Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:En de meeste panden waar de horeca in zit en die huurt , tja dat zijn wel de grote vastgoed jongens. Hoeven we nu nog geen medelijden mee te hebben. Dus wanneer die slim zijn verlagen ze behoorlijk de huur dan vangen ze nog wat. Wanneer ze allemaal kapot gaan hebben ze niets.
elnienjo schreef:Janinevv schreef:Atractiepark Walibi verbaasde ik mij over. Samen met vriendin in Juli. We dachten oh vast rustiger ! Relax. Maar nee alsnog super druk dus sta je met z’n allen buiten te wachten zodat het niet te druk in de rijen is. Nou super vaag. Laat dan gewoon minder mensen in het park.
De Efteling net zo. Ik zag daar vandaag een plaatje van voorbij komen dat er alsnog wachtrijen van meer dan een uur zijn. Dan hebben ze toch echt veel te veel mensen binnen gelaten.
Eske_B schreef:Ik snap de frustratie, maar tegelijk snap ik die mensen ook wel. Ik ga ook met enige regelmaat bij mensen op visite (probeer hoeveelheid verschillende beperkt te houden, ga vooral naar familie), naar de sportschool, naar m'n verzorgpaarden...
Want de realiteit is: dit virus gaat niet weg. Ook niet als we in strenge lockdown gaan. Kijk maar naar Spanje, Frankrijk, Italië... als je de teugels iets laat vieren, loopt het weer op. Ook niet met een vaccin, want coronavirussen muteren snel. Willen we dan maar jaren gaan leven zoals in april, met die regels? Of nog strenger?
Dus ik probeer binnen de beperkingen m'n leven enigszins normaal te houden. Ik knuffel naast m'n vriend, alleen m'n ouders. Geen close contact met anderen. Mijn grootouders zie ik heel erg beperkt (gelukkig kan ik met ze bellen) Maar alleen maar thuis zitten, niet sporten en geen face to face contact? Dat red ik mentaal én fysiek niet (moet sporten om gezond te blijven). Dus ik snap die mensen wel, maar het is een scherpe lijn tussen enigszins je leven leiden en onnodig risico.
Merel schreef:Eske_B schreef:Ik snap de frustratie, maar tegelijk snap ik die mensen ook wel. Ik ga ook met enige regelmaat bij mensen op visite (probeer hoeveelheid verschillende beperkt te houden, ga vooral naar familie), naar de sportschool, naar m'n verzorgpaarden...
Want de realiteit is: dit virus gaat niet weg. Ook niet als we in strenge lockdown gaan. Kijk maar naar Spanje, Frankrijk, Italië... als je de teugels iets laat vieren, loopt het weer op. Ook niet met een vaccin, want coronavirussen muteren snel. Willen we dan maar jaren gaan leven zoals in april, met die regels? Of nog strenger?
Dus ik probeer binnen de beperkingen m'n leven enigszins normaal te houden. Ik knuffel naast m'n vriend, alleen m'n ouders. Geen close contact met anderen. Mijn grootouders zie ik heel erg beperkt (gelukkig kan ik met ze bellen) Maar alleen maar thuis zitten, niet sporten en geen face to face contact? Dat red ik mentaal én fysiek niet (moet sporten om gezond te blijven). Dus ik snap die mensen wel, maar het is een scherpe lijn tussen enigszins je leven leiden en onnodig risico.
Afgelopen zomer had ik daar minder moeite mee. En ja het leven gaat door, het is geen kwestie meer van een paar weken. Dus je moet denk ik inderdaad voor jezelf een weg vinden om binnen de maatregelen uit te vinden hoe jij er mee om gaat en wat je vol kan houden. Eens.
Maar nu de cijfers oplopen en de maatregelen "strenger" worden valt er met deze personen ook geen gesprek te voeren over of het misschien niet even iets minder kan en daar heb ik steeds meer moeite mee. Als ik een gesprek daarover wil aan gaan wordt ik betiteld als degene die overdreven doet, want ze doen niks wat niet mag. Ze zeggen juist alsmaar weer dat ze zich zo ontzettend goed aan de regels houden, etc. En dat mogen ze zeggen en van mij vinden hoor, maar wat ik al zei: ik heb daar wel steeds meer moeite mee en zou het daarom fijn vinden als de maatregelen strenger worden en dus duidelijker, al lost een avond klok daar dus niks aan op.
Sporten kan voor iemand noodzakelijk zijn, maar ook dan kan je nadenken over hoe je dat het beste kan doen. En dat is naar mijn idee niet met 4 mensen van 60+ die allemaal binnen 1 km van elkaar wonen (en dus ook vanuit huis samen kunnen wandelen buiten) in 1 en dezelfde auto stappen om in Duitsland gaan wandelen.. of op weg naar die hobby les 2 dorpen verderop met elkaar samen, zonder mondkapje op, in 1 auto te gaan zitten. Dan heeft 1,5m afstand houden tijdens de les ook niet echt veel nut meer.
rien10 schreef:De sportschool bij ons een dorp verderop heeft geïnvesteerd in een nieuw, heel goed werkend afzuigsysteem.
Weet je waarom? In een lege ruimte hadden ze een wietplantage gemaakt. Ze hebben eergisteren een inval gehad.Sukkels.
rien10 schreef:Er was eergisteren een landelijke wietplantage opsporingsdag. Zolang ze mij er niet mee lastig vallen vind ik het niet beangstigend. Eerder heel stom. Je weet toch dat dit uitkomt.
rien10 schreef:Dat van die kogels snap ik, maar dat de overheid derden aanpakt, dat snap ik niet.
Loretta schreef:rien10 schreef:Dat van die kogels snap ik, maar dat de overheid derden aanpakt, dat snap ik niet.
Genoeg gevallen bekend van verhuurders die aan de verkeerde persoon verhuurd hebben en daardoor niet alleen het verhuurde gedeelte maar soms zelf hun hele bedrijf voor lange tijd kwijt waren. Of een moeder met een zoon die een fout handeltje had en het hele gezin dakloos werd. Allemaal zonder enige tussenkomst van de rechter maar gewoon een burgemeester die dit eventjes via het bestuursrecht beslist.
rien10 schreef:Tja. Soms moet je he. Apotheek, Bank, noem maar op. Soms moet je ergens naar toe. Ik stap zo op mijn fiets, naar een klant toe. Ik kan ook niet gaan, dan heeft de klant ellende en ik geen omzet. Het is niet zwart/wit. Er zijn 1000 vormen van voorzichtig zijn.
Tiggs schreef:rien10 schreef:Tja. Soms moet je he. Apotheek, Bank, noem maar op. Soms moet je ergens naar toe. Ik stap zo op mijn fiets, naar een klant toe. Ik kan ook niet gaan, dan heeft de klant ellende en ik geen omzet. Het is niet zwart/wit. Er zijn 1000 vormen van voorzichtig zijn.
De bank? Ik ga even je leeftijd checken hoor
bigone schreef:Tja, heel sneu natuurlijk maar het is maar de vraag in hoeverre die derden er niets vanaf wisten. En in geval van moeder en zoon? Dat is toch wel iets om over na te denken wanneer je onder hetzelfde dak woont. Er word wat bedrijven betreft al zo lang door de overheid gewaarschuwd dat je de vinger aanbeden pols moet houden als verhuurder, criminelen zijn slim , soms te slim maar je kunt ook te naïef zijn. Soms worden mensen zelfs twee keer gepakt op verhuur aan de verkeerden en dan blijven beweren dat ze er ingeluisd zijn.
Loretta schreef:bigone schreef:Tja, heel sneu natuurlijk maar het is maar de vraag in hoeverre die derden er niets vanaf wisten. En in geval van moeder en zoon? Dat is toch wel iets om over na te denken wanneer je onder hetzelfde dak woont. Er word wat bedrijven betreft al zo lang door de overheid gewaarschuwd dat je de vinger aanbeden pols moet houden als verhuurder, criminelen zijn slim , soms te slim maar je kunt ook te naïef zijn. Soms worden mensen zelfs twee keer gepakt op verhuur aan de verkeerden en dan blijven beweren dat ze er ingeluisd zijn.
Daarom zou een rechter zich ook over dergelijke situaties moeten buigen, en zaken afwegen. Maar nu is het gewoon een burgemeester die maar eventjes beslist.
Sunnda schreef:En terecht toch?
Er wordt al tijden en tijden vanalles aangeboden vanuit de overheid om te zorgen dat het aanbieden van panden aan criminelen stopt, maar het zijn altijd dezelfde die het toch doen. Die zien gewoon meer in goed geld dan in eerlijkheid.
Prima, maar klaag dan ook niet als het misgaat.
En hier was er een bedrijfspand waarvan ik de eigenaar ken en die kon gewoon aantonen dat hij zich aan alle regels gehouden had en dan is er niets aan de hand.
Hij moest wel langs op het politiebureau om dingen te laten zien, maar dat was het ook.