Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:21

Nou ik weet eerlijk gezegd niet beter dan dat de Gay Parade 30 jaar geleden al een dik feest was.

Maar ik wordt oud , dus ik ben geen goede vergelijking...

En geen idee of het een UO is, maar ik vind oprecht dat de jeugd van tegenwoordig die complete balk met spoed uit hun truttige reten moet halen. Allemachtig we lijken wel 100 jaar terug in de tijd te zijn gehold met wat er allemaal niet goed meer is aan groepen en mensen en weet ik niet wat...

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:27

Zelda_Link schreef:
En dan gaat een klein deel van deze groep, namens de hele groep, in hun blote kont of met meer make up dan de gemiddelde circusartiest , zichzelf al lallend voor paal zetten op een boot.

Tsja, haal de boot weg en je hebt het over carnaval. Vinden we ook allemaal prima. :D

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:36

Shae schreef:
Zelda_Link schreef:
En dan gaat een klein deel van deze groep, namens de hele groep, in hun blote kont of met meer make up dan de gemiddelde circusartiest , zichzelf al lallend voor paal zetten op een boot.

Tsja, haal de boot weg en je hebt het over carnaval. Vinden we ook allemaal prima. :D

Haha misschien dat dat inderdaad de mening beïnvloed, maar carnaval doen we hier in de regio totaal niet aan :+ Als dat niet op het nieuws zou komen, zou ik echt niet weten wanneer dat plaats vindt. En daarbij denk ik (maar ik weet niks van carnaval) dat je als je als man tijdens carnaval overdag met enkel een tanga-slipje of minder aan over straat gaat huppelen, je direct opgepakt wordt vanwege een zeden delict, terwijl we dat tijdens de pride als een manier om acceptatie te verwerven moeten zien :+

Als je zo nodig in je blote togus op een boot moet, kan dat toch ook s avonds als er minder kinderen op straat lopen??? Die mannen in jurk vind ik nog wel oké, dat is inderdaad gewoon een feestje, maar die gasten die amper kleren om het lijf hebben…waarom moet iedereen daar midden op de dag van ‘meegenieten’?
Laatst bijgewerkt door Zelda_Link op 27-05-22 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:38

Ik vind carnaval ook beetje over the top… heb ik dan ook geen respect voor die mensen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:53

Sanet schreef:
Ik vind carnaval ook beetje over the top… heb ik dan ook geen respect voor die mensen?

Ik vind het vooral fascinerend dat mensen er plezier aan beleven om zich een week lang te verkleden en klem te zuipen. En dat terwijl het 9 vd 10 keer nog bagger weer is ook. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:56

Sherivey schreef:
Sanet schreef:

Ik vind het vooral fascinerend dat mensen er plezier aan beleven om zich een week lang te verkleden en klem te zuipen. En dat terwijl het 9 vd 10 keer nog bagger weer is ook. :')

Als je zo blauw als een tientje bent, merk je dat niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:57

Fascinerend dat mensen in Alkmaar kunnen wonen en compleet oblivious zijn van het aantal carnavalsverenigingen in de regio.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:01

Urbanus schreef:
Fascinerend dat mensen in Alkmaar kunnen wonen en compleet oblivious zijn van het aantal carnavalsverenigingen in de regio.

Kaasmarkt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:02

Het leukste aan de kaasmarkt was vanuit m'n raam Duiters natspuiten met een supersoaker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:04

Urbanus schreef:
Het leukste aan de kaasmarkt was vanuit m'n raam Duiters natspuiten met een supersoaker.

:))!

Toen ik nog een klein Sannetje was, gingen wij iedere zomer naar de kaasmarkt. Ik houd van kaas. Maar ik ga eigenlijk nooit meer naar de kaasmarkt. Misschien weer eens doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:09

Ik vind het verschrikkelijk, al die bussen Duiters, wegafzettingen, poedersuiker.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:29

Sherivey schreef:
Sanet schreef:

Heerlijk, misschien na kerst de leukste tijd van het jaar! :')
En daarna doodziek zijn, maar wel een leuk feestje hebben gehad :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:31

Ik heb er helemaal niks mee. :))
Maar ik ben dan ook niet opgegroeid met carnaval.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:47

Urbanus schreef:
Ik vind het verschrikkelijk, al die bussen Duiters, wegafzettingen, poedersuiker.

Dat snap ik helemaal.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:52

Shae schreef:
Zelda_Link schreef:

Oke dit is vast een UO, maar dat vind ik dus eigenlijk ook niet nodig :') Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik er niet mee ben opgegroeid, maar ik vind dronkenschap in het algemeen eigenlijk al niet nodig, laat staan in het openbaar :x

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:07

_San87_ schreef:
Als je zo blauw als een tientje bent, merk je dat niet.

denk nu komt de vraag, 10 euro is toch niet blauw :P :+

Maar ik als zuiderling vind ook carnaval over de top :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:40

Vroegaaaaah met guldens nog wel :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:25

De IJsvogel :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:50

neetoch schreef:
En geen idee of het een UO is, maar ik vind oprecht dat de jeugd van tegenwoordig die complete balk met spoed uit hun truttige reten moet halen.

TT 888?
Wat bedoel je hiermee?

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:15

Nielojram schreef:
neetoch schreef:
En geen idee of het een UO is, maar ik vind oprecht dat de jeugd van tegenwoordig die complete balk met spoed uit hun truttige reten moet halen.

TT 888?
Wat bedoel je hiermee?[/quote

Dat het echt lijkt alsof we jaren terug in de tijd zijn gegaan. Dat de jongere garde wel empathie lijkt te missen, ouderwets denken hanteerd, etc.

Men lijkt steeds vaker ook al roept men om het hardst van niet wel weer terug te willen naar maar 1 recht en dat is het aanrecht tijdperk voor de vrouw en homohaat. Dat zijn natuurlijk maar 2 vb. En ja ik begrijp dat de media daar een grote hand in heeft, maar denk voor jezelf.

Ik begrijp heel goed dat tijden veranderen en harder worden, maar qua denkbeelden kan en mag er juist steeds minder en wordt er zo gruwelijk veel ver en oordeelt dat ik het gewoon sneu vind worden.

En van de jeugd moeten we het hebben toch? Dat zijn toch de pioniers en vrijvechters? Merk er niks meer van...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:22

Huh? Dat herken ik helemaal niet hoor, dat de jeugd zo denkt.
Ik merk juist dat er veel jeugd vegetarier is en enorm inclusief denkt en oog heeft voor de klimaatproblematiek. Vind ik juist wel een goede ontwikkeling.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:30

dat vind ik dan wel weer grappig. De jeugd ruilt zeer regelmatig hun mobieltje in voor een nieuwe, doet reisjes als ff een weekendje London/Barcelona/vulmaarin, kopen allerlei kleding online etc.etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:34

Tja en jouw generatie bezit weer grote huizen die flink veel gas gebruikten. En grote zuipende auto’s.

(Als ik ook even generaliseer he)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:35

ik kan alleen uitgaan van wat ik om me heen zie. Mijn 'generatie' heeft ook genoeg familie/vrienden met kinderen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:36

Tja en ik zie juist dat de generaties boven ons veel achtelozer omgaan met spullen en co2 uitstoot. Vliegen, benzine, gas etc.