Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 22:19

Spelletjes leuk! Ik heb nog geen spelletjes als Regenwormen etc maar het lijkt mij wel leuk!

Koken vind ik ook leuk! Liefst niet iets wat heel lang duurt maar ook in een half uur kun je wat lekkers maken.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 04:19

Ik hou op zich wel van koken en bakken maar heb hier zeer kritisch publiek :') en gun me er ook geen tijd voor ( mede omdat het toch niet gewaardeerd wordt)
Een simpele maaltijd wordt nog het meeste gewaardeerd.
Soms bak ik cupcakes met m’n zoontje maar alleen omdat hij ze wil versieren want lusten doet hij ze niet :')

Qua spelletjes, hou ik van! M’n man minder. Zoontje is aardig enthousiast met Uno en monopoly, heel veel verder komen we nog niet.
Maar heb goede hoop :+

LWDaisy

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 07:47

Spelletjes vinden wij ook leuk: Rummikub, Yathzee, Phase 10, Uno, ...

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:09

Aah spelletjes zijn altijd leuk. Als we de tijd hebben op vakantie spelen we mega veel spelletjes. Qwirkle, Keer op Keer, Regenwormen, Exploding Kittens en nog wel meer.

Vorig jaar Skip-bo gekregen in mijn pakket en die kaarten zien er al goed gebruikt uit haha.

Thuis nemen we er niet altijd de tijd voor, maar ik vind het wel erg gezellig.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 11:58

Spelletjes ben ik niet zo van. Exploding kittens was mijn neefje weg van, dus lijkt me leuk om thuis te hebben maar ik laat dan echt mijn kinderen samen spelen en zou zelf niet mee doen :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:23

Exploding kittens heb ik ook liggen maar nog nooit gedaan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:36

Dat is echt heel leuk met een groepje van in elk geval 4 personen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:02

Spelletjes zijn hier zeer geliefd. Voor mijn vriend zijn spellen zo ongeveer zijn grootste hobby. Elke maand, als niet vaker, wordt er wel weer een doos met een nieuw spel aan huis afgeleverd. Ondertussen hebben we dus ook een flinke verzameling.
Van spelletjes als Keer op Keer, Boonanza en Metropolis is mijn vriend geen groot fan, dus die spelen we niet vaak. (Semi-)coöperatieve spellen doen het hier wel goed, zeker als er ook nog een goed uitgewerkt thema in verwerkt is. Maar dan kom je toch al snel op de grote, duurdere spellen uit.

Gezellig is het misschien nog steeds niet, maar inmiddels hebben veel spellen ook een solo variant. Je zit dus echt niet vast aan solitair als je in je uppie een spel wilt spelen. Wingspan kun je bijvoorbeeld ook alleen spel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:24

Ik ben echt totaal niet van de bordspelletjes

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:46

Spelletjes zijn leuk! Ik speel helaas veel te weinig, maar mijn date vindt spelletjes spelen ook leuk. Dus spelletjes die met zijn 2e kunnen zijn een dikke top. Ik heb wel al wat spelletjes. Indien gewenst kan ik een lijstje maken.

Mijn favoriete spel is cards against humanity. Al heb ik dan de nederlandse versie daarvan.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:10

Oh, ik was Mens erger je niet vergeten haha. We hebben de gewone, Tom & Jerry en 3D :’)

Favo bordspel is en blijft Jumanji!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:21

Exploding kittens is hier thuis ook een hit, wordt geregeld gespeeld.
Verder een kast vol met heel veel spellen, maar we spelen ze eigenlijk te weinig.

Koken hou ik van, vind ik heel leuk om te doen als ik er de tijd voor heb. Doordeweeks probeer ik niet te ingewikkeld te doen, maar wel iets te koken wat bij iedereen in de smaak valt.

De weekvraag, ik neem denk ik de Tesla van mijn man mee (met onbeperkt gevulde accu uiteraard). Je kunt er in slapen, zitten, het is er warm en je kunt ook nog los met alle entertainment aan boord. Bovendien kan mn man dan zien waar ik ben en me komen redden :+

Ik krijg waarschijnlijk een nieuwe top, want we krijgen een hond! Ze komt donderdag dus ik zal er dan wat meer over vertellen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:27

Een top is hier ook de hond, maar ik doe ook al mee met SS dog edition :+

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:44

Spelletjes leuk! Wij hebben heel soms spelletjesavonden met de buren. Maar vinden het ook wel leuk om spelletjes met twee te spelen. Hebben ook al wel een hoop. Op aanvraag kan ik wel een lijstje maken. Wij spelen o.a. unlocked!, ticket to ride, phase 10, flammarouge.

Koken is niet mijn ding. Bakken vind ik soms wel leuk om te doen voor de verandering, maar ik moet altijd alles alleen opeten. En dat is teveel. En niet leuk/gezellig. Mijn vriend heeft nooit zin in een stukje cake oid :roll: {:)-:(

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:19

8nnemiek schreef:
Grappige weekvraag :))

Aan een telefoon heb je toch weinig, want er staat geen zendmast :Y)

De vraag is; ben je gestrand zonder dat iemand weet waar je zit.. of ga je gewoon een weekje om te relaxen?
Als ik gestrand ben dan neem ik graag een Epirb mee.
En anders ga ik denk ik voor de zonnebrandcreme, of een doos notenrepen als het een eiland zonder kokos/bananen/fruitbomen is :Y)

Moest ff googelen wat een epirb is, maar zeker handig.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:21

Neonlight schreef:
Haha, deed mijn overbuurman ook vandaag. Toen ging de rookmelder af. :')
Wij zijn de 1ste contact personen in de leefsamen app, dus wij kregen de melding. :))
Niet de 1ste keer dat we de melding van rookalarm krijgen als hij aan het kokkerellen is. _O-
Mooiste is, hij is dan te laat met het alarm te clearen op zijn telefoon dus zit ie al breed lachend aan de keukentafel ons op te wachten. :')
Sidenote: overbuurman is 80 jaar, nooit iets huishoudelijks gedaan, zijn vrouw is 5 jaar geleden aan Corona overleden. Nu is hij compleet omgeslagen en kokkerelt er op los en kookt voor het halve dorp. :D

Wat een verhaal. Wel super lief dat hij nu voor iedereen kookt.

Ik vind koken overigens vreselijk. Ik kan het ook niet goed. Ik zeg altijd dat ik wel eten klaar kan maken, maar koken… nee zo wil ik het niet noemen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:25

Mondy schreef:
Hoe denken jullie trouwens over spelletjes (al dan niet 2e hands)
Ik ben echt gek op spellen. Kaart,dobbel of bordspellen. Helemaal geweldig vooral als er tactisch gespeeld moet worden zoals Catan, ticket to ride enz
Gisteren Takenoko leren spelen <3
De spellen die perse met min 4 personen moeten zijn minder handig, speel juist vaak met 2en.

Oh ja, ik ben gek op spelletjes, maar dan wel met minimaal 4 personen. En niet te ingewikkeld.
Dobbel- en kaartspelletjes zijn favoriet. Maar ticket to ride ed vind ik ook wel leuk.
Mijn man is gek op monopoly, maar dat is met hem spelen niet leuk… hahah.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:29

Hier ook altijd veel plezier met het doen van spelletjes echter hoeft mijn secret santa niet opzoek te gaan naar iets wat we niet al hebben. Ik durf uit mijn hoofd niet eens een lijstje te maken van alles wat hier in huis verstopt liggen. Voor de fantasy liefhebbers is munchkin ook echt een klassieker om in huis te hebben (volgens mij heb ik die nog niet voorbij zien komen). Ook lamaland is erg leuk. Voor de mensen die graag samenwerken zijn brieven uit whitechapel of mysterium ook echt aanraders. Catan kosmonauten werd hier ook vaak uit de kast gepakt door visite.

Zitten er toevallig ook DnD’ers in de groep?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:38

Wat zijn dnd’ers?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:51

Koken en bakken ben ik niet van. Spelletjes absoluut wel! Ik heb inmiddels al wel een goede verzameling. Kijk ook altijd bij de kringloop of daar nog een leuk spel bij ligt :j

Edit: DnD is dungeons en Dragons. Niet mijn ding maar partners speelden het vaker.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:38

Stal_Fiore schreef:
Wat zijn dnd’ers?

Ik gok dungeon & dragons

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:24

Geen d&d maar game wel veel! :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:13

D&D ben ik super nieuwsgierig naar om eens te doen, maar ik ken geen mensen die dat spelen.

Leuke tips renee, die je noemt ken ik nog niet!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:18

Zertab schreef:
Stal_Fiore schreef:
Wat zijn dnd’ers?

Ik gok dungeon & dragons

Klopt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:49

Weekvraag: 1 ding mee naar onbewoond eiland.
Ik ben erg praktisch van aard dus dan zou ik gaan voor een Zwitsers zakmes met veel opties :+

Mocht het gaan om een eiland waar het klimaat prima is en het eten gemakkelijk te vinden (en je het dus wel red zonder zakmes :+) dan een heel erg dik boek (of een serie als boksset :)) )

Voor wat betreft spelletjes vond ik Catan altijd erg leuk, rummykub, monopoly, stratego. Vroeger Levensweg :)) . Kaartspellen.
De wederhelft heeft helaas helemaal niets met spelletjes spelen :\ . Op dit moment doe ik af en toe schaakpuzzeltjes in een app :+