Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:52

Marrleen schreef:
[paard] schreef:
Dat is wel mogelijk en nog vrij makkelijk ook. Stelt vrij weinig voor. Welke PS heb je Marrleen?

Ik heb Photoshop CC. Ik heb voor deze gekozen omdat ik ook Audition CC en Première Pro CC heb. Het is me gisteren gelukt om een gif te maken, alleen is de snelheid nog wel een puntje... :D :D

Straks ga ik alle blogs bijlezen, als ik weer thuis ben haha.

De snelheid kun je aanpassen op de tijdlijn. Gewoon een beetje verslepen en dan vindt je vanzelf wat voor jouw werkt.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:46

Sterkte flux.

Ik ben benieuwd naar je gifje Marleen.

Vandaag een blog met de titel Reward-based training is...

Ik heb gisteren 2 nieuwe lesklanten erbij gekregen. De ene is honden (clicker) trainer van beroep en de ander is ook al druk met clicker training met haar paard bezig. Behalve 2 lessen op 1 locatie, wat awesome is, is het ook nog heel dicht bij Kyra's stal. Lekker makkelijk dus. En een van de cliënten vroeg of ik ook interesse had in het trainen van haar paard als ze er niet is. Dat lijkt me geweldig!

NienkeV1994

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:51

Leuk Hippologic! Clickertraining wil ik ook nog eens mee aan de slag. De clicker is er al maar het komt er niet zo van (en ik weet ook niet echt waar ik moet beginnen :') ) Heb ooit een poging tot voer weigeren gedaan maar daar vond ponylief niet zoveel aan :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:00

Je begint bij de Key Lessons (The Keys to Success), daarover volgende week meer. Ik ben bezig een online cursus met e-books te ontwikkelen en er komt ook een bonus e-book. Tegen die tijd heb ik beginnende clicker trainers nodig om te testen. Wel in het Engels. ;)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:34

Wat leuk Hippologic!

Sterkte Flux, dat is niet niks zeg! Heel veel sterkte voor jou en je familie gewenst! :(:)
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:12

Je linkje werk niet bernette.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:19

Thanks voor de melding, er was een tekentje weggevallen. Nu zou ie het moeten doen ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:25

Hij doet het inderdaad!

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:38

HippoLogic schreef:

TADAAAAA Ik had laatst mn 25 jarige verzorgpony gefilmd die helemaal gek deed in de buitenbak en ik kon het niet laten om er een gifje van te maken :D

En vandaag op mijn blog: MAC Cyber

Nu ga ik alles bijlezen en mn blog voor morgen schrijven :)

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:42

Weer een blog aan het schrijven over vandaag :) Dalijk alles bijlezen van jullie :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:43

Apart kleurtje. Ik vind het alleen lastig oordelen zonder een foto dat hij op de lip zit. Bij de meeste bloggers die lipsticks reviewen zie je de kleur ook op de lip.

Je GIFje is leuk geworden!

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:52

Ja ik heb m eigenlijk nog niet echt gedragen, vandaar dat ik geen foto dat ik m draag er bij heb. Ik heb wel een foto maar toen was het al later en het licht was dus slecht.

Ik ben best trots op die gif, aangezien het de eerste was :D:D:D (ik heb wel hulp gehad van Premiere Pro, die heeft netjes ieder frame als aparte foto opgeslagen ;P)

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:09

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:07

Flux schreef:
Zelf ook nog een blogpost dat vandaag online gekomen is. Het is een persoonlijke geworden, even al mijn gedachten en frustraties eruit geknald.

paasei Zooi

Volgende keer wil ik graag een informatieve opinion-blog neerzetten. Kijken of dat lukt :)

Oh, overigens heb ik toch mijn layout aangepast, ander thema genomen :) Kwam toch beter uit de verf. Heb me ook al geabonneerd op een paar van jullie blogs, zo inspirerend-verschillend!

Flux, heel veel sterkte. Woorden schieten tekort. xxx

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:08

Marrleen schreef:
HippoLogic schreef:

TADAAAAA Ik had laatst mn 25 jarige verzorgpony gefilmd die helemaal gek deed in de buitenbak en ik kon het niet laten om er een gifje van te maken :D

bijzonder kleurtje

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:09

HippoLogic schreef:
corrina1994 schreef:
Leuke blogs weer! Ik vroeg mij af, laten jullie je blogs ook altijd nalezen door iemand?
En wat is volgens jullie de beste tijd om te posten?

Ja en ik heb spellingscontrole aan staan. Maar ik laat het altijd door een ander nalezen. Ik had laatst een post waarin me me nogal....nadrukkelijk uitgedrukt had. Lees: het zou echt beledigend kunnen zijn voor een deel van mijn lezers. Daar werd ik op gewezen voor ik het publiceerde. Toen heb ik gekozen om het aan te passen want dat schoot mijn doel voorbij. Dus ik ben wel blij met een second opinion. Ook vanwege eventuele taalfouten of herhalingen die een spellingscontrole er niet uithaalt.

Ik post altijd 's ochtends (om een paar minuten na middernacht) zodat ik de Nederlandse/Europese lezers op de publiceer datum in mijn stats krijg. Er is 9 uur tijdsverschil namelijk.

corrina1994 schreef:
Heb je echt zo veel meer views als je elke dag post? Want ik denk dat 2-3 keer per week ook prima is. Heb nu zo'n 20 bezoekers per dag...

Ik postte in het begin 3-4 x per week en dat zie je terug in het aantal bezoekers, maar daarnaast is consistentie ook erg belangrijk. Ik post nu op 2 vaste dagen (ma en vrij) en misschien in de toekomst een dag erbij.

Meer posts is meer lezers, maar als je de ene week dagelijks post en de week erop 2x zou ik toch kiezen voor consistentie.

sietje22 schreef:
Ik laat mijn blogs altijd nalezen op spelling en interpunctie. Ben sinds mijn zwangerschap nogal slordig geworden. Hoop dat het weer overgaat.

:j Wordt beter hoor! Ik had ook zo'n spons-brain.

sietje22 schreef:
Ik lees hier trouwens dat mensen vlogs niet zo leuk vinden. Geld deze mening ook voor informatieve instructiefilmpjes of vinden jullie dat wel leuk? Ik ben namelijk van plan om bij collega's op bezoek te gaan om behandelingen te filmen. Leek mij wel leuk om te laten zien hoe bijvoorbeeld laserbehandelingen er uitzien. Nu loop ik enorm te twijfelen of dit wel leuk is.

Ja ik ben dol op informatieve filmpjes! Dat is ook de reden waarom ik een apart YT topic zou willen zien! Het is geheel anders dan vloggen! :j

Wist je dat YT de twee-na-grootste search engine is, na Google? Het is echt zo groot! Daarom zou ik ervaringen willen delen met andere YT-ers!

Zeg nu zelf: als je wilt weten wat een laserbehandeling inhoudt, lees je dan liever een artikel of kijk je video's waarbij je ook ziet hoe het gaat. Ik het laatste, hoor.

Tazzey schreef:
Een info filmpje vind ik geen vlog. Onder een vlog wordt meestal toch wel een dag verslag verstaan.

Informatieve filmpjes vind ik leuk.

Daarom denk ik dat een apart topic wel zou lopen.
NienkeV1994 schreef:
Wat Tazzey zegt ja, info filmpjes is iets heel anders dan vlogs :j ik zou info filmpjes ook wel interessant vinden!

Knotten met naald en draad heeft iemand me ooit uitgelegd, maar het wil niet erg lukken. Nou heeft Loulou ook manen waar je niks mee kan, maar toch.

Filmpje zou handig zijn als uitleg!

(nu ga ik al jullie blogs lezen)

Dank voor de samenvatting. Moet ik blijkbaar toch maar gaan filmen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :D

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:15

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:20

Marrleen schreef:

Oeh ik ben benieuwd hoe die staat op je lippen. Een heel bijzonder kleurtje!

@Flux: Sterkte ermee meid! Ik hoop dat de operatie goed verloopt.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:42

Ik dacht dat ik een foto van mezelf met Cyber had maar die heb ik blijkbaar verwijderd :Y)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:52

Wow, jullie gaan haaaaaaaard!

Ik heb vandaag een Liebster Award ontvangen en de vragen ingevuld, om vervolgens weer andere bloggers te nomineren. Ik heb ook een aantal bokkers genomineerd!

LIEBSTER AWARD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:57

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:07

Nieuwe post is online *\o/*
Dit keer een shoplog in plaats van de wekelijkse vragen :D
Shoplog

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:14

Leuk gifje Marrleen!

Weer een interesante blog hippologic. Zelf ben ik helemaal niet van de voedselbeloningen, maar een start- en eindecommando maakt het zeker handiger.

_Dyonne: je voedingsadvies klopt in zoverre dat een paard 1% van zijn lichaamsgewicht aan ds ruwvoer binnen moet krijgen minimaal. De advieshoeveelheid is 1.5% (en voor de meeste paarden is 2% nog beter). Alleen is 1kg ds ruwvoer 1.2kg hooi en zelfs 1.5kg voordroog. Dus 1% oftewel, 1kg per 100kg lichaamsgewicht, is 1.5kg voordroog. Als je kijkt naar de advieshoeveelheid voor de meeste paarden, zit je op 1.5%, dus 1.8kg hooi of 2.3kg voordroog per 100kg paard.

Dit leg ik uitgebreider hier uit: http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... wvoer.html

Vandaag weer een blog geschreven: over de dubbele zool van Victor's steile hoef, over het opsturen van een angstaanjagend verslag en over 3 boeken die ik toch weer aangeschaft heb+waarom en nu binnen zijn. Celbiologie opgestuurd

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:31

@mizora: dank je.

De meeste mensen verwarren het 'random (vanuit het paard zijn oogpunt) uit de hand voeren' met 'snoepjes verdienen'. Paarden leren heel snel het verschil, paardenmensen willen nog wel eens de resultaten van het ene koppelen aan het andere. ;)
Clicker training gaat niet over voer, het gaat over beloningen. Maar vrijdag meer.

Video's kijken wordt ook populairder op Bokt. [RT-D] Wie weet er goede youtubefilmpjes van instructie?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:01

Dat is zeker waar. Maar ook paarden die met bridge-signaal getraind worden zie ik vaak opdringeriger worden. Bij ons is alles rond voer geritualiseerd (waarbij het voer uiteindelijk de beloning is, dat dan weer wel), waardoor geen van de paarden (shetten+kwpn) tussendoor verwacht voer te kunnen krijgen of verdienen en dus ook niet bedeeld. Zeker het grote paard heeft er een handje van om het voer op te gaan eisen, als hij weet dat er wat te halen valt. En dat gebeurt dan niet vriendelijk (verzorgster durfde niet meer in de buurt te komen als ze nog een appel had, want dan keek hij zuur en hapte hij).

Maar juist met een startcommando en eindecommando verwacht ik hierbij dus veel minder problemen. En uiteraard in handige handen. Maar ik ben nieuwsgierig naar de blog van vrijdag. Want clickertraining lokt me ontzettend, het kan ons denk ik heel erg helpen met een aantal problemen. Maar het gebruik van voer houdt me op het moment tegen. Met de hond ben ik een intensief clickeraar bij het aanleren van dingen. Daar werk ik overigens wel met voerbeloningen, maar dat doen we ook zonder bridge-signaal. Af en toe bedeelt hij ook, maar hij doet dat door te gaan zitten en je aan te staren, niet door je zakken op te eten.