Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:49

Aan de ene kant blij, eindelijk een afspraak in het ziekenhuis gekregen voor maandag. Maar ze willen ook alweeeer bloedonderzoek. Het zijn wel een stel vampieren hier in Denemarken :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:55

Haha, die glitters doet me denken aan een verhaal van een collega toen ik nog in loondienst werkte, 20 jaar 25 jaar geleden of zo. Haar moeder moest naar de huisarts voor een inwendig onderzoek en ze dacht voor ze ging, ik zal er nog snel een washandje overheen halen. Zei de huisarts toen hij aan de gang ging "zo, dat ziet er feestelijk uit!". Die moeder snapte er niks van natuurlijk.

Tot ze thuis ging opruimen en dat washandje tegen kwam vol glitters. In die tijd was dat ook trendy om op je gezicht te doen en haar dochter had haar gezicht daar mee schoon gemaakt...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:28

Mijn ex die het er niet mee eens is dat dochter deze ronde nog niet mag afzwemmen want R had het gezegd.
Maar je kan gewoon zien dat ze er nog niet aan toe is, dat ze nog lessen nodig heeft en dat deze ronde gewoon te vroeg komt (ze heeft er ook pas 6 klokuren op zitten terwijl er 12 klokuren voor staan)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:29

Ik begin mij een beetje te irriteren aan iemand die een onderwerp waar ik het graag over wil hebben steeds wat aan het vermijden is.

Ja het is niet leuk , maar als ik niks zeg en straks zomaar uit de lucht laat vallen dat ik bepaalde plannen heb is het ook niet leuk.

Nou ja maar face to face even bespreken. Die persoon zijn mening is wel belangrijk voor mij en ik wil hier graag ook even over sparren omdat we er beide verstand van hebben.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:21

Morgen mijn kat wegbrengen voor een gebitsreiniging en foto's, op dierendag. Arm ventje :')

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:53

Aan dat ik me verveel :+
Zit nu zo'n 3en halve week thuis en de muren komen echt op me af

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:12

Gisteren bij mijn paard geweest, dekjes klaar gelegd om mee te nemen om te wassen en wat vergeet ik :(

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:17

Man wat kan een mens een troep verzamelen in huis zeg. Niet normaal. Nu een halve zeecontainer vol en er zijn wel 2 kamers een beetje leeg, maar er staat ook nog genoeg. En weggooien is ook niet aan de orde want ik wil het nog gebruiken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 18:12

Ik heb een snugglesafe gekocht voor de kat en erger me er al een week aan dat dat ding niet zo warm wordt als ik had verwacht... en ik kom er vandaag achter dat de magnetron al een week op ontdooistand staat ipv de gewone stand. Brb even met mn hoofd op tafel slaan |o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 18:46

Snoraly schreef:
Morgen mijn kat wegbrengen voor een gebitsreiniging en foto's, op dierendag. Arm ventje :')

En arme jij die de factuur moet betalen…

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:12

De hele dag nergens last van gehad, en vanavond mag ik weer voelen wat een tintelde duim aanvoelt.

Normaal heb ik ook nu weekend, maar omdat ik nog 2 afspraken heb staan morgen,
heb ik morgen pas na 18.00u/18.30u weekend. _O- -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:17

Jep bijstand gedeelte terug betalen/verrekenen. Conclusie ww is lager dan bijstand en dus onder sociaal minimum. Dus gaat bijgevuld worden vanuit participatie.

Jaja om het makkelijk te maken. Eind resultaat schiet er niks mee op.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:52

Iemand hier ervaring met een mini brandwond, ik ben alleen thuis en wil niet in paniek m’n ouders bellen. Ben te oud daarvoor _O-

Een uurtje of 2 geleden heb ik een warm rooster perongeluk uit de oven gepakt. Gekoeld e.d., maar nu zie ik een mini blaar komen die wit is en een rode cirkel eromheen. Het zit op het vel tussen m’n duim en wijsvinger. Logischerwijs doet m’n duim ook pijn, is het gezwollen, ziet het er een soort van ‘nat/ rimpelig’ uit en kan ik hem niet goed strekken. Buiten het feit dat ik weet dat er geen artsen op bokt zitten, is dit iets voor de huisarts? Of geneest dit vanzelf?

Ik irriteer me dus aan m’n eigen domheid dat ik dat ding heb gepakt -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 20:07

Is wel een tweedegraads brandwond. De HAP zou ik er niet voor bellen maar de huisarts kun je altijd morgen om advies vragen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:07

Justme_Lisaa schreef:
Iemand hier ervaring met een mini brandwond, ik ben alleen thuis en wil niet in paniek m’n ouders bellen. Ben te oud daarvoor _O-

Een uurtje of 2 geleden heb ik een warm rooster perongeluk uit de oven gepakt. Gekoeld e.d., maar nu zie ik een mini blaar komen die wit is en een rode cirkel eromheen. Het zit op het vel tussen m’n duim en wijsvinger. Logischerwijs doet m’n duim ook pijn, is het gezwollen, ziet het er een soort van ‘nat/ rimpelig’ uit en kan ik hem niet goed strekken. Buiten het feit dat ik weet dat er geen artsen op bokt zitten, is dit iets voor de huisarts? Of geneest dit vanzelf?

Geen arts maar wel heel onhandig :+
Klinkt als een 2e graads, zou in principe zelf weg moeten gaan, maar als je je zorgen maakt kan je het altijd laten checken bij de huisarts. Vooral de blaar echt laten zitten, dat houdt de brandwond afgesloten
Ik heb een paar keer 2e graads brandwondjes gehad, en eigenlijk geen enkele keer naar de huisarts geweest en ook geen problemen gehad, gewoon de blaar laten zitten en na een week of 2 was t goed genoeg genezen dat ik geen last meer had

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:12

Justme_Lisaa schreef:

Heb je goed gekoeld? Dat moet je als eerste doen. Verder niet afdekken. Je kan er morgen even mee langs de huisarts maar ik denk dat ik zelf wat Nestosyl zalf erop zou doen en verder niks. Na het goede koelen dan he?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:17

Suzanne F. schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Heb je goed gekoeld? Dat moet je als eerste doen. Verder niet afdekken. Je kan er morgen even mee langs de huisarts maar ik denk dat ik zelf wat Nestosyl zalf erop zou doen en verder niks. Na het goede koelen dan he?

Koelen is gebeurd, maar hoogstwaarschijnlijk te kort. Dacht dat het wel goed was -O-. Dankjewel
alvast voor de tips, dat laat ik het zo zitten en kijk ik het even aan. De blaar is net 2 mm breed Ofzo. Dus extreem klein, voelt bijna dom om daarvoor de huisarts te bellen haha :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:21

Mocht je je zorgen maken kun je langs de huisarts, maar het geneest vanzelf in ongeveer 2 weken. Het is wel heel pijnlijk, dus sterkte ermee hoor :(:)

Hou het goed schoon en de blaar het liefst heel.

Wel koelen met lauw stromend water.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:30

Justme_Lisaa schreef:

Eerste stap is koelen

Ik dek brandwonden altijd af met name tweedegraads zeker wel.

Vetgaasje , daarboven op een steriel gaasje met een pleister ( ik heb meestal eiland pleisters ligt aan de wond) en dan om de 1 a 2 dagen vervangen. Als het wat is ingedroogd insmeren met vaseline.

Als het dicht is spoel ik het meestal gewoon wat tijdens het douchen.

Ik had denk ik dezelfde wond de laatste keer ook aan de oven. Wel een lelijk litteken over nu , maar dat trekt langzamerhand ook al weg.

Ik hoefde niet langs de huisarts , wel gebeld maar ik moest een foto opsturen was niet nodig. Waarschijnlijk knapt de blaar wel na een paar dagen , dan ziet het er even lelijk en wat zorgwekkend uit maar dat trekt ook wel bij.

Hoe groot is de plek?

Edit: afplakken helpt ook tegen de pijn , en anders zeker paracetamol innemen.
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 03-10-24 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:31

Ik heb mij vanmiddag ook een beetje dom verbrand en heb er bepathen verzorgende crème op gedaan. Na 4x een laagje smeren is de ergste brand eruit.
(Maar ik vermoed dat ik 1graad verbranding heb)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:35

Farjen schreef:
Ik erger me aan het leed dat solliciteren heet..
Of ik krijg gewoon helemaal geen reactie, bij ene mocht ik op gesprek maar was de job net ingevuld (kreeg wel een andere functie aangeboden maar de regio was echt super ver weg)
Een andere waren ze mega enthousiast aan de telefoon en hebben ze mij 3 keer gebeld, ze gingen verder iets bespreken maar ondertussen anderhalve week verder en nog geen nieuws :roll:
En dan te bedenken dat ik dus een knelpuntberoep heb met 15 jaar ervaring >;)

En dan krijg je na een maand reactie (gisteren en vandaag) en moet ik op 3 plaatsen op gesprek volgende week :+ Enkel irritant dat ik daarom mijn paardrijles moet uitstellen (waar ik al 11 maanden naar uitkijk)

Justme_lisaa, juist wel altijd een brandwonde afdekken. Je huid dient als barrière en die is nu open wat een grote kans is op infectie. Liefst de blaar heel laten inderdaad, maar zeker zien dat er geen vuil aan kan komen

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:40

Zebrastreep schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Eerste stap is koelen

Ik dek brandwonden altijd af met name tweedegraads zeker wel.

Vetgaasje , daarboven op een steriel gaasje met een pleister ( ik heb meestal eiland pleisters ligt aan de wond) en dan om de 1 a 2 dagen vervangen. Als het wat is ingedroogd insmeren met vaseline.

Als het dicht is spoel ik het meestal gewoon wat tijdens het douchen.

Ik had denk ik dezelfde wond de laatste keer ook aan de oven. Wel een lelijk litteken over nu , maar dat trekt langzamerhand ook al weg.

Ik hoefde niet langs de huisarts , wel gebeld maar ik moest een foto opsturen was niet nodig. Waarschijnlijk knapt de blaar wel na een paar dagen , dan ziet het er even lelijk en wat zorgwekkend uit maar dat trekt ook wel bij.

Hoe groot is de plek?

Edit: afplakken helpt ook tegen de pijn , en anders zeker paracetamol innemen.

Blaar is iets van maar 2mm, dus totaal niet heftig of ernstig hoor. Ik wil alleen niet overkomen bij mensen als een overbezorgde 30 plusser :'). Ik zal morgen eens kijken wat ze in de winkel hebben, zolang ik m’n duim niet beweeg gaat het oké.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:45

Justme_Lisaa schreef:

Ah naar, brandwonden zijn nooit fijn!

Voor dit soort vragen is een mooie website gemaakt:
https://moetiknaardedokter.nl/

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:56

een collega die me (om te grappen/spelen) al een hele week aan het uitdagen is...
werd er vandaag echt letterlijk gek van en ben erg kwaad geworden.
kwam hij daarna af met een sorry ik zei laat me maar even we praten er morgen wel over...

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:38

Mn verstandskies is een stuk afgebroken. Ben echt als de dood voor de tandarts en er moet iets aan gedaan worden alleen ik durf echt niet… loop er al een aantal dagen tegenaan… |(