No-Buy-January

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:26

Ik moet nu heel erg op mijn vingers zitten. We hadden gisteren net zoals ieder jaar ons nieuwjaarstreffen met de familie in de tuin van mijn oom en tante. Dan sta je dus in de vrieskou heeeeeel lang stil. Iedereen had ijskoude voeten/tenen. Ik zag hier in het koude landen/emigratie topic hele warme snowboots langskomen van Timberland dus ik dacht hey, misschien kan ik die leuk goedkoop op vinted/marktplaats/kleinanzeigen vinden! En dat was ook zo.

Maar dus nu mijn pro/con lijstje.

Pro:
-Ze zien er heel leuk uit
-Ze zijn super warm
-Ik maak dagelijks wandelingen van +- een uur met de hond, en daar zouden warmere voeten ook heel fijn bij zijn
-Ze zijn tweedehands niet duur
-Ik heb geen laarzen/schoenen met een goed genoeg profiel voor deze weersomstandigheden
-We gaan graag naar Oostenrijk, binnenkort ook eens op wintersport, en daar heb ik dus eigenlijk nog geen goede schoenen/laarzen voor
-We willen richting Zweden gaan emigreren, waar dit soort temperaturen in de winter veel normaler zijn dan hier in NL.

Maaaaar...

-Krijg ik niet te warme voeten als ik er actief mee wandel?
-Ik heb eigenlijk geen nieuwe schoenen nodig
-Ik heb op accu verwarmende zooltjes die ik in mijn huidige schoenen kan leggen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:54

Door je laatste opmerking dat je verwarmde zooltjes hebt zou ik niet nu gaan kopen.

Het niet hebben van schoenen/laarzen met een grof profiel aan de onderkant vind ik wel een gemis zeker als je een hond hebt.

Maar hier kan je deze maand overnadenken en dan begin februari overgaan tot een afgewogen beslissing ipv een impuls.

Daarnaast heb je de timberlands nog niet gepast, wie zegt dat ze lekker zullen zitten qua pasvorm.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:36

Ik vind het niet hebben van schoeisel met goed profiel dan inderdaad wel weer een gegronde reden. Daar zou ik echt niet zonder kunnen hier in het zuiden des lands met waar wij altijd lopen zo off-road en met heuveltjes e.d. en zeker nu met sneeuw en gladheid. Dus ik zou ze dan wel kopen :o Ik heb ook een paar Timberlands wandelschoenen (of ja 2 verschillende modellen eigenlijk, gekocht met super goede black friday deal een paar jaar terug) en vind ze echt heel fijn! Al heb ik nu sinds kerst ook nog muckboots, die vind ik ook echt fantastisch. Maar qua wandelschoenen ben ik over het profiel van de Timberland bv echt te spreken ook :j In het ergste geval verkoop je ze weer door mocht het niet zijn zoals je hoopte. Maar zeker als je zegt ook dat je nog naar Oostenrijk gaat/op wintersport... Het is imo een van de belangrijkere spullen wat je dan nodig hebt; goed schoeisel, goed profiel.

Maar ik ben ook niet super streng met de no-buy. Als ik iets tegenkom waarvan ik weet dat ik het goed kan gebruiken en echt een leuke investering is waar ik veel van ga hebben, dan vind ik dat wel een gegronde reden om tot aankoop over te gaan bv.

Ik heb met de boodschappen doen net, mezelf heel goed aan het lijstje gehouden dus ik ben trots. Dat is voor mij echt heeeel moeilijk (en een van de redenen waarom ik zoveel mogelijk online bestel normaal haha) dus we gaan deze week zo te zien heel netjes binnen budget blijven :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:43

Ik had opeens een ingeving, ik heb le chameau rubber laarzen die tot 0 graden gaan, met flink profiel, waar ik de accu zooltjes in kan doen :)*

Getest, top!

Afbeelding
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:51

Zolala schreef:
Ik vond vorig jaar in een ander topic een sprayfles voor olijfolie ook een slim idee (in mijn geval om het muffinblik in te vetten waarin ik soms mini quiches maak).
Iemand schreef toen dat zij daar gewoon een kleine plantenspuit voor gebruikt. Dat leek me fijn goedkoop, dus heb ik een kleine plantenspuit bij de Wibra gekocht. En die voldoet inderdaad prima als sprayfles.

Die is dan denk ik alleen niet voedselveilig?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:58

opisop_shop schreef:
Zolala schreef:
Ik vond vorig jaar in een ander topic een sprayfles voor olijfolie ook een slim idee (in mijn geval om het muffinblik in te vetten waarin ik soms mini quiches maak).
Iemand schreef toen dat zij daar gewoon een kleine plantenspuit voor gebruikt. Dat leek me fijn goedkoop, dus heb ik een kleine plantenspuit bij de Wibra gekocht. En die voldoet inderdaad prima als sprayfles.

Nee ik ben ook geen persoon die bang is voor plastic eten etc. Maar langdurig voedingsmiddelen bewaren in goedkoop plastic dat daar niet voor gemaakt is dat zal ik niet doen. Ik zou sowieso voor glas gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:14

Oh, mooie oplossing Nala!

Ik heb een sneeuwschep gesloopt, dus moet een nieuwe kopen... ik moest zout kopen, want dat hadden we niet meer op stal. Nog best duur eigenlijk??? Beetje jammer, want daar gaan mijn voornemens zuinig te doen. Maar ja, als je iets sloopt van iemand anders, en met die gladheid was zout ook echt wel nodig... .al ga ik wel proberen of dat nog door stalgenoten kan aangezien iedereen er baat bij heeft :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:15

Zand werkt soms beter als zout (en is ook een heel stuk beter voor het milieu/bodemleven, en waarschijnlijk ook voor de hoeven van je paard)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

Hier enorm gefaald, en een impuls aankoop gedaan, 2 jan van haasteren junior puzzels omdat ze 2e halve prijs waren. Het ging gewoon automatisch ^)

Oh Tancreda dat is wel zuur dan he, wij halen de sneeuwscheppen (die ik voor het uitmesten gebruik :P ) meestal bij de action. Dan zijn ze iig niet zo heel duur :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

Hier nog steeds prima.

Scheelt dat ik een tijdje heel weinig te besteden heb gehad. Dan leer je onnodige dingen aankopen wel af.

Morgen kom voor 70 euro aan boodschappen. Maar dat wordt 80 denk ik met koopzegels. Heb wel wat statiegeld dat scheelt.

Kan vast goedkoper maar ik drink niet, eet geen vis en vlees dus ik vind het meevallen. Kan hier denk ik zeker 10 dagen mee. Want veel basics waren ook op (brood, wraps etc).

Ik wil gewoon heel graag bepaalde spaardoelen halen. En dan moet ik echt even strak erop. :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:07

Spaardoelen zijn altijd super om te hebben bij dit soort challenges inderdaad! Anders ga je er toch een beetje “waar doe ik het eigenlijk voor” mee om.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Klopt! Een flinke spaarrekening opbouwen is een heel fijn doel. Maar er zijn een paar dingen waar ik niet op wil besparen. Zoals gezond eten wat ik lekker vind, brandstof zodat ik gewoon lekker naar leuke wandelplekken kan. Of lekker een dagje weg. :)

Ik wilde ook een sportschool abo nemen maar ik ga dat toch even uit stellen. Het is duur en ik weet niet of ik genoeg energie heb om te gaan. Dan doe ik van die 60 euro per maand liever wat anders. Want er is niet veel keuze hier qua sportscholen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:35

Ik wil ook een goede spaarrekening gaan opbouwen, maar ik heb ook mijn zinnen gezet op een nieuwe lens voor mijn fotografie à €1400....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

Marjo schreef:
Ik wil ook een goede spaarrekening gaan opbouwen, maar ik heb ook mijn zinnen gezet op een nieuwe lens voor mijn fotografie à €1400....

Verdient die zichzelf ook terug? :D

Ik heb mijn camera inmiddels ruim terugverdiend. Goed ook maar want ik gebruik hem niet meer echt. :=

Eigenlijk zou ik nog wel op vakantie willen in mei of september. Maar ik twijfel of ik op fietsvakantie ga (met tent dat heeft mijn vader allemaal liggen) of dat ik ga kijken of ik op iemand zijn huis kan passen ergens. Ik kan best een vakantiehuisje betalen ergens. Maar ik ben ook heel gek op dieren dus ik vind op iemand zijn huis passen leuk. Als het wel schoon is. :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:15

Weet ik niet, maar ik haal te veel plezier uit de fotografie om er niet meer in te investeren. Ik kan mijn oude lens overigens gewoon inruilen dan, dus daar krijg ik nog wel wat op terug gelukkig.

Over de jaren heen zal het evt wel terugverdiend worden, maar dat is niet mijn uitgangspunt eerlijk gezegd :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

opisop_shop schreef:
Zolala schreef:

MarlindeRooz schreef:
Nee ik ben ook geen persoon die bang is voor plastic eten etc. Maar langdurig voedingsmiddelen bewaren in goedkoop plastic dat daar niet voor gemaakt is dat zal ik niet doen. Ik zou sowieso voor glas gaan.

Juist olie kan plastic aantasten en deels oplossen. Oppassen dus!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

Ik weet niet hoe, en ik ben bang dat het een foutje is, maar m'n sport abbo voor komend jaar is 100 euro goedkoper. Meevaller :)