Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:35

Ik geef ook altijd een berichtje wanneer ik het verzend.

Hebben jullie wel eens meegemaakt voor dhl België dat je die schijnbaar niet overal in kan leveren?

Stond vandaag bij het dhl punt en ze namen hem niet aal. Moest 3 dorpen verder (15km) of naar België ..

Belachelijk vind ik het. Geef dat dan duidelijk aan vinted.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:37

Wat gek! Ik heb dat nog niet meegemaakt gelukkig.
Wel dat DHL mijn pakketje niet bij het gekozen punt kon bezorgen en het daarom maar ergens anders gedropt heeft wat voor mij echt heel onhandig was..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:03

Volgens mijn naaister kost het 5 euro. Verkoper geeft aan dat het gelukkig niet zo duur is. Maar eerlijk gezegd had ik hem voor 5,- duurder niet gekocht.

Misschien dan toch op de knop drukken zodat ik de reparatie kosten terug ontvang.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:29

Mama3 schreef:
Volgens mijn naaister kost het 5 euro. Verkoper geeft aan dat het gelukkig niet zo duur is. Maar eerlijk gezegd had ik hem voor 5,- duurder niet gekocht.

Misschien dan toch op de knop drukken zodat ik de reparatie kosten terug ontvang.

Zou zeker aangeven dat je een probleem hebt.. Lekker makkelijk dat de verkoper zegt dat het niet zo duur is, ze had eerlijk moeten zijn over de staat van het item.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:05

Ik heb een melding gemaakt aange,in ze mijn berichten wel heeft gelezen maar niet reageert

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:41

Nee alles staat er nog

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 11:33

Ik kan de verkoper een tikkie sturen voor het bedrag van de reparatie. Iemand enig idee hoe dit via vinted kan?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 11:38

Zo lekker wakker.. Ik kan natuurlijk gewoon het betaalverzoek delen via berichten.

Misschien een tip voor diegene die dit ook niet weten. Voor verzendkosten bij retour of een korting op een product wat anders is dan omschreven. Of zoals ik met reparatiekosten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:33

Ja dat is leuk en aardig, maar werkt helaas alleen met een Nederlandse verkoper volgens mij.

Bij iemand uit een ander land moet je gewoon overmaken met een IBAN nummer en dat is toch net wat meer gedoe.
Wel fijn voor jou dat je het zo op kan lossen +:)+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 16:19

Kan ook via Paypal met buitenlandse verkopers.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 13:31

Het lijstje 'wat de gek ervoor geeft' kan weer aangevuld worden: 2 roze kapstokken van H&M hebben een nieuwe eigenaar voor 10 euro.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:58

Beetje raar , maar heb al mijn vraagtekens bij deze verkoper, lijkt mij dat hij nep kaarten verkoopt, maar heb nog niet eerder dit gekregen?
Kan ik hier op klikken of is dit extern? Gaat om afbeeldingen van kaarten

Afbeelding

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:04

Ik vind het er apart uit zien.. heb het nog niet eerder gehad en al wel eerder foto's ontvangen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:09

Bij twijfel
Niet doen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 23:23

foxy80 schreef:
Het lijstje 'wat de gek ervoor geeft' kan weer aangevuld worden: 2 roze kapstokken van H&M hebben een nieuwe eigenaar voor 10 euro.

Hoe doe jij dat dan? Kun je ook kiezen om geen vraagprijs in te vullen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:32

Nee joh, heb ze erop gezet voor 12 euro met het idee om er 10 euro voor te krijgen en binnen de 24 u had ik een bod.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:35

Doen jullie veel afdingen op vinted, of vaak 'gewoon' de vraagprijs? Weet niet zo goed of.het normaal is eerst biedingen te doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:38

Ik koop iets meteen wanneer de prijs netjes is, afdingen die ik wanneer ik voor mij vind dat de prijs aan de hoge kant is. Meestal wordt het geaccepteerd of krijg je een tegenbod.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:40

Hangt af van de prijs, item en hoelang het erop staat. Als de prijs heel netjes is dan koop ik het direct. vind ik het net te hoog dan bied ik wat lager dan de vraagprijs en kijk ik of het bod geaccepteerd word. Vaak is dit wel het geval omdat ik niet heel laag ga bieden. Dat vind ik als verkoper ook storend dus dat doe ik daarom zelf ook niet.

Net een mooie zijden blouse van Ralph Lauren gekocht voor 25,- zag er op de foto's erg goed uit en verkoper heeft boven de 800 5* reviews dus ik ben heel benieuwd. Daarnaast nog een aantal Studio Anneloes items binnen gekregen, 1 ervan moet ik zelf even verstellen want de arm gaten zijn te groot maar dat is met een paar stiksels zo gedaan. De ander valt qua model anders dan ik normaal heb dus ik moet even kijken of ik die graag wil gaan dragen anders ga ik die weer verkopen. Qua model en kleur wel heel erg mooi maar het was aan de prijs dus die wil ik wel ook echt willen dragen anders houd ik het niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:08

Hier van 't zelfde: is de prijs ok (zeker als het item er nog maar pas op staat) dan koop ik zonder dralen. En als ik lager bied, dan wel gelijk deftig lager (vb 20 euro bij een vp van 25). Op een item van 4 euro ga ik nooit 3 euro bieden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:40

Same als de dames hierboven :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:46

Idem :j

Soms kan ik iets wel aan de hoge kant geprijsd vinden. Maar als ik het graag wil hebben / het lastig te vinden is dan koop ik het gewoon. Ik bied eigenlijk alleen bij dingen waar ik wat over twijfel / het geen ramp vind als het ineens "weg" is.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:38

Oh weer een lastige situatie. Vorige week een product gekocht, zag vlak erna dat de verkoper op vakantie status stond. Eindelijk had ik kort erna spijt het item gekocht te hebben, en het geprobeerd te annuleren. Helaas had verkoper al wel verzendlabel gedownload. Heb haar bericht gestuurd dat ik de aankoop wil annuleren. Ze meldde dat ze vandaag weer terug van vakantie zou zijn. Helaas kreeg ik vandaag bericht van haar dat ze het product gewoon gaat versturen, terwijl ik duidelijk heb gemaakt af te zien van de koop. Volgens Vinted moet zij de koop ontbinden, dan kan ze het artikel weer opnieuw te koop zetten. Maar ze wil het persee verzenden, ik denk dat ze ervan uitgaat dat ze zo gewoon dr geld krijgt, maar volgens mij gaat dat niet zolang ik de aankoop niet goedkeur. Hoe los ik dit nou het beste op? Gewoon pakketje niet ophalen? Als ik het wel ophaal en aangeef dat de aankoop niet oke is weigert ze vast weer een retourlabel aan te maken of zo. Ze heeft het nog steeds niet verzonden inmiddels, als ze gewoon niet verzend dan is de koop vanzelf geannuleerd, maar ze wil het persee door mijn strot duwen. Uiteraard niet handig maar omdat ze door dr vakantie toch nog niet had verzonden snap ik niet dat ze er zo'n punt van maakt. Je mag je toch bedenken? Nu een hoop gedoe terwijl het gewoon simpel geannuleerd kan worden

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:27

Kan je nu alvast niet bij vinted melding maken?

Want als het verzonden is en het komt retour, vrees ik dat ze gewoon haar geld krijgt. Althans dat had ik laatst met een boek dat zonder boe of ba retour kwam (maar koper heeft dan ook nergens over geklaagd).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:04

Als verkoper zou ik de verkoop afkappen. Zou mij te veel gedoe zijn met een koper die het niet wil. Maar ze hoeft er niet aan mee te werken in principe.

En als een pakket terug gaat naar de verkoper, dan krijgt de koper gewoon het geld terug. Voorheen kreeg je dan als verkoper het product en het geld. Maar dat is niet meer.