen zieke collega.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Dat is waar!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Jolliegirl schreef:
rien10 schreef:

Als mijn medewerkers zich afmelden vanwege een ziek kind, stuurde ik altijd even een bevestiging en een succes of beterschap.

Nee. Maar het moet niet.
Ik vroeg ook altijd “hoe gaat het?” Na een dag, de volgende dag. Of iets van “sterkte”. Maar collega’s hoeven dat niet te doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:14

Jolliegirl schreef:
rien10 schreef:

Wat jij doet is lief maar je doet het uit jezelf, nooit hetzelfde terug verwachten want dan word je echt teleurgesteld :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

chanicha schreef:
Wat jij doet is lief maar je doet het uit jezelf, nooit hetzelfde terug verwachten want dan word je echt teleurgesteld :j

Heel mooi gezegd :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Dank je DP maar dat is echt bij ondervinding wijs geworden en raad van mijn lieve tante :=

Kousen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Jolliegirl schreef:
rien10 schreef:

Als leidinggevende doe je dat wel in je directe aansturingslijn, vind ik. Dat hoort gewoon bij basale personeelszorg. Collega's onderling is een ander verhaal; dat hangt af van de relatie.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

Sta ik met mijn goede gedrag in mijn sportkleding bij de sportzaal, is het pikkedonker daar. Blijk ik een bericht in de app te hebben gemist dat de trainster ziek was. Sneu voor haar en balen voor mij, had wel zin in een uur lekker springen en zweten.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Nog maar 2 weken stage -O- het is echt hard werken maar ik heb het zo naar mijn zin met deze klassen, ik denk dat ik ze na deze stage echt wel ga missen :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Rien10, ik heb het over een teamleider...daar waar ik me officieel bij af moet melden. Niet over collegas.

Mooi gezegd chanicha.

Het was eigenlijk ook een ergernis vanuit stress..
Ik wilde me netjes afmelden/overleggen wat mogelijk was.. en als je dan niemand te pakken krijgt...geeft mij dat onrust..
Ik ben voor jan met de korte achternaam naar mijn werk gereden om daar onverichte zaken weer naar huis te gaan om mijn kind op te halen.

Gewoon thuisblijven/niet op komen dagen vond ik geen optie...en ik had geen telefoonnummers van overige collegas of iemand die hierover gecontact moest worden

Dit zijn gewoon situaties die mij onrust geven.. ik wil mn collegas niet laten stikken...maar mn kind is ook heel belangrijk.
Achteraf had ik haar gewoon helemaal niet naar de gastouder moeten brengen en moeten denken " ik word vanzelf wel teruggebeld als ik niet op werk verschenen ben"

Maarja...zo steek ik weer niet in elkaar...
En dit gedrag/uiting van stress komt voort uit mn depressie en gezeik met vorige werkgever..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

Enige tip wat ik heb bij een leidinggevende die er niet zo wakker van ligt is ze totaal links laten liggen. Ik pas deze tactiek nu ook toe (ik zit thuis en vanuit leidinggevende 0 contact of moeilijk, moeilijk, moeilijk)

Ik heb dit ook benoemd dat ik er geen energie meer in ga steken qua updaten.

Sindsdien in mijn hoofd veel meer rust en minder frustatie. :o ik geef het niet snel maar na 10 x proberen houdt het wel een keer op.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Jolliegirl schreef:
Rien10, ik heb het over een teamleider...daar waar ik me officieel bij af moet melden. Niet over collegas.

Mooi gezegd chanicha.

Ik wilde me netjes afmelden/overleggen wat mogelijk was.. en als je dan niemand te pakken krijgt...geeft mij dat onrust..
Ik ben voor jan met de korte achternaam naar mijn werk gereden om daar onverichte zaken weer naar huis te gaan om mijn kind op te halen.

Gewoon thuisblijven/niet op komen dagen vond ik geen optie...en ik had geen telefoonnummers van overige collegas of iemand die hierover gecontact moest worden

Dit zijn gewoon situaties die mij onrust geven.. ik wil mn collegas niet laten stikken...maar mn kind is ook heel belangrijk.
Achteraf had ik haar gewoon helemaal niet naar de gastouder moeten brengen en moeten denken " ik word vanzelf wel teruggebeld als ik niet op werk verschenen ben"

En dit gedrag/uiting van stress komt voort uit mn depressie en gezeik met vorige werkgever..

Ohh je hoeft het mij niet uit te leggen hoor, ik heb ook een paar keer zo gezeten tot mijn tante me de ogen opende.
Daarbij altijd voor je kind gaan :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Jeetje zebrastreep, dat is ook wat zeg!
Dit had ik ook bij mn vorige werkgever.

Huidige werkgever niet hoor, dat contact is juist altijd prima, vandaar dat ik nu dus even van de leg was.

Ja kind gaat sowieso altijd voor. Maar ik probeer wel graag even mee te denken..
Soms zijn er best andere oplossingen enzo, maar dan moet er wel contact zijn :')

Maargoed , genoeg erover. Ik heb weekend tm dinsdag en ik zie dan wel weer verder.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Jolliegirl schreef:

Mooi gezegd chanicha.

En wat is er mis aan gewoon het algemene nummer van het bedrijf bellen en je laten doorverbinden? Of een terugbelnotitie achter laten?
Dan hoef je ook geen stress te hebben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Omdat dit er niet is omdat het bedrijf zo immens groot is. Daar is geen algemeen nummer voor.

Terugbelverzoek kan idd. Met alsnog het risico dat je geen reactie krijgt.

Maar voor de volgende keer heb ik hiervan geleerd nu.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

Niet komen opdagen kan natuurlijk ook niet…
Neem aan dat je geen 16 jarige bent met een bijbaantje waarbij dat soort dingen wel normaal zijn.

Heb je toen je er begon geen werknemersgids gekregen waarom staat hoe je je ziek moet melden?
Vervelend voor iedereen, maar je kindje is natuurlijk het belangrijkst maar het netjes afhandelen op je werk ook.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Dat vind ik bij de overheid wel fijn want die hebben calamiteitenverlof, overal hebben ze daar wel verlof voor maar het is in zulke gevallen wel fijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Ja je krijgt toch contactpersonen /nummers.
En zeker waar je je af moet melden
En of dat telefonisch moet, per app of in een bedrijfssysteem.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

chanicha schreef:
Dat vind ik bij de overheid wel fijn want die hebben calamiteitenverlof, overal hebben ze daar wel verlof voor maar het is in zulke gevallen wel fijn.

Niet alleen de overheid, calamiteitenverlof is wettelijk bepaald. Maakt dus niet uit of je voor de overheid werkt of voor Pietje Puk, je hebt er gewoon recht op.

Moet ik eerlijk toegeven dat ik een ziek kind ook lastig vind, als leidinggevende kon ik er écht heel stevig van balen als ze voor iedere snotneus van het kind thuis bleven. Maar nu als moeder van een peuter en baby zit ik ook vaak in spagaat als ze ziek zijn. Want er zijn maar weinig werkgevers die het geen probleem vinden dat je thuis blijft voor je zieke kind.
Die van mij kan dat niet echt waarderen namelijk..