Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:MoniqueT schreef:Ik kijk mijn ogen uit op Facebook, al die natuurfoto´s, mensen die ritjes maken (auto, paard, motor, fiets) ... dat voelt voor ons nu echt vreemd. Ter vergelijking (en ik weet niet wat het beste is hoor, geen oordeel, alleen verbazing!)
Snap ik, maar het is hier niet verboden hè.Ben er vanmorgen ook op uit getrokken met de hond. En het was echt goed te doen. Veel rustiger dat het normaal is op een zonnige zondag op de Utrechtse Heuvelrug. Ben tijdens mijn wandeling 1 ander persoon tegen gekomen. Verder wel veel motoren en fietsers gezien. Maar allemaal met niet meer dan 2 of 3 personen en voldoende afstand. Dus mijn beeld was eigenlijk wel positief. Geen idee hoe het de rest van de dag is gegaan hoor, dit was slechts mijn bevinding om 10 uur 's morgens.
ruitje schreef:[ [url=m/HZVCkG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je motor is veiliger dan een invalide-voertuig.
Ik snap het best als ze motorrijden, paardrijden etc gaan verbieden. Maar of het dan vooral gedaan word op echte cijfers, of meer op basis van ergernis... dat vraag ik mij af
ruitje schreef:[ [url=m/HZVCkG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je motor is veiliger dan een invalide-voertuig.
Ik snap het best als ze motorrijden, paardrijden etc gaan verbieden. Maar of het dan vooral gedaan word op echte cijfers, of meer op basis van ergernis... dat vraag ik mij af
Janine1990 schreef:Christiene schreef:Boodschappen bij andere supermarkt.. Geen desifectie , muntje gebruiken veen verplichte winkel wagen meerdere samen winkelen.
Daarna kinderen die over de winkelwagen klimmen en niet aan de kant gingen zelfs vroegen of ze het wagentje een mochten doen
Kom ik bij de cafetaria mijn al online bestelde eten ophalen. Best veel lui die een ijsje komen halen.en het op de terras op eten waar maar 2 tafels staan.
Het gaat dus overal anders dorp verder ten minste nu wel.
Maakt mij verder niks uit maar valt wel op dat iedereen anders reageert
Eerst wou ik geen eten afhalen maar allemaal handschoenen aan ect nam de gok maar dat er niet een hoest boven het eten
Anderhalve week geleden ik naar de Action in naburige Friese plaats (ik woon net over de grens in Groningen), het personeel hield zich keurig aan de regels. En ik kennelijk...
Voor de rest was men daar vooral met zichzelf bezig. Die Friese plaats kennende besloten niet weer daar heen te gaan.
Moest ik deze week weer naar de Action. Toen in een dorpje in Groningen gegaan. Waar zowel het personeel als het winkelende volk zich keurig aan de regels hield en zich excuseerde en gewoon snel deed waar het voor kwam.
Het maakt écht verschil per plek hoor.
Overigens zat het 'm niet in tijd, mijn buurvrouw ging gisteren naar de eerstgenoemde Action en werd ook gillend gek daar.
Abiola schreef:Wat had je over het hoofd gezien dat je perse nodig had en niet zonder kan dan? Ik heb, op levensmiddelen na, alles wel. En ja, ik wil ook gezellig nieuwe kussensloopjes, maar nee. Dus, wat had je nodig om twee keer naar action te moeten?
Karl66 schreef:@ruitje, het aantal verkeersdoden is in deze discussie niet zo relevant. Een dode zorgt namelijk niet voor extra druk in de zorg, dat doen de gewonden en daar zegt deze grafiek niks over.
@abiola, serieus?
Citaat:Van de ernstig verkeersgewonden in de ziekenhuisregistratie vormen fietsers (vooral bij ongevallen zonder motorvoertuig) de grootste groep, met ruim de helft van het totaal in 2009 en een stijgend aandeel in de jaren erna (zie Afbeelding 2). In 2018 was 64% van de in het ziekenhuis geregistreerde ernstig verkeersgewonden een fietser.
ruitje schreef:Gommers bij Op 1, wat een fijne man is dat. Vind best heftig dat hij nu zegt te huilen in zijn auto bij de gedachte dat hij straks nare keuzes moet gaan maken bij weinig beschikbare IC bedden...