Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:24

Ik knuffel mijn ouders dus niet. Ze zijn gezond, maar dat geeft geen garanties is al wel gebleken. En we wonen in heel andere regio's. Hier zijn er best veel besmettingen. Ik wil het echt niet op m'n geweten hebben dat ik ongemerkt wat doorgeef.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:05

Ik knuffel mijn ouders ook niet. Nou ben ik sowieso geen knuffelaar :') maar ze zijn vorige week vertrokken richting Oostenrijk voor een week of 6 en normaal doe ik dat dan bij het afscheid en terugkomst toch wel. Nu niet.
Ze zijn allebei 67 en fit. Mijn vader valt wel in risicogroep door o.a longproblemen maar ook als ze beide 100% gezond zouden zijn zou ik altijd afstand blijven houden.

De kinderen laten we wel bij ze in de buurt. Dat deden we in maart niet.
Maar daar hadden mijn ouders zelf erg behoefte aan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:06

bigone schreef:
En de meeste panden waar de horeca in zit en die huurt , tja dat zijn wel de grote vastgoed jongens. Hoeven we nu nog geen medelijden mee te hebben. Dus wanneer die slim zijn verlagen ze behoorlijk de huur dan vangen ze nog wat. Wanneer ze allemaal kapot gaan hebben ze niets.

Ehm, wij zijn ook geen grote vastgoed jongens en verhuren ook 2 pandjes.... welliswaar geen horeca.
Wij moeten ook daarvoor.netjes belasting betale e.d
Die geven echt geen korting hoor!?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:20

elnienjo schreef:
Janinevv schreef:
Atractiepark Walibi verbaasde ik mij over. Samen met vriendin in Juli. We dachten oh vast rustiger ! Relax. Maar nee alsnog super druk dus sta je met z’n allen buiten te wachten zodat het niet te druk in de rijen is. Nou super vaag. Laat dan gewoon minder mensen in het park.

De Efteling net zo. Ik zag daar vandaag een plaatje van voorbij komen dat er alsnog wachtrijen van meer dan een uur zijn. Dan hebben ze toch echt veel te veel mensen binnen gelaten.

Dat hoeft niet. Want je staat veel verder uit elkaar in de wachtrij. En attracties kunnen maar op halve kracht of soms minder draaien. Je moet dus simpelweg ook lang wachten voor je er in kan. Neemt niet weg dat ik niet snap dat zo'n park nog open mag.

En wat de apotheek betreft, ik haal er niks meer af ik laat alles in de kluis stoppen. Ik krijg dan via de mail een code om mijn medicijnen contactloos en buiten de apotheek af te halen. Ideaal.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:31

Eske_B schreef:
Ik snap de frustratie, maar tegelijk snap ik die mensen ook wel. Ik ga ook met enige regelmaat bij mensen op visite (probeer hoeveelheid verschillende beperkt te houden, ga vooral naar familie), naar de sportschool, naar m'n verzorgpaarden...

Want de realiteit is: dit virus gaat niet weg. Ook niet als we in strenge lockdown gaan. Kijk maar naar Spanje, Frankrijk, Italië... als je de teugels iets laat vieren, loopt het weer op. Ook niet met een vaccin, want coronavirussen muteren snel. Willen we dan maar jaren gaan leven zoals in april, met die regels? Of nog strenger?

Dus ik probeer binnen de beperkingen m'n leven enigszins normaal te houden. Ik knuffel naast m'n vriend, alleen m'n ouders. Geen close contact met anderen. Mijn grootouders zie ik heel erg beperkt (gelukkig kan ik met ze bellen :) ) Maar alleen maar thuis zitten, niet sporten en geen face to face contact? Dat red ik mentaal én fysiek niet (moet sporten om gezond te blijven). Dus ik snap die mensen wel, maar het is een scherpe lijn tussen enigszins je leven leiden en onnodig risico.

Afgelopen zomer had ik daar minder moeite mee. En ja het leven gaat door, het is geen kwestie meer van een paar weken. Dus je moet denk ik inderdaad voor jezelf een weg vinden om binnen de maatregelen uit te vinden hoe jij er mee om gaat en wat je vol kan houden. Eens.

Maar nu de cijfers oplopen en de maatregelen "strenger" worden valt er met deze personen ook geen gesprek te voeren over of het misschien niet even iets minder kan en daar heb ik steeds meer moeite mee. Als ik een gesprek daarover wil aan gaan wordt ik betiteld als degene die overdreven doet, want ze doen niks wat niet mag. Ze zeggen juist alsmaar weer dat ze zich zo ontzettend goed aan de regels houden, etc. En dat mogen ze zeggen en van mij vinden hoor, maar wat ik al zei: ik heb daar wel steeds meer moeite mee en zou het daarom fijn vinden als de maatregelen strenger worden en dus duidelijker, al lost een avond klok daar dus niks aan op.

Sporten kan voor iemand noodzakelijk zijn, maar ook dan kan je nadenken over hoe je dat het beste kan doen. En dat is naar mijn idee niet met 4 mensen van 60+ die allemaal binnen 1 km van elkaar wonen (en dus ook vanuit huis samen kunnen wandelen buiten) in 1 en dezelfde auto stappen om in Duitsland gaan wandelen.. of op weg naar die hobby les 2 dorpen verderop met elkaar samen, zonder mondkapje op, in 1 auto te gaan zitten. Dan heeft 1,5m afstand houden tijdens de les ook niet echt veel nut meer. Dat je gaat ioppassen op je kleinkinderen snap ik ook heel goed, maar maak dan bijvoorbeeld keuzes..en doe dan iets anders niet. Niet en en en en.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:35

Merel schreef:
Eske_B schreef:
Ik snap de frustratie, maar tegelijk snap ik die mensen ook wel. Ik ga ook met enige regelmaat bij mensen op visite (probeer hoeveelheid verschillende beperkt te houden, ga vooral naar familie), naar de sportschool, naar m'n verzorgpaarden...

Want de realiteit is: dit virus gaat niet weg. Ook niet als we in strenge lockdown gaan. Kijk maar naar Spanje, Frankrijk, Italië... als je de teugels iets laat vieren, loopt het weer op. Ook niet met een vaccin, want coronavirussen muteren snel. Willen we dan maar jaren gaan leven zoals in april, met die regels? Of nog strenger?

Dus ik probeer binnen de beperkingen m'n leven enigszins normaal te houden. Ik knuffel naast m'n vriend, alleen m'n ouders. Geen close contact met anderen. Mijn grootouders zie ik heel erg beperkt (gelukkig kan ik met ze bellen :) ) Maar alleen maar thuis zitten, niet sporten en geen face to face contact? Dat red ik mentaal én fysiek niet (moet sporten om gezond te blijven). Dus ik snap die mensen wel, maar het is een scherpe lijn tussen enigszins je leven leiden en onnodig risico.

Afgelopen zomer had ik daar minder moeite mee. En ja het leven gaat door, het is geen kwestie meer van een paar weken. Dus je moet denk ik inderdaad voor jezelf een weg vinden om binnen de maatregelen uit te vinden hoe jij er mee om gaat en wat je vol kan houden. Eens.

Maar nu de cijfers oplopen en de maatregelen "strenger" worden valt er met deze personen ook geen gesprek te voeren over of het misschien niet even iets minder kan en daar heb ik steeds meer moeite mee. Als ik een gesprek daarover wil aan gaan wordt ik betiteld als degene die overdreven doet, want ze doen niks wat niet mag. Ze zeggen juist alsmaar weer dat ze zich zo ontzettend goed aan de regels houden, etc. En dat mogen ze zeggen en van mij vinden hoor, maar wat ik al zei: ik heb daar wel steeds meer moeite mee en zou het daarom fijn vinden als de maatregelen strenger worden en dus duidelijker, al lost een avond klok daar dus niks aan op.

Sporten kan voor iemand noodzakelijk zijn, maar ook dan kan je nadenken over hoe je dat het beste kan doen. En dat is naar mijn idee niet met 4 mensen van 60+ die allemaal binnen 1 km van elkaar wonen (en dus ook vanuit huis samen kunnen wandelen buiten) in 1 en dezelfde auto stappen om in Duitsland gaan wandelen.. of op weg naar die hobby les 2 dorpen verderop met elkaar samen, zonder mondkapje op, in 1 auto te gaan zitten. Dan heeft 1,5m afstand houden tijdens de les ook niet echt veel nut meer.

Dat laatste ben ik helemaal met je eens ja, dat vind ik ook onnodig risico. Zeker als je kwetsbaar bent of veel andere mensen ziet. Vandaar dat het een scherpe lijn is.

Bij de sportschool is het goed geregeld, vooraf online reserveren en streng op ontsmetten en afstand :) Dat soort dingen vind ik wel kunnen.

Het beleid mag wel duidelijker in NL, wat ze ook doen. Nu voelt het soms heel chaotisch.

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:59

De sportschool bij ons een dorp verderop heeft geïnvesteerd in een nieuw, heel goed werkend afzuigsysteem.
Weet je waarom? In een lege ruimte hadden ze een wietplantage gemaakt. Ze hebben eergisteren een inval gehad. :D Sukkels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:03

rien10 schreef:
De sportschool bij ons een dorp verderop heeft geïnvesteerd in een nieuw, heel goed werkend afzuigsysteem.
Weet je waarom? In een lege ruimte hadden ze een wietplantage gemaakt. Ze hebben eergisteren een inval gehad. :D Sukkels.

Je moet wat met minder klanten }>

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:16

Hihihi

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:17

Ja, zo kun je het ook oplossen :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:20

rien10 schreef:

Je hoort en leest tegenwoordig opeens overal dat dit soort zaken gebeuren. Zal dat nu ook door de Corona toenemen. Beangstigend moet ik zeggen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:22

Er was eergisteren een landelijke wietplantage opsporingsdag. Zolang ze mij er niet mee lastig vallen vind ik het niet beangstigend. Eerder heel stom. Je weet toch dat dit uitkomt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:24

rien10 schreef:
Er was eergisteren een landelijke wietplantage opsporingsdag. Zolang ze mij er niet mee lastig vallen vind ik het niet beangstigend. Eerder heel stom. Je weet toch dat dit uitkomt.

Ik vind het wel beangstigende vromen aannemen omdat de kogels zo langzamerhand overal rond vliegen en omdat de overheid in veel gevallen ook derden aanpakt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:27

Dat van die kogels snap ik, maar dat de overheid derden aanpakt, dat snap ik niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:30

rien10 schreef:
Dat van die kogels snap ik, maar dat de overheid derden aanpakt, dat snap ik niet.

Genoeg gevallen bekend van verhuurders die aan de verkeerde persoon verhuurd hebben en daardoor niet alleen het verhuurde gedeelte maar soms zelf hun hele bedrijf voor lange tijd kwijt waren. Of een moeder met een zoon die een fout handeltje had en het hele gezin dakloos werd. Allemaal zonder enige tussenkomst van de rechter maar gewoon een burgemeester die dit eventjes via het bestuursrecht beslist.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:32

Loretta schreef:
rien10 schreef:

Genoeg gevallen bekend van verhuurders die aan de verkeerde persoon verhuurd hebben en daardoor niet alleen het verhuurde gedeelte maar soms zelf hun hele bedrijf voor lange tijd kwijt waren. Of een moeder met een zoon die een fout handeltje had en het hele gezin dakloos werd. Allemaal zonder enige tussenkomst van de rechter maar gewoon een burgemeester die dit eventjes via het bestuursrecht beslist.

Tja, heel sneu natuurlijk maar het is maar de vraag in hoeverre die derden er niets vanaf wisten. En in geval van moeder en zoon? Dat is toch wel iets om over na te denken wanneer je onder hetzelfde dak woont. Er word wat bedrijven betreft al zo lang door de overheid gewaarschuwd dat je de vinger aanbeden pols moet houden als verhuurder, criminelen zijn slim , soms te slim maar je kunt ook te naïef zijn. Soms worden mensen zelfs twee keer gepakt op verhuur aan de verkeerden en dan blijven beweren dat ze er ingeluisd zijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-10-20 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:33

rien10 schreef:
Tja. Soms moet je he. Apotheek, Bank, noem maar op. Soms moet je ergens naar toe. Ik stap zo op mijn fiets, naar een klant toe. Ik kan ook niet gaan, dan heeft de klant ellende en ik geen omzet. Het is niet zwart/wit. Er zijn 1000 vormen van voorzichtig zijn.

De bank? Ik ga even je leeftijd checken hoor :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:33

Aan ieder verhaal zitten meerdere kanten inderdaad. Soms is het een beetje doorzichtig. Soms kan de verhuurder er niets aan doen. Dat is zo.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:34

Tiggs schreef:
rien10 schreef:
Tja. Soms moet je he. Apotheek, Bank, noem maar op. Soms moet je ergens naar toe. Ik stap zo op mijn fiets, naar een klant toe. Ik kan ook niet gaan, dan heeft de klant ellende en ik geen omzet. Het is niet zwart/wit. Er zijn 1000 vormen van voorzichtig zijn.

De bank? Ik ga even je leeftijd checken hoor :')

Spaar je de moeite. Ik beken. :D Oud.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:37

Ondernemers moeten nog wel eens naar een stenen bank hoor.

rien10

mysa schreef:
Ondernemers moeten nog wel eens naar een stenen bank hoor.

Precies.

De Kamer van Koophandel zit ook midden in de stad. Soms moet je daar ook naar toe.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 24-10-20 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

bigone schreef:
Tja, heel sneu natuurlijk maar het is maar de vraag in hoeverre die derden er niets vanaf wisten. En in geval van moeder en zoon? Dat is toch wel iets om over na te denken wanneer je onder hetzelfde dak woont. Er word wat bedrijven betreft al zo lang door de overheid gewaarschuwd dat je de vinger aanbeden pols moet houden als verhuurder, criminelen zijn slim , soms te slim maar je kunt ook te naïef zijn. Soms worden mensen zelfs twee keer gepakt op verhuur aan de verkeerden en dan blijven beweren dat ze er ingeluisd zijn.

Daarom zou een rechter zich ook over dergelijke situaties moeten buigen, en zaken afwegen. Maar nu is het gewoon een burgemeester die maar eventjes beslist.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:48

Loretta schreef:
bigone schreef:

Daarom zou een rechter zich ook over dergelijke situaties moeten buigen, en zaken afwegen. Maar nu is het gewoon een burgemeester die maar eventjes beslist.

En terecht toch?
Er wordt al tijden en tijden vanalles aangeboden vanuit de overheid om te zorgen dat het aanbieden van panden aan criminelen stopt, maar het zijn altijd dezelfde die het toch doen. Die zien gewoon meer in goed geld dan in eerlijkheid.
Prima, maar klaag dan ook niet als het misgaat.
En hier was er een bedrijfspand waarvan ik de eigenaar ken en die kon gewoon aantonen dat hij zich aan alle regels gehouden had en dan is er niets aan de hand.
Hij moest wel langs op het politiebureau om dingen te laten zien, maar dat was het ook.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:48

Sheran schreef:
Nee, bij een goed feestje ben je toch niet voor 8u 's ochtends thuis _O-

En dan op de terugweg meteen langs de AH, dat waren mooie tijden _/-\o_

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:55

Sunnda schreef:
En terecht toch?
Er wordt al tijden en tijden vanalles aangeboden vanuit de overheid om te zorgen dat het aanbieden van panden aan criminelen stopt, maar het zijn altijd dezelfde die het toch doen. Die zien gewoon meer in goed geld dan in eerlijkheid.
Prima, maar klaag dan ook niet als het misgaat.
En hier was er een bedrijfspand waarvan ik de eigenaar ken en die kon gewoon aantonen dat hij zich aan alle regels gehouden had en dan is er niets aan de hand.
Hij moest wel langs op het politiebureau om dingen te laten zien, maar dat was het ook.

Als zelfs woningcoorperaties zien dat hun pand voor maanden verzegeld wordt. Waardoor ze nadat de criminele huurder is vertrokken nog maanden zelf het pand niet mogen betreden en pas als de tijd die de burgemeester ervoor heeft bedacht verlopen is, weer het pand mogen betreden om het op te kanppen voor een volgende huurder. Ondertussen is de woning onttrokken aan de verhuur terwijl de woningnood enorm hoog is. De wet damoucles heeft een enorme impact op de samenleving.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 24-10-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt