Merel schreef:*knip*
Ik hoop steeds meer dat er strengere maatregelen komen. Zie teveel mensen om mij heen die in mijn ogen domme dingen doen. Maar het is nu niet verboden en daardoor kan je elkaar er niet op aanspreken. Of nou ja het aanspreken kan natuurlijk wel maar het zet geen zoden aan de dijk en gaat na verloop van tijd eerder averechts werken (heb je haar weer...).
Ik zit er best wel mee. Heb voor mijzelf prima uitgevonden hoe ik met de Corona maatregelen om wil gaan, op een manier waarop mijn leven ook "gewoon" doorgaat (werk, boodschappen, etc). Ik ben erg voorzichtig zonder mijzelf op te sluiten en ga vrijwel alleen van huis voor noodzakelijke dingen (werk, boodschappen, een heel enkele keer en dan vaak ook buiten op visite). Maar mensen om mij heen interpreteren het "noodzakelijk" zijn van dingen echt heel anders. Bv iemand van 70+ die elke week les met een hobby clubje heeft, maar óók elke week zeker 2x in verschillende samenstellingen gaat wandelen met anderen, 1x per week op de kleinkinderen past en daarnaast nog de nodige keren op visite gaat of visite ontvangt. Wel met max 4 tegelijk steeds, ook boodschappen doen met masker op enzo, ze doet dus niks wat echt niet mag. Maar het aantal personen dat je dan in een week ziet telt lekker op. Soms ontkom je daar niet aan (werk bv, of boodschappen, dat is dan noodzakelijk), maar imo is dit nogal onnodig en alleen een avond klok zal daar niks aan veranderen.
Ik kan me hier echt ontzettend in vinden en deel deze frustratie. Het loopt de spuigaten uit en nog zijn er mensen die doen of hun neus bloed en overal lak aan hebben en als er dan wat van gezegd wordt dan kunnen ze hun lol niet meer op, ik walg er echt van. Sommigen willen het gewoon niet eens proberen..