Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:35

Popstra schreef:
Cayenne schreef:
De horeca krijgen eenmalig een uitkering van 2500 euro..
Nou, daar gaan ze het mee redden... :

Liep gister toevallig met mn moeder langs het restaurant bij haar op de hoek. Die betalen 5000+ aan huur daar op dat punt per maand.
En die huur gaat gewoon door iedere maand. Ook nu alle tafels leeg blijven. En dan nog je personeel dat thuis zit.
Dat is toch niet te doen!?

Vaak kan je als ondernemer huurverlaging via de rechter afdwingen

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:41

Die verhuurder kan er toch ook niks aan doen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:43

De verhuurder heeft er ook baat bij: een huurder die betaalt en kan blijven bestaan en over een tijdje weer omzet kan draaien is zinvoller dan helemaal geen huur.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:48

Dat is waar. Als ze failiet gaan hebben ze ook niks

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:11

En de meeste panden waar de horeca in zit en die huurt , tja dat zijn wel de grote vastgoed jongens. Hoeven we nu nog geen medelijden mee te hebben. Dus wanneer die slim zijn verlagen ze behoorlijk de huur dan vangen ze nog wat. Wanneer ze allemaal kapot gaan hebben ze niets.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:25

Wat vinden jullie van medewerkers in de apotheek die onderling geen afstand houden en ook geen mondkapje dragen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:27

Leef en laat leven. Ze maken zelf die keuze toch? En zodra ze achter schermpje staan en jij draagt wel mondkapje tijdens ontvangst van medicatie.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:32

Nouja, leef en laat leven. Het zijn zorgmedewerkers die in contact komen met kwetsbare mensen. Dat ze het voor zichzelf niet zo belangrijk vinden prima, maar verantwoordelijkheid voor anderen nemen lijkt me wel zo professioneel.

En is het niet ook verplicht met deze maatregelen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:35

Hmm verplicht weet ik niet.
Maar ik gaf meer een idee vanuit mijn blik. Daarnaast moeten hun hele dag ook op, kan snappen dat sommigen zich daar minder fijn bij voelen. Ik kom daar ook om paar maand ben niet een risico groep.

En die risico groepen komen ook op andere plekken.

Maar snap dat mensen het fijner idee kunnen vinden. Alleen denk ik dat het dan echt wel voor de schijn is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:38

Kimbers schreef:
Wat vinden jullie van medewerkers in de apotheek die onderling geen afstand houden en ook geen mondkapje dragen?

Ten eerste is het nog een advies en geen plicht.
Ten tweede ga ik mij er niet druk om maken nu. Als ik maar een kapje op heb.
Als ik mij druk moet maken en moet opwinden over de mensen die de dingen niet doen dan had ik geen leven meer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:41

Het is nog steeds niet verplicht. Bij mijn apotheek zijn er schermen tot 2 meter hoog en is het net boven de balie 15 cm open om de medicijnen door te schuiven. Dat ze geen mondkapjes zouden dragen heb ik geen probleem mee, als ze bij elkaar kleven wat meer, maar ik ken geen apothekers persoonlijk, dus geen direct gevaar voor mij.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:51

Een dringend advies inderdaad, maar juist van zorgmedewerkers verwacht ik dan als eerste dat ze het opvolgen.
Stond er van te kijken vanmiddag dus was even benieuwd wat anderen daar van vinden.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:55

Jessix schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik denk dat je wel meer maatregelen kunt willen nemen maar zonder draagvlak of handhaving is het zinloos.

Denk ik ook, maar ik denk dat het wel makkelijker is in een totale lockdown. Of inderdaad met een avondklok oid. Als er dan gehandhaafd wordt dan is er minder spraken van ruis. Bij een avondklok maakt het ook niet meer uit of je nu wel of niet een mondkapje op hebt, je mag gewoon de straat niet op. En ook geen discussie meer over wel naar de Efteling en niet met meer mensen naar het theater, etc.

Maar het blijft natuurlijk wel heel naar dat het zo ver moet komen...

Hoezo zou er geen discussie meer zijn over uitstapjes met een avond klok? die worden dan toch gewoon overdag gedaan?

Ik hoop steeds meer dat er strengere maatregelen komen. Zie teveel mensen om mij heen die in mijn ogen domme dingen doen. Maar het is nu niet verboden en daardoor kan je elkaar er niet op aanspreken. Of nou ja het aanspreken kan natuurlijk wel maar het zet geen zoden aan de dijk en gaat na verloop van tijd eerder averechts werken (heb je haar weer...).

Ik zit er best wel mee. Heb voor mijzelf prima uitgevonden hoe ik met de Corona maatregelen om wil gaan, op een manier waarop mijn leven ook "gewoon" doorgaat (werk, boodschappen, etc). Ik ben erg voorzichtig zonder mijzelf op te sluiten en ga vrijwel alleen van huis voor noodzakelijke dingen (werk, boodschappen, een heel enkele keer en dan vaak ook buiten op visite). Maar mensen om mij heen interpreteren het "noodzakelijk" zijn van dingen echt heel anders. Bv iemand van 70+ die elke week les met een hobby clubje heeft, maar óók elke week zeker 2x in verschillende samenstellingen gaat wandelen met anderen, 1x per week op de kleinkinderen past en daarnaast nog de nodige keren op visite gaat of visite ontvangt. Wel met max 4 tegelijk steeds, ook boodschappen doen met masker op enzo, ze doet dus niks wat echt niet mag. Maar het aantal personen dat je dan in een week ziet telt lekker op. Soms ontkom je daar niet aan (werk bv, of boodschappen, dat is dan noodzakelijk), maar imo is dit nogal onnodig en alleen een avond klok zal daar niks aan veranderen.
Laatst bijgewerkt door Merel op 23-10-20 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:59

Attractieparken en dierentuinen dicht. Ik zie echt niet waarom de lucht anders is in een voetbalstadion dan in de Efteling.
En anders verplicht de corona app op de telefoon zodat er toch bij evt corona besmettingen het door kan worden gegeven

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:01

Atractiepark Walibi verbaasde ik mij over. Samen met vriendin in Juli. We dachten oh vast rustiger ! Relax. Maar nee alsnog super druk dus sta je met z’n allen buiten te wachten zodat het niet te druk in de rijen is. Nou super vaag. Laat dan gewoon minder mensen in het park.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:12

Kimbers schreef:
Een dringend advies inderdaad, maar juist van zorgmedewerkers verwacht ik dan als eerste dat ze het opvolgen.
Stond er van te kijken vanmiddag dus was even benieuwd wat anderen daar van vinden.

Ik ben al meermaals tegengekomen dat zorgmedewerkers (en ongetwijfeld ook ander soort werknemers) samen zitten met de lunch zonder mondkapjes en dat daar de vele besmettingen in de zorg door ontstaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:13

Janinevv schreef:
Atractiepark Walibi verbaasde ik mij over. Samen met vriendin in Juli. We dachten oh vast rustiger ! Relax. Maar nee alsnog super druk dus sta je met z’n allen buiten te wachten zodat het niet te druk in de rijen is. Nou super vaag. Laat dan gewoon minder mensen in het park.

De Efteling net zo. Ik zag daar vandaag een plaatje van voorbij komen dat er alsnog wachtrijen van meer dan een uur zijn. Dan hebben ze toch echt veel te veel mensen binnen gelaten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:29

Merel schreef:
Jessix schreef:
Denk ik ook, maar ik denk dat het wel makkelijker is in een totale lockdown. Of inderdaad met een avondklok oid. Als er dan gehandhaafd wordt dan is er minder spraken van ruis. Bij een avondklok maakt het ook niet meer uit of je nu wel of niet een mondkapje op hebt, je mag gewoon de straat niet op. En ook geen discussie meer over wel naar de Efteling en niet met meer mensen naar het theater, etc.

Maar het blijft natuurlijk wel heel naar dat het zo ver moet komen...

Hoezo zou er geen discussie meer zijn over uitstapjes met een avond klok? die worden dan toch gewoon overdag gedaan?

Ik hoop steeds meer dat er strengere maatregelen komen. Zie teveel mensen om mij heen die in mijn ogen domme dingen doen. Maar het is nu niet verboden en daardoor kan je elkaar er niet op aanspreken. Of nou ja het aanspreken kan natuurlijk wel maar het zet geen zoden aan de dijk en gaat na verloop van tijd eerder averechts werken (heb je haar weer...).

Ik zit er best wel mee. Heb voor mijzelf prima uitgevonden hoe ik met de Corona maatregelen om wil gaan, op een manier waarop mijn leven ook "gewoon" doorgaat (werk, boodschappen, etc). Ik ben erg voorzichtig zonder mijzelf op te sluiten en ga vrijwel alleen van huis voor noodzakelijke dingen (werk, boodschappen, een heel enkele keer en dan vaak ook buiten op visite). Maar mensen om mij heen interpreteren het "noodzakelijk" zijn van dingen echt heel anders. Bv iemand van 70+ die elke week les met een hobby clubje heeft, maar óók elke week zeker 2x in verschillende samenstellingen gaat wandelen met anderen, 1x per week op de kleinkinderen past en daarnaast nog de nodige keren op visite gaat of visite ontvangt. Wel met max 4 tegelijk steeds, ook boodschappen doen met masker op enzo, ze doet dus niks wat echt niet mag. Maar het aantal personen dat je dan in een week ziet telt lekker op. Soms ontkom je daar niet aan (werk bv, of boodschappen, dat is dan noodzakelijk), maar imo is dit nogal onnodig en alleen een avond klok zal daar niks aan veranderen.

Dat schrijf ik niet. Ik heb het net als jij over het aanscherpen van de regels, lockdown of avondklok en wat daar de voordelen van kunnen zijn.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:21

Kimbers schreef:

Zelfde vraag, wat vind jij van gezinnen die thuis close zijn en geen afstand houden van elkaar?

Ik heb geen probleem mee als twee alleen woonde mensen buitenhuis wat contact met elkaar hebben buitenhuis. Sterker nog de kans dat zo iemand besmet is vrij klein.

Terwijl bij een gezin de kans veel groter is. Er hoeft maar één gezinslid corona op te oplopen en het vervolgens wordt het via het hele gezin veder verspreid.

Maar ik weet ook wel hoe het beter kan. Gewoon al die idiote regels afschaffen en accepteren dat we om zoveel tijd wat strenger griep golf hebben waarbij er wat oudjes en zwakke mensen sterven.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:34

Shadow0 schreef:
Duitsland wil wel meewerken met het indammen van corona hoor!

Maar nog steeds snap ik vooral niks van dat redeneren in wat er allemaal niet kan. Dan weet je zeker dat er niks gebeurt behalve veel chaos en veel mensen die ziek worden of doodgaan. Laten we eens kijken naar wat wel kan en hoe we wel dingen kunnen veranderen. (Kan namelijk beslist. In juni was corona bijna weg. Misschien lukt het ons niet meer helemaal op dezelfde manier en misschien kunnen we het niet helemaal perfect krijgen, maar aanzienlijk beter dan 10.000 per dag erbij lijkt me toch behoorlijk haalbaar. En dan kunnen we beslist ook wel wat met grensreizigers.)

In de zomer heb je ook bijna geen griep gevallen en in de winter het meest. Dat er in zomer weinig besmettingen waren heeft meer met het seizoen te maken dan de maatregelen.

En het virus weg krijgen, dat gaat echtniet lukken. Sterker nog dat lukt nog eens niet met aids.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 02:30

bigone schreef:
En de meeste panden waar de horeca in zit en die huurt , tja dat zijn wel de grote vastgoed jongens. Hoeven we nu nog geen medelijden mee te hebben. Dus wanneer die slim zijn verlagen ze behoorlijk de huur dan vangen ze nog wat. Wanneer ze allemaal kapot gaan hebben ze niets.

denk je dat de ,,, grote vastgoed jongens, niks af moeten rekenen aan t begin van de maand ?? en 2500 euro is een lachertje, dat ben je zo kwijt aan loonbelasting met een beetje personeel, en dat moet gewoon betaald worden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:26

elnienjo schreef:
Janinevv schreef:

De Efteling net zo. Ik zag daar vandaag een plaatje van voorbij komen dat er alsnog wachtrijen van meer dan een uur zijn. Dan hebben ze toch echt veel te veel mensen binnen gelaten.

De Efteling laat veel minder mensen in het park dan normaal, en de rijen zijn alsnog lang omdat je alleen met een huishouden in een kar mag en niet opgevuld met ‘vreemden’. En omdat er extra schoongemaakt wordt.
Was van de zomer in de Efteling en vond het heel netjes geregeld :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:01

Merel schreef:
*knip*

Ik kan me hier echt ontzettend in vinden en deel deze frustratie. Het loopt de spuigaten uit en nog zijn er mensen die doen of hun neus bloed en overal lak aan hebben en als er dan wat van gezegd wordt dan kunnen ze hun lol niet meer op, ik walg er echt van. Sommigen willen het gewoon niet eens proberen..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:15

Ik snap de frustratie, maar tegelijk snap ik die mensen ook wel. Ik ga ook met enige regelmaat bij mensen op visite (probeer hoeveelheid verschillende beperkt te houden, ga vooral naar familie), naar de sportschool, naar m'n verzorgpaarden...

Want de realiteit is: dit virus gaat niet weg. Ook niet als we in strenge lockdown gaan. Kijk maar naar Spanje, Frankrijk, Italië... als je de teugels iets laat vieren, loopt het weer op. Ook niet met een vaccin, want coronavirussen muteren snel. Willen we dan maar jaren gaan leven zoals in april, met die regels? Of nog strenger?

Dus ik probeer binnen de beperkingen m'n leven enigszins normaal te houden. Ik knuffel naast m'n vriend, alleen m'n ouders. Geen close contact met anderen. Mijn grootouders zie ik heel erg beperkt (gelukkig kan ik met ze bellen :) ) Maar alleen maar thuis zitten, niet sporten en geen face to face contact? Dat red ik mentaal én fysiek niet (moet sporten om gezond te blijven). Dus ik snap die mensen wel, maar het is een scherpe lijn tussen enigszins je leven leiden en onnodig risico.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:18

sassefras schreef:
bigone schreef:

denk je dat de ,,, grote vastgoed jongens, niks af moeten rekenen aan t begin van de maand ?? en 2500 euro is een lachertje, dat ben je zo kwijt aan loonbelasting met een beetje personeel, en dat moet gewoon betaald worden

Inderdaad ..alsof die hun leningen niet moeten terugbetalen