katiavl schreef:wjerdo schreef:Daarbij blaas ik geen rook in iemands gezicht, wanneer ik weet dat iemand daar last van heeft, ben ik de laatste die mijn sigaret niet zal uitmaken. En ik denk dat hier meer rokers zo over denken.
Daarbij, zoals eerder gezegd, zijn er in de meeste kroegen en discotheken goede afzuiging en airco's, waardoor er bijna geen last is van de rondhangende rook.
zelfs ik als roker, stoor me er aan wanneer iemand een rookwolk in mijn gezicht blaas en geef dan netjes aan dat ik dat niet fijn vindt.
Ook ik vind het vies wanneer er een stinkende sigaret weg ligt te smeulen en dan zal ik hier ook wat van zeggen.
Maar het gaat hier niet om, de rokers vs te niet rokers. Het gaat hier om, of het roken in uitgaansgelegenheden, zoals kroegen en discotheken wel dan al geen slimme zet is om te verbieden.
Ik ben van mening dat dit de eigenaren heel veel geld gaat kosten en waardoor nog meer kroegen over de kop gaan.
Ik stoor me als medewerker wel aan meer dingen dan alleen sigarette rook, mensen die staan te kletsen geen pas opzij zetten wanneer jij met een vol dienblad langs komt. Die zatte mannen die met hun handen niet van je afkunnen blijven en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ben het met jullie eens, dat roken niet gezond is, maar al die gassen in de lucht, denk dat deze schadelijker zijn dan een sigaret.
En het feit dat je van roken kanker krijgt, ja is bewijzen, dat je er dood van (kan) gaat, is ook bewezen, dat het slecht is voor de bevruchtbaarheid, prostaat ontwikkeling van de ongeboren vrucht. Ja ja ja.
Maar; in chips en kauwgom zitten kankerverwerkkende stoffen, zelfs in bepaalde deodorants zitten deze stoffen, sla die bespoten is, kan kanker verwekkend zijn. Stereoiden ingespoten in een stier, bij slachten niet goed opgelet, is kanker verwekkend.
De gekke koeie ziekte, De vogelpest en zo kan ik nog wel even doorgaan.
We kunnen dan beter in een glazen huisje gaan wonen wanneer we alles gaat afschaffen waar men last van kan hebben en wat niet gezond is.
Als je ook had gelezen wist je dat afzuig installaties het gevaar van passief roken niet tegenhouden, en iemand kan zelf het risico van voedingswaren beperken![]()
Ik snap dat dus niet he, *maar mijnheer je mag het rookverbod die zoveel passieve doden geeft niet afschaffen*
Want dat gebeurd en dat gebeurd en dat gebeurd.
Ja pasief roken, is slecht. Ook dat weet ik, maar zoveel passieve doden geeft? Er vallen jaarlijks meer doden door auto ongelukken dan door passief roken.
En ik heb het niet over dat ik vind dat het niet doorgevoerd moet worden, zoals eerder gezegd, ben ik het er mee eens alleen in de uitgaansgelegenheden vind ik het te ver over trokken. Die twee dagen dat mensen dan in de rook staan, lijkt me niet zo dramatisch schadelijk hoor. Het is nu niet zo, dat wanneer je in de rook staak, je morgen kanker hebt.
En daarbij, thuis wordt er vaak gerookt en roken kinderen en niet rokers mee, ben dan wel congruent aan jezelf en eis dat er niemand in jouw omgeving in jouw buurt rookt.
Maar ga dat maar eens eisen als je in de stad loopt en iemand komt langs en blaast net op dat moment een rookwolk uit.
Niet om zeikerig te doen, maar begrijp je wat ik bedoel.