[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:58

Mijn moeder leeft nog wel maar heeft nog maar één kind over (ik) dus nu kan ze geen verschil meer maken :Y)

VuurVleugels

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:16

Mijn moeder is al een tijd geleden overleden, maar mijn vader verrast me eigenlijk best als opa. Doet soms ook wel pijn, want hij heeft een hele hoop opa-liefde te geven die ik graag als vaderliefde had willen ervaren. Dus het steekt wel een beetje altijd, als ik hem zo leuk en gek zie doen met mijn nichtje.

Maar hij is tegelijkertijd wel eerlijk en realistisch. Ik word zelfs door hem aangemoedigd mijn grenzen aan te geven als ik me bij afspraken te veel aan mijn broer en zijn gezin moet aanpassen, wat ik enorm waardeer. En ik merk wel aan ze dat ze het jammer vinden dat ik er niet zo van geniet als mijn nichtje er is, maar we hebben een soort van onuitgesproken compromis dat ik geluidswerende oordopjes in mag doen zodat zij wel kunnen genieten van het samen zijn maar ik niet tegen het plafond aan zit (mijn autisme+adhd maakt me hypergevoelig voor geluid, en kinderen hebben de pech dat ze geluid maken op een toonhoogte waar ik nog eens extra gevoelig voor ben. En als ze dan op haar xylofoon begint te rammen zit ik helemaal tegen het plafond. Dus Loops in en dan houd ik het een paar uurtjes uit. Vonden we wel een mooie compromis).

En de grappige afsluiter van het verhaal is dat mijn vader me, als we alleen zijn, regelmatig verteld: "ik zou er niet aan beginnen als ik jou was... Handenbinders zijn het, en veel te druk voor jou." Dus ik voel me niet gepusht of gemarginaliseerd gelukkig.

De schoonfamilie van mijn broer trouwens is een ander verhaal, die hebben het écht nergens anders over... Maar die zie ik hooguit 1x per jaar op mijn nichtjes' verjaardag gelukkig :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:32

Wat een mooierds Berdien <3 <3

Ik heb een broer en die heeft een dochter, maar dat heeft nooit echt gekke dingen opgeleverd tussen mijn ouders en mij. Ook niet met mijn broer. Ook niet dat het alleen maar over mijn nichtje ging of zo. Dus dat ging allemaal wel soepel eigenlijk, gelukkig.
Maar bij onze familie spelen dan weer andere dingen :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:38

Niobe schreef:

Ik heb een broer en die heeft een dochter, maar dat heeft nooit echt gekke dingen opgeleverd tussen mijn ouders en mij. Ook niet met mijn broer. Ook niet dat het alleen maar over mijn nichtje ging of zo. Dus dat ging allemaal wel soepel eigenlijk, gelukkig.

Bij ons speelde en speelt ook heel veel, misschien is het dus een soort 'pick your battles' :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:40

Haha dat zal het zijn ja :j

Mijnmoeder heeft de gekste dingen uitgespookt. Maar betreft de kleinkinderen niet echt rare dingen tegenover ons.

Schoonmoeder is gewoon voor iedereen een lief mens.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:52

VuurVleugels schreef:
Niobe schreef:

Bij ons speelde en speelt ook heel veel, misschien is het dus een soort 'pick your battles' :=

Ik denk het :')

Oh ja, schoonouders hebben nog geen kleinkinderen, misschien dat mijn schoonzus ooit nog eens een gooi doet. Maar ze zitten er niet per se op te wachten en vinden het ook helemaal prima dat wij geen kinderen willen.

Mijn ouders trouwens ook. Die zaten er ook echt niet meer op te wachten om op te passen of wat dan ook, die vonden (en mijn moeder nog steeds) het alleen maar fijn dat ik te pas en te onpas langskwam voor de gezelligheid en dan zonder schreeuwerds erbij.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:18

Poh, en dan heb je 6 gezonde kinderen (waarvan de helft dichtbij/in de regio woont, en slechts 1 in het buitenland) en wat doen ze op je sterfbed, iemand inhuren om te waken...

Ja, je krijgt er heel veel voor terug

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:41

Ik heb geen schoonouders, dus dat is lekker rustig :Y)

Mijn ouders hebben nooit onderscheid gemaakt tussen hun kinderen.
Mijn broer heeft 2 kinderen. Tijdens zijn vechtscheiding, en daarna, hebben ze veel ondersteuning gegeven aan hem om zijn gezin op de rails te houden.

Ik ben nooit bestookt met verhalen hoe mooi, leuk of geweldig ze wel niet zijn. Eerder het tegenovergestelde :+ .

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:58

Mijn ouders hebben 5 kinderen en 5 kleinkinderen, en maken geen onderscheid. Iedereen keijgt aandacht en interesse, als ik een paar dagen niet langs ben geweest bellen ze om te vragen hoe het met mij, de kat en de paarden gaat. Dat zijn mijn kinderen ;). Ze passen wekelijks op de jongste, en tijdens vakanties of dagen weg passen ze op mijn kat {:} De kleinkinderen (ouders) hebben allemaal een museumjaarkaart gekregen, en ikke dus ook {:} Mijn ouders zijn toppers vind ik. Zeuren niet om kinderen of vriendjes. Al had vooral mijn moeder nog wel 10000 (klein)kinderen willen hebben. Die krijgt er geen genoeg van := Ik voel absoluut geen onderscheid of jaloezie tussen m'n zussen en broer met kinderen, en mijn oudste zus en ik zonder kinderen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:53

Dat klinkt erg fijn Tancreda4. <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:32

Ik ben toch altijd zo verbaasd over dit soort dingen.

https://www.nu.nl/economie/6297297/boei ... efout.html
Citaat:
De topman was naar eigen zeggen flink geschrokken van foto's van de beschadigde romp van het toestel. "Ik heb kinderen, ik heb kleinkinderen... En jullie ook", zei hij. "Elk detail is belangrijk."

Echt. Wtf heeft het hebben van nageslacht hier mee te maken?

Als ik door dat raam naar buiten was geflikkerd was het vast niet erg geweest want ik heb mezelf niet voortgeplant. :7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:14

Dode kinderen is altijd erger dan dode mensen. Net als dat ze bij vrouwen ook altijd specifiek aangeven of er een zwanger is.

Levert meer sympathie op of zo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:15

Ja, en dode Nederlanders zijn erger dan dode niet-Nederlanders.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:32

Ja pfoe, precies wat jullie zeggen. Zo ergerlijk.

Dat vind ik ook het meest verschrikkelijke aan die abortus discussies. "Dat wezen in je buik heeft ook mensenrechten! Abortus plegen is een mens doden!"

Ja, en de vrouw die de foetus/het embryo draagt is geen mens? Die moet maar doodgaan of een miserabel leven hebben?

Snap dat zo niet hè. Alle mensen zijn mensen met evenveel rechten en waarde, of er nou wel of geen kinderen in het spel zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:48

Vjestagirl schreef:
Ja, en dode Nederlanders zijn erger dan dode niet-Nederlanders.

Dit snap ik in een Nederlands persbericht dan wel weer.
Zal in Duitsland niet anders zijn dat ze daar schrijven of er Duitsers bij betrokken zijn of niet.

Maar idd ongeluk met 4 gewonden waaronder 2 kinderen? Ja en? dus?
Gewoon ongeval met 4 gewonden. punt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:03

Of het een Nederlander is of niet, dat snap ik nog. Dat is nieuwswaardig omdat de Nederlander dit dichter bij zichzelf vindt staan dan dat het een Italiaan zou zijn bijvoorbeeld. Net zoals het mensen meer interesseert of het een bekendheid is: mensen hebben van zo iemand gehoord, voelt nabijer. Zo zijn er nog meer factoren die nieuws nieuwswaardig maken.

Maar in deze context snap ik de verwijzing gewoon echt niet. :')
Er is een hapering aan een vliegtuig en de topman verwijst naar het al dan niet hebben van koters. Ik vind het als een tang op een varken slaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:10

Overigens was ik afgelopen weekend op de verjaardag van mijn schoonmoeder, waar de broer van m'n vriend met z'n vrouw en twee kinderen ook waren. Laten we voorop stellen dat het leuke kinders zijn, en dat ik ze best heel grappig vind, maar jezus wat een geluid komt daar uit. Wat vreet dat energie...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:46

In een aantal kranten staat vandaag dat er te weinig kinderen worden geboren. "want de economie"
Alsof de economie een soort goddelijke macht is die nieuwe aanwas behoeftigt.
Als een systeem alleen maar werkt met eindeloze groei, dan werkt het systeem niet. Punt.
Persoonlijk heb ik het idee dat een deel van het verminderde geboortecijfer te maken heeft met het feit dat mensen zich eindelijk beginnen te realiseren dat kinderen krijgen geen moeten is, maar een keuze. Dat kinderen krijgen niet zaligmakend is.
Moeten we dan, om de economie te redden maar mensen gaan dwingen kinderen te krijgen? Zitten we straks midden in een handmaids tale situatie?

Pieter Derks had er een mooi stukje over, weer zó on point!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:51

Dat heeft hij goed gezegd.

Inderdaad 1 goed werkend economisch systeem tekort.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:07

Het is onderzocht. Hoe welvarender een land, hoe minder kinderen geboren worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:10

Logisch.
In arme landen moeten ook de kinderen brood op de plank brengen. En dan moet je ook nog extra kinderen krijgen voor diegene die vroegtijdig sterven.

Maar een economie alleen maar werkend op een groeiend aantal mensen. Dat moet toch anders kunnen?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:13

Niet zolang de rijken rijker blijven worden en geen hinderingen voelen in hun doen en laten. Dan voelen ze geen enkele impuls om dingen anders te doen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:24

VuurVleugels schreef:
Niet zolang de rijken rijker blijven worden en geen hinderingen voelen in hun doen en laten. Dan voelen ze geen enkele impuls om dingen anders te doen.

Wat heeft dat hier nu weer mee te maken? Welke rijken?

Pieter zegt het goed. Er moeten straks weer mensen bij komen omdat er mensen bij zijn gekomen. En zo blijf je bezig.

Er zijn gewoon al veel te veel mensen, dat merk je dagelijks. Dan maar een aantal jaar kampen met personeelstekort etc. op een gegeven moment komt het dan wellicht weer weer in balans. Maar zo kan het niet door blijven gaan.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 18:00

Bloodymary schreef:
VuurVleugels schreef:

Wat heeft dat hier nu weer mee te maken? Welke rijken?

Pieter zegt het goed. Er moeten straks weer mensen bij komen omdat er mensen bij zijn gekomen. En zo blijf je bezig.

Er zijn gewoon al veel te veel mensen, dat merk je dagelijks. Dan maar een aantal jaar kampen met personeelstekort etc. op een gegeven moment komt het dan wellicht weer weer in balans. Maar zo kan het niet door blijven gaan.

Moet ik echt gaan uitleggen hoe de economie draait om conglomeraten en rijkste 1%en enzo, die alleen maar hun winst willen zien stijgen ipv een eerlijkere samenleving willen waarbij mensen geen machines zijn die altijd maar meer meer meer moeten produceren? Want daar ben ik echt te moe en ziekjes voor vandaag.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 18:08

Roosch schreef:
Ik ben toch altijd zo verbaasd over dit soort dingen.

https://www.nu.nl/economie/6297297/boei ... efout.html
Citaat:
De topman was naar eigen zeggen flink geschrokken van foto's van de beschadigde romp van het toestel. "Ik heb kinderen, ik heb kleinkinderen... En jullie ook", zei hij. "Elk detail is belangrijk."

Echt. Wtf heeft het hebben van nageslacht hier mee te maken?

Als ik door dat raam naar buiten was geflikkerd was het vast niet erg geweest want ik heb mezelf niet voortgeplant. :7

Nou, dan mogen wij, de kinderlozen, vanaf nu enkel nog met Boeing vliegen, want wij zijn helemaal niet belangrijk.

Ik erger me op de radio ook altijd op hoe hun agenda 100% gelijk loopt met die van de scholieren. De studenten dit, examens dat, vakanties zus, cijfers zo. Rot op, alsof de werkende mens geen radio luistert.