Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 03:41

Kan niet slapen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 05:05

Nog steeds niet, yay me

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 05:36

Femke_Tweety schreef:
Prijs enting hond

Alléén rabies, verder níets.
Gewoon gezonde hond, moest de driejaarlijkse rabiesenting. De rest had hij drie maanden geleden gehad, dys echt alleen de rabies.

Lieve mensen op die praktijk, daar hoor je me niet over.

Maar 95 euro voor alléén 1 rabies enting.

Mèèènnnnn

Vind ik ook duur.
Hier 45 euro voor rabies, dierenarts aan huis, dat zijn er dan wel 4 tegelijk die hij kan enten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 05:36

Charaz schreef:
denisesilver schreef:
Raya, ik zou het gedrag van deze assistente ook even aankaarten bij de huisarts. Als iemand vraagt om een bloedpriklijst, moeten ze die gewoon geven. Kleine moeite.

Moeten ze die gewoon geven?? En als patienten een MRI willen, of een verwijzing of een bepaald medicijn dat ze zelf gekozen hebben na googlen, dat moeten we ze dan ook gewoon geven zeker :o

Heel normaal dat de assistente niet zomaar dingen mee gaat geven

Ik wist dat ik deze opmerking zou krijgen, en ik wilde er eigenlijk nog "vind ik" achter gooien, maar wat een vergelijking ook. Hallo, het gaat om een bloedpriklijst hè. Overigens hebben wij afgelopen jaar een aantal keer het ziekenhuis af moeten dwingen een MRI te laten maken van mijn vader. Hadden we dat niet gedaan was hij gewoon dood geweest. En het had niet de eerste keer geweest dat ze hem met iets levensgevaarlijks naar huis zouden hebben gestuurd. Wijst wel weer duidelijk uit hoe serieus je als patient genomen wordt bij de huisarts, en hoe goed er naar een patient geluisterd wordt :n

Edit: en er wordt nergens gezegd dat deze dingen pronto per direct geregeld moeten worden, maar gewoon weggestuurd worden zonder naar de medische historie te kijken, zou gewoon niet moeten kunnen. Dat gebeurt hier wel.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 06:31

We krijgen vandaag feedback voor een concept van een opdracht voor kunstgeschiedenis, de docent heeft een planning in teams gezet, en voor elkaar gekregen dat ze bijna elke naam verkeerd gespeld heeft en de deadname van een transgender klasgenoot heeft gebruikt.

Het is dat we na de feedback met een groepje vrienden naar het fries museum gaan en uit eten, anders had ik vandaag echt geskipt :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:17

denisesilver schreef:
Charaz schreef:

Moeten ze die gewoon geven?? En als patienten een MRI willen, of een verwijzing of een bepaald medicijn dat ze zelf gekozen hebben na googlen, dat moeten we ze dan ook gewoon geven zeker :o

Heel normaal dat de assistente niet zomaar dingen mee gaat geven

Ik wist dat ik deze opmerking zou krijgen, en ik wilde er eigenlijk nog "vind ik" achter gooien, maar wat een vergelijking ook. Hallo, het gaat om een bloedpriklijst hè. Overigens hebben wij afgelopen jaar een aantal keer het ziekenhuis af moeten dwingen een MRI te laten maken van mijn vader. Hadden we dat niet gedaan was hij gewoon dood geweest. En het had niet de eerste keer geweest dat ze hem met iets levensgevaarlijks naar huis zouden hebben gestuurd. Wijst wel weer duidelijk uit hoe serieus je als patient genomen wordt bij de huisarts, en hoe goed er naar een patient geluisterd wordt :n

Edit: en er wordt nergens gezegd dat deze dingen pronto per direct geregeld moeten worden, maar gewoon weggestuurd worden zonder naar de medische historie te kijken, zou gewoon niet moeten kunnen. Dat gebeurt hier wel.

Genoeg mensen die in tegenstelling tot jouw vader zulke onderzoeken helemaal niet nodig hebben, maar het wel willen afdwingen. Bloedonderzoek stelt niet veel voor, maar is ook zeker niet gratis.

Worden hele dure zorgverzekeringen als er niet vooraf een selectie wordt gemaakt ;)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:27

Sta al 2 uur in de file :z

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:31

Polarize schreef:
Ik moet lopend naar het station, want ik heb een outfit aan waar ik echt niet in kan fietsen :') maxi rok met veel laagjes, dat gaat geheid in mijn spaken of ketting komen

Ik zou zeker adviseren om te lopen ja..
Deze zomer ben ik met zo'n rok bijna van mijn fiets gevallen omdat hij dus vast zat in mijn wiel.
Kon ook niet meer verder fietsen want hij zat zo vastgedraaid dat mijn wiel niet meer draaide :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:37

Mavantos, key word: medische historie.

Bumperklevers zijn sowieso al een ergernis, maar bumperklevers in de file. Echt. Wil je dat ik eroverheen spring ofzo :?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:54

denisesilver schreef:

Bumperklevers zijn sowieso al een ergernis, maar bumperklevers in de file. Echt. Wil je dat ik eroverheen spring ofzo :?

de gedachte va moet ik opstijgen oid ken ik

A67
Tweebaans, rechterbaan vol met vrachtwagens, het reed wel allemaal. Maar allemaal minimale afstand.
Links waren 2 vrachtwagens de rechterbaan met 5km verschil aan het inhalen.
Daarna 5 auto's en dan ik.
Komt er vanachter en BMW aangestoven die gaat seinen.
Echt jongen waar denk jij dat ik heen moet?
Tussen die vrachtwagens recht, no way.
En stel ik deed dat wel? Wat dan, nog 5 auto's en 2 vrachtwagens te gaan...
Zo een wens je ook direct een platte band...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:00

Ik moet weer een bloedonderzoek laten doen waar ik niet op zit te wachten, ruilen? :')

Grapje natuurlijk maar pff gelukkig ga ik naar een locatie waar ik weet dat ze echt kunnen prikken ( ben lastig te prikken) zodat hopelijk het in 1x goed gaat.
Morgen maar gelijk doen, dan ben ik er vanaf.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:27

DuoPenotti schreef:
denisesilver schreef:

de gedachte va moet ik opstijgen oid ken ik

A67
Tweebaans, rechterbaan vol met vrachtwagens, het reed wel allemaal. Maar allemaal minimale afstand.
Links waren 2 vrachtwagens de rechterbaan met 5km verschil aan het inhalen.
Daarna 5 auto's en dan ik.
Komt er vanachter en BMW aangestoven die gaat seinen.
Echt jongen waar denk jij dat ik heen moet?
Tussen die vrachtwagens recht, no way.
En stel ik deed dat wel? Wat dan, nog 5 auto's en 2 vrachtwagens te gaan...
Zo een wens je ook direct een platte band...

Spuitdiarree in de file :j

Gisteren ook zo'n randdebiel. Geef een vent een "werkverkeer" bordje en ze denken dat ze de brandweer zijn ofzo. Hoe meer je op de weg zit hoe meer je je afvraagt wat CBR (of de politie) aan het doen zijn :=

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:38

Josien_ schreef:
Polarize schreef:
Ik moet lopend naar het station, want ik heb een outfit aan waar ik echt niet in kan fietsen :') maxi rok met veel laagjes, dat gaat geheid in mijn spaken of ketting komen

Deze zomer ben ik met zo'n rok bijna van mijn fiets gevallen omdat hij dus vast zat in mijn wiel.
Kon ook niet meer verder fietsen want hij zat zo vastgedraaid dat mijn wiel niet meer draaide :')

Ohh au, dat is ook een nare val!
Ik heb het geluk dat het ook maar 10 minuten - kwartiertje lopen is naar het station. Als het regent loop ik ook vaak heen, dan kan ik gewoon met de paraplu lopen haha

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:41

Zo'n hekel aan als klanten vanuit de auto bellen. Je kunt ze maar half verstaan, ze zijn niet gefocussed, ze kunnen niks opschrijven of opzoeken. Het gaat om belastingadvies. Ga er dan gewoon even voor zitten en bel of mail (nog beter) rustig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:42

Josien_ schreef:
Polarize schreef:

Oei, ik zie het zo gebeuren.... En kon je de rok daarna nog wel aan, niet kapot?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:48

Ik heb glitter gekocht voor dit weekend(feestje). Dacht ff testen.

Het wil er niet af, enige wat lukt is verspreiden hahahha. Heb natte doekjes, droge doekjes en zeep geprobeerd. :')

En op magische wijze zit het nu overal, bank, vloer aanrecht allesssss. Wat een gekut hahahah

Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:52

Kana schreef:
Ik heb glitter gekocht voor dit weekend(feestje). Dacht ff testen.

Het wil er niet af, enige wat lukt is verspreiden hahahha. Heb natte doekjes, droge doekjes en zeep geprobeerd. :')

En op magische wijze zit het nu overal, bank, vloer aanrecht allesssss. Wat een gekut hahahah

[ Afbeelding ]

Dat wordt aantrekken met een zak over je hoofd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:54

Doekjes(make up doekjes) werken sowieso nooit (goed) en zijn ook slecht voor je gezicht in combinatie met glitter helemaal, dat wordt schuurpapier. Of iets van plakband proberen of juist een gezichtsreiniger op oliebasis en heel voorzichtig.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:01

Voor anderen in deze situatie: plakband werkt idd echt top.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:05

Nat washandje mee proberen afvegen, goed uitspoelen en dan nog een keer en zo door tot de glitters minderen?

Of eerst een gezichtsreiniger en dan met nat washandje afhalen misschien.

Wel vrolijk, morgen met glitters naar het werk _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:10

Bloodymary schreef:
Oei, ik zie het zo gebeuren.... En kon je de rok daarna nog wel aan, niet kapot?

Haha nee helaas! Ik moest een stuk van de rok afknippen om los te kunnen komen van de fiets. :Y)

Haha die glitters! Bij mij gingen ze er wel af met facewash, maar plakband werkt inderdaad ook top.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:13

Die glitters :') gelukkig kon je ze er toch af krijgen!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:17

Mensen die niet kunnen lezen. Heb iets te koop staan en ben geneigd om iedereen die domme vragen stelt (lees: informatie die gewoon in de advertentie staat en te lezen is op de foto) een bericht te sturen: sorry je bent te onnozel om dit te kunnen kopen 8)7

En kunnen wegafsluitingen niet wat beter met elkaar afgestemd worden? We hebben gisteravond serieus 1,5 uur in de auto gezeten in een poging om weer thuis te komen vanaf een uitvaart in Friesland (normaal een rit van 40 minuten). Twee snelwegen afgesloten en dan ligt de afslag naar ons huis er ook nog uit, wat voor extra kilometers en tijd zorgt. En gaat een deel van de normale route naar het werk van mijn partner (die voor veel mensen nu ook de omleiding is) er ook nog eens twee dagen uit, terwijl de andere weg nog steeds dicht is. Hoe verzinnen ze dat? En Google maps is ook niet meer te vertrouwen, die gaf gisteravond doodleuk een route aan die hartstikke afgesloten was. Wat ook kan helpen is om omleidingen duidelijker aan te geven, kan er heel slecht tegen dat je op een gegeven moment een bord krijg wat het einde van de omleiding aangeeft, maar je dan vervolgens nog niet weet welke kant je uit moet _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:17

Citaat:
Wat ook kan helpen is om omleidingen duidelijker aan te geven, kan er heel slecht tegen dat je op een gegeven moment een bord krijg wat het einde van de omleiding aangeeft, maar je dan vervolgens nog niet weet welke kant je uit moet

Deze deel ik zo als mega ergernis!

Kana, ik heb kunnen lachen dankjewel :D

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:21

Cz is er een zooitje van aan het maken… Meerdere betalingen zijn dus niet doorgekomen…