Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:56

Maar de kans is een stuk kleiner en de ziekte niet zo gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:58

friezenfan2 schreef:
Maar je kan als nog corona krijgen ondanks dat je volledig gevaccineerd en dan zou zo'n mondkapje mits goed gebruik toch je beschermheid omhoog krikken.

Als jij je daar prettig bij voelt kan jij ze toch gewoon blijven dragen? :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:00

friezenfan2 schreef:
Maar je kan als nog corona krijgen ondanks dat je volledig gevaccineerd en dan zou zo'n mondkapje mits goed gebruik toch je beschermheid omhoog krikken.

Als jijzelf beschermd wilt zijn moet je een goed gekeurd FFP2 kapje op.

Ik doe dadelijk gaan kapje meer op, nu nog wel, ook al ben ik volledig gevaccineerd. Dat doe ik omdat een ander dat fijn vind....
Omdat ik totaal geen voorstander ben van de kapjes in Nederland.

De enige die werken zijn de met keurmerk chirurgische (voor een ander)
En de met keurmerk FFP2 (voor jezelf en een ander)
En aangezien bijna niemand die draagt, dan nog niets eens sprekend over hoe, zijn mondkapjes schijnveiligheid.

Dus ik hoop dat die onzin erg snel weg is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:02

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:13

DuoPenotti schreef:
Goed nieuws, mijn vrijwilligers werk bij de IC houd in de huidige vorm op.
Er word bekeken wie wil of die andere vrijwillige taken kan gaan doen in het ziekenhuis.

Eindelijk, want dat betekend dat de verpleging het zelf weer aan kan *\o/*

Toch vind ik dit vreemd. Waarom zou een dure verpleegkundige ook het werk gaan doen dat blijkbaar ook door een vrijwilliger gedaan kan worden?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:21

friezenfan2 schreef:

Die kans is echt enorm klein en daarbij wordt je vaak lang niet zo ziek meer. Persoonlijk neem ik dat “risico” liever dan nog lang mondkapjes te dragen en me aan maatregelen te houden. Je kunt ook verkouden worden, griep krijgen e.d. Ik verwacht dat het met vaccinatie gewoon zoiets gaat worden als je het al krijgt. Je kunt je niet overal tegen beschermen. Kwaliteit van leven is ook veel waard.

Als het aan mij ligt gaan zodra iedereen gevaccineerd had kunnen worden alle maatregelen overboord. Ergens moeten we toch ook weer verder kunnen met leven. Nadat je gevaccineerd bent zijn de risico’s op nare gevolgen van Corona zo enorm laag, dat ze in mijn ogen niet opwegen tegen de nadelige gevolgen van de maatregelen.

Natuurlijk is een ieder vrij om nog afstand te blijven houden, weinig bezoek te ontvangen, mondkapjes te dragen e.d. maar ik vind niet dat dit straks nog langer opgelegd moet worden.

Mensen moeten gewoon vrij zijn zelf hierin te kunnen beslissen vind ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:22

Achterom schreef:
DuoPenotti schreef:
Goed nieuws, mijn vrijwilligers werk bij de IC houd in de huidige vorm op.
Er word bekeken wie wil of die andere vrijwillige taken kan gaan doen in het ziekenhuis.

Eindelijk, want dat betekend dat de verpleging het zelf weer aan kan *\o/*

Toch vind ik dit vreemd. Waarom zou een dure verpleegkundige ook het werk gaan doen dat blijkbaar ook door een vrijwilliger gedaan kan worden?

Omdat er in het ziekenhuis waar ik werk de bezoekers aan covid patienten helemaal in beschermende kleding moeten.
Dwz; een wegwerp schort, handschoenen, FFP2 mondmasker en spatbril.
Dat moest uiteraard klaar liggen, bezoekers die instructie geven als ze nog niet vaker zijn geweest.
En ja als dan bijna de hele IC vol ligt gaat daar nogal wat tijd inzitten. Tijd die hard nodig was aan bed, niet op de gang zeg maar :D
Dat is dus nu gelukkig niet meer. Of ja nog wel, maar veeeel minder.

Daarnaast is er een verpleegkundig coördinator die de telefoon aanneemt na kantoortijden als de secretaresse weg is.
Maar als die helemaal in beschermings pak staan kunnen ze geen telefoon aannemen.
Nu staan ze gelukkig niet meer steeds in beschermingspak, dus kunnen dat ook weer zelf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:41

Relaxed schreef:
Als jij je daar prettig bij voelt kan jij ze toch gewoon blijven dragen? :)

Als t een beetje 'gewoon' wordt om mondkapjes te dragen blijf ik t misschien ook wel doen :') ik vind het heerlijk anoniem :')

Citaat:
Eerste AZ en tweede Pfizer blijkt een nog beter me immuniteit op te roepen

Echt?? Dat zou echt top zijn toch? :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:42

Ik zou het logisch vinden ook in zekere zin.

Wel top ook dat het onderzocht wordt/is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:45

bigone schreef:
Even over prikken met twee verschillende vaccins , Eerste AZ en tweede Pfizer blijkt een nog beter me immuniteit op te roepen. HC , toch maar AZ halen en over een poos Pfizer.

https://www.nature.com/articles/d41586- ... ign=nature

Voortschrijdend inzicht.
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik inmiddels gebeld.

Het plan blijft 1ste vaccin; het zij AZ het zij Pfizer, dan paar weken later positieve dame zoeken voor eigen immuniteit.

Dit geeft ook :)* over de wijsheid van mondkapjes dragen na vaccinatie. Tenminste, voor Covid19.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:53

Ik denk dat ik de mondkapjes in elk geval ga overwegen voor de keren dat ik in de herfst en de winter bij de huisarts langs moet, want dat voelde al nooit helemaal fijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:56

MyWishMax schreef:
Lau_ schreef:
Sorry ben normaal altijd een mee lezer in dit topic maar moet zeggen dat ik toch vaak van het nieuws van vandaag -O-

Ik gun iedereen zo snel mogelijk zijn vaccinatie hoor maar ik zou zo graag mijn ouders willen knuffelen en het lijkt nu toch weer zo ver weg ofzo. :(

Snap ik. Ik voel me ook een beetje -O- :(:)

Ja ik ook. En intussen docenten, conducteurs etc nog steeds geen voorrang geven 8)7
Ik gebruik deze smiley nooit maar nu toch maar gedaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:22

Sheran schreef:
Ja ik ook. En intussen docenten, conducteurs etc nog steeds geen voorrang geven 8)7

Wat dacht je van personeel van levensmiddelen-winkels, benzinepomp-personeel, iedereen in de horeca enzovoorts.
Weer een nieuw onderwerp voor meer kwetsbaar/slachtoffer/belangrijk? Ik ga veel uit met verschillende vriendinnen; diepgaand sociaal werk; zaai geluk met hoog risico *D en moet achteraan sluiten :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:25

Toch hoeven al die vertellen momenteel niet met velen in ongeventileerde ruimtes te gaan zitten, terwijl opening eigenlijk niet verantwoord is. Maar dat gaat ook voorbij aan mijn punt: als voorrang zo makkelijk te regelen is, waarom dan niet de mensen die ze voor de leeuwen aan het gooien zijn met hun beleid?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:30

MyWishMax schreef:
-O- Ik had gehoopt deze week nog een afspraak te mogen maken, maar dat zal wel niet meer zo zijn...

Reken er maar niet op.
Ik heb zondag afspraak gemaakt en kan pas 18 juni voor mn eerste prik.

Overigens als je op de site de melding krijgt dat je nog geen afspraak kan maken terwijl je zeker weet dat jouw jaartal al mag dan moet je het gewoon paar keer proberen. Uiteindelijk lukt het wel.
Hou er wel rekening mee dat je bizarre plaatsen aangeboden krijgt.
(of je moet mazzel hebben met een rustige prikstraat in de buurt)
Ik kreeg zelfs Groningen. Woon in het midden van het land. Prikstraat in mijn gemeente zit gewoon al helemaal vol. Ik heb uiteindelijk maar gebeld en kan nu naar Hilversum.

Voor wie liever belt en niet op de brief wil wachten met het nummer er op: 0800-7070

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:37

Ik heb vandaag afspraak gemaakt, en kan 10 juni al terecht.

Ik heb een paar postcodes geprobeerd, en ook een paar keer dezelfde.
Het gekke is dat je dan niet iedere keer dezelfde opties krijgt.

Soms latere opties, soms eerdere.

Na een aantal experimenten was 10 juni de voor mij eerste mogelijkheid in een straal van ongeveer 40 km hemelsbreed.

Jaarbeurs volgens mij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:44

Ik kreeg 13 juni als eerste mogelijkheid, mijn man (zelfde geboortejaar) 11 juni 5 minuten later. Ik krijg net bericht dat mijn cursus donderdag niet doorgaat want de instructrice moet dan haar vaccinatie halen, die is zeker 5 jaar jonger en heeft dezelfde postcode.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:48

Femke_Tweety schreef:
Ik heb een paar postcodes geprobeerd, en ook een paar keer dezelfde.
Het gekke is dat je dan niet iedere keer dezelfde opties krijgt.

Ik denk dat dat met de technische mogelijkheden te maken heeft: zodra jij een mogelijkheid krijgt aangeboden wordt die mogelijkheid -vermoed ik- vrijgehouden voor jou totdat jij ofwel een andere hebt aangeklikt, of je sessie verdwijnt (dus na een tijdje als je niets doet of je browser sluit ofzo.)

Dit om te voorkomen dat mensen de hele tijd opties krijgen die dan zodra ze willen bevestigen weer weg zijn. (Je bent tenslotte met een heleboel mensen tegelijk op de site, dat geeft echt chaos.)

Dus misschien zijn er voor jou 10 anderen geweest die de optie '10 juni 9 uur' hebben gekregen als 1 van de mogelijkheden, en dan is die mogelijkheid 'on hold' voor de tijd en krijg jij die dus niet te zien. Maar als vervolgens 5 van die 10 mensen iets anders kiezen, en je bent iets later, dan zijn die plekken weer vrij en kun je ze wel aangeboden krijgen.

Ik weet niet precies hoe ze het ontworpen hebben, maar dit is vaak hoe het werkt met dit soort systemen, en dat maakt dus dat je soms verschil in aanbod kunt hebben. Dat klinkt op zichzelf in elk geval niet gek.

Citaat:
Jaarbeurs volgens mij.

Hier ook Jaarbeurs, voor mij helemaal prima, heb ook niet echt verder gekeken. (Let op trouwens: de ingang is niet de hoofdingang van de jaarbeurs. Bekenden keken niet naar de informatie en stonden dus verkeerd.)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:49

Volgens mij werkt het zo dat alle mogelijkheden die jij ziet vastgehouden worden en niemand anders die ziet tot je opnieuw inlogt of afspreekt. Vandaar dat het kan verschillen, die andere 2 of alle 3 worden pas vrijgegeven als je ze definitief niet neemt.

Neefje, het ging niet eens om de snelheid waarmee ik terecht zou kunnen, maar vanaf wanneer ik een afspraak mag maken...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:31

...maar dames, ook al is de ene zieliger dan de ander, wordt ene meer achtergesteld/voorgetrokken dan de ander, heeft de ene meer rechten dan de ander, ondertussen gaan we wel mooi een echte zomer tegemoed.

Daarbíj een lijstje aan blíjvende positieve effecten.

In míjn ogen met een duidelijk voor en na. Een mijlpaal in de historie. Voor mij is 2020 jaar nul en 2021 jaar 1 AC *\o/* .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:53

Het is idd dat er door veel mensen tegelijk ingelogd wordt en daardoor zijn veel opties idd niet beschikbaar die dan later wel weer beschikbaar zijn. Wel irritant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:00

Needje schreef:
Het is idd dat er door veel mensen tegelijk ingelogd wordt en daardoor zijn veel opties idd niet beschikbaar die dan later wel weer beschikbaar zijn. Wel irritant.

Gaat echtécht de goede kant op als dit soort details vermeldenswaard zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:38

Huertecilla schreef:
Needje schreef:

Gaat echtécht de goede kant op als dit soort details vermeldenswaard zijn ;)

Alsof jouw details er altijd zo toe doen hier..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:46

Nou, mooie zomer kan ik pas echt gaan meemaken na vaccinatie. Daarvoor is het vooral kijken hoe anderen weer van alles gaan doen :+ en ja, daar kies ik zelf voor. Nu kan ik qua gezondheid nog wat leuke dingen doen, zit er niet op te wachten om nog minder te kunnen na besmetting :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:04

Ik ben vooral erg blij dat mijn afspraak staat.

Afspraken, dus Pfizer of Moderna. De eerste denk ik.

Maar ik ben overal blij mee.