Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:45

Ik ben er iig voor mijn moeder heel erg blij mee. Volop in de risicogroep en AZ was geen goede optie ivm haar medische voorgeschiedenis. Mooi dat er nu een alternatief komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:52

Cer schreef:
Relaxed schreef:
Maar misschien mis ik iets, maar niemand heeft toch keuze in welk vaccin ze krijgen? Als ik nu een afspraak maak wordt het Pfizer of Moderna.. En ik bepaal niet zelf welke van de 2 het wordt hoor :n

Het gaat om de mensen die AZ geweigerd hebben... die krijgen nu een ander. In die mate hebben zij dus kunnen kiezen, nl door geen AZ te kiezen.

De mensen die eigenlijk geen AZ wilden omdat ze een beter gevoel hadden bij een ander vaccin (niet perse slechter, weten we nu, maar wel anders... in ieder geval anders in het nieuws) maar het wél hebben genomen vanwege the greater good (of weetikveel) , hadden dus geen keus. Maar achteraf gezien hadden ze wel een keus gehad... :j

Ja ik sta daar idd wel een beetje dubbel in, aan de ene kant denk ik mooi, hoe meer gevaccineerd hoe beter, aan de andere kant vind ik ook dat AZ prima is en zeker geen prullenbakprik.. Maar ja, het is zo enorm opgeblazen dat ik de angst ook wel begrijp en daarom ook wel begrijp dat ze hierin tegemoet komen op deze manier.

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:56

Nja en dan begrijp ik ook dat wanneer je dus wel toen AZ hebt genomen, nu de balen ervan kan hebben. Want, als je gewacht had, kan je nu redelijk vlot wel het vaccin krijgen wat je wilde, (hoewel gezegd werd dat je dan maar achteraan aan moet sluiten, dus na de jongeren zelfs).

maarrrrr, daar mag verder niemand over piepen .. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:01

Cer schreef:
HUP je moet eens wat gaan ondernemen.. als je een zwakke gezondheid hebt en er een levensgevaarlijk virus rondwaart...
Nou... ja... als je het zo bekijkt... :') .. waarom hebben we zo moelijk gedaan de afgelopen perioden..

Nee, ik vind het oprecht lastig men angst af lijkt te doen als aanstelleritus.. Ik vind prikangst bv echt onbegrijpelijk.. je voelt er nl niks van, het is een naaldje van niks... Toch heb ik niemand hier zien schrijven "sjees wat een aansteller, je voelt er niks van, trap onder je hol moet je hebben, niet zeiken nou!"... :D Ik zag wel "je kunt iemand meevragen, het valt wel mee, je moet je ontspannen...etc" ..allemaal bemoedigende tips..
dacht dat jij mij nu wel eens kon zolang we on dit topic mee praten. Ik heb zoals je kan weten zelf een long ziekte en daardoor een slechte gezondheid. liep/loop ook risico met boodschapjes doen e.d
Was ik bang? Ja in het begin wel ja! blijf ik een jaar binnen. Aan me nooit niet. Leven zal ik!!zit ook op een halve eeuw nu namelijk en vind het zonde om mijn verdere tijd met niksen te verdoen. Ben ik blij met welk vaccin dan ook? Ja, het geeft ons/mij nog meer vrijheid en ik zal minder ziek worden!

Ik banketstaaf niet zo maar wat

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:10

Ik heb ook besloten nu 4 weken na enting volop te gaan genieten

Enige dat ik heb gedaan is kleinzoon blijven zien

Ik ben nu 60 en mijn man 68
Hij volledig geënt ik 1x

Ben niet bang geweest wel voorzichtig
Nog kijk ik goed uit, maar stel dat we nu niet gaan genieten en je komt onder een bus..
Tja ook dat kan zomaar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:15

Maar Popstra, wat JIJ vindt en voelt hoeft een ander toch niet zo te voelen? Dat is toch persoonlijk?
Jij wil niet een jaar binnenblijven en gaat erop uit (en dat lijkt me terecht) en iemand anders durft niet heel goed naar buiten..
Ik zeg alleen dat angst lastig af te doen is als aanstellerij. Angst kan heel reeel zijn.. ik vind prikangst echt te suf voor woorden, maar ik ga ook niet zeggen "sjeeeses doe niet zo negatief, stel je niet aan, schiet op met prikken, kleuter!"

maar goed, maakt mij verder echt een ene moer uit.. ik vond het alleen een opvallende berichtenwisseling met hoog dramatizerend gehalte :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:21

SusanH schreef:
Ik ben er iig voor mijn moeder heel erg blij mee. Volop in de risicogroep en AZ was geen goede optie ivm haar medische voorgeschiedenis. Mooi dat er nu een alternatief komt.

Ik ook voor mijn moeder inderdaad.
Die kan al 3 mnd niet in contact komen met haar huisarts om haar bedenkingen ivm medische voorgeschiedenis te bespreken :roll:, aangezien ze geen (telefonische) afspraken in willen plannen over vaccinaties :x
Dus heel blij dat ze nu vanaf volgende week gewoon een afspraak kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:27

Cer schreef:
Nja en dan begrijp ik ook dat wanneer je dus wel toen AZ hebt genomen, nu de balen ervan kan hebben. Want, als je gewacht had, kan je nu redelijk vlot wel het vaccin krijgen wat je wilde, (hoewel gezegd werd dat je dan maar achteraan aan moet sluiten, dus na de jongeren zelfs).

maarrrrr, daar mag verder niemand over piepen .. :)

Maar na de 1e AZ ben je toch ook al gewoon beschermd? En achteraf iets roepen over bijwerkingen terwijl je die niet hebt gehad vind ik ook een beetje gek..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:31

-O- Ik had gehoopt deze week nog een afspraak te mogen maken, maar dat zal wel niet meer zo zijn...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:32

Relaxed schreef:
Maar na de 1e AZ ben je toch ook al gewoon beschermd? En achteraf iets roepen over bijwerkingen terwijl je die niet hebt gehad vind ik ook een beetje gek..

Geen idee, ik volg AZ niet..
maar het gaat erom dat iemand die niet wilde (ik doel nu niet op specifiek 'iemand' maar gewoon de mensen die toen liever geen AZ wilden voor wát voor reden dan ook.. ) en er gezegd werd dat er geen keus was. En die is er dus wel :j blijkt nu :j (achteraf ja)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:33

Oh wauw, we doen dit allemaal samen he, wat goed van ons. _O- Zo vriendelijk ook voor de medemens.

Maar goed, je kunt reacties die je irriteren ook gewoon negeren? Ik hrb vandaag tijdens mijn stukje studie geleerd dat we als baby niet kunnen filteren, maar baby's praten en typen ook nog niet, dus die leeftijd is iedereen hier wel voorbij. :+ Negeren dus wat je niet aanstaat. En als je niks aardigs kunt zeggen, zeg dan niets. Of laat bokt je helpen met de foei knop.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:39

En laat je dan alles maar gaan?
Interesssante filosofie wel hoor (niet helemaal ontopic) :j Dus in principe kunnen mensen dan doen wat ze willen? ..... neeeeej dat kan het niet zijn toch ? :D

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:39

Sorry ben normaal altijd een mee lezer in dit topic maar moet zeggen dat ik toch baal van het nieuws van vandaag -O-

Ik gun iedereen zo snel mogelijk zijn vaccinatie hoor maar ik zou zo graag mijn ouders willen knuffelen en het lijkt nu toch weer zo ver weg ofzo. :(
Laatst bijgewerkt door Lau_ op 01-06-21 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:41

Lau_ schreef:
Sorry ben normaal altijd een mee lezer in dit topic maar moet zeggen dat ik toch vaak van het nieuws van vandaag -O-

Ik gun iedereen zo snel mogelijk zijn vaccinatie hoor maar ik zou zo graag mijn ouders willen knuffelen en het lijkt nu toch weer zo ver weg ofzo. :(

Snap ik. Ik voel me ook een beetje -O- :(:)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:49

DuoPenotti schreef:
[ Video ]
Deze video vond ik zelf erg verhelderend.

Thanks, goede uitleg idd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:57

Goed nieuws, mijn vrijwilligers werk bij de IC houd in de huidige vorm op.
Er word bekeken wie wil of die andere vrijwillige taken kan gaan doen in het ziekenhuis.

Eindelijk, want dat betekend dat de verpleging het zelf weer aan kan *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:01

DuoPenotti schreef:
Goed nieuws, mijn vrijwilligers werk bij de IC houd in de huidige vorm op.
Er word bekeken wie wil of die andere vrijwillige taken kan gaan doen in het ziekenhuis.

Eindelijk, want dat betekend dat de verpleging het zelf weer aan kan *\o/*

Wel jammer voor jou of niet?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:02

Ja vind het wel jammer.
Maar wie weet wat voor ander leuk plekje ze hebben :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:03

Cer schreef:
maar het gaat erom dat iemand die niet wilde (ik doel nu niet op specifiek 'iemand' maar gewoon de mensen die toen liever geen AZ wilden voor wát voor reden dan ook.. ) en er gezegd werd dat er geen keus was. En die is er dus wel :j blijkt nu :j (achteraf ja)

Hier wordt het nóg leuker.
Ik bel naar het locale nummer waar ik naar moet bellen.
´Nee, u kunt geen afspraak maken, want uw leeftijdsgroep wórdt gebeld.´
Ja, ik ben gebeld maar...
Alsof ik een banjed aan de lijn had.

Vriendin een boodschap gestuurd en die belt collega.
´Er zijn nu zó weinig mensen die AZ willen dat ze nu geen schema hebben, dus geen afspraken maken. Ze maken een schema zodra de lijst van mensen die wel willen lang genoeg is.´

Ondertussen in dat ene centrum al 1250 Pfizers/dag.

Ook worden er in deze provincie 200.000 AZ vaccins geleverd deze week.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:51

Ik heb een vraag, vanochtend keek ik een youtube filmpje van een amerikaanse youtuber en hij zei voor de 2de keer dat je zodra je volledig gevaccineerd ben je geen mondkapje meer hoeft te dragen want je bent beschermt tegen corona. (nou is dat wat ze in amerika als maatregel hebben, volledig gevacineerd mag je zonder mondkapje) Nou kan het aan mij liggen maar geen enkel vaccin beschermt 100% dus je kan altijd nog corona krijgen wel is waar alleen een milde variant. Dat mondkapje zorgt toch voor iets meer bescherming. Tijdens deze hele pandemie leek deze youtuber ongeveer hetzelfde te denken kwa corona maar zijn uitspraak over die mondkapjes lijkt me toch zorgwekkend want hij heeft best een grote groep kijkers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:53

Als die YouTuber een amerikaan is, en dat is wat ze in amerika aanhouden, dan is dat toch prima? Hoezo is dat voor jou dan zorgwekkend?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:53

In de usa geldt die regel inderdaad , twee prikken en mondkapje weg. Behalve op enkele plekken volgens mij maar dat zou ik even op moeten zoeken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:54

Nou ik ben niet van plan mondkapjes te blijven dragen hoor en De Jonge heeft ook aangegeven dat we waarschijnlijk 1 september van alle maatregelen af zijn, ook mondkapjes. Draagvlak gaat straks ook afbreken denk ik. Maar een ieder is natuurlijk vrij om ze te blijven dragen, je wordt er straks iig niet meer zo raar op aangekeken zoals het voor corona wel zou zijn..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:55

Hij heeft wel gelijk als iedereen om hem heen ook gevaccineerd is. Maar dat is hier in elk geval nog niet zo.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:55

Maar je kan als nog corona krijgen ondanks dat je volledig gevaccineerd en dan zou zo'n mondkapje mits goed gebruik toch je beschermheid omhoog krikken.