Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:38

Jeetje wat naar Moestuin.
Ik zou het ook niet weten maar wil je wel sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:40

_San87_ schreef:
En echt goed en duidelijk uitleggen waar het voor is?

Ook al geprobeerd. Zelf een filmpje laten kiezen voor het puffen bv. Of een snoepje mogen kiezen achteraf. Ze was vroeger best vaak ziek geweest en toen moest ze veel medicatie dus heeft dat er mee te maken? Geen idee. Meetellen met het puffen. 5 x ademen en beloning. Maar het blijft blinde paniek. Terwijl het op 30 seconden voorbij zou kunnen zijn…

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:43

Moestuin schreef:
_San87_ schreef:

Ook al geprobeerd. Zelf een filmpje laten kiezen voor het puffen bv. Of een snoepje mogen kiezen achteraf. Ze was vroeger best vaak ziek geweest en toen moest ze veel medicatie dus heeft dat er mee te maken? Geen idee. Meetellen met het puffen. 5 x ademen en beloning. Maar het blijft blinde paniek. Terwijl het op 30 seconden voorbij zou kunnen zijn…

Zij associeert de puf/medicatie nu met alle voorgaande keren, waardoor ze weer in paniek schiet. Ik zou het heel rustig opbouwen. Puf/medicatie in het zicht liggen, zodat ze leert dat het niets engs is. Vervolgens in haar slaapkamer leggen. Haar het eens laten vasthouden, voelen. Daarna voorzichtig laten wennen aan het puffen, waarbij ik het (nep) zou voordoen. Dan ziet ze dat er niets ernstigs gebeurd.
Niet dat ik kinderen heb of wil maar dit is hoe ik het zou doen. Sorry voor mijn ongevraagde advies.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:45

Moestuin schreef:
_San87_ schreef:

En samen doen? Jij een pufje (nep), zij een pufje. Haar vragen hoe ze zich voelt na een pufje (beter kunnen ademhalen), of ze dat niet prettig vindt? Uitleggen wat het nemen van medicatie oplevert, zeg maar?

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:47

Wel een goede tip van zelf eens te puffen. Ik bedenk mij net dat ik nog een 2de heb liggen dus ik kan wel proberen van het samen te doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:51

Moestuin schreef:
Het zijn nog siropen dat ze krijgt en geen pillen. We krijgen nu al voornamelijk puffers voor bv slijm op de longen omdat ze zo over haar grens gaat dat ze een siroop weer over geeft. Koortsremmer is al in supo vorm omdat ze die ook gewoon over geeft. Nu net met de puffers was het weer een gevecht. Je moet haar met 2 man vast houden zodat ze toch maar een paar keer ademt met de puffer. Ze is nu nog aan het nasnikken van een uur terug. Wij hebben alles al geprobeerd lijkt het en dit is al een probleem vanaf dag 1. Maar na 8 dagen koorts is het echt wel duidelijk dat ze er niet zelf over komt en MOET ze puffen.

Vorige week moest ze een poeder nemen en het maakte niet uit hoe we het deden, waardoor we het deden. Ze zag niet dat het erin zat. Ze neemt 1 mini hap en ze laat alles staan. Ze weigert nu nog steeds om pudding te eten.

Een hele stomme vraag, maar gewoon met zoutoplossing inhaleren is geen oplossing?
Dit moet ik bij mijn paard met astma ja ook doen....
Dat is minder smerig dan pufjes etc

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:57

Moestuin: heel veel sterkte met de kleine meid. Hopelijk vind je een geschikte oplossing.

Er is nu al 2 dagen drama op het werk met de voorvrouwen. Ze maken van een klein dingen iets heel groots. En ze halen er mensen bij die er niks mee te maken heeft. Gelukkig nog 4 dagen werken en dan 14 dagen vakantie. Daarna gelukkig beginnen bij mijn nieuwe baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:07

Gewoon wauw. Ze is er momenteel in aan het ademen *\o/* En ze is nu uitgebreid beloond. Eerst moesten man en ik het samen doen. Toen kwam ze het bij ons doen. Daarna hebben wij het weggelegd en heeft ze het zelf genomen en zat ze er in te ademen om daarna te zeggen: En nu sticker?

Wat is bokt soms zo een fijn medium. Ik heb geen ondersteuning vanuit mijn omgeving en dan is het gewoon zo handig dat iedereen even wil meedenken!

Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:08

Moestuin schreef:
Gewoon wauw. Ze is er momenteel in aan het ademen *\o/* En ze is nu uitgebreid beloond. Eerst moesten man en ik het samen doen. Toen kwam ze het bij ons doen. Daarna hebben wij het weggelegd en heeft ze het zelf genomen en zat ze er in te ademen om daarna te zeggen: En nu sticker?

Wat is bokt soms zo een fijn medium. Ik heb geen ondersteuning vanuit mijn omgeving en dan is het gewoon zo handig dat iedereen even wil meedenken!

[ [url=m/sHUf5A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn!! Ze verdient wel 10 stickers :D. Vooral goed belonen!!

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:09

Stille meelezer maar wat fijn, voor haar én voor jullie!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:10

Ja ze heeft mogen kiezen wat ze wou! En nu denk ik: Ja natuurlijk. Zo logisch om het samen te doen. Maar totaal niet aan gedacht 8)7

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:15

Soms is de oplossing dichterbij dan je denkt ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:16

Wat fijn Moestuin!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:09

Moestuin schreef:

[ [url=m/sHUf5A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whoehoe *\o/*.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:17

Wat goed Moestuin dat het nu gelukt is, dat is een opluchting.

Gefeliciteerd aan de jarigen Y)(^)

Ik heb morgen een dag met workshops ergens in Utrecht. Zo geen zin in de reis. Komt voornamelijk, omdat ik vrijdag examen heb en ik liever zou leren daarvoor :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:19

Vrachtwagen die de oprit blokkeert want "niet voordringen", en naast een gevaarlijke situatie veroorzaakt, ook file veroorzaakt. Dit is geen held uithangen maar voor de doorstroming doorrijden naar het einde van de invoegstrook. Door zijn actie bijna aanrijding met zijn oplegger.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:58

Mijn blaas -O-
Die gewoon netjes je werk ipv af en toe wel en af en toe niet

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:28

Super moestuin voor jouw en je dochter. *\o/*

Die piep rug. Met dat ik gewoon weet dat het komt door de stoel die totaal ongeschikt is niks is ergonomisch op mijn werkplek. Gewone simpele eetkamer stoel waar ik op zit. Zitting te lang en stoel te hoog bureau is ook te hoog. Leuk om even op te zitten, maar geen uren ook nog in de kou. Dit is in het begin aangegeven, maar moest mij niet aanstellen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:05

Ik moet mijn hond uit laten. Ik heb echt een hekel aan die laatste ronde. Ik wil naar bed, maar blijf dan wakker voor haar, maar ben dan eigenlijk te moe om nog maar iets te doen, waardoor het uiteindelijk nog veel later wordt dan de bedoeling was. En eerder uit laten kan ook niet want dan houdt ze de nacht niet vol.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:13

Moestuin schreef:

]

Super! Wat was de uitspraak ook alweer? It takes a village to raise a child? Heb dat altijd een beetje BS gevonden, maar in dit geval….

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:29

Ik ben echt helemaal klaar met één van de katten.Rotbeest (sorry dat ik dit zeg) gaat niet in de kattenbakken en zeikt en schijt alles onder.
Ik heb mijn bankstel al moeten vervangen,mijn kasten zijn bovenop gezwollen van de pies en mijn parketvloer zit vol vlekken.
Herplaatsen?Wie wil er nou zo'n kat.Niemand.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:47

Merlen schreef:
Ik ben echt helemaal klaar met één van de katten.Rotbeest (sorry dat ik dit zeg) gaat niet in de kattenbakken en zeikt en schijt alles onder.
Ik heb mijn bankstel al moeten vervangen,mijn kasten zijn bovenop gezwollen van de pies en mijn parketvloer zit vol vlekken.
Herplaatsen?Wie wil er nou zo'n kat.Niemand.

Ik snap dat het frustrerend is, maar een kat doet zoiets over het algemeen niet zomaar. Wat heb je al geprobeerd/onderzocht?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:56

Hij heeft geen medische problemen.Kattenbakken worden 2x daags schoon gemaakt.Ik gebruik geen andere kattenbakvulling.
Hij 'spaart' alles op om dan als ik niet kijk of er niet ben overal waar het niet moet te gaan zitten.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 00:03

Merlen schreef:
Hij heeft geen medische problemen.Kattenbakken worden 2x daags schoon gemaakt.Ik gebruik geen andere kattenbakvulling.
Hij 'spaart' alles op om dan als ik niet kijk of er niet ben overal waar het niet moet te gaan zitten.

Oké, dat is een goed begin! Het kan heel veel zijn en dat is super vervelend, want soms kom je er nooit achter.
Ik spreek uit ervaring. We hadden ooit een oude kat die het regelmatig deed en daarbij denken we dat het gewoon dementie was ofzo, ik weet in elk geval niet meer zeker of we dat ooit op hebben gelost, is al heel lang geleden.
Momenteel hebben we een kat die heel af en toe buiten de bak gaat, al is dat volgens mij niet meer gebeurd sinds haar broer is overleden, nu ik er over nadenk, die hadden nog weleens ruzie namelijk.

Het klinkt alsof hij eerder wel op de bak ging? Omdat je spreekt van niet veranderen van grid.
Het kan zijn dat er ooit iets gebeurd is dat ze niet meer op de bak durven bijvoorbeeld, of niet meer op een gesloten bak.

Wat je zou kunnen proberen bijvoorbeeld is een apart bakje te plaatsen op een plek waar hij wel gaat, bijvoorbeeld op de kast waar je het over had. Kijken of hij die dan wel pakt

P.s. sorry als je alleen even wilde klagen en niet perse zat te wachten op tips, ik begrijp dat het super vervelend is voor jou, maar misschien is dat het ook wel voor de kat

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 00:25

Niobe,ik heb alles al geprobeerd.
Waar je de bakken ook zet,hij gaat er niet op.Ik kan me zelfs niet meer herinneren wanneer hij er voor het laatst in geweest is en hij is nu 6 jaar.
Ik wil nog proberen hem in een aparte kamer te zetten,de badkamer bijvoorbeeld maar hem alleen opsluiten is bijna gelijk aan mishandeling.Hem buiten gooien ga ik ook niet doen.
Ik heb er nog 2 gehad die het deden en nu gelukkig niet meer.
Hij blijft er echter mee doorgaan.
Ik heb er lang mee kunnen leven omdat hij meestal net voor de bak ging.Er ligt een plaat voor vuile schoenen waarop ik dan krantenpapier heb liggen.