afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:35

en daar kun je zeker op zakken als je niet weet hoe het werkt...dat zeg ik je bij voorbaat al...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:42

Ik heb wel op de navigatie gereden tijdens mijn examen, en ja ik wist hoe hij werkte want ik heb namelijk ook dezelfde als die mijn instructeur heeft, en die had ik al voor mijn examen bestelt omdat hij op dat moment in de aanbieding was

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:06

Ohja die was k nog vergeten. K hoefde gelukkig niet op TomTom omdat k pas 2 x in die auto gereden had Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:02

Via de TomTom rijden vind ik echt super

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:13

MarchaL schreef:
Pff, precies een topic wat ik nu wel kan gebruiken! Morgen om 14.00 moet ik namelijk op voor mijn BE Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb een cursus gehad van nu 5 uur over meerdere dagen. Morgen heb ik nog 1 uur les en daarna moet ik op. Ik zag het in eerste instantie erg somber in... Ik had het gevoel gewoon niet, bochtje achteruit lukte me nog net maar inparkeren..... Ojee, het was echt een drama....
Mijn vriend is me gister en vandaag even komen helpen en inmiddels lijk ik het licht te hebben gezien Haha! Zowel gisteren als vandaag wel een keer of 7 probleemloos in kunnen parkeren. Opeens begrijp ik het ook gewoon. Hopelijk verpesten mijn zenuwen het morgen niet voor me....

Heel veel succes!
En met het gevoel... Ik ken het helemaal Ja
Ik begin het nu ook eindelijk een beetje door te krijgen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:04

Renske_W schreef:

Tja, lastig uit te leggen als je het gevoel nog niet helemaal hebt... Met wat hulp kreeg ik hem wel in een bocht achteruit maar bij kleine correcties (vooral bij achteruit inparkeren) voelde ik gewoon niet hoe ik het moest doseren. Inmiddels gelukkig wel maar ik moet zeggen dat ik dit puur heb gekregen door zelf te oefenen, niet door mijn lessen...

Bleghh, ik begin echt zenuwachtig te worden nu... Hopelijk kan ik mijn zenuwen straks onder bedwang houden tijdens het rijden... Niet dat ik ineens allemaal achterlijke capriolen uit ga halen ofzo Nagelbijten / Gniffelen

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:20

Ik weet wel hoe een tomtom werkt, ik heb er wel een aantal keer mee gereden maar volgens mij is het zo dat je zelf mag kiezen als je er mee wilt rijden of niet? Nouja ik hoor het morgen allemaal nog wel hoe en wat..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:32

Nee je mag niet kiezen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:38

Jawel hoor, als jij zegt nee dat wil k niet, omdat je er bijvoorbeeld niet goed mee om kunt gaan dan rij je lekker zonder TomTom.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:40

MarchaL schreef:
Renske_W schreef:

Tja, lastig uit te leggen als je het gevoel nog niet helemaal hebt... Met wat hulp kreeg ik hem wel in een bocht achteruit maar bij kleine correcties (vooral bij achteruit inparkeren) voelde ik gewoon niet hoe ik het moest doseren. Inmiddels gelukkig wel maar ik moet zeggen dat ik dit puur heb gekregen door zelf te oefenen, niet door mijn lessen...

Bleghh, ik begin echt zenuwachtig te worden nu... Hopelijk kan ik mijn zenuwen straks onder bedwang houden tijdens het rijden... Niet dat ik ineens allemaal achterlijke capriolen uit ga halen ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Ik oefen ook wel eens met de trailer van stal in het achteruit rijden.
Van het weekend even kijken of daar nog tijd voor is en dan woensdag is het zover!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:30

Met het examen bepaald de examinator op welke manier jij af moet rijden. Als jullie een TomTom in de lesauto hebben en hij zegt dat jullie daarop moeten rijden, zul je daarop ook moeten rijden. Dat is hetzelfde als dat je een clusteropdracht krijgt, dan zeg je toch ook niet: oh, maar kunnen we niet naar een coördinatiepunt rijden? In mijn lesauto was geen TomTom, anders had ik daarmee ook moeten afrijden (examinator heeft er beide keren naar gevraagd of we hem hadden)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:08

O my god... Ik ben echt gi-gan-tisch gezakt Clown
Ik was zooooo belachelijk zenuwachtig... Ik wist opeens niet meer hoe ik aan moest koppelen terwijl ik dit zeg maar al zo'n 100x gedaan heb... Geweldig dus, ik wist al direct dat het niet veel zou gaan worden...

Rij ik vervolgens weg bij het CBR moest ik even wachten voor een hele stoet auto's die voor het stoplicht stonden. De auto's hadden een ruimte open gelaten voor auto's ed. dus ik dacht nog ''hmm, zal ik er wel of niet tussendoor gaan? Past het uberhaupt??'' Mijn instructeur + examinator zaten wat ongeduldig heen en weer te schuiven dus ik dacht dat ik te traag/sloom was oid. Ik besloot dus maar door te rijden maar vergat daarbij dat ik zeg maar 11 meter lang was Koe Kortom, ingreep, bijna een auto in de kreukels en ik nog zenuwachtiger Hamer Sjonge, laat zo'n actie nu juist helemaal niets voor mij zijn... Onzeker ben ik niet, voorzichtig wel. Dit was echter alles behalve voorzichtig.... De rest van de rit ging goed maar dat deed er natuurlijk niet meer toe. Verrichtingen waar ik hard op geoefend had gingen prima haha Haha! !

Nouja, gezakt dus.... Ik voel me echt zooooo'n muts, waarom was ik nou zo verschrikkelijk zenuwachtig Koe Nouja, het is niet anders Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:52

Wat balen Marchal!!!
Volgende keer dan maar goed daarop letten Haha!
Laat je niet opjutten door de mensen in de auto Haha!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:23

@ Auk, nou bij mij was dat niet zo hoor. K reed voor de 3e keer in die auto wegens omstandigheden en wist dus niet hoe de TomTom werkte maar hij zat er wel in. En een examinator kiest zelf welke manier van toetsen hij toepast dus t is echt niet zo dat ALS er een TomTom in zit je PERSE daarmee moet afrijden. Dan kunnen ze net zo goed 1 andere optie houden en de rest afschaffen Knipoog

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:40

Ik heb ook nergens gezegd dat je je TomTom MOET gebruiken als hij in de auto zit hoor. Omdat ik ook weet (staat ook in mijn post) dat de examinator besluit op welke manier hij jou wil toetsen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 00:13

Nymphadora schreef:
Ik heb mijn rijbewijs nu 3 maanden ongeveer en ik denk dat ik al bijna aan de 2500 a 3000 km zit als het niet meer is Haha!
Ik vind het heerlijk om te rijden Haha!

Ik heb hem nu 6 weken en ik zit daar al over heen Bloos

Echt TE erg.

Ik heb vandaag mijn eerste autotje gekocht, een hele mooie glimmende zwarte Ford Ka met 57000 op de km teller.
Alle optie's zitten er op.
Airco, electr ramen, afstandbediening voor het opendoen enz... echt ZO cool. Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:56

He jammer MarchaL.
Daar ben ik dus ook heel bang voor, dat de zenuwen het verpesten.
En dat ik idd ga vergeten dat ik 11 meter lang ben Clown

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:55

je instructeur moet geloof ik aan het cbr ofzo doorgeven of je met tom tom wil of niet. ik heb gekozen voor geen tomtom en krijg dat ook zeker niet!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:23

auk schreef:
Met het examen bepaald de examinator op welke manier jij af moet rijden. Als jullie een TomTom in de lesauto hebben en hij zegt dat jullie daarop moeten rijden, zul je daarop ook moeten rijden. Dat is hetzelfde als dat je een clusteropdracht krijgt, dan zeg je toch ook niet: oh, maar kunnen we niet naar een coördinatiepunt rijden? In mijn lesauto was geen TomTom, anders had ik daarmee ook moeten afrijden (examinator heeft er beide keren naar gevraagd of we hem hadden)

Nee, het is niet verplicht om met de TomTom de kunnen rijden. Als jij het niet wilt, gebeurd het niet Lachen

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:25

o grapje, ik zie dat het al gezegd is Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:54

Balen dat je gezakt ben Marcha! Volgende keer beter!

Ik heb net een intakeles voor mn E rijbewijs afgesproken en wil daarna een dagopleiding gaan doen.

MyQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:01

Ik ben aan het wachten, hier in de buurt is een onwijze wachtrij met afrijden en mijn instructeur heeft een eenmansbedrijf en koopt dus niet in.
Ik kan 19 september voor de tussentijdse toets met de vrijstelling verkrijgen.
21 oktober mag ik afrijden.

Betreft navigatie, je examinator bepaald, daarbij hoop ik op navigatie, die zegt in ieder geval op tijd of je links of rechts moet, mn instructeur doet wel eens expres als ik al dwars voor de weg sta pas zeggen dat ik rechts moet...

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:43

MyQuincy schreef:
Ik ben aan het wachten, hier in de buurt is een onwijze wachtrij met afrijden en mijn instructeur heeft een eenmansbedrijf en koopt dus niet in.
Ik kan 19 september voor de tussentijdse toets met de vrijstelling verkrijgen.
21 oktober mag ik afrijden.

Betreft navigatie, je examinator bepaald, daarbij hoop ik op navigatie, die zegt in ieder geval op tijd of je links of rechts moet, mn instructeur doet wel eens expres als ik al dwars voor de weg sta pas zeggen dat ik rechts moet...

Haha, die van mij is ook zo eentje. Dan zitten we op de snelweg, ben ik aan het inhalen en dan zegt ie op het laatst pas: 'Oh, deze afslag moeten we hebben hoor Haha!'
Zo flauw hé Clown

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:29

Nou het ging net echt super goed! Beter kon het gewoon niet. Ik rij maandag zelf naar het CBR en dan maar afwachten hoe het gaat Lachen

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:33

Ik heb 19 september mijn theorie examen! Rijles ging gisteren trouwens rete goed Haha! de laatste tijd hoeft mijn rijinstructeur eigenlijk niet meer in te grijpen.