Aranel schreef:Ja, daarom zei ik ook 'mensen' en niet 'vrienden en kennissen'.
Het komt misschien wat onvriendelijk over (niet zo bedoelt) maar ik vraag me gewoon af wat mensen die overweging laat maken om toch voor een bijzondere (om het zo maar te noemen) naam te kiezen voor hun kind.
Oh, ja dat is voor mij niet zo moeilijk, er zullen namelijk altijd wel mensen zijn die een naam 'niet leuk' of 'raar' vinden, hoe doorsnee en gewoon die ook is. En ook 6 andere kindjes in je klas die hetzelfde heten is vervelend, en daar zullen mensen ook grapjes over maken
op elke naam kan je wel een rare rijmnaam verzinnen, en elke naam heeft wel iets apparts, Ik zal mijn kind geen naam geven waarvan ik zelf denk dat ze het verschrikkelijk gaan vinden, en als ze dat wel doen kunnen ze altijd nog hun tweede naam gebruiken, dat doen mijn broertje en sommige van mijn neefjes en nichtjes met aparte namen ook, maar de meeste mensen die ik ken met een aparte naam zijn er zelf heel blij mee, en vinden het zelf heel mooi, ik denk dat mijn kinderen blij zullen zijn met de namen die ik hun mee geef, en ik zal ze leren dat mensen altijd wel iets vinden om te gniffelen, zo is het nou eenmaal.