Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:58

Vroeger kocht ik alleen de bonusaanbiedingen bij AH. De rest bij de Lidl. Afgelopen jaar (!) ben ik in geen enkele winkel meer geweest en bestel ik bij AH. Maar ik let nog steeds scherp op de bonussen! Scheelt soms wel 20 euro en soms (zoals komende week) bijna niks

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:03

Kookaburra schreef:
Nikass schreef:
Als je bij ah online boodschappen besteld en er staat 1 + 1 gratis, betekent dit dan dat je er één moet bestellen en er automatisch twee krijgt, of moet je er twee bestellen om er één gratis te krijgen?

Lijkt mij dat je twee moet bestellen. Dan zal de korting wel bij het winkelmandje staan.

Geloof het of niet, toen ik achter de kassa zat bij een andere keten waren er mensen die het tweede product niet hoefden :=

Ja dat kan soms, in geval van vers producten. Als je weet dat je het niet op krijgt voordat de houdbaarheidsdatum verstreken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:05

Wasmiddel, deo, tandpasta etc. koop ik wel altijd als het in de aanbieding is, maar dingen die ik nauwelijks gebruik (of ze nou 30 jaar houdbaar zijn of 3 dagen), niet. Onderaan de streep ben je dan alsnog producten aan het hoarden als je niet oppast. :=

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:00

Onlangs heb ik een armbandje gekregen van mijn oma, die inmiddels overleden is. Het armbandje is wat ouder (60 jaar schat ik). En heeft een plaatje met naam. Het plaatje is nogal bekrast en ik vraag me af of je dat weer mooi kunt krijgen? Zoja, waar kan ik dat laten doen? De armband is heel kostbaar dus ik wil hem niet maarzo ergens achter laten..

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:06

Als het een plaatje van edelmetaal is, zou je wellicht eens kunnen informeren bij een edelsmid in de buurt. Die kunnen je waarschijnlijk goed kunnen vertellen wat er mogelijk is, en zullen dat dan neem ik aan ook voor je kunnen doen :)

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:03

Indy_Mouse_9 schreef:
Als het een plaatje van edelmetaal is, zou je wellicht eens kunnen informeren bij een edelsmid in de buurt. Die kunnen je waarschijnlijk goed kunnen vertellen wat er mogelijk is, en zullen dat dan neem ik aan ook voor je kunnen doen :)

Het armbandje is van zilver, dus ik denk dat het dan kan? Ik zal eens kijken.. Mocht iemand een goede ervaring hebben dan hoor ik het graag :o

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:03

Hoe verzend je een puzzel? Heb er een te koop op marktplaats en het moet verstuurd worden

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:06

Als je het simpel wilt doen plastic zak er om flink wat ducttape en versturen.
Wil je het beter doen, bubbeltjesplastic er om en zak er omheen flink wat ducttape en versturen.

Zoiets zou ik denken :)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:11

DuoPenotti schreef:
Als je het simpel wilt doen plastic zak er om flink wat ducttape en versturen.
Wil je het beter doen, bubbeltjesplastic er om en zak er omheen flink wat ducttape en versturen.

Zoiets zou ik denken :)

Weet je toevallig of ze bubbeltjesplastic hebben bij het postkantoor? :) of waar ik dat kan halen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:18

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:24

dalena schreef:
Hoe verzend je een puzzel? Heb er een te koop op marktplaats en het moet verstuurd worden

Haha dat vroeg ik me pas ook af. :') Ik heb hem inderdaad gewoon ingepakt in albert heijn en jumbo tassen en ducktape er omheen gedaan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:52

Je zou er ook voor kunnen kiezen om de puzzelstukjes in een zakje te doen en die in de doos te leggen als extra “beveiliging.”

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:24

Bubbeltjesplastic kun je ook vervangen door proppen krantenpapier.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:26

Zeker kan dat, of stukjes karton.
Ik bewaar zelf altijd de bubbeltjes plastic als ik iets opgestuurd krijg en tot nu toe nog niets bij hoeven kopen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:26

Ik zou hem in een andere doos doen met proppen krantenpapier. En een elastiek om de puzzeldoos.
Een doos er omheen omdat ik bang zou zijn dat de doos niet stevig genoeg is en in het proces beschadigd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:06

Ander vraagje.
Bij agradi zijn vaak winacties op feestboek.

Al een tijdje staat er bij: Deel de winactie in je story om je winkans te vergroten
Bedoelen ze dan delen op je tijdlijn?
Of delen in je verhaal? Dat maar 24 uur zichtbaar is en al lang weer foetsie voordat het einde van de actie is. Of kunnen ze dat terug zien?
Of bedoelen ze daarmee op instagram, waar ik niet met een zelfde facebook naam op zit en dat nooit kunnen linken aan elkaar.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:07

Volgens mij is dat op instagram want de tekst van de actie op beide social media zijn vaak hetzelfde

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:39

Ik zoek een spreuk/quote, hopelijk weten jullie welke ik bedoel. Ik weet niet meer precies hoe hij ging maar alleen een omschrijving (ja duh anders had ik niet hier gepost haha). Het gaat om rouwen, hoe geliefder iemand/dier was, hoe harder de pijn is die je voelt en dat is de prijs die je betaald om zoveel van iemand/dier te houden. Het was heel mooi omschreven maar aangezien mijn geheugen een zeef is ben ik hem kwijt...

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:53

Doen jullie de vorken met de punten omhoog of naar beneden in de vaatwasser?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:56

Independence schreef:

Haha!
Hier omlaag, hetzelfde als met messen.

Ooit een verhaal van een bokker gehoord die struikelde en op die manier met haar arm in de punt van een mes viel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:57

Independence schreef:

Dat is de discussie van de week hier. Mijn man doet vorken (messen) met de punten omhoog, ik doe ze met de punten naar beneden ( het verhaal hierboven ken ik ook en ik ben super onhandig)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:00

Independence schreef:

Snij/ aardappelschilmessen omlaag. Rest omhoog

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:00

Ik heb een besteklade boven in de vaatwasser dus mijn vorken (en overig bestek) liggen horizontaal. Prikrisico opgelost :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:07

Door dat verhaal van de bokker zette ik alles ook met de punt naar beneden, maar toen ging het mandje steeds stuk en nu zet ik ze weer andersom

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:30

Independence schreef:

Messen met de punt omlaag, vorken met de punten omhoog. Vorken op een andere manier is niet mogelijk in het bestek mandje wat we hebben :')