Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:46

Nee omdat er veel mensen erg nadenken groeit het niet. Veel kindervrije of met 1 kindje denken vaak beter na dan die er 4 uitpoepen. En blijkbaar zijn er best veel die wel eens verder kijken dan hun fokdrift neus lang is.

En de bevolking niet laten groeien, zou willen dat ze er wereldwijd eens wat mee deden....
Want dat is echt het enige echte probleem, het aantal mensen dat wereldwijd groeit.
Als klimaatverandering al door mensen veranderd is het door het aantal.
De honger die er is, word niet minder met meer mensen.
Dat er steeds meer mensen elkaar de kop in meppen in Nederland, het is gewoon te vol.
Maar nooit, echt nergens nooit word dat eens aangehaald.

Waarom zo om de pot heen l.llen?

Zo las ik van de week nog bij een artikel van een jongeman die was vermoord in Nederland.
oohh waar moet het toch heen met de wereld, ik ben bang voor mijn 2 jarige dochter voor de toekomst.
Ja oet.banketstaaf, dit is wel al langer aan de gang dan de 3 jaar geleden toen je lag te krikken....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:47

verootjoo schreef:
Dat fokken zonder nadenken valt toch wel mee :?
Zoveel kinderen krijgen we niet in NL. Niet eens genoeg om de bevolking te laten groeien. Die groeit vanwege vluchtelingen voor allerlei oorzaken en binnenkort ook nog voor het klimaat.
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... n-kinderen

Ja joh, ze overdrijft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:07

DuoPenotti schreef:
Niet alleen de foksubsidie
Maar de subsidie van gratis zorgverzekering tot 18?
En die kinderen mankeren tegenwoordig allemaal wat lijkt wel.
Die hebben tegenwoordig tot de 18 vaker de dokter gezien dan ik met mijn ongeval.

Eens! Als er gewoon zorgverzekering betaald moet worden voor kinderen kan de premie voor iedereen omlaag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:08

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Niet alleen de foksubsidie
Maar de subsidie van gratis zorgverzekering tot 18?
En die kinderen mankeren tegenwoordig allemaal wat lijkt wel.
Die hebben tegenwoordig tot de 18 vaker de dokter gezien dan ik met mijn ongeval.

Nee, laat kinderen maar gratis verzekerd zijn. Die moeten niet de dupe worden omdat hun ouders weinig te besteden hebben.

Dan moeten mensen misschien beter nadenken wat ze te besteden hebben voor ze kind nummer zoveel op de wereld zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:10

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:

Nee, laat kinderen maar gratis verzekerd zijn. Die moeten niet de dupe worden omdat hun ouders weinig te besteden hebben.

Dan moeten mensen misschien beter nadenken wat ze te besteden hebben voor ze kind nummer zoveel op de wereld zetten.

Dat vind ik sowieso iets dat men moet doen. Maar als ze er dan eenmaal zijn, dan moeten ze ook de zorg krijgen die nodig is, en die zorg moet niet afhangen van de portemonee van pa en ma.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:12

DuoPenotti schreef:
Nee omdat er veel mensen erg nadenken groeit het niet. Veel kindervrije of met 1 kindje denken vaak beter na dan die er 4 uitpoepen. En blijkbaar zijn er best veel die wel eens verder kijken dan hun fokdrift neus lang is.

En de bevolking niet laten groeien, zou willen dat ze er wereldwijd eens wat mee deden....
Want dat is echt het enige echte probleem, het aantal mensen dat wereldwijd groeit.
Als klimaatverandering al door mensen veranderd is het door het aantal.
De honger die er is, word niet minder met meer mensen.
Dat er steeds meer mensen elkaar de kop in meppen in Nederland, het is gewoon te vol.
Maar nooit, echt nergens nooit word dat eens aangehaald.

Waarom zo om de pot heen l.llen?

Zo las ik van de week nog bij een artikel van een jongeman die was vermoord in Nederland.
oohh waar moet het toch heen met de wereld, ik ben bang voor mijn 2 jarige dochter voor de toekomst.
Ja oet.banketstaaf, dit is wel al langer aan de gang dan de 3 jaar geleden toen je lag te krikken....

Ik snap jou helemaal. Komt misschien ook deels omdat wij in de agrarische sector zitten en behoorlijk (weg)gepest worden door de overheid omdat wij de grote milieuvervuilers zijn terwijl we 30 hectare land om ons heen hebben met weidevogelbeheer, stroken bloemen aanleggen voor insecten en daarnaast veel voedsel produceren. Misschien moet je Tata Steel dan eens aanpakken.

Maar daardoor ben ik wel wat anders tegen klimaatproblematiek aan gaan kijken. Het echte probleem en de echte vervuilers worden niet aangepakt. Dat zijn niet Henk en Anita die elk jaar een week naar Mallorca gaan en ook niet Jan die een karbonaatje eet.

neetoch

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:18

Amen! DP en Jildau.

Het is zo simpel dat veel mensen het niet kunnen bevatten zo lijkt het wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:08

Jildau: maar zonder consumenten geen industrie. ;) Individueel zijn die dingen als een weekje op vliegvakantie of dat karbonaatje inderdaad het probleem niet, maar ga je kijken naar de impact die het collectieve consumptiegedrag heeft, direct en indirect, dan dragen dat karbonaatje en die vliegvakantie er wel degelijk aan bij. We vinden allemaal wat van Tata Steel en Shell, maar is er iemand die morgen dan maar die 10km naar z'n werk gaat fietsen, in plaats van de auto pakt? Nee.

Tegelijkertijd vind ik het een schande hoe de landbouwsector zo wordt uitgekleed door de Nederlandse overheid, terwijl de industrie, logistiek en, nog erger, datacentra vrij spel krijgen. Ik vind ook dat de veestapel wel wat kleiner mag worden worden, maar dan wel in ruil voor eerlijke prijzen voor de boeren en extensieve veeteelt waarin natuurbehoud en landbouw hand in hand gaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:19

Mkango schreef:
Jildau: maar zonder consumenten geen industrie. ;) Individueel zijn die dingen als een weekje op vliegvakantie of dat karbonaatje inderdaad het probleem niet, maar ga je kijken naar de impact die het collectieve consumptiegedrag heeft, direct en indirect, dan dragen dat karbonaatje en die vliegvakantie er wel degelijk aan bij. We vinden allemaal wat van Tata Steel en Shell, maar is er iemand die morgen dan maar die 10km naar z'n werk gaat fietsen, in plaats van de auto pakt? Nee.

Eens. Sterker nog: zonder Tata Steel oid ook geen fiets.
Tenzij je die met een stuk vuursteen uit een eikenboom gaat gutsen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 06:16

Roodvos schreef:
Mkango schreef:

Eens. Sterker nog: zonder Tata Steel oid ook geen fiets.
Tenzij je die met een stuk vuursteen uit een eikenboom gaat gutsen.

Zonder boeren geen voedsel. Maar snap dat een fiets belangrijker is hoor.. ;)

Ik snap dat we daar ook niet zomaar helemaal zonder kunnen maar het is toch niet te verantwoorden waarom een boer z'n koeien af moet maken en z'n bedrijf stoppen moet terwijl bedrijven zoals Tata Steel rustig door gaan? Dat de boer in Nederland met 150 koeien verplicht moet stoppen vanwege een natuurgebied en 5km verderop, net over de Duitse grens, een boer een stal bouwt voor 500 koeien? Willen we dan echt wat aan het klimaatprobleem doen of doen we net alsof we er wat aan willen doen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 06:23

Ik denk dat het allemaal geen zin heeft, en de dingen die we doen hier in Nederland al helemaal geen verschil gaan maken.

Ik denk, dat we al veel te laat zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 06:28

Captain schreef:
Ik denk dat het allemaal geen zin heeft, en de dingen die we doen hier in Nederland al helemaal geen verschil gaan maken.

Ik denk, dat we al veel te laat zijn.

Ik denk het ook. Toch doe ik wel mijn ding om rekening te houden met het klimaat en hoop ik dat het toch nog wat toevoegt. Zo koop ik heel veel minder nieuwe kleding, vlieg nauwelijks, gebruik milieuvriendelijke reinigingsmiddelen, gooi zo min mogelijk eten weg, scheid mijn afval, e.d..

Daar tegenover staat wel dat ik voor mijn werk veel onderweg ben met de auto en de verf die we voor onze zeilboot gebruiken niet de meest frisse verf is, er is echter geen betere optie.

Maar we hebben dan weer geen kinderen :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:22

Jildau schreef:
Zonder boeren geen voedsel. Maar snap dat een fiets belangrijker is hoor.. ;)

Ik snap dat we daar ook niet zomaar helemaal zonder kunnen maar het is toch niet te verantwoorden waarom een boer z'n koeien af moet maken en z'n bedrijf stoppen moet terwijl bedrijven zoals Tata Steel rustig door gaan? Dat de boer in Nederland met 150 koeien verplicht moet stoppen vanwege een natuurgebied en 5km verderop, net over de Duitse grens, een boer een stal bouwt voor 500 koeien? Willen we dan echt wat aan het klimaatprobleem doen of doen we net alsof we er wat aan willen doen?
Het zijn twee zijden van dezelfde medaille: enerzijds is er inderdaad de politiek die imo verkeerde prioriteiten heeft en te gevoelig is voor bepaalde lobby's, anderzijds is er ook de consument die individueel misschien niet veel bijdraagt, maar als collectief wel.

Die boer met 150 koeien is het probleem niet, de mensen die elke dag meer bio-industrievlees in de supermarkt kopen dan hun lichaam nodig heeft, wel. Jan die wekelijks tankt bij Shell is ook het probleem niet, maar al die 10 miljoen mensen die dagelijks de auto pakken, wel. En dat was mijn punt: we kunnen allemaal wel wat vinden van bepaalde vervuilende industrie, maar we dragen er zelf ook aan bij. Dat staat tegelijkertijd wel en niet los van politieke keuzes, maar het is niet alleen maar de politiek, ook wij als consument spelen er een rol in.

Overigens doelde ik met mijn 'de veestapel mag wel wat kleiner' op die megastallen waarin de dieren onder kunstlicht geboren worden en doodgaan. Maar helaas zijn ook dat weer niet de bedrijven (kun je ze überhaupt nog boeren noemen? := ) die gepakt worden door de overheid, want die ziet liever een grote metalen loods waarbij er in één klap tienduizenden dieren het loodje leggen als er een keer brand uitbreekt, dan een groen weiland met koeien, bloemen en andere dieren. :x

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:35

Dat ben ik helemaal met je eens. Het is gewoon onze collectieve manier van leven/consumeren die moet veranderen. En hoewel daar heel voorzichtig wat progressie is te zien, duurt het gewoon veel te lang om de problemen het hoofd te bieden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:38

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:09

Ik gooi mijn unpopular opinion van de dag er even tussendoor:
Het uitknijpen van andermans puisten (of zelfs kijken naar Dr. Pimple Popper) is echt ontzettend goor.

Ik ken zoveel mensen die daar een halve fetisj uit halen. Gad-ver-damme :=

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 10:45

Maar heb je ook een mening over mensen die op YouTube kijken naar filmpjes van hoe harde oorsmeerklonten verwijderd worden?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:04

Shae schreef:
Maar heb je ook een mening over mensen die op YouTube kijken naar filmpjes van hoe harde oorsmeerklonten verwijderd worden?

Die mensen heb ik absoluut niet nodig in mijn leven :D Dat doen ze maar in hun eigen tijd, waar ik er niks van mee krijg. Ik word al misselijk als ik er aan denk joh.. hahaha.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:24

De unpopular opinion die ik heb die mij nooit in dank wordt afgenomen: Ik vind de Gay-pride horror :')

Als ik dit zeg, denkt iedereen direct dat ik een homofobie heb, en dat is dus echt dikke onzin. Binnen mijn vriendenkring zijn veel verschillende geaardheden vertegenwoordigd. Maar die pride…

Hij komt hier in de stad elk jaar voor mijn huis langs (dit weekend weer ), twee weken van te voren overal al gigantisch grote regenboog vlaggen waardoor je mooie monumentale gebouwen niet kunt zien, de gemeente is heel trots dat ze al jaren regenboog zebrapaden heeft, de shopping night staat in het teken van de pride en het wordt je aan alle kanten door de strot geduwd met reclame. Er zijn zó veel lhbtiq+‘ers die gewoon geaccepteerd willen worden, die willen laten zien dat ze níet anders zijn dan hetero’s, op hun geaardheid na. En dan gaat een klein deel van deze groep, namens de hele groep, in hun blote kont of met meer make up dan de gemiddelde circusartiest , zichzelf al lallend voor paal zetten op een boot. En dan nog al die politieke partijen en bedrijven die 1 keer per jaar gaan laten zien hoe ruimdenkend ze wel niet zijn door mee te varen, maar die de rest van het jaar niks doen voor gelijke rechten voor homo’s…

Vroeger was de pride om voor gelijke rechten te strijden . Nu is het vooral ‘hoe gekker, hoe beter’ en dat werkt bij mij juist heel erg averechts.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:25

Snippergroen schreef:
Ik gooi mijn unpopular opinion van de dag er even tussendoor:
Het uitknijpen van andermans puisten (of zelfs kijken naar Dr. Pimple Popper) is echt ontzettend goor.

Ik ken zoveel mensen die daar een halve fetisj uit halen. Gad-ver-damme :=

Hoezo is dit unpopular opinion? :Y) Zijn er echt mensen die dit niet ontzettend goor vinden? :x %)
Ik deel jouw mening hoor! :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:37

Zelda_Link schreef:
De unpopular opinion die ik heb die mij nooit in dank wordt afgenomen: Ik vind de Gay-pride horror :')

Als ik dit zeg, denkt iedereen direct dat ik een homofobie heb, en dat is dus echt dikke onzin. Binnen mijn vriendenkring zijn veel verschillende geaardheden vertegenwoordigd. Maar die pride…

Hij komt hier in de stad elk jaar voor mijn huis langs (dit weekend weer ), twee weken van te voren overal al gigantisch grote regenboog vlaggen waardoor je mooie monumentale gebouwen niet kunt zien, de gemeente is heel trots dat ze al jaren regenboog zebrapaden heeft, de shopping night staat in het teken van de pride en het wordt je aan alle kanten door de strot geduwd met reclame. Er zijn zó veel lhbtiq+‘ers die gewoon geaccepteerd willen worden, die willen laten zien dat ze níet anders zijn dan hetero’s, op hun geaardheid na. En dan gaat een klein deel van deze groep, namens de hele groep, in hun blote kont of met meer make up dan de gemiddelde circusartiest , zichzelf al lallend voor paal zetten op een boot. En dan nog al die politieke partijen en bedrijven die 1 keer per jaar gaan laten zien hoe ruimdenkend ze wel niet zijn door mee te varen, maar die de rest van het jaar niks doen voor gelijke rechten voor homo’s…

Vroeger was de pride om voor gelijke rechten te strijden . Nu is het vooral ‘hoe gekker, hoe beter’ en dat werkt bij mij juist heel erg averechts.

De Pride is wel meer dan de parade, het is namelijk de hele week al pride. Maar ik heb maximaal zin in morgen *\%/*

En homoacceptatie is geen homoacceptatie als je ze alleen maar accepteert als ze op jou lijken.

Met de Pride vieren we vooral alle verschillende kleuren van de regenboog, ook als ze mijlenver van onze kleur afstaan.

Liever dit dan die kaasmarkt ;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:42

Zelda_Link schreef:

Mwah. Niet heel unpopular. Ik deel die mening.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:54

Ik denk heel veel mensen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:57

Zelda_Link schreef:

Ik ben het hier wel mee eens :o . Hoewel ik wel vind dat mensen gewoon moeten doen wat ze willen, heb ik bij pride al lang niet meer het idee dat het gaat om strijden voor gelijke rechten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:03

Ja precies, het is nu hoe gekker hoe beter.
Prima, ze maken er maar een gezellig feestje van :D
Maar het doel gaat denk ik wel voorbij.