Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:57

Wij krijgen straks ook uitbraken , zolang nog geen 30 % met klachten zich laat testen zullen er plekken zijn waar het virus weer in meer of mindere uit zal breken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:59

Voor wie ons steeds gevolgd en gesteund heeft in dit topic: Albert is goed opgeknapt, neemt op tijd nog rust, maar loopt en zit weer en kan goed autorijden. Morgen rijden we naar Nederland!

@Pien: nog bedankt voor jullie super-aanbod, maar we komen liever een keer rustig jullie kant op dan voor één nachtje. We overnachten in Pau en de tweede nacht waarschijnlijk net voor of na Parijs. Of we knallen zaterdag door naar ons huis in NL. We zien wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:05

Mooi dat je terug kunt Monique , is voor jullie ook nogal een achtbaan geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:07

Morrie schreef:
gisteren ging het over de VOG, op deze site kan je checken of je een VOG kan krijgen

Maar niet iedere sector staat erop

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:09

bigone schreef:
Mooi dat je terug kunt Monique , is voor jullie ook nogal een achtbaan geweest.

Klopt, een week of zes, denk ik. Het is nu ook wel heel fijn in Spanje :-) Alleen die mondmaskers in de winkels, om te stikken. Maar vooruit, veel mensen moeten ze de hele dag op, dus ik ga niet klagen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:10

mooi nieuws Monique, goede reis!

@Purny tja, je kunt niet alles hebben #VOG

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:17

Morrie schreef:
mooi nieuws Monique, goede reis!

@Purny tja, je kunt niet alles hebben #VOG

Ik had voor mijn werk (semi overheid) een VOG nodig. Ik kan echter geen kopje vinden waar het onder valt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:25

Hier ook voor semi overheid een VOG nodig, kan je bij je gemeente aanvragen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:58

Suzanne F. schreef:

Ook bij niet semi overheid is het toch bij je gemeente?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:05

Kijk, dat is mooi nieuws voor de zorg, een mooie bonus voor de handen aan het bed. Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien. <3
Ik vind het wel dubbel dat artsen geen bonus krijgen, die hebben ook gewoon kei kei kei hard gewerkt, maar anderzinds verdienen die wel flink.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:07

lenaa_tje schreef:
Suzanne F. schreef:

Ook bij niet semi overheid is het toch bij je gemeente?

ja, kan allemaal digitaal tegenwoordig als je niets op je kerfstok hebt.

Ik kwam de link tegen toen ik op zoek was voor iemand die twijfelde of hij een VOG kon krijgen (onderwijs), bij LIO's (leraren in opleiding) geeft het nog wel eens problemen bij ons.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:35

Goede reis vast Monique! +:)+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:50

Goed om te horen Monique.
Goede reis alvast.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:51

MoniqueT schreef:
Voor wie ons steeds gevolgd en gesteund heeft in dit topic: Albert is goed opgeknapt, neemt op tijd nog rust, maar loopt en zit weer en kan goed autorijden. Morgen rijden we naar Nederland!

@Pien: nog bedankt voor jullie super-aanbod, maar we komen liever een keer rustig jullie kant op dan voor één nachtje. We overnachten in Pau en de tweede nacht waarschijnlijk net voor of na Parijs. Of we knallen zaterdag door naar ons huis in NL. We zien wel.

Wat een goed nieuws. Gaat Albert zelf autorijden? Of rijd jij? Ik wens jullie een hele goede reis!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:58

Goede reis!

Ik lees net tot mijn grote verbazing dat zorgpersoneel een bonus krijgt van 1000 euro. Dat vind ik dan toch wel netjes +:)+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:01

SusanH schreef:
Goede reis!

Ik lees net tot mijn grote verbazing dat zorgpersoneel een bonus krijgt van 1000 euro. Dat vind ik dan toch wel netjes +:)+

Vind ik ook netjes maar structureel meer salaris had ik wel meer op zijn plaats gevonden. Over die bonus betaal je volgens mij meer belasting.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:01

met wat geluk compenseert dat de extra belasting op overuren die ze hebben...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:03

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:
Goede reis!

Vind ik ook netjes maar structureel meer salaris had ik wel meer op zijn plaats gevonden. Over die bonus betaal je volgens mij meer belasting.

Nee het is belastingvrij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:04

Ik had structureel meer waardering ook netjes gevonden. Zeker als je ziet hoeveel oa er in het onderwijs verdient wordt. Die verdienden al meer als HBO'ers in de zorg. En hebben er ook nog bij gekregen na alle acties.

O ja de bonus belastingvrij? Dat is wel echt fijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:04

_Penotti schreef:

Er zit geen extra belasting op overuren?

Alleen als je naar een hogere belastingsschaal gaat. Maar dat is meestal niet zo met verplegingsalaris.

Ja bonus is belastingvrij zag ik hier:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7852658 ... euro-netto

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:09

SusanH schreef:
Ik had structureel meer waardering ook netjes gevonden. Zeker als je ziet hoeveel oa er in het onderwijs verdient wordt. Die verdienden al meer als HBO'ers in de zorg. En hebben er ook nog bij gekregen na alle acties.

O ja de bonus belastingvrij? Dat is wel echt fijn.

Dit is dus niet zo stellig te zeggen.
Of ik word onderbetaald of de vrouw van mijn neef overbetaald :')
Ongeveer even lang aan het werk. Zij houdt door de onregelmatige tijden iets meer over dan ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:20

MoniqueT schreef:

ok.
We zitten nu zelf id fermette en gaan maandag naar huis en binnen goed schoonmaken voor onze gasten.

Vanochtend werd ik super geholpen id winkel door een hele lieve meid . Ze raakte me af en toe aan en eerlijk? Ik vond het zo fijn, zo lang geleden, so het oude normaal. Ik als aanraak mens heb me erg goed aangepast ad nieuwe situatie. Maar zoals vanochtend werd ik echt gelukkig van de geweldige service (is niet des frans) en lieve aanrakende vrouw.

Hopelijk komen nu niet alle autisten gelijk vertellen hoe anders dit is voor hen. Ik weet dat en dat begrijp ik.

Het is meer een post hoe normaal eigenlijk afstand en niet aanraken is geworden en hoe fijn ik het vond even niet. Ze heeft me geraakt...elle m'a touché (twee keer dus *D fysiek en emotioneel want ze ontroerde me).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:22

Ik begrijp je heel goed pien.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:27

Ik had iets structureels ook wel mooi gevonden, maar ik vind dat niet meer iets voor een CAO bepaling en ik vind ook dat dat best een moeilijke kwestie is. Er wordt al ieder jaar een behoorlijke bak geld bij gegooid in de zorg. Daarnaast is er in Juni al een salarisverhoging geweest van (uit mijn hoofd) 2,5%.
Het hele zorgsysteem is onhoudbaar aan het worden, geld er bij is gewoon een bodemloze put. Ik zou dus liever iets beters zien dan alleen een paar centen er bij in de zorg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:29

_Penotti schreef:

En met wat pech vallen ze dit jaar door alle overuren buiten de boot met zorg en huurtoeslag. Voornamelijk voor alleenstaanden met een niet al te hoog inkomen kunnen hier nog wel eens een flinke kater aan overhouden. 1000 euro belastingvrij is leuk maar wel een lapmiddel .