Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 18:55

imaudy schreef:
Zebrastreep schreef:
Veulen van mijn merrie is net krap aan een week oud, en ik denk er al over na om mijn merrie te verkopen en het veulen te houden. Ik ben toch wel heel blij met een hengstje, en heb het gevoel dat beter een match ben met straks een ruin, dan een merrie.

Maar nu ben ik ook nog helemaal weg van hem omdat hij zo klein en knuffelbaar is.

3 paarden houden is helaas geen optie. En mijn 26 jarige doe ik echt niet weg.

Denk dat dat best een goede keuze kan zijn. Ken genoeg mensen die perse een merrie willen en een ruin maar saai vinden. Ik vind beide leuk.

Toen ik nog op de manege reed had ik toch ook meer voorkeur voor ruinen, en zei ik altijd al ik wil een ruin.

Maar toen kwam mijn eerste Fjord in beeld, en dat was een merrie. Ik was helemaal weg van haar en wou nog graag een merrie. Dat lukte, maar ik loop er best vaak tegenaan dat ze pittig gedrag vertoont. En met name de hengstigheid heeft ze erg last van.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 18:58

Het is zo per merrie verschillend.
Mijn merrie is zo zacht. Ook nooit merrie gedrag.
Lastig wil je een veulen..

Maar ze knuffelt wel heel erg.
Dat deden/doet mijn ruinen niet zo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:12

_San87_ schreef:
Wij zijn The Last of Us aan het kijken, toffe serie maar wat vind ik die Ellie een onsympathieke trol zeg :o .

Wat dan? (Ik kijk ook)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:17

Bellatrix schreef:
_San87_ schreef:
Wij zijn The Last of Us aan het kijken, toffe serie maar wat vind ik die Ellie een onsympathieke trol zeg :o .

Wat dan? (Ik kijk ook)

Gewoon, ik vind haar karakter niet leuk in seizoen 2.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:27

Van Rotterdam (Blijdorp) tot Gouda, 2 uur over gedaan vanwege file.
Half 4 vertrokken uiteindelijk door de file 7 uur pas thuis, dat was niet helemaal onze planning zeg maar :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:30

Mijn piercing zit ramvast, en ik wil hem er zooo graag uit maar het lukt me niet -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:46

Altijd als ik mijn gewicht wil weten, is de batterij van de personenweegschaal leeg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:53

_San87_ schreef:

Dit!! Vind seizoen 2 echt zoveel minder leuk dan seizoen 1. Beide games gespeeld en Ellie is zo’n hork. Sowieso vind ik het hele tweede seizoen matig, alles is zo… emotieloos? Echt jammer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:04

Bellatrix schreef:
Ik stond vandaag te fotograferen op De Paardenkamp. In de regen. En ik had het koud. :brr:
Ik haat regen..helaas is dat iets wat de natuur nodig heeft maar vandaar erger ik mij eraan.

Komt er een topic?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:10

DuoPenotti schreef:
Het is zo per merrie verschillend.
Mijn merrie is zo zacht. Ook nooit merrie gedrag.
Lastig wil je een veulen..

Maar ze knuffelt wel heel erg.
Dat deden/doet mijn ruinen niet zo.

Ik kan echt niet tegen van die pismerries, maar ik heb nu wel twee merries staan. Nu hebben die gelukkig weinig last van hun hengstigheid. Ik vind mijn zesjarige altijd een beetje sneu, lijkt altijd alsof ze niet helemaal weet wat ze met zichzelf aan moet. Die wordt dan wel heel erg lief en knuffelig naar ons toe. Dat is wel schattig.

Ik zei altijd dat ik meer een ruinenmens was en mijn zus andersom, maar puntje bij paaltje houd ik meer van merries en zij van ruinen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:27

Alja schreef:
Bellatrix schreef:
Ik stond vandaag te fotograferen op De Paardenkamp. In de regen. En ik had het koud. :brr:
Ik haat regen..helaas is dat iets wat de natuur nodig heeft maar vandaar erger ik mij eraan.

Komt er een topic?

Wil je dat? :))

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:27

Zebrastreep schreef:
imaudy schreef:
Denk dat dat best een goede keuze kan zijn. Ken genoeg mensen die perse een merrie willen en een ruin maar saai vinden. Ik vind beide leuk.

Toen ik nog op de manege reed had ik toch ook meer voorkeur voor ruinen, en zei ik altijd al ik wil een ruin.

Maar toen kwam mijn eerste Fjord in beeld, en dat was een merrie. Ik was helemaal weg van haar en wou nog graag een merrie. Dat lukte, maar ik loop er best vaak tegenaan dat ze pittig gedrag vertoont. En met name de hengstigheid heeft ze erg last van.

Ik zou het veulen houden en de merrie verkopen. Ook omdat een bereden merrie veel meer waard is dan een fjorden hengstje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:55

Berdien schreef:
_San87_ schreef:

Dit!! Vind seizoen 2 echt zoveel minder leuk dan seizoen 1. Beide games gespeeld en Ellie is zo’n hork. Sowieso vind ik het hele tweede seizoen matig, alles is zo… emotieloos? Echt jammer.

Is ze in de game ook zo? Die ken ik niet, namelijk :P.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:59

Berdien schreef:
_San87_ schreef:

Het is in seizoen 2 gewoon een echte puber. Zo zijn ze op die leeftijd. In ieder geval heel herkenbaar voor mij. En Ellie heeft haar portie oliebol al wel meegemaakt natuurlijk. En verkeert in een hele bijzondere positie wat me ook niet makkelijk lijkt om mee om te gaan. Al met al denk ik best normaal gedrag op die leeftijd en alles wat je nog moet ontdekken.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:05

Prijzen van vakanties... om te janken

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:08

imaudy schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik zou het veulen houden en de merrie verkopen. Ook omdat een bereden merrie veel meer waard is dan een fjorden hengstje.

De merrie ben ik zo kwijt, goede bloedlijn dus voor zowel fokken als rijden interessant. Ene kant is het echt mijn kindje , ik heb haar zelf gefokt en ze is dit terrein nog nooit afgeweest.

Andere kant ze is 7 en kan heel veel dingen ook nog niet onder het zadel. Maar dat ligt meer aan mij dan aan haar. Ook zou ik wel een iets kleinere en compactere Fjord willen. Het veulen heeft een heel ander type vader dan de merrie.

Ik denk ook dat haar en mijn karakter nier helemaal passend zijn. Mijn oude merrie weet bijv. Heel goed wanneer ze op moet houden. Zij kan ook wel eens een eigen wil hebben , maar accepteert wanneer ik zeg tot hier en niet verder. Hebben we ook jaren strijd om gehad.

Maar bij mijn andere merrie valt dit kwartje toch minder snel. Het was begin dit jaar ook al een idee wat mij opkwam. Maar toen moest het wat meer noodgedwongen dat ik daar over na ging denken.

Als ze een goed huisje kan krijgen bij mensen met ervaring met Fjorden zou ik er zo voor tekenen.

En ook denkend aan mijn eigen toekomst, mijn auto heeft niet het eeuwige leven , toch de komende jaren wat meer in andere dingen steken. Ik kan op mijn andere merrie nog ritjes maken of eventueel een ander paard bij gaan rijden als ik het echt ga missen.

Maar goed, nog genoeg tijd om erover na te denken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:12

Bellatrix schreef:
Alja schreef:

Komt er een topic?

Wil je dat? :))

Wat denk jezelf :+
Kan niet wachten!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:30

Morgen dan. :')

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 22:26

Bouwvakker paard staat van 9:30 uur (na zijn ontbijt) tot 21:30 buiten met zijn maat. Maar zijn misdaden begaat hij het vaakst rond 7:00 uur 's ochtends. Ik denk dat hij vind dat ik vroeger moet opstaan, maar dat wordt hem niet. Zeker niet als hij ook nog om 0:40 uur zijn laatste voerbeurt wil krijgen. Hij krijgt al mgenoeg hooi 's nachts heeft vaak nog over 's ochtends. Dus het is echt zoeken naar een andere bezigheid voor hem. Ik heb voor vanacht inderdaad de hooibal in zijn stal gegooid. Voor morgen krijgt hij een skippy dier, ben benieuwd wat hij daar van vind. Wilgentakken heb ik ook nog liggen, die kan ik ook wel eens voor hem in de stal leggen. Maar ivm mogelijke wolf en het feit dat zijn maat absoluut 's nachts naar binnen wil en zich buiten niet veilig voelt, is buitenslapen echt geen optie.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:01

Er zit een enorm scherp randje aan m'n gips en dat snijd mn huid kapot 8)7 ben dus bang dat ik maandag kan bellen voor nieuw gips moet nog tot 18 juni in het gips

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:07

Kan je het bijvijlen of afknippen met een nagelschaartje oid? Wel irritant zeg

Ik heb al drie ontstekingen geteld in mijn liezen. Heerlijke plek ook.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:28

denisesilver schreef:
Kan je het bijvijlen of afknippen met een nagelschaartje oid? Wel irritant zeg

Ik heb al drie ontstekingen geteld in mijn liezen. Heerlijke plek ook.

Ik heb er nu een gaasje overheen gedaan en vastgeplakt het is echt serieus zo scherp als een mes... zelfs mn vriend had een snee in z'n duim toen ik hem liet voelen :+ weet niet of ik het kan afknippen of bijveilen want het zit wel onder een stukje kous... denk maandag maar gewoon bellen

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:57

Ze hebben 2 straten verderop een straatfeest en ik dreun mijn bed uit. Kan de muziek letterlijk mee zingen en er gaat flink vuurwerk de lucht in. Ik zou toch graag nog slapen vannacht.
Ik heb net de politie maar gebeld -O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 00:09

Vriendin die mij zomaar heeft geblokkeerd op WhatsApp, ik stuurde een grappig filmpje, kreeg geen reactie en ineens werd ik geblokkeerd. Altijd alles voor gedaan, mocht altijd mijn paard rijden, heeft zelf besloten om te stoppen met het rijden van m'n paard en nu ineens wordt ik geblokkeerd. Nou dan voel je je wel heel erg gebruikt want ik was alleen goed genoeg omdat ik een paard heb.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:06

Zebrastreep schreef:

Heb je haat wel eens wat gegeven voor de hengstigheid? Want ze horen er niet zo'n last van te hebben en je hebt echt tig dingen waarmee je ze kan helpen wat voor paard ook veel fijner is. Mensen zijn veel te makkelijk in gedrag door ongemak wegwuiven omdat het een merrie is. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar ze horen er niet zoveel last van te hebben, dan moet je er iets aan doen. Ik geef de mijne al een supplement, omdat ze net wat gevoeliger en stijver op de rug is tijdens hengstigheid. Met supplement is dat weg.

Ik denk zelf dat de meeste 'merrie merries' gewoon ongemak hebben en mensen het niet herkennen. Gedrag tegen andere paarden is wat anders, al zitten daar ook echt grenzen aan in wat normaal is en wat waarschijnlijk toch uit ongemak komt.