Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:28

Ik heb vanmorgen om half 10 in de bossen gewandeld, was er drukker als normaal. Zit een trimparcours en daar wordt nu veel gebruik van gemaakt door vooral gezinnen met kinderen. Niet dat het file lopen is, maar normaal zie je er niemand en nu 3 gezinnen/sportievelingen tegen gekomen. Ook 2 auto's in de bossen tegen gekomen, en er mogen helemaal geen auto's komen.
Daarna wat gepoetst, en tijdens was draaien lekker met een boek buiten in de tuin gezeten.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:39

Jessix schreef:
MoniqueT schreef:
Ik kijk mijn ogen uit op Facebook, al die natuurfoto´s, mensen die ritjes maken (auto, paard, motor, fiets) ... dat voelt voor ons nu echt vreemd. Ter vergelijking (en ik weet niet wat het beste is hoor, geen oordeel, alleen verbazing!)

Snap ik, maar het is hier niet verboden hè. :) Ben er vanmorgen ook op uit getrokken met de hond. En het was echt goed te doen. Veel rustiger dat het normaal is op een zonnige zondag op de Utrechtse Heuvelrug. Ben tijdens mijn wandeling 1 ander persoon tegen gekomen. Verder wel veel motoren en fietsers gezien. Maar allemaal met niet meer dan 2 of 3 personen en voldoende afstand. Dus mijn beeld was eigenlijk wel positief. Geen idee hoe het de rest van de dag is gegaan hoor, dit was slechts mijn bevinding om 10 uur 's morgens.

Zelfde bevinding vanmiddag tussen 16 en 18. 12 wandelaars (steeds setjes van 2), 1 MTB’er (das echt uniek) en wat fietsers, maar geen hele optochten. Ook Utrechtse Heuvelrug.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:40

Afbeelding

Je motor is veiliger dan een invalide-voertuig.

Ik snap het best als ze motorrijden, paardrijden etc gaan verbieden. Maar of het dan vooral gedaan word op echte cijfers, of meer op basis van ergernis... dat vraag ik mij af :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:53

ruitje schreef:
[ [url=m/HZVCkG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap het best als ze motorrijden, paardrijden etc gaan verbieden. Maar of het dan vooral gedaan word op echte cijfers, of meer op basis van ergernis... dat vraag ik mij af :)

Als je het aantal motoren, autos, invalide voertuigen meeneemt in de cijfers, wordt het beeld alweer anders.

Wat mij zelf opviel vandaag was dat er idioot veel motorrijders waren die het gas even vól open trokken op de 80 kilometerweg bij mij in de buurt.
Die is nu rustiger dan normaal, en blijkbaar ideaal om even echt los te gaan.
Ik heb geen lasergun, maar er waren er een hoop die zéker over de 120 gingen, en er waren er nagenoeg zeker ook meerdere die boven de 150 kwamen.

En dat helemaal aan het begin van het motorseizoen, waarbij het voor veel motorrijders enige tijd geleden is dat dat apparaat überhaupt gebruikt is. (Vaak 9 maanden verzekeringen)

Die combinatie vind ik wel een verhoogd risico geven.

Het viel meer mensen in mijn buurt op dat er écht als een malle gereden werd op de doorgaande weg.

En ook hier weer zul je mogelijk zien dat het de malloten zijn die zorgen dat er regels aangehaald worden. Waardoor de mensen die normaal doen ook de Sjaak zijn.
Zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:58

ruitje schreef:
[ [url=m/HZVCkG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat toch niet om het gemiddelde. Ik plaats net een artikel waarin staat dat er in de weekenden in april veel meer ongelukken zijn met motorrijders, dan komen de zondagrijders tevoorschijn. De mensen die het hele jaar door motorrijden zijn het probleem niet, die vandaag rondreden wel.

Ik vind de geluidsoverlast nu extra irritant, omdat ik braaf thuisblijf en het dus niet kan ontlopen. En het was echt asociaal hier vandaag, het ging de hele dag door, nu minder maar nog steeds. De manier van rijden van sommigen is alleen maar gericht op het produceren van zoveel mogelijk lawaai. Off topic, maar ik heb gelezen dat de politie steeds vaker apparatuur heeft om dat goed te kunnen meten, dus hopelijk wordt daar meer op gehandhaafd in de toekomst.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:19

Janine1990 schreef:
Christiene schreef:
Boodschappen bij andere supermarkt.. Geen desifectie , muntje gebruiken veen verplichte winkel wagen meerdere samen winkelen.

Daarna kinderen die over de winkelwagen klimmen en niet aan de kant gingen zelfs vroegen of ze het wagentje een mochten doen

Kom ik bij de cafetaria mijn al online bestelde eten ophalen. Best veel lui die een ijsje komen halen.en het op de terras op eten waar maar 2 tafels staan.

Het gaat dus overal anders dorp verder ten minste nu wel.

Maakt mij verder niks uit maar valt wel op dat iedereen anders reageert

Eerst wou ik geen eten afhalen maar allemaal handschoenen aan ect nam de gok maar dat er niet een hoest boven het eten

Anderhalve week geleden ik naar de Action in naburige Friese plaats (ik woon net over de grens in Groningen), het personeel hield zich keurig aan de regels. En ik kennelijk...
Voor de rest was men daar vooral met zichzelf bezig. Die Friese plaats kennende besloten niet weer daar heen te gaan.

Moest ik deze week weer naar de Action. Toen in een dorpje in Groningen gegaan. Waar zowel het personeel als het winkelende volk zich keurig aan de regels hield en zich excuseerde en gewoon snel deed waar het voor kwam.

Het maakt écht verschil per plek hoor.
Overigens zat het 'm niet in tijd, mijn buurvrouw ging gisteren naar de eerstgenoemde Action en werd ook gillend gek daar.

Hoezo “moet” je zo vaak naar de Action als er gezegd wordt dat je binnen moet blijven?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:23

Dat we de motoren zo goed horen is ook omdat het verder veel veel stiller is dan normaal, normaal verdwijnt het grootste gedeelte van het motor geluid in het overige geluid wat nu helemaal is weggevallen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:36

Abiola, waarom moet je dat aan de kaak stellen?
Ik ben in de afgelopen weken ook twee keer naar de action geweest , helaas wat dingen over het hoofd gezien de afgelopen tijd en er ging ineens het een en ander stuk waardoor ik zonder wat essentiele dingen zat
Nu gaat het waarom eigenlijk niemand ook maar 1 iota aan
Maar tegenwoordig lijk je wel te moeten uitleggen omdat er altijd wel iemand lijkt te moeten oordelen dat je onzinnig ergens naar toe gaat en om uitleg gaat lopen vragen of verantwoording eist
Again , terwijl het totaal iemands zaken niet zijn

Abiola

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:39

Wat had je over het hoofd gezien dat je perse nodig had en niet zonder kan dan? Ik heb, op levensmiddelen na, alles wel. En ja, ik wil ook gezellig nieuwe kussensloopjes, maar nee. Dus, wat had je nodig om twee keer naar action te moeten?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:43

@ruitje, het aantal verkeersdoden is in deze discussie niet zo relevant. Een dode zorgt namelijk niet voor extra druk in de zorg, dat doen de gewonden en daar zegt deze grafiek niks over.

@abiola, serieus?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:44

Abiola schreef:
Wat had je over het hoofd gezien dat je perse nodig had en niet zonder kan dan? Ik heb, op levensmiddelen na, alles wel. En ja, ik wil ook gezellig nieuwe kussensloopjes, maar nee. Dus, wat had je nodig om twee keer naar action te moeten?

Uhm, is dit een verhoor >;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:45

Abiola schreef:

Volgens mij is ze niemand een verklaring verschuldigd waarom ze deze week 2x bij de action is geweest.
Zijn immers ook onze zaken niet.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:45

Abiola schreef:

Ga je lekker? :(:)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:47

Heel serieus Karl. Ik voel er heel weinig voor om straks ontslagen te worden omdat andere mensen het noodzakelijk vinden om naar de Action te gaan

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:50

Het is wel weer gezellig hier zeg :x Misschien is het een idee om te stoppen met elkaar op het matje roepen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:51

Ik kook mijn shampoo bij de action als die op is, dus ik kom daarvoor bij de action. Net zoals wel meer huishoudelijke dingen. Action is niet persee voor koffiekopjes, kussenslopen enzv hè :')

Maar langzaamaan heb ik het gevoel dat Nederland toch goed bezig is met de maatregelen. We zijn er nog(lang) niet maar toch fijn dat er een dalende lijn lijkt te zijn

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:59

In winkels/tuincentra is het risico toch wat hoger. Ben het dus wel met Abiola eens. Zo weinig mogelijk naar de winkel en ja ik heb ook wel zin om bij de action te winkelen, maar doe het ook niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:06

koelvloeistof voor je auto is ook aardig onmisbaar...

Maar jeetje wat een trieste wending neemt dit topic. Kunnen we gewoon even allemaal stoppen met politieagentje te spelen? Dus ook niet hier klagen over je buren. De curve word inmiddels platter dus blijkbaar kunnen we best nog naar de action. Dan is het ook niet nodig om daar belerend over te doen hier. Laat iedereen maar gewoon op zichzelf letten. Dan hoef ik geen 5 pagina's met gekissebis door te lezen om de interessante linkjes etc te kunnen volgen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:07

Karl66 schreef:
@ruitje, het aantal verkeersdoden is in deze discussie niet zo relevant. Een dode zorgt namelijk niet voor extra druk in de zorg, dat doen de gewonden en daar zegt deze grafiek niks over.

@abiola, serieus?

Citaat:
Van de ernstig verkeersgewonden in de ziekenhuisregistratie vormen fietsers (vooral bij ongevallen zonder motorvoertuig) de grootste groep, met ruim de helft van het totaal in 2009 en een stijgend aandeel in de jaren erna (zie Afbeelding 2). In 2018 was 64% van de in het ziekenhuis geregistreerde ernstig verkeersgewonden een fietser.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:09

Er was opgeroepen door de motorrijders bond om niet de weg op te gaan vandaag , anders was het nog veel drukker met motoren geweest.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:10

Hoe staat Bokt tegenover sollicitateren? Ivm de financiële kant van de crisis ben je blij als je inkomen hebt, maar het risico op besmetting en verspreiding is groter omdat je mogelijk ingewerkt moet worden. Maar je hebt het geld wel hard nodig.

Wat vinden de mensen in dit topic daarvan?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:11

Gommers bij Op 1, wat een fijne man is dat. Vind best heftig dat hij nu zegt te huilen in zijn auto bij de gedachte dat hij straks nare keuzes moet gaan maken bij weinig beschikbare IC bedden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:12

Ik denk dat mensen op dit moment gewoon moeten doen wat ze moeten doen om hun hoofd boven water te houden. En betekend dit werk zoeken dan gewoon mee doorgaan indien je niet ziek bent.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:13

Dat vind ik dan toch wel oké eilleen333.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:16

ruitje schreef:
Gommers bij Op 1, wat een fijne man is dat. Vind best heftig dat hij nu zegt te huilen in zijn auto bij de gedachte dat hij straks nare keuzes moet gaan maken bij weinig beschikbare IC bedden...

Hij vertelt het altijd eerlijk en open. Draait er niet om heen.

Hij heeft notabene ook de afdruk van mondkapje op zijn gezicht en neus.

Hij zegt duidelijk dat we ons tot halverwege mei wel gedeisd moeten houden.
Omdat het lijkt dat de curve afvlakt en daarom denken dat we gewoon weer kunnen doen als drie weken geleden, dan gaat het gigantisch mis.