Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:52

Needje schreef:
Nou ja ik vraag me af of het überhaupt mág, zoveel uur werken zonder pauze.

Dat zat ik me net te bedenken. In mijn CAO (VVT) staat dus heel nadrukkelijk benoemd dat het niet mag.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 04-11-21 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:52

Needje schreef:
Nou ja ik vraag me af of het überhaupt mág, zoveel uur werken zonder pauze.

Nee natuurlijk niet.
Bij een werkdag tussen 5,5uur en 10uur heb je recht op 30minuten pauze. Reistijd is werktijd en geen pauzetijd.
Je hebt dus het recht om 30 minuten (onbetaalde) pauze te mogen nemen over de dag. En dus niet ten kostte van de tijd waar klanten recht op hebben.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:58

Dat betekent dus wel dat je een half uur langer ‘van huis bent’.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:02

Ja. Zoals alle mensen die gewoon pauze nemen :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:02

Als deze maatregel er volgende week bij komt dan zal het mij niet raken. Ik zie echter al wel de polarisatie nog verder toe nemen en de frustraties van ongevacineerden verder groeien. En dat vind ik alles behalve leuk.

https://www.nd.nl/varia/varia/1067972/k ... or-winkels

Maar goed, hoe vervelend ik de polarisatie ook vind. Laat ik nu ook maar eens een keer lekker egoistisch zijn. Als ik lekker door kan leven met een QR code dan zij het maar zo. Het is immers in de meeste gevallen een keuze of je wel of geen QR code hebt.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:07

Ik zou zo graag willen dat het achter de rug is. Las gister op NOS dat 44% in het ziekenhuis wel gevaccineerd is.
Zijn er eigenlijk plannen om de IC's/ziekenhuiscapaciteit blijvend op te schalen?

Aantal gevaccineerden in ziekenhuis neemt toe, 'optelsom van factoren' - https://nos.nl/l/2404263

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:15

Biks2 schreef:
Ik zou zo graag willen dat het achter de rug is. Las gister op NOS dat 44% in het ziekenhuis wel gevaccineerd is.
Zijn er eigenlijk plannen om de IC's/ziekenhuiscapaciteit blijvend op te schalen?

Aantal gevaccineerden in ziekenhuis neemt toe, 'optelsom van factoren' - https://nos.nl/l/2404263

Het ook wel al erg lang geleden dat de ouderen hun prikken hebben gehad. Waarom duurt een booster zo lang

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:23

Biks2 schreef:

Er liggen vooral gevaccineerden in het ziekenhuis
Maar dat zei ik vorige week geloof ik ook al

Leeftijd wisselend, over het algemeen vanaf 60 jaar.
Enkeling jong op de IC, maar daar zit dan wel een verhaal aan vast, wat ik helaas niet kan delen omdat iets al gauw te herleiden is of patient gevoelige informatie is.

Op onze afdeling nog maar 1 kamer niet in iso, ik ben nu twee dagen vrij dus kan al gauw weer anders zijn.

Opstropen van zorg nu komt door het jarenlang afschalen van zorg.
En doordat mensen die covid + zijn, tien dagen op hun kamer dienen te verblijven.

LuckyLuna

Is er iemand die de officiële lijst met bijwerkingen kan vinden?

Cer

Oh, dat lees ik verder nergens, dat er vooral gevaccineerden in het ziekenhuis liggen..
Wat waren die percentages van de week dan nog?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:25

ravellie schreef:
Biks2 schreef:

Er liggen vooral gevaccineerden in het ziekenhuis
Maar dat zei ik vorige week geloof ik ook al

Leeftijd wisselend, over het algemeen vanaf 60 jaar.
Enkeling jong op de IC, maar daar zit dan wel een verhaal aan vast, wat ik helaas niet kan delen omdat iets al gauw te herleiden is of patient gevoelige informatie is.

Op onze afdeling nog maar 1 kamer niet in iso, ik ben nu twee dagen vrij dus kan al gauw weer anders zijn.

Opstropen van zorg nu komt door het jarenlang afschalen van zorg.
En doordat mensen die covid + zijn, tien dagen op hun kamer dienen te verblijven.

Hoe liggen er vooral gevaccineerden in het zkh als 44% gevaccineerd is en 56% obgevaccineerd?

Dan liggen er in percentuele zin al meer ongevaccineerden. Daarnaast is de groep gevaccineerde in NL véél groter dan ongevaccineerden dus dat maakt het verschil in absolute vorm nog veel groter.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:35

Geen idee, maar het eerste wat voorbij komt is of iemand vaccinaties heeft gekregen bij opname in het zh.
En voorlopig zijn dat er veel.
Blijkbaar komt dat nu ook naar voren uit de laatste berichten van de NOS

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:37

Veel is wat anders dan "de meerderheid" de meerderheid is nog steeds ongevaccineerd.
Zeker als je je beseft dat de grote minderheid van de volledige NL populatie ongevaccineerd is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:39

ravellie schreef:
Geen idee, maar het eerste wat voorbij komt is of iemand vaccinaties heeft gekregen bij opname in het zh.

Op welke afdeling werk je? Intake, ortho of ic verpleegkunde ?
En Dordrecht was het toch?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:39

en met de grote minderheid nog steeds de infectiebron?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:41

ravellie schreef:
en met de grote minderheid nog steeds de infectiebron?

Geen idee wat je probeert te zeggen of welk punt je probeert te maken?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:41

bigone schreef:
ravellie schreef:

Op welke afdeling werk je? Intake, ortho of ic verpleegkunde ?
En Dordrecht was het toch?

Vanwege privacy vind ik het niet relevant te noemen welk zh
ik ben in combi van een trainee ship werkzaam op de interne, chirurgie en geriatrie
Daarnaast heb ik ervaring mogen opdoen op ortho en long
IC is een andere wereld, wellicht overweeg ik deze stap na voldoende opgedane ervaring en kennis

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:42

Waarom wordt ravellie zo afgeschoten als ze HAAR ervaringen verteld? We hebben inderdaad al duizenden keren gehoord dat ieder ziekenhuis anders is. Laat haar gewoon haar ervaringen melden zonder direct in de verdediging te gaan met ja maar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:44

tammiebels schreef:
Waarom wordt ravellie zo afgeschoten als ze HAAR ervaringen verteld? We hebben inderdaad al duizenden keren gehoord dat ieder ziekenhuis anders is. Laat haar gewoon haar ervaringen melden zonder direct in de verdediging te gaan met ja maar.

omdat ze lijkt te zeggen dat het voor alle ziekenhuizen geldt...

Ik vind dat lastig hoor.. ervaringen prima, maar als die haaks op de werkelijkheid staan wordt het wel lastig..

Ik snap ook de vrijheid om te zeggen wat je vind en denkt, maar ik merk dat ik wel heel veel moeite heb met onzinnige dingen, liegen en ophitsen, vooral als het schade voor andere mensen oplevert... maar blijkbaar moet dat ook allemaal mogen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:46

Er is een verschil tussen "er liggen vooral gevaccineerden in het zkh"
En "bij ons in het zkh liggen vooral gevaccineerden" natuurlijk. Ik had geen idee dat ravellie het tweede eigenlijk wilde zeggen want dan had ik er idd niks van gevonden :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:47

tammiebels schreef:

Laat maar gaan hoor

Gelukkig ervaar ik de wereld buiten bokt anders in de vorm van discussie :D

Maar ik geef graag een tegengeluid vanuit de praktijk.
Omdat helaas veel mensen niet verder kijken en denken dan de NOS en Telegraaf

Genoeg paniekverhalen.
Maar het tekort aan bedden en personeel komt ergens vandaan he.
En natuurlijk is er de wil om mensen voor de zorg te regelen, maar je bent niet zomaar verpleegkundige.
Moet zeggen dat ik het idee van zorgreservisten goed vind, maar valt tegen wat er op af komt.
Daarnaast houdt covid+ behoorlijk lang een kamer bezet, waardoor patiënten naar andere ziekenhuizen moeten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:48

Maar de mensen uit de risicogroepen hebben ook al het langst geleden hun vaccins gehad dus die mogen nu echt wel een booster gaan krijgen.Dan kunnen de ziekenhuisopnames onder die groep weer gaan afnemen. En er moet natuurlijk gezorgd worden voor meer zorg capacitiet. Daar hadden ze al lang mee moeten beginnen om daar aan te werken want voordat je er nieuw IC personeel hebt rond lopen ben je ook al weer een hele tijd verder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:49

tammiebels schreef:

Omdat de Dordtse ziekenhuizen aangeven dat ze het niet aankunnen , door de lage vaccinatie graad in de regio komen er ladingen ongevaccineerden binnen. En dan komt Ravellie die alle ins en outs weet hier elke keer zonder enige bron even vertellen dat er veel meer gevaccineerden liggen dan ongevaccineerden terwijl de intensivisten iets compleet anders vertellen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:57

bigone schreef:
tammiebels schreef:

Omdat de Dordtse ziekenhuizen aangeven dat ze het niet aankunnen , door de lage vaccinatie graad in de regio komen er ladingen ongevaccineerden binnen. En dan komt Ravellie die alle ins en outs weet hier elke keer zonder enige bron even vertellen dat er veel meer gevaccineerden liggen dan ongevaccineerden terwijl de intensivisten iets compleet anders vertellen.

Wat wil je precies duidelijk maken?
Wil je mijn BIG registratie weten?

Mijn bronnen zijn de praktijkervaringen die ik hier vertel, die ik dagelijks zie, met nu vijf dagen in de week werken door toegenomen druk in het ziekenhuis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:02

Ik betwijfel toch niet dat jij verpleegkundige bent? Alleen dat jou opmerking stijl ingaat tegen wat diegene die echt op de covid werken zeggen.
Indirect beschuldig je dus je werkplek van liegen en sensatie te verspreiden zoals de nos en Telegraaf . En het feit dat je absoluut tegen vaccineren bent helpt imo ook niet mee om klakkeloos jouw berichten voor waarheid aan te nemen.
Maar het zal vast een keer uitgezocht worden, alle intensivisten op het matje bij de parlementaire onderzoekscommissie volgend jaar.