Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:28

eilleen333 schreef:
Hoe staat Bokt tegenover sollicitateren? Ivm de financiële kant van de crisis ben je blij als je inkomen hebt, maar het risico op besmetting en verspreiding is groter omdat je mogelijk ingewerkt moet worden. Maar je hebt het geld wel hard nodig.

Wat vinden de mensen in dit topic daarvan?

is nog steeds verplicht wil je je ww uitkering behouden, is nog geen vrijstelling zei schonezus

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:32

tienus63 schreef:
Hij zegt duidelijk dat we ons tot halverwege mei wel gedeisd moeten houden.
Omdat het lijkt dat de curve afvlakt en daarom denken dat we gewoon weer kunnen doen als drie weken geleden, dan gaat het gigantisch mis.

Hier vrees ik ook een beetje voor, het moment dat de afvlakking doorzet of er zelfs daling volgt. Dat men dan de teugels gaat laten vieren en we wellicht een tweede golf aan besmettingen kunnen verwachten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:42

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:48

Ik blijf altijd kijken als Gommers op tv is. Wat een fijne, kundige man.
En respect voor hem ook, wat een baan heeft deze man in deze tijd.. Vraag me bijna af of hij er zelf niet aan onderdoor gaat, hoe hou je dit vol?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:49

eilleen333 schreef:
Hoe staat Bokt tegenover sollicitateren? Ivm de financiële kant van de crisis ben je blij als je inkomen hebt, maar het risico op besmetting en verspreiding is groter omdat je mogelijk ingewerkt moet worden. Maar je hebt het geld wel hard nodig.

Hier iemand die druk aan het solliciteren is. Begin mei ben ik twee jaar ziek en moet ik weg bij mijn huidige baan. Waarschijnlijk werk ik net teveel om in aanmerking te komen voor een WIA. Keuring heb ik nog niet gehad, dat loopt ook allemaal uit. Dus ja, ik ben hard aan het solliciteren. Al is het wel demotiverend nu. De sector waar ik voor geleerd heb, zit dicht nu. Ik heb wel positieve gesprekken gehad, maar alle bedrijven tot nu toe zeggen: we nemen weer contact op alles alles normaal is.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 00:02

Karl66 schreef:
@abiola, serieus?

Ja heel serieus. Want ook al is het “rustiger” op straat/park/bos/strand, waar dan ook in NL, het is nog altijd teveel. Teveel mensen die teveel onnodige dingen te doen hebben.

Zo leek het vandaag bij ons in de straat alsof er een controlepost was gerealiseerd voor een uitgestippelde motorroute. Had de halve straat visite ( en nee dat waren er niet < 3 ) en gaan mensen naar de winkels alsof er niets aan de hand is. Maar dringt het dan niet door, dat deze ellende zo alleen maar langer duurt? En hoe langer het duurt, hoe meer klappen de economie krijgt? Dat dit iedereen in de portemonnee raakt? Om over ons zorgpersoneel maar niet te spreken. De hamvraag is: Ook al ben je niet bang het virus te krijgen, je kunt het ook doorgeven! En als je het wel krijgt, omdat je zo onverschillig bent en de pechvogel met onderliggend lijden moet plaats maken voor jou? Omdat jij het beste vooruitzicht hebt? In een tijd als deze, waar we juist oog voor elkaar moeten hebben en aan elkaar moeten denken, vind ik het ondenkbaar dat je zo kortzichtig kunt zijn....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 00:11

eilleen333 schreef:

Ik solliciteer omdat het moet van het UWV, maar zie er op het moment geen nut in en zal ook niet gauw op gesprek gaan. Zorg gewoon dat ik voldoe aan mijn verplichtingen, maar neem niks serieus wat dat betreft op dit moment. Hoop vacatures die online ook staan, maar wel on hold.

Vandaag naar mijn prive winkel de moestuin geweest en heerlijk eigen verse andijvie op en munt en tijm thee gemaakt van mijn eigen planten. <3 <3
Laatst bijgewerkt door Marcella op 06-04-20 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 00:14

In Duitsland zijn we nu de 100,000 besmettingen voorbij. 1567 mensen zijn overleden en 28,700 mensen zijn genezen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 00:32

Huertecilla schreef:
MoniqueT schreef:
Daar gaat het mij ook niet om hoor. Ik gun het iedereen van harte, het lijken alleen gewoon twee heel verschillende werelden nu. Ik zou dolgraag een mooie rit door de natuur maken nu, het is hier zó mooi, zeker na een paar weken regen. De natuur ontploft gewoon. Maar ook dat mag dus niet, zelfs niet als je in de auto blijft. Ik ben gewoon jaloers :-)

Normaal heb ik een semi-nomadisch leven en verplaats ik me met topless rijplezer over de B-wegen door de bergen in mijn cabrio.
Met alles zo groen en bloeiend. De géuren in de koelte van de vroege morgen. Maar nee. Mag niet. Valt heel zwaar nu met alles zo práchtig.
Ok, NIETS te klagen want het is ook gewoon luxe met een boek in de hand en schatten van honden naast me in de zon op het voorterras.
Maar toch, ook een gouden kooi is een kooi; loopt er een ´sportwandelaarster´ met van die ski-stokken en een hond over de wandelroute langs de boerderij. Die moet echt al van kílometers weg komen. Ik maak daar dus een volstrekt terechte opmerking over. Alsof ze op Bokt zit, agressief .. oeps, assertief waar ik me mee bemoei.
Had mijn mobiel binnen liggen, anders was ze op de foto en facebook gegaan.

Nog minimaal! 3 weken Monique. Maar goed, alles gaat voorbij.
Ga mijn vriendin in Málaga bellen om haar wat op proberen te vrolijken. Die heeft een fijne, mooie net verbouwde woning... op twee hoog in een buitenwijk van Málaga. Ze wordt gillend gek.

Brrr, jij bent altijd zo ernstig passief agressief..ehmm assertief.
Hoe moet ik een volwassen kerel nu rijmen met 'ik ga lekker je foto op facebook zetten'.

Helaas hier nu ook twee sterfgevallen dichtbij, maar ik vond het goed om vandaag te zien dat ondanks het heerlijke weer mensen ee misschien wel op uit gingen, maar keurig afstand hielden en hun eigen ding deden. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 00:53

Sunnda schreef:
Hoe moet ik een volwassen kerel nu rijmen met 'ik ga lekker je foto op facebook zetten'.

Hoeveel verplegend personeel denk je dat er inmiddels overleden is hier is Spanje en Italië? en ordehandhavers?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 06:00

Dus dan ga je iemand maar met een foto op Facebook zetten? :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 06:11

Zolang het maar geen foto is van de topless rijplezier.

Opmerkelijk nieuws dat een tijger in NewYork, met klachten, positief is getest. Het dier heeft een droge hoest, net als zijn kooi genoten en een aantal leeuwen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 06:16

Nadia, along with six other big cats, is thought to have been infected by an asymptomatic zoo keeper.

Our cats were infected by a person caring for them who was asymptomatically infected with the virus or before that person developed symptoms," said the zoo.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52177586

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 06:35

Laatst bijgewerkt door Ann op 06-04-20 06:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 06:51

Kaja schreef:
Karl66 schreef:
@abiola, serieus?

Ja heel serieus. Want ook al is het “rustiger” op straat/park/bos/strand, waar dan ook in NL, het is nog altijd teveel. Teveel mensen die teveel onnodige dingen te doen hebben.

Zo leek het vandaag bij ons in de straat alsof er een controlepost was gerealiseerd voor een uitgestippelde motorroute. Had de halve straat visite ( en nee dat waren er niet < 3 ) en gaan mensen naar de winkels alsof er niets aan de hand is. Maar dringt het dan niet door, dat deze ellende zo alleen maar langer duurt? En hoe langer het duurt, hoe meer klappen de economie krijgt? Dat dit iedereen in de portemonnee raakt? Om over ons zorgpersoneel maar niet te spreken. De hamvraag is: Ook al ben je niet bang het virus te krijgen, je kunt het ook doorgeven! En als je het wel krijgt, omdat je zo onverschillig bent en de pechvogel met onderliggend lijden moet plaats maken voor jou? Omdat jij het beste vooruitzicht hebt? In een tijd als deze, waar we juist oog voor elkaar moeten hebben en aan elkaar moeten denken, vind ik het ondenkbaar dat je zo kortzichtig kunt zijn....

Je pakt nu iemand op bokt eruit om je verhaal op te breien maar misschien doet zij dit bovenstaande allemaal wel niet en ging ze naar de action voor iets wat ze ECHT nodig heeft.
Ik kom daar ook voor een gedeelte van mijn BOODSCHAPPEN. Dus niks geen prulletjes o.i.d maar gewoon spullen die ik nodig heb. Geen funshoppen.

En het mag ook nog gewoon. We hebben hier geen lockdown. En ja van mij had hij er mogen komen simpelweg omdat er mensen zijn die de nu opgestelde regels niet begrijpen. En vaak is het zo dat als je die mensen erop aanspreekt het geen ene flikker helpt. Toen niet, en nu niet. Ik denk niet dat dit de plek is om vingertje te wijzen want als het je geen biet zou interesseren zou je hier niet reageren lijkt mij. Zou je niet mee lezen hier.

NB zie nu dat ik mensen door elkaar haal, neemt niet weg dat ik dit toch wilde neerzetten.

Ik zit al 3 weken netjes thuis en ga uitsluitend op pad als het nodig is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:54

Hilary schreef:
Jessix schreef:

Snap ik, maar het is hier niet verboden hè. :) Ben er vanmorgen ook op uit getrokken met de hond. En het was echt goed te doen. Veel rustiger dat het normaal is op een zonnige zondag op de Utrechtse Heuvelrug. Ben tijdens mijn wandeling 1 ander persoon tegen gekomen. Verder wel veel motoren en fietsers gezien. Maar allemaal met niet meer dan 2 of 3 personen en voldoende afstand. Dus mijn beeld was eigenlijk wel positief. Geen idee hoe het de rest van de dag is gegaan hoor, dit was slechts mijn bevinding om 10 uur 's morgens.

Zelfde bevinding vanmiddag tussen 16 en 18. 12 wandelaars (steeds setjes van 2), 1 MTB’er (das echt uniek) en wat fietsers, maar geen hele optochten. Ook Utrechtse Heuvelrug.

Oh mooi! Is echt rustig dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:12

ruitje schreef:
Karl66 schreef:
@ruitje, het aantal verkeersdoden is in deze discussie niet zo relevant. Een dode zorgt namelijk niet voor extra druk in de zorg, dat doen de gewonden en daar zegt deze grafiek niks over.

@abiola, serieus?

Citaat:
Van de ernstig verkeersgewonden in de ziekenhuisregistratie vormen fietsers (vooral bij ongevallen zonder motorvoertuig) de grootste groep, met ruim de helft van het totaal in 2009 en een stijgend aandeel in de jaren erna (zie Afbeelding 2). In 2018 was 64% van de in het ziekenhuis geregistreerde ernstig verkeersgewonden een fietser.

Als je een quote plaatst is vermelden waar je het vandaan hebt wel een goed idee.

Er zijn 14,5 miljoen mensen die fietsen in Nederland, het is een grote en kwetsbare groep in het verkeer, dus dat de grootste groep van de gewonden fietsers zijn is (helaas) duidelijk.

Citaat:
Het risico voor motorrijders om in het verkeer te overlijden of ernstig gewond te raken is groot in vergelijking met andere vervoerswijzen. Per miljard afgelegde kilometers overleden er in Nederland ongeveer 65 motorrijders (periode 2010-2014) en raakten er ongeveer 1.000 ernstig gewond (periode 2005-2009 [i]; zie Afbeelding 3). Het overlijdensrisico is hiermee vergelijkbaar met dat van brom- en snorfietsen en vele malen hoger dan dat van andere vervoerswijzen. Het risico om in het verkeer te overlijden was voor motorrijders tussen 2010 en 2014 30 keer zo groot als voor automobilisten. Het risico van motorrijders om ernstig gewond te raken wordt overstegen door het hoge risico van brom- en snorfietsers. Automobilisten, fietsers en voetgangers lopen minder risico om in het verkeer ernstig gewond te raken.

https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... torrijders

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:14

Hannanas schreef:
Zolang het maar geen foto is van de topless rijplezier.

Inderdaad, alsjeblieft niet zeg. Maar een foto van een dame die in the middle of nowhere met de hond loopt op Facebook zetten vind ik ook niet heel volwassen. Alsof gezond verstand niet meer bestaat. Wie gaat ze aansteken? Een boom?

zonnebloem18

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:25

Laten mensen vooral kijken naar wat ze zelf doen in plaats van een ander. Als ik 3 keer in 1 week naar de Action moet zal daar wel een reden voor zijn.
Nergens staat dat het verboden is om elke dag boodschappen te doen of dat je geen kleding meer mag kopen.

En als je net een huis hebt gekocht en je moet naar de bouwmarkt voor verf, extra afplaktape of nieuwe kwasten mag dat ook nog steeds. Als we allemaal dan toch veel meer thuis zitten is het wel fijn als we ons daar fijn voelen i.p.v. in een bouwput.

Laten we nou niet voor elkaar gaan bepalen hoe streng we ons aan de regels moeten houden. De een is strenger voor zichzelf dan een ander en is dat is oké.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:26

En het punt is nu? Dat je gewond kan raken als motorrijder, maar ook als bromfietser? En dat ondanks dat risico, er nog steeds meer fietsers in het ziekenhuis liggen? Ja, het is een grotere groep en daarom zijn er meer gewonden onder de fietsers. Maar als je iets wil verbieden onder het mom van een tekort aan IC bedden, heeft het verbieden van fietsen dus meer nut.

Maar dat maakt geen geluid en een veel groter deel van NL fietst....

Dus dat gebeurd niet :D

Ik vind het boeiend om te zien dit topic: foto's op FB van mensen die wandelen, mensen die van een ander iets niet meer mogen( action in of motorrijden) .

Al die mensen doen niets wat niet mag, of het verstandig is is 2, maar het is allemaal vooralsnog niet verboden.

Wat ik er mee wil zeggen weet ik nog niet, maar je ziet duidelijk dat een crisis iets doet met de verdraagzaamheid/het wel willen verklikken/verbieden van dingen die volgens sommige niet oke zijn.

fokfanaat

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:29

aan de andere kant is het ook wel goed vind ik, mits alle voorzorgsmaatregelen) om niet alle middenstand links te laten liggen. helemaal omdat niemand weet hoe groot de kans op besmetting nu werkelijk is als je netjes afstand houdt en alle goed schoonmaakt, niet aan je gezicht zit ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:34

ruitje schreef:
En het punt is nu? Dat je gewond kan raken als motorrijder, maar ook als bromfietser? En dat ondanks dat risico, er nog steeds meer fietsers in het ziekenhuis liggen? Ja, het is een grotere groep en daarom zijn er meer gewonden onder de fietsers. Maar als je iets wil verbieden onder het mom van een tekort aan IC bedden, heeft het verbieden van fietsen dus meer nut.

Ik vroeg me meer af wat jouw punt was, maar oke.
Mijn punt is dat je toch echt beter de fiets kunt pakken of een wandeling kunt maken ipv de motor pakken nu. Voor die frisse neus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:38

Ik kan me wel vinden in de woorden van fokfanaat. Blijf nadenken, en bij dat nadenken zie ik dat de absolute cijfers nog steeds, in mijn ogen, meevallen. De ernst van de zieken is groot/hoog. Maar de absolute aantallen vind ik nog steeds niet exorbitant hoog. Moeten we hier heel Nederland failliet voor laten gaan? Op zijn minst stof tot discussie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:40

Ik heb vanochtend met stijgende verbazing de theorieen over Bill Gates, 5G en trackingvaccins zitten lezen.. soms als je denkt dat het niet gekker kan, is er altijd iets wat je verbaast :')

Vwb de nederlandse intelligente lockdown, dat is denk wel een beetje wat nu blijkt.. wat is een lockdown en wie is intelligent :+
Men geeft aan 'blijf in de buurt' en 'ga niet onnodig naar buiten'..
Maar inderdaad, je mág nog wel, als je een paar regels in acht neemt. Dat er dan vervolgens wat hysterici gaan zitten gillen dat iedereen in een bunker moet blijven moeten ze zelf weten.. Ik hoop alleen maar dat als er mensen verklikt worden, dat er terecht verlikt wordt en dat de controlerende instanties de regels naleeft :j
Anders krijg je hele rare situaties..

NB: in spanje mag je je huis niet uit, dus ver weg wandelen is inderdaad niet toegestaan.. of je dan iemand moet verklikken op facebook.... dat gaat echt wel heel ver... :n

Daarbij nogmaals, hoe weten sommige mensen dat het ergens heel druk is geweest, anders dan dat ze er zelf dus ook waren ... Dat is bijv wat me stoort aan berichten op FB en/of Twitter..
"ja ik ging vandaag voor de 7e keer met mijn man met de hond wandelen en toen zag ik wel 5!!! mensen in het park" (waar er normaal waarschijnlijk 35 zijn, maar dit geheel terzijde)... echt, werkelijk.. schei uit :')

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:48

We hebben de opdracht om mensen aan te geven die zich niet aan de regels houden.
Dus dat HC een foto op facebook wil zetten is helemaal niet zo raar.