Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 10:14

C_arola schreef:
Hier elke keer weer korting bij VintedGo en mijn punt dus dat is ideaal. Alleen pakket bij hun dat al wekenlang door de distributie centrum ging maar het lijkt deze week bezorgd te worden bij koper.

Was dat toevallig het distributiecentrum in Breda? Mijn pakket van VintedGo ligt daar ondertussen ook al bijna een maand en er lijkt geen beweging in te komen :( Zijn er hier meer mensen met deze ervaring? Over twee dagen zou ik mijn geld terug moeten krijgen van Vinted, maar ik heb liever mijn pakket...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 10:59

Geen idee, kan ik niet via de tracking zien. Soms komt het pakket alsnog wanneer het geld al uitbetaald is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 11:07

Afgelopen twee weken is een drama met bezorgen. Had heel Nederland wel door kunnen rijden om pakketjes persoonlijk te bezorgen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 11:38

en als het pakket kwijt is met vinted to go krijg je maar 20 euro..

hier ook al een pakket wat nu 25 dagen al klaar voor verzenden is

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 11:55

Ashleytjuhh schreef:

Nee hoor, de vervoerder betaald dat en de rest wordt aangevuld door Vinted. Je krijgt gewoon de aankoop/verkoopbedrag afhankelijk of je koper of verkoper bent.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 12:24

C_arola schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Nee hoor, de vervoerder betaald dat en de rest wordt aangevuld door Vinted. Je krijgt gewoon de aankoop/verkoopbedrag afhankelijk of je koper of verkoper bent.

Idd, die 20 euro is de aansprakelijkheid van de vervoerder op basis van het aangegeven gewicht (oftewel 8.33 SDR of standard drawing rights per kg voor wegvervoer - vakidioterie van mijnentwege :') )

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 13:13

Hopen dat het goed gaat dan. Ik heb drie artikelen gekocht via Vinted go en twee pakketen verstuurd...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 13:21

C_arola schreef:
Ashleytjuhh schreef:

ohh dat stelt wat gerust.
ik ben verkoper in dit geval

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 17:13

Vinted go en adres in nl is al 9 dagen onderweg. Mondial relay naar zuid Frankrijk was daar binnen 2 dagen....

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 17:32

Mijn Vintes go binnen NL is al 21 dagen onderweg. De andere is toch nog bezorgd dus ik houd hoop :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:43

Zien jullie ook € 78,99 Verzendkosten staan bij zadels.
Gewoon uit Nederland.

Niet dat ik er 1 wilde kopen. Maar zo zeker niet. }>

Of heb ik iets in mijn instellingen raar staan?

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 00:37

Is er storing bij mondial relay?
Verkoper zegt het gister al verzonden te hebben. Maar volgens de updates geeft vinted aan dat ze de bestelling nog aan het voorbereiden is.
Verkoper geeft aan dat er een storing is. Maar kan er niks van vinden

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 07:05

Ik hoorde van de man van het vinted go punt hier bij mij dat het klachten regende van kwijt geraakte pakketten.

Ik heb een regendeken te koop staan voor €15,- leek me geen gekke prijs. Krijg ik van die biedingen dat ik de deken liever houd dan verkoop :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 08:05

DPD loopt hier voor geen meter. Afgelopen donderdag een pakketje ingeleverd, maar nergens is dat te zien. Andere pakketten zijn lang onderweg...
Denk dat ik DPD maar weer ga uitzetten, dit is echt 3x niks.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:08

Ik had nu een DPD pakket dat lang deed over levering, dus ik klikte wat door in de tracking. Postcode erbij gezocht. Bleek het al dagen op het pakketpunt te liggen, terwijl het volgens Vinted nog onderweg was. Dus ook hier gaan de eerste dingetjes weer mis met DPD.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:20

Met pijn en moeite een pickwick theedispenser ingepakt.. Ze wilde het snel hebben, morgen ligt het al een week op het pakketpunt... Ben bang dat die wordt terug gestuurd.. daar zou ik wel van balen, want het was een rot ding om in te pakken..

Ik pleit er wel voor dat of deze mensen een slechte review krijgen of dat de verzendkosten wordt ingehouden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:23

_Lorette_ schreef:
Ik had nu een DPD pakket dat lang deed over levering, dus ik klikte wat door in de tracking. Postcode erbij gezocht. Bleek het al dagen op het pakketpunt te liggen, terwijl het volgens Vinted nog onderweg was. Dus ook hier gaan de eerste dingetjes weer mis met DPD.

Heb je geen bericht dan DPD zelf gekregen dat het bezorgd is? Ik krijg een e-mail voordat het bezorgd wordt en wanneer het opgehaald kan worden. Pas veel later wordt het dan bijgewerkt op Vinted.

De pakketten die niet opgehaald worden geven mij ook irritatie. Moeite voor doen en weken later weer op kunnen halen omdat de koper het niet heeft opgehaald en niks van zich laten horen.

Gisteren nog 2 pakketten weggebracht dus het loopt hier gestaag wat door met de verkoop en aankoop.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:32

Momo94 schreef:
Met pijn en moeite een pickwick theedispenser ingepakt.. Ze wilde het snel hebben, morgen ligt het al een week op het pakketpunt... Ben bang dat die wordt terug gestuurd.. daar zou ik wel van balen, want het was een rot ding om in te pakken..

Ik pleit er wel voor dat of deze mensen een slechte review krijgen of dat de verzendkosten wordt ingehouden.

Anders berichtje doen om koper erop te attenderen dat het aangekomen is?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:34

Ik zou idd ook de koper attenderen.

Dat vinted go zo traag is, is wel irritant. Ruim meer dan een week van te voren verstuurd voordat ze het nodig had voor een verjaardag. Maar nog altijd 'onderweg' en de verjaardag is al geweest. Waarom duurt het zo lang?

Ze gaan een beetje onder aan hun eigen succes denk ik :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:05

Niet ophalen is wat mij betreft gewoon geld kwijt, pakje terug naar verkoper. Dat die dan gewoon de verkoopprijs alsnog krijgt voor de genomen moeite en ter compensatie van het extra gedoe. En Vinted gewoon haar gemaakte verzendkosten vergoed krijgt.

Ik heb nu ineens een mail van Mondial dat mijn gekozen pakketpunt dicht zou zijn, en dat ik een ander punt moet kiezen. Met een link maar op die pagina waar de link naartoe gaat zie ik geen mogelijkheid om een ander punt te kiezen...lekker vaag weer.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:13

Heb de verkoper erop geattendeerd. Bericht gelezen, maar geen antwoord.

@pmarena dat is inderdaad een goede. Moeten mensen maar beter nadenken. Je doet dit tegen verspilling, maar dit is ook weer verspilling..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:17

Tancreda4 schreef:
Ik zou idd ook de koper attenderen.

Dat vinted go zo traag is, is wel irritant. Ruim meer dan een week van te voren verstuurd voordat ze het nodig had voor een verjaardag. Maar nog altijd 'onderweg' en de verjaardag is al geweest. Waarom duurt het zo lang?

Ze gaan een beetje onder aan hun eigen succes denk ik :=

Hier ook een keer gehad alleen dan voordat de koper op vakantie zou gaan. Maar bij VintedGo weet je dat het lang kan duren. Ik begrijp dan niet dat mensen er dan toch voor kiezen in plaats van een snellere vervoerder zoals DHL bijvoorbeeld. Dan heb je het gemiddeld met 2-3 dagen in huis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 12:28

Hier weer een aankoop die geannuleerd is door Vinted omdat de verkoper het niet verstuurt. Heel irritant.
Had een rokje binnengekregen helemaal onder de haren, leken wel kattenharen ofzo. Heb hem eerst gewassen en daarna maar kijken met de kledingroller ofzo.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:07

Ik heb zaterdag een pakket afgegeven bij DPD voor naar Duitsland. Meteen via SMS een bevestiging gekregen. Echter staat hij in de Vinted app nog dat ik hem moet verzenden.... Heb dus aangeklikt dat die al verzonden is, maar ben benieuwd of dit goed gaat komen....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:16

Dat gebeurt best vaak, zeker bij DPD dus komt vast goed :(:)

Vaag zeg. ik zag net een mooi wolfleece vest voor een mooie prijs dat ik graag wilde kopen.
Maar elke keer als ik het probeerde gaf vinted een storing scherm en kon het kopen dus niet.

Echter lukte het wel toen ik nog een goedkoop ander item erbij deed.... waar zit voor het systeem het verschil dan in, vraag je je af...