Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:26

Inderdaad :)) En dan vooral berekenen wat het je zou gaan kosten aan "breng"-kosten, want de post gaat dat volgens mij niet eens accepteren :D

Gydja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:50

Normaal heb ik altijd vrij veel vertrouwen in eBay. Goed lezen en recensies lezen en dan komt het vaak wel goed. Nu had ik dus een nendoroid (popetje van een anime) besteld en die is door de douane gekomen. Geloof ook open gemaakt door de douane want er zat een mooie sticker op dat er geen gevaarlijke inhoud in zat :'). Maar goed ik pak dat ding uit en de standaard voor dat popetje geen idee hoe maar het past nog steeds niet. Geen idee hoe ik de standaard aan het popetje krijg. Niet veel later breekt spontaan het hoofd af als ik hem op pak. Nou ja dat moet al kapot geweest zijn want er breekt niet zomaar iets af. Ik mailen naar de eBay seller en leg het probleem voor. En hij stuurt mij terug: ''I would resend an other one to you.'' nou netjes denk ik. Had ik ook op gehoopt. Ik stuur een net bericht terug met de vraag of ik de kapotte terug moet sturen en of hij mijn adres gegevens heeft en of die kloppen. Krijg ik een mail terug met een bericht en daar in enkel mijn adres gegevens. Vrij vreemd want ik vroeg ook of ik die kapotte terug moest sturen. Ik geef aan dat het het goede adres is en ik vraag wat de verzendtijd ongeveer zou zijn. Krijg ik een mail terug: ''free ship 15 - 35 days'' Goed het is eBay en het duurt vaak langer. Dat was 16 april. 4 mei stuur ik een bericht met de vraag of hij het paketje al heeft verzonden en of ik die andere ook terug moest sturen aangezien ik daar nog geen antwoord op heb gekregen. Krijg ik antwoord terug met ''yes my friend'' eh ja dat hij verzonden is of ja dat ik hem terug moet sturen. En als ik hem terug moet sturen WAAR naar toe dan? Inmiddels nog altijd geen paketje ontvangen eBay wil niets voor mij doen, slechte review kan ik niet meer geven en die vent reageert niet meer -:(-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:47

Hahaha Chineze rommel! En aan het yes my friend te zien een echte! :')

Wij hebben op het werk echt voor tienduizenden euro's uit China. Namaak omdat origineel niet meer bestaat. Echt ongelooflijk wat een rommel. En die poedersuiker maar mailen: Please Let us know when you place net order.
Na vele kwade mailtje van onze kant. Echt die gasten hebben blokken gewapend beton voor hun kop!!!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:07

Het popetje wat ik heb besteld is ook een boodleg (chinees) de officieele is Japans. Maar ik ga geen 50 tot wel 200 euro uit geven aan een poppetje. De figure zag er netjes uit op de foto's en verder goede reviews. Toen hij aan kwam zag hij er echt perfect uit bijna de originele. Ach en als de standaard het niet deed kon je verwachten bij een neppert dan op een andere manier. Maar een hoofd mag er niet zomaar van af breken.

Verder heb ik altijd goede ervaring met eBay sellers. Ik heb ook 4 mobiel hangers besteld met katten er aan, 1 grijze, 1 zwarte en 2 oranje. Krijg ik binnen: 1 zwarte, 1 grijze en 1 oranje. 1 oranje kat te weinig dus ik een bericht sturen met een foto er bij. Want zelfs op de verpakking stond dat ik 2 oranje moest krijgen. Ze bieden hun excuses aan en hebben direct een nieuwe opgestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:47

Ik denk dat je het gewoon moet treffen met dat soort dingen. Wie weet begrijpt de persoon van het poppetje niet eens wat je vraagt omdat zijn Engels te beroerd is :') Dan kan je mailen tot je een ons weegt vrees ik.

Ik had vandaag opnieuw een mailtje van de dame die mijn zadel heeft gekocht, dat ze zich ongerust begon te maken waarom ik niet reageerde. Hmz, heb toch echt op al haar mailtjes een bericht gestuurd... Gelukkig stond er een telefoonnummer bij dus even de beste dame opgebeld. Die was zo blij haha, ze heeft blijkbaar geen enkel mailtje gehad en was al bang dat ze opgelicht werd. Gerustgesteld dat het geld vanmorgen aangekomen was en zadel zit intussen netjes ingepakt zodat ik het morgenochtend kan wegbrengen :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:06

Waarmee heb je betaald gydja? Met PayPal ben je ook via hen beschermd.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:16

Varekaj, Denk inderdaad dat hij er weinig van snapt :') Heb het gevoel dat hij alles door de vertaal machine heen gooit ofzo haha

Loolotte, Ik heb inderdaad met PayPal betaald. Maar ik wil nou ook weer niet mijn geld terug eisen want ik heb namelijk wel een ding ontvangen helaas ging hij bij de 2e keer aanraken stuk. Vind het ook vrij banketstaaf om dan het gehele bedrag terug te eisen. Maar als die vent mij nou gewoon te gemoed kwam en zijn afspraak na kwam....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:08

Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel geld neertelt voor Japans. Zeker als het een poppetje is. In China kunnen ze alles exact namaken. :')

Je kan gerust via PayPal een geschil aanmaken hoor, het is niet naar tevredenheid afgehandeld. Tenzij het om weinig geld gaat, dan zou ik er zelf ook weinig moeite voor doen. In China gelden andere regels (als een van de weinige landen ter wereld) omtrent dit soort dingen en ben je als koper niet bepaald beschermd. Je trekt dan bijna altijd aan het kortste eind.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:11

Japanners maken mooi spul. Zeker als je een anime fan bent wil je graag echte uit Japan hebben. Maar goed ik ga er niet zo veel geld aan uit geven en ik kan ook wel leven met iets minder uit China. Maar dan verwacht je dat niet alles perfect geverfd is niet dat het hoofd er af valt. Heb voor de figure iets van 18 euro betaald.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:22

Pff ik heb ook wat. Via fb een bit gekocht. Kreeg ik vandaag een lege enveloppe. En nee het is niet zo dat de enveloppe is gescheurd, hij is gewoon niet dichtgeplakt, de plakstrip (velletje over de plaklaag) zit er nog op.
Heb nu contact met de verkoper. PostNL zou het gaan uitzoeken maar ik heb er een hard hoofd in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:29

Da's gewoon een domme actie... Ik bedoel, je checkt toch of alles goed dicht zit wanneer je wat opstuurt?

Heb weer een banketstaaf actie met Kiala. Gisteren mijn zadel ingepakt voor verzending. Grote doos gevonden, zadel helemaal ingepakt met soort stoffen doeken, daar 2 grote plastic zakken overheen, in de doos, dichtgevouwen en de hele bovenkant volgeplakt met die bruine brede tape + onderkant ook verstevigd :')
Etiket erop, online al betaald. Ik verwacht zelf ook een pakket, dat was vanmorgen voor ik vertrok zelf ook op weg naar het kialapunt volgens de site.

Eerst de paarden gaan doen, naar het kialapunt gesnord en omstreeks 11u was ik ter plekke. Mijn eigen pakket aangegeven, wilde de beste man al niet geloven dat het al betaald was, zelfs met geprint bewijsje. Toen ging hij zeuren over de afmetingen. Doos is 55x40x40, dus ruim binnen de 70x70x70 en ook ruim binnen gewicht. Even gevraagd wanneer hij de leveringen krijgt, 's ochtends of 's avonds (bij mijn vorige punt was dit altijd tussen 10 en 11u). Want dan was mijn pakket waarschijnlijk al ter plekke en dat scheelt toch een ritje.
"Dat gaat u niet aan, u zal wel mail krijgen". Nou >;)
Hup naar huis, mail gecheckt.... Mijn pakket is dus écht vanmorgen om 9u30 daar afgeleverd -O- Mag ik alsnog een keer terug...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:40

varekaj, kun je geen klacht indienen, want hoe die kerel doet is niet normaal, dat is alle behalve klantvriendelijk. Bah wat een eikel zeg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:43

Mijn ervaringen met kiala punten is ook niet super te noemen.
Eerder verstuurde ik er ook wel eens mee, maar die deden al moeilijk als ik een bon wilde. Ja dat koste hun extra tijd en ze verdiende er al weinig aan. Ja duh is niet mijn probleem.
Niet veel later zijn ze ermee getopt en de winkel gesloten.

Nu wel een andere die het heeft overgenomen op een andere locatie, maar nog geen fan van. Die is altijd nieuwsgierig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:47

hier gaan ook bijna alle kiala punten weg... enkel de brantano nog hier in de buurt.

Heb zelf nu ook een negatieve ervaring. ik heb een deken en een dekje aan dezelfde persoon verkocht via fb en via kiala verzonden vorige week donderdag. in die brantano wou mijn code niet scannen dus het meisje rondbellen, uiteindelijk was het ok volgens haar. krijg ik gisteren een bericht van de koper wanneer ik het pakket ga inleveren bij ene punt, want op de t&t staat dat ik het pakket nog niet ingeleverd heb bij een punt --"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:50

Er zitten gelukkig nog punten in de buurt, dan ga ik volgende keer daar wel naartoe :) In ieder geval kan ik mijn pakket vandaag niet meer ophalen -O- Moet nodig studeren voor mijn examen van morgen.

Zoe, doet Brantano bij jou het wel nog? Dat was het servicepunt waar ik normaal altijd mee werkte, supernette service bij die dames! Helaas staat op de site van Kiala dat die winkel sinds 4 juni geen deel meer uitmaakt. Nu moest ik dat zadel in eerste instantie ook naar de Brantano vlakbij de ontvanger sturen, en dat filiaal is sinds 7 juni geen deel meer van Kiala. (beide filialen liggen in andere provincie).

Heb maar 1x problemen gehad met Kiala en da's netjes opgelost toen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:52

Mijn vader heeft een kiala punt in zijn fietsenwinkel, dus daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:54

ik heb donderdag (dus 4 juni) mijn pakket daar idd nog kunnne inleveren. volgende week ga ik daa maar weer eens langs, vind het erg vervelend voor de koper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:54

Vroeger was je met verzenden bij kiala ook automatisch verzekerd tot €500 dacht ik, nu moet je daar apart voor bijbetalen en gaat het maar tot €200 meer. Denk dus niet dat ik dingen van > €300 nog met hen ga verzenden, heb toch graag zekerheid dat ik de waarde grotendeels terugzie mocht het misgaan.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:27

wij hebben ook een Kiala punt, maar ik ben er super tevreden mee. Vriendelijk personeel en ze werken keurig, snel en overzichtelijk.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:18

@Varekaj: Wat ontzetten klant-onvriendelijk om het zo af te handelen zeg van die man.. Hoeveel moeite kost het om even te kijken of het pakketje misschien al aangekomen is? Vooral als hij 's ochtends al de levering had gehad.

Hier wel weer een positieve ervaring.
Ik had laatst een koelkast gezien, een hoger model, en deze man gemaild, prijs overeengekomen (vrij goedkoop) en ik mocht hem ophalen. Hij zag er echt nog super mooi uit. Nu wilde we hem echter in de keuken plaatsen en toen bleek 'ie 5mm te breed te zijn :+ Nooit bedacht om even te meten hoe breed het stuk was, omdat de vorige er echt makkelijk tussen pastte.. Dus ik hem maar weer op marktplaats gezet en ik heb nu al een bieding van €30,- meer dan ik betaald heb :') Mij hoor je niet klagen :D

Daarnaast ook binnen een paar dagen m'n zakloze stofzuiger verkocht, voor het bedrag dat ik wilde. Netjes mailcontact en kwam mooi op de afgesproken tijd langs :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:33

Ik heb een minilaptop te koop voor weinig, krijg ik een mailtje in het Engels... durf het toch niet aan of ben nu een pietlut :p

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:35

DaraBariton schreef:
Ik heb een minilaptop te koop voor weinig, krijg ik een mailtje in het Engels... durf het toch niet aan of ben nu een pietlut :p

Als je elektronica te koop hebt staan dan krijg je erg veel Engelstalige scam-reacties. Ik zou er dus voorzichtig mee omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:50

Pearlx schreef:
DaraBariton schreef:

Als je elektronica te koop hebt staan dan krijg je erg veel Engelstalige scam-reacties. Ik zou er dus voorzichtig mee omgaan.

Inderdaad, met electronica zet ik bv mijn telefoonnummer er ook nooit bij.
In ieder geval: niet opsturen!

De vrouw van 'het kapotte servies' heeft het binnen (heb een kleine set erin gedaan) en ze is er heel blij mee, en ze maakt nog wat extra's over. :)) Fijn dat ze er zo blij mee is, ze had zelfs al de verzendkosten overgemaakt. Super netjes, had niet gehoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:51

Gisteren echt heel wat advertenties neer gezet op marktplaats, allemaal heel duidelijk in wat voor staat etc maar echt amper bekeken en nog geen enkele reactie.
Zelfs geen rare mensen -O-

Ik wil ze morgen ofzo nog even op de bokt markt zetten ook, hoop dat ik daar wat meer aan heb, wil het spul wel een keer kwijt eigenlijk, ligt mij niet in de weg maar wel al een tijd op zolder weg te stoffen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:53