Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:11

theadora99 schreef:
Dat ik van mezelf weet dat ik een ongezond eetpatroon heb, ik moet afvallen en dat nu dus lukt met dit ongezonde gedoe. Dat motiveert niet echt om gezonder te gaan doen he

Hmm ik krijg hier honger van en heb kip met wraps en salade. :9
Moet het alleen nog wel klaar maken, dat is dan weer jammer haha

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:13

Moestuin schreef:
Overigens poes wil ik jou zeker niet tegen de schenen schoppen, maar ik merk dat je vaak op ergernissen reageert met dat jij het wel snapt, iemand die in de ergernis voorkomt gaat verdedigen od. Het is vast niet slecht bedoeld, want met de automaat geef je ook wel enkele nuttige tips, maar ik erger mij daar soms aan dat jij een ergernis van mij ontleed. Soms wil ik mij gewoon ergeren :D

Dat snap ik! Ik snap ook helemaal dat je je ergert hoor op zo’n moment :j ik nuanceer gewoon nogal graag haha. Maar zal er een beetje op letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:31

Ik heb nog zeker een uur blogs vertalen te gaan, maar ik wil tekenen. :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:40

Dat ik er met mijn stomme kop nu pas achter kom dat mijn contract geen opzegtermijn heeft en deze net voor 8 maanden verlengd is |o Is op zich prima, maar ik heb net gesolliciteerd voor een hele leuke andere baan :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:53

Flowery schreef:
Dat ik er met mijn stomme kop nu pas achter kom dat mijn contract geen opzegtermijn heeft en deze net voor 8 maanden verlengd is |o Is op zich prima, maar ik heb net gesolliciteerd voor een hele leuke andere baan :=

Niks mis mee toch en nooit een oude schoen weggooien voor je een nieuwe heb. Oude baan kan altijd nog opgezegd worden.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:54

Marcella schreef:
Flowery schreef:

Niks mis mee toch en nooit een oude schoen weggooien voor je een nieuwe heb. Oude baan kan altijd nog opgezegd worden.

Nee dat sowieso nooit! Alleen kan ik dus tussentijds niet opzeggen. Hopelijk kan ik dan iets met mijn werkgever regelen

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:58

Apart normaal kan je altijd opzeggen met minimaal 1 maand opzeg termijn (afhankelijk CAO ook, maar met uitzondering maximaal 3 maanden opzegtermijn).

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:00

Dankzij menstruatie heb ik zo'n meh dag, en ik haat meh dagen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:01

Maar als je geen opzegtermijn hebt, dan kun je toch per direct vertrekken indien nodig?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:05

Niobe schreef:
Maar als je geen opzegtermijn hebt, dan kun je toch per direct vertrekken indien nodig?

Nee dat kan niet, want dat zou betekenen dat de werkgever de werknemer ook zonder pardon op straat kan zetten.
Als er geen opzegtermijn in het contract staat afgesproken is deze altijd minimaal 1 ( kalender) maand.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:10

Ineke2 schreef:
Niobe schreef:

Nee dat kan niet, want dat zou betekenen dat de werkgever de werknemer ook zonder pardon op straat kan zetten.
Als er geen opzegtermijn in het contract staat afgesproken is deze altijd minimaal 1 ( kalender) maand.

Ik las net op google dat bij tijdelijke contracten waar geen opzegtermijn in het contract staat (ik heb geen CAO), je niet tussentijds op mag zeggen. In dat geval zou ik dus de komende 8 maanden nog bij mijn huidige werkgever verplicht zijn te werken.
Lesje geleerd, voortaan zoiets in een contract laten opnemen :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:13

De onzekerheid of concerten in Engeland en Ierland door gaan in augustus. Moet ik nu hotel boeken of niet.

Word er echt moe van

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:17

Je mag wel opzeggen met wederzijds goedvinden, maar dan moet werkgever wel willen meewerken.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 20-05-21 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:17

Daks: Ik ga er maar vanuit van niet eerlijk gezegd. :o Ik "moet" terugverhuizen naar Engeland, maar dat zie ik deze zomer nog niet gebeuren, zeker niet nu ze weer een 'scare' hebben vanwege de Indische variant (waar de overheid volledig zelf verantwoordelijk voor is). Of nou ja, de concerten zullen misschien wel doorgaan, maar als je dan alsnog 10 dagen in quarantaine moet en tig keer getest moet worden (en die zijn niet goedkoop := ), weet ik niet of je daar zoveel zin in hebt. :P

Flowery schreef:
Ik las net op google dat bij tijdelijke contracten waar geen opzegtermijn in het contract staat (ik heb geen CAO), je niet tussentijds op mag zeggen. In dat geval zou ik dus de komende 8 maanden nog bij mijn huidige werkgever verplicht zijn te werken.
Tegelijkertijd is er vaak wel een hoop bespreekbaar, mits je het gewoon netjes aanpakt en het in overleg doet. :) Als ik als werkgever zo'n situatie voor me had, zou ik niet moeilijk doen als een werknemer eerder weg wil, of het moet voor een project zijn dat 8 maanden loopt of zo, maar niet voor doorlopende werkzaamheden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:24

Flowery schreef:
Ineke2 schreef:

In de praktijk is er echt vaak veel bespreekbaar als je dat netjes aanpakt :)

In mijn eigen verleden heb ik een werkgever gehad die mij wegens economische redenen ontsloeg. ( Ik had een vast contract ) in dat contract stond een opzegtermijn vanuit de werkgever van 4 maanden. Alleen was die dat schijnbaar vergeten, want hij verschoot letterlijk van kleur toen ik melde dat hij mij niet na 1 maand de deur uit kon zetten vanwege de geldende opzegtermijn van 4 maanden.

Toen geen leuke situatie, achteraf vind ik hem hilarisch :o

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:39

Mkango schreef:
Daks: Ik ga er maar vanuit van niet eerlijk gezegd. :o Ik "moet" terugverhuizen naar Engeland, maar dat zie ik deze zomer nog niet gebeuren, zeker niet nu ze weer een 'scare' hebben vanwege de Indische variant (waar de overheid volledig zelf verantwoordelijk voor is). Of nou ja, de concerten zullen misschien wel doorgaan, maar als je dan alsnog 10 dagen in quarantaine moet en tig keer getest moet worden (en die zijn niet goedkoop := ), weet ik niet of je daar zoveel zin in hebt. :P

Ja dat inderdaad maar vanaf 21 Juni komer er toch weer versoepelingen en gaat alles weer normaal worden toch?

En die onzekerheid maakt het zo frustrerend. Ik heb liever dat ze gewoon heel hard nee zeggen :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:51

Mijn zusje.. en niet eens aan haar, maar aan de begeleiders. Het is echt te bizar en nalatig voor woorden. Ik kan het niet eens hier neerzetten want het is te heftig maar echt.. hoe kunnen die mensen dit werk doen? Je moet je toch aan bepaalde regels houden??

Zo zoeken ze haar kamer wel door toen ze erachter kwamen dat ze een pakje koekjes in haar kamer had (je mag niet eten buiten ontbijt lunch en avondeten om), maar als ze een mes heeft dan "we kunnen echt niet voor elk dingetje gaan kijken!". Maar een pak koekjes op je kamer hebben is blijkbaar wel een zeer ernstig vergrijp

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:52

Ineke2 schreef:
Niobe schreef:

Ja, dat is de andere kant van het verhaal inderdaad.
Maar ik vind het wel gek dat een contract dan zomaar verlengd wordt en je dan niet zou mogen opzeggen (al dan niet met een maand standaard opzegtermijn)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:54

Dank jullie wel Ineke2 en Moestuin.

Gelijk nog maar een ergernis; ik kan niet fatsoenlijk zitten of liggen en voorzichtig lopen gaat wel, dus ik rommel een beetje rond de paarden en in de tuin en ik vraag partner of hij even de kruiwagen wil legen. Wordt hij me ineens een partij boos! Dat ik eens niet zo eigenwijs moet doen, eens naar hem moet luisteren, etc. Hij wil dat ik stil ga zitten.
Mooi niet, want dat kan ik niet nu, zo ben ik normaal ook niet en ben bang dat ik dan helemaal stijf word.

Wat bizar Lestrange01!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:00

Niet stil gaan zitten of liggen hoor Moestuin. Dan duurt het alleen maar langer allemaal. Rustig bewegen maar niks forceren aldus de uitspraak van mijn huisarts.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:08

Niobe schreef:
Ineke2 schreef:

Ja, dat is de andere kant van het verhaal inderdaad.
Maar ik vind het wel gek dat een contract dan zomaar verlengd wordt en je dan niet zou mogen opzeggen (al dan niet met een maand standaard opzegtermijn)

Bij een stilzwijgende verlenging is het een verlenging van het contract daarvoor met een zelfde periode.
Je bent er als werknemer zelf bij om de eventuele verlenging te voorkomen door op tijd op te zeggen ( dus voor einddatum huidige contract met in achtnemend 1 maand opzegtermijn). Het is alleen niet verstandig om op te zeggen zonder andere baan, want dan geen je geen recht op WW.

Ik wil in mijn arbeidsovereenkomst altijd een opzegtermijn hebben staan. Ik teken geen contract als die bepaling er niet in staat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:47

Al een paar dagen nergens geduld voor en helemaal niet voor mensen.

Ik heb net een week vakantie gehad maar blijkbaar was het niet voldoende

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:21

Ik erger mij aan het feit dat ze 1 pcr test gratis willen gaan doen. Waarom moet ik als belastingbetaler dadelijk de test van iemand gaan betalen terwijl ik door covid niet eens meer zelf een vakantie kan betalen? :?

Mieter een end op man, als je perse nu op vakantie wil, betaal je die zooi zelf ook maar.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:30

Jan Smit muziek op werk

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:34

Nu al zenuwachtig voor de toets die ik morgen heb. Gelukkig heb ik mezelf als eerste op de lijst gezet, dan ben ik gelijk vanaf.