Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:52

pmarena schreef:
Gewoon lekker afwachten :P

Is voor een puber vrij ingewikkeld :+ :D

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:53

Dan jezelf vreselijk druk maken terwijl Vinted gewoon zijn beloop heeft :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:53

Als ze het Voor 29 mei had moeten versturen had je al een melding moeten hebben gehad normaliter, dat je geld terug zou krijgen. Als ze echt te laat is met inleveren, doet Vinted dat automatisch verwerken. Dus misschien dat ze wel nog vandaag heeft om in te leveren? of misschien is het ingeleverd en is de tracking op vinted nog niet bijgewerkt, zou ook kunnen. Gebeurd ook bij Homerr wel eens.

Ik zou anders gewoon even een berichtje doen hoor. Je mag een koper hier gerust naar vragen imo :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:55

cursebreaker schreef:
Als ze het Voor 29 mei had moeten versturen had je al een melding moeten hebben gehad normaliter, dat je geld terug zou krijgen. Als ze echt te laat is met inleveren, doet Vinted dat automatisch verwerken. Dus misschien dat ze wel nog vandaag heeft om in te leveren? of misschien is het ingeleverd en is de tracking op vinted nog niet bijgewerkt, zou ook kunnen. Gebeurd ook bij Homerr wel eens.

Ik zou anders gewoon even een berichtje doen hoor. Je mag een koper hier gerust naar vragen imo :j

Ik krijg dus geen reactie, ik wacht vandaag nog even af, en anders is denk ik het enige
wat ik kan doen een probleem melden bij Vinted zelf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:58

Het is toch ook zo dat je de verzendtermijn nog iets kan verlengen door wanneer je de rode melding krijgt van Vinted van "vergeet niet te versturen" dan op de knop "ik heb al verzonden" te klikken. En dan krijg je een dag extra ofzo, voor het systeem om zichzelf bij te werken in de communicatie met de vervoerder ;)

Al met al geen drama van maken want het Vinted systeem doet zijn werk wel, over 2 dagen wordt er echt wel automatisch iets in gang gezet :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:59

Je kunt het niet perse verlengen- of ja idd nog 1 dag extra als je klikt op ‘ik heb verzonden'. Maar wanneer die rode melding komt heb je wel nog een aantal dagen. De uiterste verzenddatum en precieze tijd is in het verzendlabel in de mail terug te vinden. Dat is leidend. En Vinted doet automatisch een aantal dagen voor die uiterste tijd die rode melding in de app zetten. Je kunt als verkoper idd wel nog klikken op ‘ik heb al ingeleverd’ en dan heb je nog 1 dag extra, maar meer ook niet. Maar dat heeft de verkoper in dit geval ook niet gedaan, anders had je als koper al melding gehad dat het was verstuurd.

Wanneer die uiterste tijd verstreken is, word via Vinted automatisch de verkoop geannuleerd en krijgt koper het geld terug. Vinted zelf benaderen heeft dus denk ik weinig nut, want het geld krijg je automatisch terug wanneer er idd niks verzonden is na die uiterste verzenddatum. Als de verkoper niet reageert op de chat, zal Vinted nu ook nog niets kunnen doen handmatig omdat de verkoper gewoon de tijd heeft tot die uiterste verzenddag en tijd verstreken is.

Ik weet ook niet of een koper die tijd kan inzien. De verkoper krijgt die in de mail te zien bij het verzendlabel - dat is ook niet via de app te zien als verkoper bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-05-24 09:01, in het totaal 3 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:00

BloemBloem schreef:
cursebreaker schreef:

Ik krijg dus geen reactie, ik wacht vandaag nog even af, en anders is denk ik het enige
wat ik kan doen een probleem melden bij Vinted zelf.

Waarom een probleem melden bij vinted? Als de verzend tijd verstreken is, dan boekt vinted automatisch het bedrag naar je terug en krijgt de verkoper automatisch een negatieve 1 ster review.
Gewoon even afwachten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:03

Ik zou er gewoon zelf een bericht tegenaan gooien als je het item graag wil hebben. Gewoon achterover leunen omdat verkoper toevallig NVDP heet vind ik niks, ze moet gewoon op tijd verzenden of netjes iets laten weten. 5 dagen is tijd zat, vind het niet meer dan beleefd dat je koper iets laat weten als het niet loopt zoals normaal.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:04

Omdat ik hier geen ervaring mee heb, maar het is mij duidelijk, niets doen
en afwachten is in deze het beste :) Bedankt!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:06

foxy80 schreef:
Ik zou er gewoon zelf een bericht tegenaan gooien als je het item graag wil hebben. Gewoon achterover leunen omdat verkoper toevallig NVDP heet vind ik niks, ze moet gewoon op tijd verzenden of netjes iets laten weten. 5 dagen is tijd zat, vind het niet meer dan beleefd dat je koper iets laat weten als het niet loopt zoals normaal.

Als verkoper ben je niet verplicht mensen te laten weten wanneer je verstuurd en als koper moet je in principe gewoon geduld hebben tot die allerlaatste dag. Tuurlijk is dat veel genuanceerder en ben ik als verkoper bv hier veel netter in (ik bedank mensen voor hun aankoop en wens ze een fijne dag en ik geef een indicatie wanneer ik denk in te leveren en mocht dat afwijken stuur ik alsnog een bericht + ik geef bevestiging wanneer ik het net heb ingeleverd), maar zwart/wit gezien is het wel zo. Ik als verkoper ben enorm communicatief maar niet elke verkoper is dat - en wie de naam van de verkoper is maakt idd natuurlijk niks uit - en zijn ze ook niet verplicht. Dat het netjes is, zeker. Maar ja ze doen in principe ook niks verkeerd… En mocht een verkoper het idd niet inleveren om wat voor reden dan ook en zonder communicatie, krijg je gelukkig wel netjes je geld automatisch terug. Dat is dan in ieder geval iets. Leuk is dat niet, maar ja het Mag en kan nu eenmaal wel op deze manier.

Maar hopelijk word het gewoon alsnog snel ingeleverd BloemBloem :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:15

Ja, soms zijn verkopers erg laat met de verzending. Ik had het laatst dat het super lang duurde. Bleek die persoon gevloerd te zijn met griep. Is het op de laatste dag verzonden. Nou ja, shït happens zullen we maar zeggen. :))

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:38

cursebreaker schreef:
foxy80 schreef:

Als verkoper ben je niet verplicht mensen te laten weten wanneer je verstuurd en als koper moet je in principe gewoon geduld hebben tot die allerlaatste dag. Tuurlijk is dat veel genuanceerder en ben ik als verkoper bv hier veel netter in (ik bedank mensen voor hun aankoop en wens ze een fijne dag en ik geef een indicatie wanneer ik denk in te leveren en mocht dat afwijken stuur ik alsnog een bericht + ik geef bevestiging wanneer ik het net heb ingeleverd), maar zwart/wit gezien is het wel zo. Ik als verkoper ben enorm communicatief maar niet elke verkoper is dat - en wie de naam van de verkoper is maakt idd natuurlijk niks uit - en zijn ze ook niet verplicht. Dat het netjes is, zeker. Maar ja ze doen in principe ook niks verkeerd… En mocht een verkoper het idd niet inleveren om wat voor reden dan ook en zonder communicatie, krijg je gelukkig wel netjes je geld automatisch terug. Dat is dan in ieder geval iets. Leuk is dat niet, maar ja het Mag en kan nu eenmaal wel op deze manier.

Maar hopelijk word het gewoon alsnog snel ingeleverd BloemBloem :j

Zo sta ik er zelf ook in, maar ik hoor alleen maar 'niks sturen' terwijl koper ongerust wordt, dan vind ik het afraden van het zenden van een bericht ook weer wat. Net zoals de verkoper het niet asap moet verzenden / elke stap laten weten heeft de koper wel het recht om beleefd te vragen of alles goed gaat als het systeem niet update. Voor hetzelfde geld is verkoper het effectief vergeten.

En ik ga zelfs nog een stap verder: ik neem een foto van het pakketje in de boekhandel, omdat ik ooit bij een kwijtgespeeld pakket van Vinted de vraag kreeg of ik er een foto van had. Sindsdien verpak ik graag met hergebruikt cadeaupapier, krantenpapier met duidelijke foto op of kleef ik extra stickers op de doos. Veel gemakkelijker om doos te herkennen, ook als koper het gaat ophalen.

Even iets anders: ik probeer een beetje cijfers bij te houden (spaarprojectje) en al die kleine meuk tikt toch lekker aan via vinted. Ik heb dit jaar 71 stuks tem 5 euro verkocht, nog eens 42 die net iets duurder waren tem 10 euro en nog eens 20 vanaf 10 euro tot 20 euro. In totaal is het zeker de moeite om kleine items te verkopen. Gelukkig zit het verzendpunt vlak bij mijn werk.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 29-05-24 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:39

Nou idd!
Ze hebben 5 dagen dus als je het daar niet mee eens bent, nieuw in de winkel kopen?
Dan heb je het wellicht wel de volgende dag binnen…..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:50

foxy80 schreef:
Zo sta ik er zelf ook in, maar ik hoor alleen maar 'niks sturen' terwijl koper ongerust wordt, dan vind ik het afraden van het zenden van een bericht ook weer wat.

Waar zie je dat er gezegd wordt "niks sturen" als koper ongerust wordt of zelfs het afraden van het verzenden van een bericht.... :?

Natuurlijk kan je even een vriendelijk bericht sturen naar je verkoper om te vragen of het verzenden wel gaat lukken. Niemand zegt dat dat niet mag ofzo := Alleen dat het niet nodig is om verkoper / Vinted op de hoogte te stellen omdat het zichzelf allemaal wel oplost via het hele Vinted systeem :)

Ik heb overigens gene flauw idee wie die persoon zou moeten zijn, weer 1 of andere waan van de dag bekende NL zeker :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:38

Alja schreef:
Nou idd!
Ze hebben 5 dagen dus als je het daar niet mee eens bent, nieuw in de winkel kopen?
Dan heb je het wellicht wel de volgende dag binnen…..

Wat een aannames worden er allemaal gedaan zeg, machtig brammen!

Het is gewoon vreemd, omdat er dagen geleden al een trackingnummer in stond
van Homer, maar daarin wordt aangegeven dat er nog niets verzonden is, en van Vinted zelf
krijg ik de melding ook niet dat het al weg is. Vandaag is de laatste dag, dus morgen zal ik inderdaad
mijn geld wel ontvangen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:08

Dat tracking nummer word meteen aangemaakt zodra de verkoper een verzendlabel laat aanmaken.
Dus die is er dan meteen al, zonder dat het pakket nog ingeleverd is idd dus dat is eigenlijk dan heel normaal :j

Ik als verkoper, maak het verzendlabel meteen aan na verkoop, maar ik lever het dan niet diezelfde dag nog in normaliter. Dus dan kan de koper idd die tracking wel al zien ja, maar idd: pakket is dan nog niet ingeleverd nee. Maar ik als verkoper communiceer wel over wanneer ik verwacht in te leveren e.d. maar daar is gewoon iedere verkoper anders in (helaas).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:19

Ik geef bij een verkoop ook een berichtje wanneer de verzending niet dezelfde of volgende dag gebeurd, merk dat dat toch op prijs wordt gesteld.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:25

Ik geef na de verkoop meteen een bedank berichtje en geef een indicatie van wanneer ik Denk te versturen en mocht ik dat eerder of later doen, laat ik dat ook weten zodra ik dat weet. Word idd altijd gewaardeerd. En ik bevestig het ook altijd nog in de chat wanneer het daadwerkelijk ingeleverd is. Kleine moeite allemaal.

Maar ik vind dat je als koper ook ervan uit moet gaan dat het gewoon zolang Kan duren, en dat het gewoon geen verplichting is dat een verkoper je Meteen wat laat weten na een verkoop en ook dat het niet echt normaal is dat het eenzelfde dag of dag erna al meteen ingeleverd word - die verwachting heb ik als koper in ieder geval absoluut niet. De meeste mensen hebben toch gewoon een leven en werk en het is geen webwinkel waar je koopt met een verzend belofte. Daar zijn al die uiterste verzend data e.d. voor. Ik vind het persoonlijk gewoon netjes om dat te communiceren wel als verkoper zijnde, maar ja als koper zijnde ga ik persoonlijk ook al gewoon vanuit dat iets niet Zo snel ingeleverd gaat worden, of ik nu wel of geen bericht van verkoper krijg. Ik koop dus ook nooit iets via vinted waarbij het een probleem word als ik het niet snel genoeg in zou hebben natuurlijk. Ik ga er altijd vanuit dat het gewoon tot die max verzend datum kan duren voor het ingeleverd word en houd rekening met die marge. Ik waardeer het wel enorm als een verkoper me idd wat laat weten, maar ik kom het zelf als koper maar weinig tegen moet ik zeggen dat ze dat doen. Als verkoper zelf probeer ik de koper iig overal bij te betrekken en zo goed mogelijk te informeren want ik vind het maar een kleine moeite - wat enorm gewaardeerd word over ’t algemeen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:09

Ik ga dat minimale bod ook even er in zetten... kreeg net een bod op een vrijwel nieuw balmain truitje incl tags en bon van €30 :')
Al was dit in tekst getypt, dus ga er deze mensen niet mee voorkomen bedenk ik me net :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 09:12

BigOne schreef:
Ik geef bij een verkoop ook een berichtje wanneer de verzending niet dezelfde of volgende dag gebeurd, merk dat dat toch op prijs wordt gesteld.

Idem!

Nou, netjes geld terug ontvangen, pak kwam gelijk weer vrij, dus
we zijn toch maar voor poging 2 gegaan, met de wetenschap dat mijn
puber een lange adem moet hebben :D

Is toch wel heel geestig dat Vinted he, want je verliest er verder niets mee. Voor mijn
dochter hoop ik dat het dit keer wel verzonden zal worden :))

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:16

Ik deel op MP veel meer info over de verzending, omdat je daar niet automatisch je geld terugkrijgt als het artikel niet (op tijd) wordt verzonden en ik me dan goed kan voorstellen dat een koper er niet zenuwachtig van wil worden. Bij Vinted ligt het maar net aan mijn bui en hoe druk ik ben hoe veel ik communiceer. := :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:41

Waarom bieden lui om in het nirvana te verdwijnen als je hun bod accepteert? Waaaarrrrooommm? Is echt bij 95% van de bieders het geval. Maakt niet uit of je nu binnen 3 sec hun bod accepteert, of na 2 dagen. Word er leip van.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 15:45

Heb een leuke jumpsuit gekocht, dezelfde dag Verzonden, de volgende ochtend al in huis. Ik helemaal blij, totdat ik het gat zag bij het uitpakken.

Er zijn stiksels los gegaan waardoor er een gat is ontstaan pp de naad. Dit moet bijna wel gezien zijn bij het inpakken.

Echt jammer. Ik heb haar een foto gestuurd met de vraag hoe op te lossen. Ik ben helaas niet handig, dus moet het nu echt bij een naaister brengen. Geen idee wat dat gaat kosten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:15

Als het op een naadje zit ben je een tientje kwijt denk ik. Bij Vinted verstuur ik meestal de volgende dag maar als het langer duurt stuur ik lang niet altijd een bericht.

Had Smash bros voor de Switch gekocht, kreeg ik 4 sterren van de verkoper omdat ik mn pakket 36 uur na aankomst had opgehaald ipv gelijk dezelfde dag. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:28

Pff da's wel kinderachtig. Ik heb wel eens iemand 4* gegeven die én heel lang wachtte met ophalen, én niet reageerde op mijn berichtje (wat gewoon een vriendelijke vraag was dat ze het niet zou vergeten), én niet aangaf dat alles oké was waardoor ik erg lang op mijn geld heb moeten wachten.