[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:16

Het is natuurlijk wel een beter altenatief als ze in de auto opgesloten laten zitten,want dat mag ook al niet.

maar in Antwerpen hebben ze er vaker last van hij zit vlak aan een sociale wijk en ze worden dus als een soort gratis overdekt speeltuin gebruikt.
Het probleem is dat de meeste inwoners van die wijk een getinte huidskleur hebben,dus als er wat gezegd word door verkopers of bewaking word er gelijk rascisme geroepen.Ze hebben nu al een deel van het testmatriaal kleiner gemaakt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:51

Dammie schreef:
Prairy schreef:
Misschien net zoiets als de dierenambulance , maar dan voor loslopende koters bedenken.

Bij het niet snel kunnen localiseren van een ouder, vangkooi klaar zetten, koter inladen en naar het asiel brengen. Tegen een bedrag van zeg 250 euro zijn ze weer op te halen. :)*

En degenen die niet binnen 3 dagen weer afgehaald worden, verkopen op marktplaats.

Ik zie business =:)

Ehm, ik ben bang dat een heleboel ouders hun kind dan lekker laten zitten. Moet de overheid en daarmee de belastingbetaler ervoor opdraaien. Dat gebeurde in Amerika.

http://content.time.com/time/nation/art ... 55,00.html

Na zes weken niet herplaatst? -> inslapen. En als de eigenaar alsnog opduikt, de kosten in rekening brengen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:00

Varekaj schreef:
Dat je even wat in de auto gaat laden of desnoods snel in de winkel ernaast wat ophalen, tot daar aan toe... Maar je gaat toch niet even op een uur rijden met de auto weg nadat je je kinderen in een winkel hebt gedropt?

En 't is ook niet gezegd dat die kinderen in die winkel blijven. Die kunnen ook naar buiten gaan en weglopen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:01

elnienjo schreef:
Varekaj schreef:
Dat je even wat in de auto gaat laden of desnoods snel in de winkel ernaast wat ophalen, tot daar aan toe... Maar je gaat toch niet even op een uur rijden met de auto weg nadat je je kinderen in een winkel hebt gedropt?

En 't is ook niet gezegd dat die kinderen in die winkel blijven. Die kunnen ook naar buiten gaan en weglopen.

Dat is toch de verantwoordelijkheid van de winkel?! :)) :))

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:04

Niobe schreef:
Dat is toch de verantwoordelijkheid van de winkel?! :)) :))

Hahaha, ze kunnen ze een shockband om doen die een shock geeft zodra ze de winkel willen verlaten!
Speciale service: 50 euro per kind per dagdeel.
:D _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:06

Vind ik ook hoor, Ikea en Decathlon moeten op die wolkjes passen. Moeder zijn is een 24/7 baan hoor, logisch dat die ook weleens rust willen :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:20

Precies, die mensen die daar werken hebben een 9-5 baantje, die kunnen dat er prima bij doen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:20

Ik lees dat met de bizon en Decathlon en denk alleen maar ....... WTF........ :')
Wat een hersenloze mensen op de wereld zeg :oo

Het zijn leuke verhalen voor in de koffiepauze :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:06

Mogen ze dan ook een gilband om? Zoals een blafband maar dan voor hun gekrijs?

Dat zwembadje voor de deur... ik kwam zonet thuis, kletsnat van het zweet want 200l in kleine tonnetjes bj de paarden in de waterkuipen bijgevuld. En die tonnetjes wegen wel wat.
Dat badje zit VOL moekes met hun peuters! Gewoon pal voor mijn deur vrolijk mee naar binnen te kijken en te kwetteren!
Hoe bedenk je het... kon dat badje niet 5m verderop achter de muur staan? Van waterverspilling gesproken zeg.
En het zijn dan nog allemaal types die uitermate trots zijn op hun blubberlijf, ongeschoren benen (mocht ik aanschouwen ja) en alles wat erbij hoort.

Bah.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:13

Oh dat gebeurde op de manege waar ik les gegeven heb ook. Gewoon in de vakantie je kind daar om 9 uur 's ochtends afzetten en eind van de middag weer ophalen. Dieptriest..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:04

Typisch dat zo'n mamabrigade dan bij de B&B houder moet gaan blaten dat ze zich benadeelt voelen. Want voor deze doelgroep is natuurlijk overal plek en met je koter kan je niks vinden.. dus wat een stomme keuze van die eigenaar :roll:

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:12

idinn schreef:
Typisch dat zo'n mamabrigade dan bij de B&B houder moet gaan blaten dat ze zich benadeelt voelen. Want voor deze doelgroep is natuurlijk overal plek en met je koter kan je niks vinden.. dus wat een stomme keuze van die eigenaar :roll:

Nou dat dus inderdaad :+ ik zou al gaan voor een peuterbadje of glijbaantje erbij. Dus waarom perse naar dat b&b willen. Als er zat andere keuzes zijn.

Idem met terrasjes. Als er op een plein 8 terrasjes zijn waarvan 1 verboden voor kinderen/honden/whatever.. waarom dan perse toch op dat terrasje willen zitten en niet op de andere 7.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:20

Zijken om het zijken is dat.
De calimero leeftijd blijkbaar nog niet ontgroeid. ^)
Ook gewoon meteen vergelijken met discriminatie.....

Vluchten is misschien lastiger omdat het nou eenmaal een soort van OV geworden is. Maar B&Bs heb je op elke hoek van de straat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:41

Ik heb hier in onze stad nog nooit een plek gezien die bewust kinderen moet weren. Meestal is het interieur en de uitstraling van buitenaf genoeg om ze af te schrikken.

Oh! Herinner me net wat. Maandag een gezin dat absoluut MET kinderwagens naar binnen wou bij een ribbetjesrestaurant met alleen maar trappen. Ze konden amper door de deur en blokkeerden elke mogelijke doorgang, ook voor personeel. Maar die kinderwagens moesten mee.
1. Dat past niet. NIET.
2. Het is geen zaak voor kinderen. Er is genees een kindermenu.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:45

Doet me denken aan de film ‚in Bruges‘.
Sir, I would not go up there, it is really narrow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:09

Film nooit gezien :P alleen over gehoord haha.

Nog een voordeel van kinderloos zijn: schaamteloos met de aircooler aan slapen (is niet hetzelfde als airco). Ding maakt best wel geluid, maar ik slaap daar doorheen en de luchtverplaatsing houdt ook muggen weg (hoera!). Met een kind zou dat niet kunnen ivm teveel lawaai.

Mooi niet dat ik daarvoor zou liggen smelten in bed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:11

Hebben jullie dat filmpje gezien van dat kotertje wat verdwijnt via de bagageband op het vliegveld? Ik zie wel een trend. Eerst een bizon inzetten, dan een bagageband..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:17

Varekaj schreef:
Film nooit gezien :P alleen over gehoord haha.

Nog een voordeel van kinderloos zijn: schaamteloos met de aircooler aan slapen (is niet hetzelfde als airco). Ding maakt best wel geluid, maar ik slaap daar doorheen en de luchtverplaatsing houdt ook muggen weg (hoera!). Met een kind zou dat niet kunnen ivm teveel lawaai.

Mooi niet dat ik daarvoor zou liggen smelten in bed.

Hier staat hij gewoon aan op de hoogste stand. Incl kind op de kamer. Kind slaapt prima.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:24

Ik ben ooit van een terras in frankrijk gezet omdat ik teveel kinderen had := . Ik had die van mijn zussen bij. We hadden gewinkeld toen de zussen besloten dat ze een jurk die ze gezien hadden toch wilde hebben. Kids en ik waren warmte en winkelen beu dus ik zei ik wacht hier wel bij het terras wat we net passeerde. Dus ik instaleer me met 6 kids waar van een tweeling in een wagentje zat. En beloofde de kindeten drinken. Die waren helemaal happy want van mama kregen ze enkel water of ranja. Kwam die man zeggen dat ik te veel kinderen had en ergens anders heen moet. Nu moet ik zeggen dat de kinderen echt braaf waren zaten op hun stoeltje keurig te wachten. Moet zeggen dat ik ook even in een mama van hel veranderde. Wie was hij om te bepalen dat ik te veel kinderen had...
Ik heb zijn lege terras verlaten en ben bij de buurman gaan zitten. Ze hebben een coupe ijs mogen kiezen en cola.we werden bedient met een brede lach. Of zou het een verkoopsstrategie zijn geweest ? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:32

Berdien schreef:
Hebben jullie dat filmpje gezien van dat kotertje wat verdwijnt via de bagageband op het vliegveld? Ik zie wel een trend. Eerst een bizon inzetten, dan een bagageband..

Oja die heb ik gezien ja. Memsemkimderen zijn heel goec in gevaar opzoeken, zo slim dat ze zijn. Kind had geluk heel bij zijn eindstation te komen. Als ie tussen twee banden komt die een beetje over elkaar lopen krijg je misschien een shredder effect

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:36

fleurtjeuh schreef:
Artikel op nu.nl over kindervrije(re) vakanties
https://www.nu.nl/uit/5969764/meer-vaka ... -zijn.html

Ik kies idd ook altijd uit op een zo laag mogelijke kindvriendelijkheid score. Het ontbreken van een ondiep kindergedeelte in een zwembad bijv. Jammergenoeg zijn niet alle B&B's standaard kindvrij/adult only, ik prefereer toch wel de kleinschaligheid van een B&B boven zo'n groot massahotel. Dus hoe minder kindvriendelijk, hoe groter de kans dat er niet toevallig toch mensen zijn met een nog niet schoolplichtig blaag.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 00:00

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:29

elnienjo schreef:
fleurtjeuh schreef:
Artikel op nu.nl over kindervrije(re) vakanties
https://www.nu.nl/uit/5969764/meer-vaka ... -zijn.html

Ik kies idd ook altijd uit op een zo laag mogelijke kindvriendelijkheid score. Het ontbreken van een ondiep kindergedeelte in een zwembad bijv. Jammergenoeg zijn niet alle B&B's standaard kindvrij/adult only, ik prefereer toch wel de kleinschaligheid van een B&B boven zo'n groot massahotel. Dus hoe minder kindvriendelijk, hoe groter de kans dat er niet toevallig toch mensen zijn met een nog niet schoolplichtig blaag.

Wij huren vaak een huis met privéstrand, hoef je ook geen rekening te houden met andere gasten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:33

Ik ga binnenkort lekker kindvrij op vakantie voor het eerst *\o/*