Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:56

Bij ons ging het echt prut. Danspartner mega zenuwachtig en ik ook wel een beetje. Het ging gewoon niet echt lekker. Teveel gefocused op dingen die niet echt belangrijk waren tijdens trainen en zo. Zijn de halve finale niet uitgekomen. Ach. Volgende keer beter.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:14

Inderdaad :) ,

Ik heb je niet gespot.. Wel rondgekeken of ik je mischien zou herkennen .. maar niet echt gezien :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:04

Vanavond mn eerste (proef)les, ik ben erg benieuwd! :D

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:32

@ Shanna , Succes met je eerste les !

Wij hebben gister weer getraind met de 2e jaars ( ik - wij als eerste jaars ) maar de les ging weer super goed , weer redelijk wat technieken erbij geleerd ..
& de dansleraar was als gewoonlijk weer te spreken we waren super voor uitgegaan , leuk om te horen.
20 maart gaan we afdansen dus ben benieuwd :P

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:17

Wauw, Chawi, hoofdklasse.... Daar kunnen de meeste van ons (mezelf voorop :+ ) alleen maar van dromen...
Prachtige jurk idd ook :9

samantha21 schreef:
Zijn er nog mensen uit de buurt van Heerlen die dansen trouwens? :D

Ik dans in Maastricht, da's wel redelijk in de buurt toch?

Bij mij gaat het dansen prut, heb ontzettende pijn aan mijn rug en knieën, als ik gedanst heb komen daar ook nog eens mijn voeten bij...
Volg wel fysiotherapie, maar dat is niet zo 1-2-3 opgelost, dus voorlopig dans ik nog wel even met pijn. :Z
Vanavond dansles, en ik voel me flink beroerd, maar het is de eerste dansles van het nieuwe jaar, dus eigenlijk moet ik wel gaan...

Iedereen succes met de lessen en/of wedstrijden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:23

K heb me vandaag ingeschreven op een soort van "danspartner gezocht", maar dan speciaal voor Salsa. Eens kijken of ik op Salsa vlak meer succes heb met het vinden van een danspartner ;)

Wat wel scheelt is dat ik natuurlijk salsa beginner ben, dus dan kun je ook weer makkelijker heren vinden dan wanneer je niveau hoger is.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:27

Shanna , hoe was je eerste dansles ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:39

Vandaag ging ik ergens heen waar ik nooit eerder geweest ben na mn kleutertijd. Ik ging naar een dansschool. De zelfde dansschool waar ik vroeger als minimini vervelende kleine Shanna Jazzballet gedaan heb, alleen wel een andere locatie. Erg mooi modern gebouw wel, van binnen!

Om er te komen was al even zoeken en vooral ook glibberen op de ijsbaan wat een weg hoorde te zijn. Toen moest ik nog de juiste deur vinden ook wat erg lastig kan zijn. Vooral als er in megaletters ''WELKOM'' op de rechtse deur staat, en ''TOT ZIENS'' op de linker, maar niet erbij vermeld ''TREKKEN'' of ''DUWEN''.
Dus ik heb eerst geruime tijd op afstand gestaard naar de deuren, hoe de ophanging was en waar de sluitkier zat. Maar omdat ik het slecht kon zien, en omdat ik vrij vroeg was, ging ik maar even afwachten tot er iemand anders naar binnen zou gaan zodat ik kon zien hoe de deur open moest. Om niet al te veel op te vallen met zonder reden buiten staan, (alleen daarom zou je bijna al willen gaan roken (en voor de extra rookpauze's die je op het werk krijgt.)) ben ik in de wachttijd even iemand gaan bellen. Na enkele minuten kwamen er een paar mensen naar buiten via de ingang, wat voor mij goed genoeg was om te denken ''De deur gaat naar binnen/ buiten (ik ben het nu al vergeten) en de uitgangdeur zit blijkbaar op slot..! B-) '', en dus was het voor mij goed genoeg om toch maar naar binnen te stappen. Eenmaal bij de receptie werd ik vrijwel gelijk herkent ''Jij bent Shanna? Ik ben Ria van Diffelen, je mag nog even gaan zitten en een kopje koffie of thee gaan drinken, we komen jullie halen als we gaan beginnen.''. Ik denk dat ik opviel omdat ik alleen kwam, en vrij jong ben gezien de andere dansers..

Nou inderdaad, na een klein kwartiertje werden alle mensen voor de dansles meegenomen naar een grote, vrij koude danszaal vol met spiegels. Iedereen werd gevraagt in paren bij elkaar te gaan staan, en de paar mensen zonder danspartner konden samen een paar volgen. Natuurlijk, stonden die mensen al bij elkaar, en ik tussen alle paren helemaal alleen. Gelukkig werd dat gezien, dus kreeg ik de dansjongen als danspartner die daar werkt! En we konden beginnen.

We begonnen met, leren lopen met elkaar. Ofwel, leren lopen in het zelfde tempo, om je tenen te besparen!
Toen iedereen dat zo'n beetje doorhad kregen we de beginpassen van de Quickstep, eerst deden ze voor hoe het moest, daarna konden wij het meeleren. Nou bij het door de zaal dansen was ik blij dat ik een ervaren danspartner had, hij leidde me prima! Anders hadden we denk ik heel wat botsingen gemaakt, of vaker het dansen moeten onderbreken om de ruimte op te zoeken.

Nou dansen valt nog niet mee, zonder gevoel voor ritme..! Gelukkig was ik niet de enigste die aan het stuntelen was, dus volgens mij viel ik niet zo erg op tussen de rest. Volgens mij ben ik een vrij lastige danspartner, als je zelf op hoog niveau danst. Dan zo'n stuntelende kip like me tegenover je, is volgens mij erg vermoeiend. Bij de chachacha viel mn gevoel voor ritme, of eigenlijk dus gebrek aan, nog meer op. Mn danspartner leidde me prima, maar hij leidde me soms ook wel af en tja, daar ging mn ritme weer ''EN we starten weer even opnieuw.''..

Toch, mede door het gestuntel van iedereen ook, een erg leuke dansles gehad. En ik denk dat ik er wel mee door wil gaan. Goed voor mn houding, en zelfvertrouwen denk/ hoop ik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:39

Joh, maak je niet druk over je hulpheer! Dat is juist heel erg leuk om te doen, heb ook een seizoen brons heren geholpen en dat stuntellige in het begin is juist leuk, dat hoort erbij hoor! Enne, dat gestuntel blijf je houden hoor, elke keer als je weer nieuwe figuren leert ;)

Als je de dansles leuk vond, gewoon lekker mee door gaan, je ritme krijg je waarschijnlijk vanzelf wel te pakken en zo niet, zolang je maar lol hebt, dat is het aller belangrijkste! Voor je houding is het zowieso goed en voor je zelfvertrouwen waarschijnlijk ook. Straks kan je ook lekker naar dansavonden en feesten enzo, is super gezellig!

Wanneer is je volgende les?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:27

Shanna schreef:
Volgens mij ben ik een vrij lastige danspartner, als je zelf op hoog niveau danst.

Niet zo negatief, dat is nergens voor nodig. :)

Waarom denk je dat die assistent daar in zijn vrije tijd staat? ;) Hij vindt het vast ontzettend leuk om beginnende dansers te helpen en daar heeft hij helemaal gelijk in! Waarschijnlijk heeft hij nog een andere danspartner waar hij lessen en wedstrijden mee danst, dus het zal hem niet uitmaken hoe jij danst. Voor jou hoeft het ook niet uit te maken, het gaat erom dat je er plezier in hebt! Dat is het belangrijkste.

Iedereen, ook de mensen die nu heel goed zijn, voelen zich de eerste les een ontzettende kneus. :D Dus dat zegt helemaal niks! Mijn danspartner heeft me achteraf verteld dat ze destijds hoopte op een leuke, gezellige, goede danspartner voor erbij. Met de eerste twee zat het wel goed, want we waren de hele tijd aan het kletsen en lachen. Alleen het dansen... het schijnt dat ik ineengedoken en onzeker mijn eerste passen zette en ze vreesde dat ik het grootste anti-talent ooit was. Niet dat ik heel goed ben, hopelijk hoor je me nooit oordelen over mijn eigen kunnen, maar ik ben in ieder geval geen anti-talent.

Het kwartje moet nog vallen, dus het is afwachten of je een beetje inzicht en ritmegevoel hebt. Gelukkig kan je ook een eind komen met een nette houding en een flinke dosis lef. :D Als dame heb je misschien ook nog het voordeel dat je (als het goed is) een beetje houvast hebt aan de heer?

Shanna schreef:
Goed voor mn houding, en zelfvertrouwen denk/ hoop ik.

Klopt! Het was nooit de opzet, maar vanaf de eerste week begon ik heel veel te letten op mijn houding en uitstraling.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:42

Haha, Shanna.. Je verhaal is zó herkenbaar! :)

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:09

Hallo!!!

Zo, ik ga me even schamen dat ik er nu pas weer ben! :o :o :o :o
Jullie kennen me ook vast niet meer :o

Echt leuk jullie verhalen weer te lezen!
Ook ik ben erg aan het klooien hoor, nog steeds! en ik doe het toch al wat jaartjes! Kun je nagaan hoe frustrerend dat is :+

met Latin heb ik het werkelijk even helemaal gehad! ik krijg het gewoon niet onder de knie! de passen wel hoor..maar de techniek is echt om te janken!

Had met afdansen voor Ballroom me eerste 9-ens te pakken, dus was echt super super trost!!

Ben nog in afwachting van de foto's van afdansen, dus wie weet laat ik die nog zien :P

afgelopen weken niet gedanst wegens belessure, en deze week ziek...2e deel van dit seizoen begint dus lekker!
Nou ja, dinsdag maar weer he!
en eens kijken of ik me over me latin- haat kan heenzetten...

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:17

dancinggirl schreef:
Jullie kennen me ook vast niet meer. :o

Er staat me nog vaag iets van je bij. :P

Vervelend dat je een paar weken niet naar dansen kon! Als ik het goed begrijp dan ben je er vanaf volgende week weer gewoon bij? Het is ideaal dat de groep nu in tweeën wordt gesplitst, want dan kan de cursus verder gaan op het punt waar we gebleven waren. Met de Engelse Wals hebben we geoefend op het gebruik van zwaartepunt en (jawel) zijdes en met de Chacha hebben we geoefend op walks en dan vooral de locks. Erg leerzaam!

Ballroom is duidelijk jouw sterkste kant, dat zag er ontzettend stijlvol uit. :j

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:31

Snader/dancinggirl: kennen jullie elkaar? :)

Even niet gerelateerd aan dat feit,
Is het misschien een idee om een keer met z'n allen een workshop van de een of andere danssoort te volgen voor een keertje? Misschien geen Latin of Ballroom-dans, zodat het voor beginners én gevorderden leuk is? Dus iets als Lindy Hop, Charleston, Argentijnse Tango...
Laat maar horen! :)

Vind het trouwens leuk om al jullie verhalen te lezen over wedstrijden en (eerste) danslessen :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:02

Weet iemand waar je een leuke '' goedkope '' ballroom jurk kan kopen , ik zie allemaal hele mooie maar ze zijn zeeer duur :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:42

Dans je al kledingklasse dan?!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:42

Bedoel je echt wedstrijd jurken ?
Hmm .. Mischien op marktplaats?

En op wedstrijden hangen er meestal ook heel wat ..
ben alleen bang dat je ze niet in een goedkope prijsklasse kan kijgen ..

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:49

joyce2 schreef:
Dans je al kledingklasse dan?!

Neee zo snel gaan we nog niet , was het maar waar..
Maar ik dacht als ik nou ergens een leuke jurk kan kopen ... :o

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:50

Naomi_Haffie schreef:
Bedoel je echt wedstrijd jurken ?
Hmm .. Mischien op marktplaats?

En op wedstrijden hangen er meestal ook heel wat ..
ben alleen bang dat je ze niet in een goedkope prijsklasse kan kijgen ..

bedankt !
ik had net al een site dan kan je ze in china laten maken vanaf +- 300 euro..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:53

Maar waarom wil je er dan 1 hebben? Lijkt me handiger om te wachten tot je daadwerkelijk voldoende promotiepunten hebt dat het ook echt in zicht komt! Anders heb je een jurk die alleen maar in de kast hangt... Welke wedstrijdklasse dans je nu eigenlijk?

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:54

http://www.danskleding.net kan je terecht voor wedstrijd dansjurken, maar ook voor jurken voor de lagere klasses. Is een leuke site om eens doorheen te snuffelen :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 01:08

Ik zie de laatste tijd zulke mooie latin jurkjes :D

Dus een extra reden om goed hard te trainen en m'n best te doen :)) .

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 01:28

Chawi schreef:
http://www.danskleding.net kan je terecht voor wedstrijd dansjurken, maar ook voor jurken voor de lagere klasses. Is een leuke site om eens doorheen te snuffelen :)

Een vriendin van mij heeft daar ook haar jurkje op staan :j .
Inderdaad een leuke site :D .

Doen er nog mensen mee aan de wedstrijd van 14 februari in Kerkdriel ? is een nadb wedstrijd..

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 01:41

Lady_M schreef:
Snader/dancinggirl: kennen jullie elkaar? :)

Kennen is een groot woord, we zitten bij dezelfde dansschool. ;)

@Chawi: Leuke site!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 01:57

Hoevaak per week dansen jullie eigenlijk als jullie wedstrijden gepland hebben staan :) ?