Vandaag waren ze ook gewoon weer fris en fruitig
Ze leken niks geleden te hebben gelukkig (ik daar in tegen was gisteren avond helemaal kapot en kon vanochtend na 9 uur slaap nog steeds amper opstaan). Vandaag omdat het toch flink fris is de 2 kuikens die ik gisteren ook met de kleintjes had gezet in 1e instantie en het jongste haantje uit NL ook binnen gelaten. De rest zit compleet in de veren dus die moeten de 18 a 20 graden wel goed aan kunnen vond ik

Op de hoogste strobaal ( en helemaal vooraan natuurlijk
) zat een eend te broeden. ruim 2w terug haar gevonden, en vandaag stond ze dan met 8, nee 9, 10 kuikens beneden. Kleine grut sprong gewoon van 3 strobalen hoog naar beneden! Uiteindelijk 11 levend en 1 helaas de val niet overleefd. Eend eruit en na een paar uur ben ik bovenop de balen geklommen om even nieuwsgierig te kijken. 1 dood kuiken in het nest, 2 onaangebroken eieren en 3 aangepikt en levende kuikens
De eend heeft gewoon op 18 eieren gezeten. Eieren direct in de bm gedaan en de eerste is zelf uitgekomen. 2e is ver onderweg en derde leeft nog en zal later vanavond hopelijk uitkomen.