Shanna schreef:Volgens mij ben ik een vrij lastige danspartner, als je zelf op hoog niveau danst.
Niet zo negatief, dat is nergens voor nodig. 
Waarom denk je dat die assistent daar in zijn vrije tijd staat?
Hij vindt het vast ontzettend leuk om beginnende dansers te helpen en daar heeft hij helemaal gelijk in! Waarschijnlijk heeft hij nog een andere danspartner waar hij lessen en wedstrijden mee danst, dus het zal hem niet uitmaken hoe jij danst. Voor jou hoeft het ook niet uit te maken, het gaat erom dat je er plezier in hebt! Dat is het belangrijkste.
Iedereen, ook de mensen die nu heel goed zijn, voelen zich de eerste les een ontzettende kneus.
Dus dat zegt helemaal niks! Mijn danspartner heeft me achteraf verteld dat ze destijds hoopte op een leuke, gezellige, goede danspartner voor erbij. Met de eerste twee zat het wel goed, want we waren de hele tijd aan het kletsen en lachen. Alleen het dansen... het schijnt dat ik ineengedoken en onzeker mijn eerste passen zette en ze vreesde dat ik het grootste anti-talent ooit was. Niet dat ik heel goed ben, hopelijk hoor je me nooit oordelen over mijn eigen kunnen, maar ik ben in ieder geval geen anti-talent.
Het kwartje moet nog vallen, dus het is afwachten of je een beetje inzicht en ritmegevoel hebt. Gelukkig kan je ook een eind komen met een nette houding en een flinke dosis lef.
Als dame heb je misschien ook nog het voordeel dat je (als het goed is) een beetje houvast hebt aan de heer?
Shanna schreef:Goed voor mn houding, en zelfvertrouwen denk/ hoop ik.
Klopt! Het was nooit de opzet, maar vanaf de eerste week begon ik heel veel te letten op mijn houding en uitstraling.