Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:07

Dus als je kritisch bent, ben je absoluut tegen vaccineren?

En ik beschuldig mijn werkgever van liegen en bedriegen?

Bijzonder weer, jij gaat lekker ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:28

Is het nou zo nodig ravellie af te branden bigone. Jij hebt daar nogal een handje van als het gaat om afzeiken van mensen die geen prikje hebben.

Voel jij je ineens superieur ofzo sinds jij dat prikje hebt. Of is het toetsenbord ridder spelen? Of ben je in het dagelijkse leven ook zo.

Respect naar een ander heb jij in ieder geval wel verloren zodra die ander anders denkt en praat dan jij.

Afbeelding

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:30

Gigantisch superieur en een gruwelijke hekel aan berichten verspreiden en je dan beroepen op : Dat mag ik niet zeggen.
Dan kun je beter niets zeggen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:45

bigone schreef:
Ik betwijfel toch niet dat jij verpleegkundige bent? Alleen dat jou opmerking stijl ingaat tegen wat diegene die echt op de covid werken zeggen.
Indirect beschuldig je dus je werkplek van liegen en sensatie te verspreiden zoals de nos en Telegraaf . En het feit dat je absoluut tegen vaccineren bent helpt imo ook niet mee om klakkeloos jouw berichten voor waarheid aan te nemen.
Maar het zal vast een keer uitgezocht worden, alle intensivisten op het matje bij de parlementaire onderzoekscommissie volgend jaar.

Precies dit.

Het feit dat de persberichten verspreid worden vanuit oogpunt op je te laten vaccineren. En dat er geen enkel negatief bericht verschijnt over de nadelen van vacinatie. Maakt dat de pers een eenzijdig beeld geeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:11

Daks schreef:
[ [url=m/Y1Wn21.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eens met je plaatje Daks. Het is niet erg dat we van mening verschillen maar laten we wel elkaar respecteren hierin. Maar we zijn allemaal maar mensen en ik snap best dat Bigone er af en toe geïrriteerd van wordt. Ik heb ook zulke momenten. Maar er is niet 1 schuldige aan te wijzen, er zijn zoveel factoren. En een oplossing is er ook niet zo snel. Ik vind zelf de maatregelen van het kabinet ook niet handig geweest. En nu zitten we weer met de gebakken peren. Ik denk dat ze het zelf ook verkeerd ingeschat hebben, maar goed. Ben wel blij dat je buiten die QR code niet hoeft te laten zien, wat een onzin zou dat zijn zeg. Binnen oké, maar buiten?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:14

Daks schreef:
Is het nou zo nodig ravellie af te branden bigone. Jij hebt daar nogal een handje van als het gaat om afzeiken van mensen die geen prikje hebben.

Voel jij je ineens superieur ofzo sinds jij dat prikje hebt. Of is het toetsenbord ridder spelen? Of ben je in het dagelijkse leven ook zo.

Respect naar een ander heb jij in ieder geval wel verloren zodra die ander anders denkt en praat dan jij.

Ik heb wel een prikkie, zie daar ook het +:)+ van, maar ben tóch de infidel ;)

Het is de zelfaangenomen vermeend hogere moraal van degenen die de overheids-/industiepropagande geloven en er gesteund door de meerderheid een dogma van maakt.
De ongelovigen mogen verplicht, uitgestoten worden want zijn een gevaar voor de rest.

Het maakt hierbij niet uit of je de zin van vaccins wel degelijk ziet doch kanttekeningen plaatst bij het domweg verplicht vaccineren van iedereen. Ben je niet voor ALLES, hoezeer het ook de rechten van het individu aantast, je bent dan gelijk de infidel met ondergeschikte rechten in het licht van het Heilige Algemeen Belang.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:19

Huertecilla schreef:
Ik heb wel een prikkie, zie daar ook het +:)+ van, maar ben tóch de infidel ;)

Het is de zelfaangenomen vermeend hogere moraal van degenen die de overheids-/industiepropagande geloven en er gesteund door de meerderheid een dogma van maakt.
De ongelovigen mogen verplicht, uitgestoten worden want zijn een gevaar voor de rest.

Het maakt hierbij niet uit of je de zin van vaccins wel degelijk ziet doch kanttekeningen plaatst bij het domweg verplicht vaccineren van iedereen. Ben je niet voor ALLES, hoezeer het ook de rechten van het individu aantast, je bent dan gelijk de infidel met ondergeschikte rechten in het licht van het Heilige Algemeen Belang.

ik vind de woordkeus echt wel creatief :j .... ik moest ook een beetje denken aan Jeff Dunham hoor :')

Hoe zit dat eigenlijk met andere landen, die al langer een vaccinatiePLICHT hebben? zou dat dan teruggedraaid moeten worden?

Er wordt gedaan alsof dit echt superongewoon is, maar dat is toch niet zo? Er zijn landen en beroepen waar dat al langer zo is... ? Of is het probleem dan slechts alleen dit vaccin en maakt de rest niet uit?
Mag dit vaccin over 5 jaar wel verplicht worden? Of dan ook niet... ? Hoe zit dat eigenlijk?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:21

Mooie woorden HC, je had politicus moeten worden. Maar ik schaar mezelf er niet onder. Ik kan echt wel kritisch kijken naar de overheid en de propaganda.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:28

Huertecilla schreef:

Ik ben het met de strekking van je reactie aardig eens, maar bovenstaande is bij meerdere discussies / meerdere mensen een soort terugkerend "probleem" van langs elkaar heen praten merk ik :)

De niet-prikkers zijn an sich geen gevaar voor de rest, want die kunnen zichzelf beschermen met hun prikken :j

Het gevaar zit hem puur in dat overspoelen van de zorg.... ik ben echt absoluut een voorstander van vrijheid en regie houden over medische beslissingen en dat niet iedereen aan het lijntje mee hoeft te lopen, doe ik zelf vaak ook liever niet :=

Dat niet-prikkers met (veel) close contacten een gevaar vormen voor zichzelf, dat is op zich hun eigen risico dat ze zelf mogen nemen, zij zitten met de gebakken peren als het fout gaat :j

Maar op het moment dat de ziekenhuizen de gevolgen niet langer aan dreigen te kunnen zal je toch (naast langere termijn) met een korte termijn oplossing moeten komen. En als het grote probleem zit in de combinatie van niet geprikt zijn + te close contacten hebben. En mensen willen niet prikken. Dan blijft het (helaas dan onder dwang...) beperken van close contacten toch eigenlijk de enige snelle oplossing die je nog hebt...?

Wat zouden ze anders moeten doen, aan specifiek dit duidelijk aanwijsbare probleem?
Dus niet alle andere dingen die ook een probleem zijn, maar DIT van de golf van ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen en daar met een prik en/of maatregelen waarschijnlijk niet waren geweest :(:)

Ik snap ook niet zo goed waarom je steeds dingen zegt in de strekking van dat de problemen achter de rug zijn. Volgens de ziekenhuizen zelf is dat absoluut niet zo.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:32

HC bevestigt graag de tweedeling, waarbij hij uiteraard zelf aan de goede kant van de streep staat.

Weinig constructief wat mij betreft, maar ieder zijn ding/discussiestijl.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:37

LuckyLuna schreef:
bigone schreef:
Ik betwijfel toch niet dat jij verpleegkundige bent? Alleen dat jou opmerking stijl ingaat tegen wat diegene die echt op de covid werken zeggen.
Indirect beschuldig je dus je werkplek van liegen en sensatie te verspreiden zoals de nos en Telegraaf . En het feit dat je absoluut tegen vaccineren bent helpt imo ook niet mee om klakkeloos jouw berichten voor waarheid aan te nemen.
Maar het zal vast een keer uitgezocht worden, alle intensivisten op het matje bij de parlementaire onderzoekscommissie volgend jaar.

Precies dit.

Het feit dat de persberichten verspreid worden vanuit oogpunt op je te laten vaccineren. En dat er geen enkel negatief bericht verschijnt over de nadelen van vacinatie. Maakt dat de pers een eenzijdig beeld geeft.

Geloof me, lang niet iedereen hobbelt als een schaap achter de regering aan. Ik heb AZ gehad en echt de onderzoeken opgezocht en gelezen om op basis daarvan een besluit te nemen of ik weigerde en gokte op het risico achteraan te sluiten voor Pfizer. Lang niet elke prikker is een dom schaap.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:38

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:10

pmarena schreef:
Ik snap ook niet zo goed waarom je steeds dingen zegt in de strekking van dat de problemen achter de rug zijn. Volgens de ziekenhuizen zelf is dat absoluut niet zo.

Kijk naar de cijfers.
Vorig voorjaar was er een probleem.
Nu is dat absoluut ALLANG niet meer het geval.
Het korte termijn probleem is met de beperkende maatregels voorjaar 2020 aangepakt.
Vaccinatie van de meerderheid was een tweede aanpak.

Het is volstrekte manipulatie om de dreiging van voorjaar 2020 aan te voeren als reden voor invoeren van allerlei vrijheidsbeperkingen. De meerderheid, tot 95% in grote delen van de EU, is gevaccineerd :)*

Heb je de opnames en ICs vergeleken met het totale aantal? Een paar paginas terug is dat hier op deze draad netjes belicht én subjectief omhoog gerekend naar een belastingsgraad. Zelfs dat laatste kwam nog niet aan 10%.

Covid19 is nú een ´gewone´ infectie met lage mortaliteit. De rest is paniekzaaien in het perspectief van voorjaar 2020.
Dat er nog steeds Covid19 patienten opgenomen worden is helder. Ook dat dit veelal mensen zijn met onderliggende andere problemen. Ook dat dit zo zal blijven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:14

Nou je kunt prima gevaccineerd zijn en gelijktijdig vraagtekens hebben bij hoe bepaalde dingen op dit moment gaan. Voor mij staat dat gewoon volledig los van elkaar.

Een QR code in de buitenlucht bijvoorbeeld. Tijdens de pandemie werd al vrij snel duidelijk dat de kans op besmetting in de buitenlucht nihil was. Op die manier heb ik ook de pandemie veillig doorstaan door mensen voornamelijk buiten en dan met eennafstandje er tussen te ontmoeten. Een QR code in de buitenlucht is wat mij betreft dan ook voornamelijk treiterbeleid. En ook al ben ik het totaal niet eens met veel argumenten van ongevacineerden. Dit soort maatregelen kloppen gewoon niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:39

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:05

Die QR code in de buitenlucht, is ie er al?

Dat de maatregelen een potje zijn, ben ik het voor een groot deel ook mee eens... en de communicatie is beroerd, en de kamerleden, of weet ik wie dat zijn, die doen soms ook maar wat..
Begreep ik nou goed dat VanHaga de kamer gaat aanklagen omdat ze niet met hem meestemden? Was dat gisteren tijdens het debat?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:08

Loretta schreef:
Nou je kunt prima gevaccineerd zijn en gelijktijdig vraagtekens hebben bij hoe bepaalde dingen op dit moment gaan. Voor mij staat dat gewoon volledig los van elkaar.

Een QR code in de buitenlucht bijvoorbeeld. Tijdens de pandemie werd al vrij snel duidelijk dat de kans op besmetting in de buitenlucht nihil was. Op die manier heb ik ook de pandemie veillig doorstaan door mensen voornamelijk buiten en dan met eennafstandje er tussen te ontmoeten. Een QR code in de buitenlucht is wat mij betreft dan ook voornamelijk treiterbeleid. En ook al ben ik het totaal niet eens met veel argumenten van ongevacineerden. Dit soort maatregelen kloppen gewoon niet.

Precies.

Cer: de QR code geldt alleen voor binnen.
Edit: oh nee op het terras ook. Maar niet meer voor buitensport.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:16

Terras lijkt achterlijk maar ga op de Vrijthof bvb zitten in de winter, compleet verlengstuk van horeca, straatkant dicht, zijkanten ook en smal stukje om door te lopen. Dus eigenlijk zit je gewoon binnen. Wel altijd gezellig daar.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:21

Terras is in de winter in mijn ogen een stuk begijpelijk dan in de zomer. Men kruipt met zijn allen tegen elkaar aan onder de warmtelampen en vaak is het flink afgezet met (doorzichtige) zeilen om de wind er zo veel mogelijk uit te houden, om verkleumen te voorkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:29

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:35

Wat ik even kwijt ben: hoe zit het straks met het personeel in sportscholen, zwembaden etc.? Als die niet gevaccineerd zijn, moeten ze dan ook een QR-code hebben, of getest worden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:36

Winter "buiten" terrassen zouden inderdaad wel heel erg dom zijn om niet mee te nemen in een poging om het aantal besmettingen te reduceren. Want je zit dan vaak gewoon in een bijna dichte tent op elkaars lip....

Hier bij de visboer van de week, de zaak heeft een open buitendeur in het midden van de ruimte, dat lucht dan nog redelijk door. Maar langs de hele gevel en stoep is een lange, smalle tent waar alleen 1 kopse kant van open is, waar mensen dan lekker "op het terras" aan tafeltjes zitten te eten. Die omstandigheden zijn niks beter dan wanneer je binnen in een café zit....

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:

Kijk naar de cijfers.
Vorig voorjaar was er een probleem.
Nu is dat absoluut ALLANG niet meer het geval.
Het korte termijn probleem is met de beperkende maatregels voorjaar 2020 aangepakt.
Vaccinatie van de meerderheid was een tweede aanpak.

Het is volstrekte manipulatie om de dreiging van voorjaar 2020 aan te voeren als reden voor invoeren van allerlei vrijheidsbeperkingen. De meerderheid, tot 95% in grote delen van de EU, is gevaccineerd :)*

Heb je de opnames en ICs vergeleken met het totale aantal? Een paar paginas terug is dat hier op deze draad netjes belicht én subjectief omhoog gerekend naar een belastingsgraad. Zelfs dat laatste kwam nog niet aan 10%.

Covid19 is nú een ´gewone´ infectie met lage mortaliteit. De rest is paniekzaaien in het perspectief van voorjaar 2020.
Dat er nog steeds Covid19 patienten opgenomen worden is helder. Ook dat dit veelal mensen zijn met onderliggende andere problemen. Ook dat dit zo zal blijven.

HC: Vergelijk je nu niet 2 verschillende situaties? :)
Vorig jaar de nood-situatie waarbij de andere zorg werd opgeschort, en er dus meer capaciteit was voor de Corona gevallen. Maar dat ze dat nu niet meer willen doen, en er dus minder Corona-capaciteit is nu en het limiet dus sneller bereikt is?

Ik neem niet zomaar alle cijfers klakkeloos aan, ik snap dat er allerlei belangen spelen bij overheden en vooral ook het bedrijfsleven enzo. Maar als de ziekenhuizen / IC mensen de noodklok luiden dan vertrouw ik er wel op dat dat niet voor niets is :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:42

pmarena schreef:
Vorig jaar de nood-situatie waarbij de andere zorg werd opgeschort, en er dus meer capaciteit was voor de Corona gevallen. Maar dat ze dat nu niet meer willen doen, en er dus minder Corona-capaciteit is nu en het limiet dus sneller bereikt is?

Ik kan me ook wel voorstellen dat veel zorgmedewerkers zijn afgehaakt. Ze krijgen alles over zich heen en werken zich een slag in de rondte. en vorig jaar renden de bewindslieden gewoon haastig het tweede kamer gebouw uit om maar te voorkomen dat er een motie werd aangenomen om de zorg medewerkers een goede bonus te geven. Vervolgens krijgen ze wel alles op hun bordje. Tja als je dan de mogelijkheid hebt om wat anders te gaan doen is de keuze snel gemaakt. wie er nog over zijn mogen nu ook al weer kei en keihard werken.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:42

Cer schreef:
Die QR code in de buitenlucht, is ie er al?

Dat de maatregelen een potje zijn, ben ik het voor een groot deel ook mee eens... en de communicatie is beroerd, en de kamerleden, of weet ik wie dat zijn, die doen soms ook maar wat..
Begreep ik nou goed dat VanHaga de kamer gaat aanklagen omdat ze niet met hem meestemden? Was dat gisteren tijdens het debat?

https://bvnl.nl/corona/van-haga-doet-aa ... apartheid/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:46

Oh, hij zegt ook dat de grondwet geschonden wordt.. maar ik heb oa hier geleerd dat dat niet zo is...?