Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Relaxed schreef:Maar misschien mis ik iets, maar niemand heeft toch keuze in welk vaccin ze krijgen? Als ik nu een afspraak maak wordt het Pfizer of Moderna.. En ik bepaal niet zelf welke van de 2 het wordt hoor
Het gaat om de mensen die AZ geweigerd hebben... die krijgen nu een ander. In die mate hebben zij dus kunnen kiezen, nl door geen AZ te kiezen.
De mensen die eigenlijk geen AZ wilden omdat ze een beter gevoel hadden bij een ander vaccin (niet perse slechter, weten we nu, maar wel anders... in ieder geval anders in het nieuws) maar het wél hebben genomen vanwege the greater good (of weetikveel) , hadden dus geen keus. Maar achteraf gezien hadden ze wel een keus gehad...
Cer schreef:dacht dat jij mij nu wel eens kon zolang we on dit topic mee praten. Ik heb zoals je kan weten zelf een long ziekte en daardoor een slechte gezondheid. liep/loop ook risico met boodschapjes doen e.dHUP je moet eens wat gaan ondernemen.. als je een zwakke gezondheid hebt en er een levensgevaarlijk virus rondwaart...
Nou... ja... als je het zo bekijkt..... waarom hebben we zo moelijk gedaan de afgelopen perioden..
Nee, ik vind het oprecht lastig men angst af lijkt te doen als aanstelleritus.. Ik vind prikangst bv echt onbegrijpelijk.. je voelt er nl niks van, het is een naaldje van niks... Toch heb ik niemand hier zien schrijven "sjees wat een aansteller, je voelt er niks van, trap onder je hol moet je hebben, niet zeiken nou!"...Ik zag wel "je kunt iemand meevragen, het valt wel mee, je moet je ontspannen...etc" ..allemaal bemoedigende tips..
SusanH schreef:Ik ben er iig voor mijn moeder heel erg blij mee. Volop in de risicogroep en AZ was geen goede optie ivm haar medische voorgeschiedenis. Mooi dat er nu een alternatief komt.
Cer schreef:Nja en dan begrijp ik ook dat wanneer je dus wel toen AZ hebt genomen, nu de balen ervan kan hebben. Want, als je gewacht had, kan je nu redelijk vlot wel het vaccin krijgen wat je wilde, (hoewel gezegd werd dat je dan maar achteraan aan moet sluiten, dus na de jongeren zelfs).
maarrrrr, daar mag verder niemand over piepen ..
Relaxed schreef:Maar na de 1e AZ ben je toch ook al gewoon beschermd? En achteraf iets roepen over bijwerkingen terwijl je die niet hebt gehad vind ik ook een beetje gek..
Lau_ schreef:Sorry ben normaal altijd een mee lezer in dit topic maar moet zeggen dat ik toch vaak van het nieuws van vandaag![]()
Ik gun iedereen zo snel mogelijk zijn vaccinatie hoor maar ik zou zo graag mijn ouders willen knuffelen en het lijkt nu toch weer zo ver weg ofzo.
Cer schreef:maar het gaat erom dat iemand die niet wilde (ik doel nu niet op specifiek 'iemand' maar gewoon de mensen die toen liever geen AZ wilden voor wát voor reden dan ook.. ) en er gezegd werd dat er geen keus was. En die is er dus welblijkt nu
(achteraf ja)