Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:22

Zoe_97

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:23

oeps :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:06

Nou, net onderhandeld voor een witte anky pad. Voor 20 euro incl mag ik hem hebben :Y) lekker scherp geprijsd dus. Morgen even het geld overmaken

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:48

Ik ben de kasten nog steeds niet kwijt :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:50

Ik heb gisteren het geld over gemaakt en morgen gaat de Anky pad op de bus, ben benieuwd :o

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:17

Oh! Ik heb mijn eerste klacht gehad! :oo
Over oude brocante mini-fotolijstjes...
Ik had netjes in de ad gezet dat ze beschadigd waren, maar nog goed bruikbaar.
Kreeg ik een mail dat hij ze had ontvangen en dat ze allemaal stuk waren en dat de koper zich bedonderd voelde.
Dus ik direct een mail terug: zeker weten dat ze niet allemaal stuk waren of zijn en of het pakketje wel goed was aangekomen.
Dat dan wel, maar ik had moeten melden dat sommige achterzijdes niet goed meer vast konden.
2 van de 8 lijstjes. Dus niet allemaal.
Tja, hij heeft zelf ook niet gevraagd wat er dan beschadigd was of een foto ervan gevraagd... >;)

Maar goed, hij was verder wel heel erg tevreden over andere lijstjes die hij erbij had gekocht, dus het was wel goed zo.

Tjeempie.
Geeft gewoon best wel een vervelend gevoel zoiets...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:44

Tsja, jij had het er duidelijk ingezet en hij heeft niet aan zijn onderzoeksplicht voldaan.
Is vervelend, maar hij kan jou verder niks verwijten :(:)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:54

Verkoper van het paard begint nu ineens terug te krabbelen :n Heb haar over een nare ervaring met een ander paard verteld en nu krijg ik ineens een mail dat ik nog maar even op de manege rond moet gaan hobbelen als ik van zo'n ervaring al onzeker word (lees: dat paard sprintte ervandoor en was met geen mogelijkheid te stoppen, dus de schrik zat er wel even in inderdaad, maar dat lijkt mij niet zo heel raar). Word er een beetje hopeloos van... Ik heb goed en lang nagedacht over een paard aanschaffen en ik ga door één zo'n ervaring niet meer naar een manege waar ik niets leer en er geen lol in heb :( Ook mag ik er absoluut niet een rondje (desnoods aan de hand) mee het erf af om te zien of hij in het verkeer echt zo braaf is als zij zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:50

guusje_h schreef:
Verkoper van het paard begint nu ineens terug te krabbelen :n Heb haar over een nare ervaring met een ander paard verteld en nu krijg ik ineens een mail dat ik nog maar even op de manege rond moet gaan hobbelen als ik van zo'n ervaring al onzeker word (lees: dat paard sprintte ervandoor en was met geen mogelijkheid te stoppen, dus de schrik zat er wel even in inderdaad, maar dat lijkt mij niet zo heel raar). Word er een beetje hopeloos van... Ik heb goed en lang nagedacht over een paard aanschaffen en ik ga door één zo'n ervaring niet meer naar een manege waar ik niets leer en er geen lol in heb :( Ook mag ik er absoluut niet een rondje (desnoods aan de hand) mee het erf af om te zien of hij in het verkeer echt zo braaf is als zij zegt.

Daar zou ik geen paard kopen dan..
Zeker als je het erf niet af mag, dan moet je de verkoper dus maar geloven zonder het gezien te hebben.
Als zij er geen vertrouwen in heeft dat dit een paard is dat bij jou past dan is dat prima maar je kan zelf wel bepalen of je naar de manege gaat of zelf een paard koopt.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:37

Wat klote, Guusje, eigenlijk ben je alleen maar open over jezelf en dan neemt het verhaal van de verkoop ineens deze wending. Ik zou toch proberen nog eens met de verkoper in gesprek te gaan. Uiteraard niet om een "wellus-nietus!" situatie te creeëren, maar omdat ik denk dat het achteraf fijn zal zijn geweest een open gesprek te hebben gehad over haar kijk op de situatie.

Verder sluit ik me overigens wel aan bij dees_daan. Het is graag of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:32

Nou, als een verkoper niet eens een rondje met het paard aan de hand wil maken op straat om te kijken of het paard voldoet, dan zou ik er eerder van uitgaan dat het paard absoluut niet verkeersmak is, of betrouwbaar op straat met verkeer.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:41

Toevallig heb ik weer kenissen die het paard kennen, die zeggen dat hij hartstikke braaf is ook buiten. T jammere eraan is is dat ik bij dit paard wel echt 'het gevoel' had zegmaar. Ze zegt ook in iedere mail die ze stuurt dat ze nog een lijst met geïnteresseerden heeft, maar dan sluit ze af met dat ze absoluut niet uit is op een snelle afhandeling, máár ze heeft geen zin om weken te onderhandelen... %) Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ze hem gewoon niet aan mij wil verkopen om de een of andere manier. Misschien vanwege mijn leeftijd, maar ze zei bij het kennismaken nog dat ik hem best aan zou kunnen. Beetje raar

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:40

Ik kan me voorstellen dat als er nog 5 mensen geïnteresseerd zijn, ze liever in eerste instantie gaat voor iemand die niet heeft aangegeven bang te zijn. Zij is verantwoordelijk voor haar paard en als jij angstig bent en naar buiten wil is dat toch een risico. Ik heb zelf een paard waar je kinderen van 7 zo op kan zetten en eropuit kan sturen, maar als iemand aangeeft bang te zijn gaat er een longeerlijn aan want ik ga geen risico's lopen. In die 14 jaar dat ik haar heb is ze twee keer gaan rennen waarbij ze moeilijk te stoppen was maar toch, voor jou zou dat twee keer teveel zijn.

Waarbij ik natuurlijk even voor het gemak ervan uit ga dat zij jouw verhaal over dat je was geschrokken heeft geïnterpreteerd als angst :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:49

heb inmiddels een derde bod op mijn ( nieuwe) schoenen
andere twee heb ik ook aangeschreven ( meerdere keren) dus ik hoop nu echt dat het doorgaat :)

vraag me echt af waarom er geboden wordt en daarna niet meer gereageerd :(

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 03:02

Yessy schreef:
Ik kan me voorstellen dat als er nog 5 mensen geïnteresseerd zijn, ze liever in eerste instantie gaat voor iemand die niet heeft aangegeven bang te zijn. Zij is verantwoordelijk voor haar paard en als jij angstig bent en naar buiten wil is dat toch een risico. Ik heb zelf een paard waar je kinderen van 7 zo op kan zetten en eropuit kan sturen, maar als iemand aangeeft bang te zijn gaat er een longeerlijn aan want ik ga geen risico's lopen. In die 14 jaar dat ik haar heb is ze twee keer gaan rennen waarbij ze moeilijk te stoppen was maar toch, voor jou zou dat twee keer teveel zijn.

Waarbij ik natuurlijk even voor het gemak ervan uit ga dat zij jouw verhaal over dat je was geschrokken heeft geïnterpreteerd als angst :)

Bang ben ik zeker niet :) Ben alleen na dat ene paard ietsje terughoudender wat betreft zo 1 2 3 opstappen en wegrijden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:51

Ik denk dat je niet de moed in de schoenen moet laten zakken, er staan zo veel paarden te koop. De keuze is enorm en het is ook leuk om verschillende paarden te ontmoeten en te rijden. Je kunt dan meer vergelijken, totdat je het paard treft die perfect bij je aansluit en waar je het YES gevoel bij hebt. En het is min of meer ook belangrijk dat het met de eigenaar klikt, altijd handig als er iets is.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:06

@guusje ik lees al even mee is het geen idee om iemand mee te nemen die er eerst opstapt? Dit had ik gedaan toen we voor een eerste paard ging kijken. Zij durfde alles maar was ook eerlijk tegen mij als ze het niks vond. Bij het laatste paard had ik gelijk zo iets kom er maar af wil er zelf op en dat bleek idd de match te zijn. Luister naar je eigen gevoel al voordat je opstap.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:23

Instructrice is zelf ook opzoek naar een paard en zat op dat moment in het buitenland. En om haar nou elk weekend het land door te slepen om voor mij een paard voor te rijden vind ik ook weer zo wat... Ik heb haar nu 3x meegenomen naar paarden waarvan ik dacht dat het hem wel eens zou kunnen zijn. Iemand meenemen doe ik dus, maar niet altijd :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:20

wat je het beste kan doen, is lekker eerst zelf gaan kijken (met een vriendin of zo), lekker uitproberen, lekker rijden. En heb je wat leuks gevonden, dan pas je instructrice mee vragen.
Beetje verkoper, heeft daar wel begrip voor, mits je natuurlijk snel de vervolgafspraak maakt.

zo nu weer on topic, een mooi shirt gescoord, ook lang geleden, heb het eens eerder gedaan, en toen kwam er zo'n verwassen en gepilt ding binnen. En dat noemde ze dan zo goed als nieuw :( Maar nu een mooi shirt met het kaartje er nog aan :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:12

Hebben jullie ook dat zadels verkopen ineens zo lekker gaat?
Vandaag via bokt een zadel verkocht (zeer waarschijnlijk)
Heel vlot contact, ze komen hem volgend weekend ophalen (ze wilde al een aanbetaling doen dus dat zit wel goed)
En gisteren ook contact gehad met mensen die over 10 minuutjes langs komen om hem mee te nemen en om te passen, daar ging het contact ook zeer vlot mee.
Ze komen wat later dan afgesproken maar hebben hier ook keurig een mailtje over gestuurd, ik hoop dat het allemaal goed gaat :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:55

Wat kun je of wat zouden jullie doen als je ziet dat mensen niet eerlijk zijn op marktplaats?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:57

ligt eraan waar niet eerlijk mee....

melding maken?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:00

Leeftijd, medische omstandigheden...

Waar kun je melding maken? Op marktplaats zelf? :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:17

Ik denk dat je wel een goed onder bouwde argument moet hebben om iemand te melden.
Ik gebruik ook niet mijn echte naam, om engerds te weren.

Valt dan ook misschien el onder niet betrouwbaar.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:39

Ik heb ook weer wat. Heb mijn oude fiets te afgelopen zaterdag te koop gezet want heb een nieuwe gekocht. Vraagprijs 125, bieden vanaf 75. Nouja 10 tallen biedingen en whats apps. Iemand zegt kom ik (afgelopen) zondagmorgen ophalen ik kom uit Zutphen en ben er wel om 10 uur. 10 voor 10 krijg ik een app, fiets is te duur want er zit roest op en is het slot wel origineel? (Zit net een week een nieuw slot op maar geen Axa ofzo.

Die waren dus helemaal niet van plan te gaan komen anders waren ze wel hier geweest het is 50minuten rijden met de auto van Zutphen naar Enschede.
Achja komt wel en ander biedingen zat.

Ook nog paardendekens op internet staan splinternieuw maar dan bieden ze op een eskadron 20 euro! Heb een bedrag staan vanaf maar dan mailen Ze gewoon met onzin bedragen. Of een Harry horse deken splinternieuw 100 voor betaald vraag er 50 voor bieden ze 10 euro.... Ziek gewoon!!